Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2014, 07:42   #201
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn grote troef is mijn kennis en ervaring. Ik betaal op die troef de hoogste belastingen. Een dommekloot die uit de juiste kut valt, en bij geboorte veel centen meekrijgt, betaalt op zijn grootste troef een pak minder tot geen belastingen.

Fijn systeem zo.
Wordt er tegenwoordig belasting geheven op zeiken?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 07:43   #202
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat kunnen alleen zij die boven hun stand leven.
De rest komt niet aan sparen toe, heeft geen rijke mama & papa,...
Zever in pakskes.
Je moet niet beginnen met 100.000 euro hé.
Oud 25 november 2014, 07:45   #203
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet erg als je schulden maakt om te investeren.
Het is wel erg om schulden te maken als je met moeite je bestaande schuldenlast kan torsen.

Wat gaat er gebeuren als we nog meer geld lenen, en dan de rente omhoog (fixed) gaat?

Gaan we dan failliet? Leuk om weten voor de eigenaars van staatsobligaties. (Dat is jouw pensioenfonds, BTW)

Of gaan we dan gewoon geld bijdrukken?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 25 november 2014 om 07:52.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 07:47   #204
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werkgevers willen wel goed opgeleide, meertalige en flexibele werkkrachten. En liefst ook een stabiel ondernemersklimaat met rechtszekerheid, goede verbindingen, en ondersteuning bij zijn R&D. Maar een werkgever wilt bovenal geen belastingen betalen. Zoek de contradictie.

Probeer Bulgarije eens. En kom dan terug als ge merkt dat ze u een poot uitdraaien als ge geen envelop wilt geven....
EEn werknemer wilt een goed loon, goede sociale voorzieningen, goede wegen, een goede dienstverlening, veel op reis gaan, maar wil vooral geen belastingen betalen.
Zoek de contradictie.
Oud 25 november 2014, 07:48   #205
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
'De volgende politicus die nog durft zeggen dat het een schande is dat de economie vandaag heeft platgelegen maar er wel mee voor zorgde dat eerder het land 541 dagen heeft stilgelegen, wel die krijgt echt een Dexia-pandoering rond zijn/haar oren. Aub hé zeg!'
- Saskia Van Nieuwenhove -

Dat meiske heeft heel heel groot gelijk, nondeju!
Wanneer heeft het land 541 dagen stilgelegen?
Oud 25 november 2014, 07:50   #206
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Erger, een staking betekent gewoonweg het neerleggen van het werk uit onvrede tegen de regering Michel 1

Staken houdt in dat je een signaal laat horen dat de werkende mens dit niet meer pikt...er wordt gefnuikt aan het 'rechtvaardigheidsgevoel' !

Zo beter ?
Welke werkende mens?
Degene die belet werd om te gaan werken, die gedwongen werd om thuis te blijven?
Oud 25 november 2014, 08:06   #207
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn grote troef is mijn kennis en ervaring. Ik betaal op die troef de hoogste belastingen. Een dommekloot die uit de juiste kut valt, en bij geboorte veel centen meekrijgt, betaalt op zijn grootste troef een pak minder tot geen belastingen.

Fijn systeem zo.
U kan natuurlijk blijven beweren dat de kapitaalkrachtigen geen belastingen betalen, maar het maakt het daarom natuurlijk niet plots tot waarheid. U bedoelt natuurlijk dat ze geen dubbele belastingen betalen en dat u wenst dat ze dat wel beginnen doen. Maar goed, ik ben wel voorstander van een taxshift zoals het ACW er eentje wil, dan gaan we nog leuke dingen zien. Hou er wel rekening mee dat de bovenkant van de Laffercurve niet zo ver naar rechts ligt bij kapitaal als bij arbeid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 08:10   #208
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erger, een staking betekent gewoonweg het neerleggen van het werk uit onvrede tegen de regering Michel 1

Staken houdt in dat je een signaal laat horen dat de werkende mens dit niet meer pikt...er wordt gefnuikt aan het 'rechtvaardigheidsgevoel' !

Zo beter ?
U vergeet erbij te vertellen dat de meerderheid van de beroepsbevolking gewoon wil gaan werken en niet wenst mee te staken. Sommigen worden echter gedwongen om thuis te blijven en in ieders naam wordt ook gesproken door notionele Rudy en taxshift Marc. Ze hebben er de mond van vol dat N-VA slechts 30% van de Vlamingen vertegenwoordigt. Rudy en Marc vertegenwoordigen daar slechts een fractie van, zijn niet democratisch verkozen maar hebben wel de pretentie om aan politiek te doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 november 2014 om 08:10.
Oud 25 november 2014, 10:41   #209
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U vergeet erbij te vertellen dat de meerderheid van de beroepsbevolking gewoon wil gaan werken en niet wenst mee te staken. Sommigen worden echter gedwongen om thuis te blijven en in ieders naam wordt ook gesproken door notionele Rudy en taxshift Marc. Ze hebben er de mond van vol dat N-VA slechts 30% van de Vlamingen vertegenwoordigt. Rudy en Marc vertegenwoordigen daar slechts een fractie van, zijn niet democratisch verkozen maar hebben wel de pretentie om aan politiek te doen.
Het ziet ernaar uit dat na de nationale staking de échte sociale onderhandelingen beginnen.
Het zal gaan over de tax-shift.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 10:51   #210
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat na de nationale staking de échte sociale onderhandelingen beginnen.
Het zal gaan over de tax-shift.

Het blijft me alleen een raadsel hoe ze dat gaan doen zonder dat je hier een kapitaalvlucht van jewelste krijgt. Maar de vakbonden zullen daar waarschijnlijk wel een oplossing voor hebben. Notionele Rudy is immers ervaringsdeskundige wat betreft belastingsontwijking door kapitaal.
Oud 25 november 2014, 10:56   #211
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het blijft me alleen een raadsel hoe ze dat gaan doen zonder dat je hier een kapitaalvlucht van jewelste krijgt. Maar de vakbonden zullen daar waarschijnlijk wel een oplossing voor hebben. Notionele Rudy is immers ervaringsdeskundige wat betreft belastingsontwijking door kapitaal.
Welke kapitaalvlucht ?

U vergeet hierbij dat de euro als betaalmiddel geldt andere valuta zijn vernietigd en zoals iemand hier al eerder opmerkte dat de begrotingen in een eengemaakte eurozone 'nationaal' zijn niet voor een kapitaalvlucht kan zorgen, buiten dat er transfers gebeuren naar andere valuta zoals de dollar, roeble, yuan enzovoorts (dan pas heb je kapitaalvlucht !)

De bedoeling van de euro lijkt me zo duidelijk ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 11:02   #212
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke kapitaalvlucht ?

U vergeet hierbij dat de euro als betaalmiddel geldt andere valuta zijn vernietigd en zoals iemand hier al eerder opmerkte dat de begrotingen in een eengemaakte eurozone 'nationaal' zijn niet voor een kapitaalvlucht kan zorgen, buiten dat er transfers gebeuren naar andere valuta zoals de dollar, roeble, yuan enzovoorts (dan pas heb je kapitaalvlucht !)

U lijkt niet te beseffen dat de eurolanden zowieso blijven concurreren op dat vlak. Als de Luxemburg affaire iets duidelijk zou moeten gemaakt hebben, dan is het wel dat kapitaal gaat waar het goedkoop is. Legaal en als het niet anders gaat doen ze het desnoods ook illegaal. Maar dat het kapitaal uit dit land voor een deel gaat verdwijnen bij een vermogenswinstbelasting staat als een paal boven water. En wie gaat er dus het meest betalen aan die vermogenswinstbelasting? De goeie huisvader met wat kleine beleggingen.

PS: Heb jij je ooit afgevraagd waarom er zoveel Belgische schepen onder Luxemburgse vlag varen? Tip: Tis niet omdat ze zoveel kustlijn hebben.

Laatst gewijzigd door fox : 25 november 2014 om 11:05.
Oud 25 november 2014, 11:10   #213
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kapitaalvlucht ?
Naar w�*�*r ?
Oud 25 november 2014, 11:10   #214
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom Jack, wat kraam je nu uit? "Boven je stand leven" impliceert dat je schulden maakt. Dan kom je er natuurlijk niet toe om te sparen, laat staan aandelen te kopen.

Maar ik ken heel wat mensen die rechtstreeks of onrechtstreeks (via beleggingsfondsen) in aandelen beleggen. Het gaat helemaal niet om "rijken".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 11:14   #215
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fijn systeem zo.
Dat heeft er allemaal niets mee te maken. Heb jij niet hier ergens vermeld dat je ingenieur bent? Dan heb je normaal een behoorlijk inkomen. Als je wilt dan kun je sparen. En om aandelen te kopen hoef je niet onmiddellijk met enorme bedragen voor de dag te komen. Je kunt zowel rechtstreeks als onrechtstreeks (via beleggingsfondsen) in aandelen stappen. Kijk maar eens naar enkele financiële websites.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 11:15   #216
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
EEn werknemer wilt een goed loon, goede sociale voorzieningen, goede wegen, een goede dienstverlening, veel op reis gaan, maar wil vooral geen belastingen betalen.
Zoek de contradictie.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je een babyboomer bent is dit wel degelijk jouw schuld. Ik heb mijn rechten alleen maar afgebouwd zien worden en mijn belastingen zien stijgen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 11:16   #217
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke kapitaalvlucht ?

Als ik vandaag ponden of Zwitserse Franken koop, heb ik ook aan kapitaalvlucht gedaan en toch zit ik nog in Europa.
Oud 25 november 2014, 11:17   #218
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hangt ervan af hoe je je eigen uitgaven selekteert.
Eerst het nodige, dan het nuttige en pas dan het aangename.
Niet omgekeerd.
Oud 25 november 2014, 11:21   #219
babel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Welke kapitaalvlucht ?

Maar blijkbaar niet echt voor u. Zoals Fox aanhaalde: zelfs binnen de eurozone is elk land een concurrent als het op het stallen van het kapitaal aankomt.
Als het in een ander land wordt geparkeerd, zal het daar worden belast en helemaal niks bijdragen aan een Belgische begroting.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2014, 11:22   #220
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het hangt ervan af hoe je je eigen uitgaven selekteert.
Eerst het nodige, dan het nuttige en pas dan het aangename.
Niet omgekeerd.
En daar is bij gekomen : de uitgaven die je niet nodig hebt, niet nuttig zijn en al helemaal niet aangenaam zijn, maar die wel opgelegd worden door de overheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be