Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2019, 19:53   #201
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Jaaaaaaaaaa, natuuuuuuuuuuuurlijk! Ze zullen massaal voor Vlaanderen kiezen, Vlaamse vlaggen kopen, hun moedertaal verwerpen om "pure Vlamingen" te worden, het "Vlaamse Leeuw" leren, naar de Zangfeest en dergelijken gaan..............

Neen, serieus, vergeet het! De Brusselaars zullen helemaal niet naar uw richting gaan.
Dat is niet "mijn" richting maar ik zie daar wel iets in.
Wait & see.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 20:25   #202
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben gewoon helemaal geen interesse in het Vlaams-Nationalisme. U weet, niet iedereen heeft hetzelfde hobby.
Idd.

Mijn Brusselse familieleden kiezen bij een eventuele splitsing van het land nog liever voor het buitenland dan om te gaan leven tussen de Vlamingen met hun mentaliteit van navelstaren.
En die zagers hier mogen weten dat deze familieleden als Brusselaar nog nooit hun hand hebben opgehouden voor geld uit Vlaanderen, maar via personenbelastingen bijgedragen hebben aan de Brusselse inkomsten. En via hun werk aan de hoge 'statistische' inkomsten van het Vlaamse gewest. Hun vertrek naar het buitenland betekent dan ook een verlies van inkomsten en kennis voor Vlaanderen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 20:32   #203
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd.

Mijn Brusselse familieleden kiezen bij een eventuele splitsing van het land nog liever voor het buitenland dan om te gaan leven tussen de Vlamingen met hun mentaliteit van navelstaren.
En die zagers hier mogen weten dat deze familieleden als Brusselaar nog nooit hun hand hebben opgehouden voor geld uit Vlaanderen, maar via personenbelastingen bijgedragen hebben aan de Brusselse inkomsten. En via hun werk aan de hoge 'statistische' inkomsten van het Vlaamse gewest. Hun vertrek naar het buitenland betekent dan ook een verlies van inkomsten en kennis voor Vlaanderen.
Pa, we zijn nog bijlange zo ver niet !!!
En...naar het buitenland: dat is rapper gezegd dan gedaan hé !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 20:47   #204
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Pa, we zijn nog bijlange zo ver niet !!!
Klopt.

Citaat:
En...naar het buitenland: dat is rapper gezegd dan gedaan hé !
Ter info: 2 van mijn kleinkinderen zijn geboren op ongeveer 12 uren vliegen van Brussel. Ge begrijpt dat die stap voor sommigen al wat kleiner is. Zeker als je weet dat die verhuis op vraag van de 'Vlaamse' werkgever was.
Oud 4 maart 2019, 21:02   #205
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaaaaaaaaaa, natuuuuuuuuuuuurlijk! Ze zullen massaal voor Vlaanderen kiezen, Vlaamse vlaggen kopen, hun moedertaal verwerpen om "pure Vlamingen" te worden, het "Vlaamse Leeuw" leren, naar de Zangfeest en dergelijken gaan..............

Neen, serieus, vergeet het! De Brusselaars zullen helemaal niet naar uw richting gaan.
Wacht maar eens tot ze op zwart zaad zitten.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 21:28   #206
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd.

Brussel moet geen Vlaams geld meer hebben?

Raar, voor zover ik weet houdt het de bedelnap nog steeds uitgestoken richting Vlaanderen.
Oud 4 maart 2019, 21:33   #207
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd.

Groot gelijk, ik raad mijn kinderen dat ook aan. La Belgique est foutue.

Er leven en werken ondertussen al 500.000 Belgen in het buitenland...da's 1 op 20...
PS dat aantal steeg met 25% tussen 2002 en 2012...
Iets zegt me dat t cijfer ondertussen nog steviger steeg en stijgt.
De vertrekkers zijn vooral ingenieurs en ondernemers...

België is om zeep.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 22:04   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd.

U moet mij toch eens uitleggen hoe die zogezegde navelstarende Vlamingen er dan in slagen om in België voor het grootste aandeel in de uitvoer te zorgen. Blijkbaar zijn die Vlamingen toch veel internationaler gericht dan die Brusselaars...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 23:02   #209
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet "mijn" richting maar ik zie daar wel iets in.
Wait & see.
En hoe "ziet" u dat? Bij verkiezingen zijn het altijd de Franstalige partijen die het meest in Brussel scoren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 23:04   #210
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Groot gelijk, ik raad mijn kinderen dat ook aan. La Belgique est foutue.

Er leven en werken ondertussen al 500.000 Belgen in het buitenland...da's 1 op 20...
PS dat aantal steeg met 25% tussen 2002 en 2012...
Iets zegt me dat t cijfer ondertussen nog steviger steeg en stijgt.
De vertrekkers zijn vooral ingenieurs en ondernemers...

België is om zeep.
Net diegenen die belangrijk zijn om voor werk en welvaart te zorgen.

België om zeep=Vlaanderen om zeep. Ik vind dat niet om te cheeren.

Laatst gewijzigd door pajoske : 4 maart 2019 om 23:08.
Oud 4 maart 2019, 23:22   #211
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd.

Dus Limburg zegt hen niets? Pijnlijk ...
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2019, 23:52   #212
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U moet mij toch eens uitleggen hoe die zogezegde navelstarende Vlamingen er dan in slagen om in België voor het grootste aandeel in de uitvoer te zorgen. Blijkbaar zijn die Vlamingen toch veel internationaler gericht dan die Brusselaars...
"In het Brussels hoofdstedelijk gewest bedraagt de koopkracht per hoofd van de bevolking 196 procent van het Europese gemiddelde. Brussel is daarmee de vijfde rijkste regio van de Europese Unie. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Eurostat."

In de cijfers van de Vlaamse export, zit oa de diamant sector. Daar zitten geen Vlamingen tussen. Wel nog een paar Joden maar het grootste deel Indiërs.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 01:21   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"In het Brussels hoofdstedelijk gewest bedraagt de koopkracht per hoofd van de bevolking 196 procent van het Europese gemiddelde. Brussel is daarmee de vijfde rijkste regio van de Europese Unie. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Eurostat."

In de cijfers van de Vlaamse export, zit oa de diamant sector. Daar zitten geen Vlamingen tussen. Wel nog een paar Joden maar het grootste deel Indiërs.
Hoeveel % van het totaalcijfer van die uitvoer stelt de diamantsector voor?

Als Brussel zo'n rijke regio is, dan is het wel heel merkwaardig dat het Brussels Gewest niet zonder Vlaams geld kan. Jaar op jaar. Is het misschien niet zo dat veel van die inwoners geen euro belastingen betalen? Denk maar aan de vele eurocraten die grotendeels belastingvrij leven in Brussel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 10:49   #214
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem voor u is dat de Brusselaars dit helemaal niet willen en dat mensen nog vrij zijn te kiezen wat ze willen. U wil ze dwingen voor de N-VA of het VB te kiezen? Hoe zal u dit doen?
Wat denk je als ze voor de keuze staan onmiddellijk 20% van hun welstand te verliezen door zich bij Wallonië aan te sluiten of te blijven liggen waar ze liggen en eindelijk een beetje van die zogezegde verdraagzaamheid te tonen waar ze zich zo op beroemen maar die ze tot nu toe totaal niet hadden???
Maar ja we moeten en rekening mee houden dat het overgrote deel immigranten die aan de uier van la Belgique hangen misschien denken dat ze beter af zijn bij de Walen waar de SZ failliet is maar waar ze nog altijd terecht kunnen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2019, 10:52   #215
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem voor u is dat de Brusselaars dit helemaal niet willen en dat mensen nog vrij zijn te kiezen wat ze willen. U wil ze dwingen voor de N-VA of het VB te kiezen? Hoe zal u dit doen?
Ook vreemd he dat als een Vlaming zijn mond nog maar durft open te doen dat ze eensluidend van franstalige kant roepen over dwang...
Wie heeft la Belgique tot nu toe, tegen de wil van de Vlamingen, gedwongen om zijn anti-Vlaamse, sociaal failliete koers te varen???
Over dwang gesproken... maar je hebt gelijk dat is niet het probleem van de grote francofonie...
Hewel dat ze dan staat voor wat ze is... het failliete deel van la Belgique...
Oud 5 maart 2019, 10:53   #216
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze gaan in de hand bijten die hen voedt ?
Hebben ze ooit al iets anders gedaan??? Francofone democratie noemen ze dat...
Oud 5 maart 2019, 10:55   #217
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Net diegenen die belangrijk zijn om voor werk en welvaart te zorgen.

België om zeep=Vlaanderen om zeep. Ik vind dat niet om te cheeren.
Tuurlijk niet, Vlaanderen om zeep niet ondanks maar dank zij la Belgique...
Oud 10 juli 2019, 00:06   #218
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Wanneer Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept, moeten we uitkijken naar een andere hoofdstad.

Brusselaars willen niet de hoofdstad zijn van republiek Vlaenderen en Vlamingen verdienen een hoofdstad waar ze in het Nederlands terecht kunnen.

Mechelen lijkt mij oké. Centraal gelegen en vlot bereikbaar vanuit alle hoeken van het land. Antwerpen zou misschien nog logischer zijn maar da's al druk genoeg.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2019, 05:48   #219
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Wanneer Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept, moeten we uitkijken naar een andere hoofdstad.

Brusselaars willen niet de hoofdstad zijn van republiek Vlaenderen en Vlamingen verdienen een hoofdstad waar ze in het Nederlands terecht kunnen.

Mechelen lijkt mij oké. Centraal gelegen en vlot bereikbaar vanuit alle hoeken van het land. Antwerpen zou misschien nog logischer zijn maar da's al druk genoeg.
Mechelen ?
Hoelang ga je in Mechelen nog in het Nederlands terecht kunnen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2019, 06:25   #220
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht

Misschien Maastricht?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be