![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
makkelijk zal je zeggen, maar dan is het maar zo
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest zou ik kunnen spreken over een typisch broederverhouding. Hier in Vlaanderen bekritiseert men de Nederlander soms wel eens, maar tegelijkertijd kijkt men er ook naar op. Ik denk dat we zo dicht bij elkaar staan dat dergelijke vormen van met elkaar om te gaan hieruit juist voortvloeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 26 augustus 2004 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 26 augustus 2004 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#209 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
jouw beweringen daarentegen, he ![]()
![]() |
![]() |
#210 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() DIT IS NIET TE DOEN FANTASTISCH! nu zijn de nederlanders al onze broeders? who's next? de denen? hun taal is erg makkelijk te begrijpen voor een westvlaming en we kijken er ook wel naar op? man man man, wat een naiviteit
![]() |
![]() |
#211 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik? racistisch??????? het houdt niet op vandaag schitterend, jongens eerst dat filmpje van gisteren dat het IQ van de typische vb-kiezer illustreert, en nu word ik nog voor racist uitgemaakt bedankt voor de humorvolle tweedaagse ![]()
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er ook bij ons van die gefrustreerde ronduit racistische navelstaarderige minderwaardigheidsgecomplexeerden. Ik ken er zo één die zich ver verheven voelt boven zijn bloedeigen volk en daarbij zelfs niet beschaamd is zijn verblijf binnen deze voor hem minderwaardige gemeenschap te laten afhangen van hun hoogst democratische beslissingen. Voorlopig wordt dat ideeëngoed evenwel gevoed door de gelukkig tanende ondemocratische macht van het crypto fascistische establishment-elitariaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Heb jij nu ook al iets tegen de Denen? Wat nu weer? Te of te weining assertief? Te groot te klein? Te warm te koud? ... Let op: ik ben voor vrijheid van meningsuiting en ik vind dat je zulke zaken mag kunnen zeggen maar ik geef je toch de raad mee dit wegens wettelijke redenen niet bij Turken of Marokanen te doen. Daartegenover staat dan weer dat je waarschijnlijk niets te vrezen hebt want je bent eigenlijk geen gevaar voor BELGIUM wegens unitaristisch... en dat scheelt dan weer "een slok op een borrel" nietwaar... (let op dit pareltje van Nederlandse spreekwoordkunde) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk overigens wel dat er binnen Nederland sprake is van regionale verschillen. In Limburg en op het platteland in het noorden en oosten is men over het algemeen 'beleefder' (gereserveerder, minder direct) dan in de Randstad. Ook onder protestanten wordt beleefdheid en hiërarchie vrij belangrijk gevonden, wat je bijv. merkt aan het feit dat kinderen hun ouders met 'u' aanspreken. Laatst gewijzigd door Dimitri : 26 augustus 2004 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#217 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#218 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je mijn post overbodig vindt, ga dan je beklag bij degene die deze draad opstartte anders hou je beter je mond
![]() |
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vreemd, dat is net het tegenovergestelde van mijn indruk daarover, de brabo's lijken mij veel eerder belgisch
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 26 augustus 2004 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |