![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De duivel beware me voor een terugkeer naar eender welke religie.
|
|
|
#202 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In het huidige Vlaanderen worden de katholieken door de ongelovige meute uitgelachen of uitgescholden. Laat ons eerlijk zijn. Om terug te keren naar een katholieke en solidaristische maatschappij, moeten we morele en maatschappelijke macht van de katholieke kerk herstellen. Hierdoor is een totaal andere politieke en maatschappelijke ordening nodig die inderdaad meer aansluit uit een aantal periodes uit het verleden: bijvoorbeeld de periode van de Nieuwe Orde of de Middeleeuwen is daar meer geschikt voor. Meer autoriteit, meer maatschappelijke orde.
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 26 oktober 2014 om 22:35. |
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
|
Het katholieke moet samen met de nationalistische en solidaristische stroming meegroeien. Het doel is een AVV-VVK staat op te richten.
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de eerste plaats moet het koninkrijk Gods in ieder van ons harten leven. Als dat er niet is, is iedere uitwendige vorm hol en doelloos. Dit lijkt me een van de redenen te zijn waarom het sociologisch katholicisme ten onder ging.
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met welk doel eigenlijk? Om niet-katholieken tot geloof te brengen? Dan zult u wel van een heel kale reis terugkeren. Afgedwongen geloof lijkt me niet de weg die we moeten gaan.
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
|
De bedoeling is dat wanneer de Kerk opnieuw het moreel en maatschappelijk gezag krijgt van vroeger, dat ze opnieuw meer mensen kan overtuigen en aanspreken.
Het is raar voor ons katholieken om dat te begrijpen, maar tegenwoordig is er bij heel wat mensen zelfs wat drempelvrees om een kerk binnen te gaan. Het is tegenwoordig abnormaal om een kerk binnen te gaan. In een nieuw AVV-VVK Rijk kunnen we dat omkeren. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 oktober 2014 om 22:52. |
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie niet in waarom een heilsboodschap gemakkelijker in hart en hoofd van de mensen zal geraken als de Kerk zich verbindt met maatschappelijke macht. Als christen en katholiek heb ik geen boodschap aan nieuwe "prins-bisschoppen" of dergelijke. Al evenmin aan een Kerk die de dienaar wordt van een staat of een regime. |
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
|
Zwitserland ontsnapt helaas ook niet aan de seculiere golf van deze tijd. Hoewel de situatie er nog beter aan toe is dan hier, gaat het ook te snel bergaf daar.
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik had het eigenlijk over het Zwitserland toen de rest van Europa grotendeels nog onder feodale regimes stond.
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 oktober 2014 om 23:07. |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
|
Door het Christelijk geloof te linken aan politiek/maatschappelijke stromingen van solidarisme en nationalisme. Dat is cruciaal om het volk mee te krijgen.
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb het al eens geopperd, maar mij bekruipt bij het lezen van uw berichten altijd de sterke indruk dat u eigenlijk geen praktizerend christen bent. Hoogstens iemand die een bepaalde vorm van sociologisch christendom voorstaat, maar niet schijnt door te dringen tot het christelijk geloof. |
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je krijgt het volk mee, omdat het dan moet. Niet vanuit de innerlijke kracht van het christendom.
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Iets wat dus bijzonder moeilijk zou te verkopen zijn in het noorden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
|
Citaat:
Ook bij bisschoppen en pausen was kracht ook niet altijd aanwezig. Maar dat is niet zo erg, ondertussen bleef de leer van Kristus wel altijd overeind en in de belangstelling. Het is vooral door de Kerk, het instituut, dat de leer van Jezus Christus 2000 jaar later nog steeds gekend is. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 oktober 2014 om 23:18. |
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|