![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
En bovendien gewoonweg anti-Vlaams racistisch in het kwadraat, waar het VB en/of de NVA zelfs van verre niet aan kunnen rieken...
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Banneling
|
????? Als je het uitgebreid commentaar van de anti-Vlaamse Belgische racistische media als maatstaf neemt misschien...
De Duitsers zeiden ook dat het statuut van unter-mensch want de Joden bewezen was... Je blijft regelrechte nazistische redeneringen gebruiken om zogezegd te bewijzen dat Vlaanderen in tegenstelling met de franstaligen racistisch zouden zijn... |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ultra-links daarentegen : PTB en PS
|
|
|
#206 |
|
Banneling
|
En het ergste is dat de PS Wallonië al meer dan veertig jaar bijna onafgebroken bestuurd heeft en er een achterlijk gebied van gemaakt heeft...
Maar alles is de fout van die stoute Vlamingen die hen, arme franstaligen niets gunnen... Tot daar het Waalse politieke inzicht... |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Minister-President
|
Feiten haal je uit cijfers, niet uit gratuite beweringen op een forum.
|
|
|
#208 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Banneling
|
Denkt u echt dat het een niets te maken heeft met het ander? Dat is best wel wereldvreemd.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 maart 2019 om 22:57. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In het kader van dit topic, vond ik de bijdrage van deze digitale pennevrucht van Johan Sanctorum ten zeerste to the point, betreffende het fascistische karakter van de linkse deugjongens/meisjes en dat tekenend is voor het taalgebruik van dit wereldvreemde kliekje van zelfbenoemde 'democraten'.
Bij deze: De wondere wereld van Ico Maly ‘Alleen linkse mensen zijn democraten’ "Vanuit zijn gauchistische comfortzone sabelt onze doctor in de cultuurwetenschappen zowat alles neer wat hij tegenkomt in zijn strijd tegen het ‘valse bewustzijn’ van de doorsnee-Vlaming. Ico Maly is het vleesgeworden cultuurmarxisme, op het karikaturale af. Zo vindt hij boudweg dat al wie niet links denkt, ‘ondemocratisch’ is. Vooral vanaf minuut 15 op het filmpje wordt hij expliciet, vult hij het woord in met zijn eigen ideologie en rangschikt mensen als Thierry Baudet of Pim Fortuyn onder de anti-democraten. Er is voor deze kampioen van de democratie dus helemaal geen sprake van een breed politiek spectrum, zoiets als een botsing van meningen. Om de simpele reden dat alleen linksdenkenden echte democraten zijn en al de rest op de dool, verzuurd, populistisch, rijp voor een heropvoedingskamp." https://doorbraak.be/de-wondere-were...osis+Doorbraak Dus wie ook maar 'n flinter kritiek uit op het maatschappelijk monopoly van de linkse gedachtegang, is volgens de links/groene deugers van dienst een anti-democraat. 't Is maar dat u het weet... Monty Python heeft in de vorige eeuw 'n paar meesterlijke sketches gemaakt over dat type van de mensheid...
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 4 maart 2019 om 23:38. |
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een beetje politieke relaties en het pleit is gewonnen... |
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus een linkse rakker die tegen kapitaal ( Joden ) was ?
|
|
|
|
#218 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#220 | ||
|
|
Citaat:
De politieke boegbeelden daarvan en hun orthodoxe interpretatie over ’n bepaald maatschappelijk onderwerp, laat veelal weinig ruimte voor nuancering. d’Office wit of zwart of in het beste geval antracietgrijs en eierschaalwit. Daarom ga ik steeds eerst bij mezelf te rade, om eens te doordenken/voelen of een toepassing van iets – cannabisgebruik, zeg maar – écht zoveel maatschappelijke schade aanricht, dan me door de media steeds is voorgehouden. Dan moet ik (helaas) vaststellen dat ik – bij alle mensen die ik de laatste 45 jaar heb ontmoet, zowel via m’n werk als sociaal – alcohol ’n pak meer maatschappelijke schade heeft veroorzaakt, dan die zgn ‘gevaarlijke drug’ als cannabis. In vogelvlucht overdenk dan ik mijn periode 1975-2018 en dan zie ik welgeteld 3 personen, die zich heel de dag door suf blowen en het raam openzetten al een hele queeste vinden. Enfin, losers, zeg maar, want voor die daar serieus aan vasthingen voerden ze ook al niet echt iets uit, dus ben niet zeker of het ene met het andere te maken heeft. Verder ken ik enkele tientallen mensen mét verantwoordelijkheidszin, die s’avonds na hun werk al eens ’n pintje/wijntje of 2-3 drinken, alsook enkele tientallen mensen, eveneens met ’n goede dosis verantwoordelijkheidszin, die s’avonds na ‘t werk al eens nen tsjoep smoren en verder hun normale ding blijven doen, dag in dag uit. Over alcoholgebruikers echter, geraak ik zowat de tel kwijt van mensen die zich zat hebben verongelukt, verwond/verminkt, hun gezin/omgeving terroriseerden, overal ambras maakten en dan oepunbakkes kregen, bij iedereen werden buiten gebonjourd en sociaal geïsoleerd geraakten. Om van de fysiek/mentale effecten en de medische kosten daarvan op langere termijn, nog even te zwijgen. Als ik dus al een 'opinie' zou opmaken, stel ik gewoon vast dat alcohol veel verwoestender inwerkt op individu en maatschappij, dan occasioneel cannabisgebruik en daarom is een gedegen voorlichting daarover essentieel voor verstandig gebruik. Daar heb ik geen linkse of rechtse partijpraatjes voor nodig. Citaat:
Ik dacht dat ik in die cannabisdraad eens cijfers had gegeven, over het verschil van SZ-kosten van respectievelijk cannabis- en alcoholgebruikers. De maatschappelijke kost van de laatste groep - het ging over enkele miljarden euro’s - was beduidend hoger dan de eerste. En als ik dan zie hoe ‘rechtse’ politici staan te orakelen hoe hard ze tegen de legalisatie van softdrugs zijn, dan verdenk ik die weleens van een wereldvreemdheid die niet meer van deze tijd is. D De aarde is toch al ’n tijdje geleden rond verklaard, quoi. Als diezelfde politici er dan geen graten in zien, om met stellige regelmaat zichzelf en hun aanhang te trakteren op het gouden gerstenat, dan denk ik alleen maar dat die wereldvreemdheid pas zal verdwijnen als de dragers ervan fysiek zijn gestorven. Idem voor ‘linkse’ politici. Als ik sommigen hoor toeteren over hoe zaligmakend massa-immigratie wel is, maar het gros ervan zelf niét in migrantenbuurten woont en hun kinderen naar witte scholen stuurt of dat we ons diep schuldig moeten voelen over het klimaat, terwijl ze zelf van uit het ene vliegtuig in het andere stappen, dan begin ik ook wel eens te lachen met die hun ingestudeerde onnozelheid. Die poppenkast gaat al ’n tijdje aan me voorbij en heeft hoogstens nog wat karikaturale amusementswaarde, om af en toe eens mee te lachen op dit forum. Daarom voel ik weinig affiniteit met politiek links/rechts of het midden, gezien dat allemaal vervangbare blageurs en hypocrieten eersteklas zijn bij wie de postjesdans primeert. Soit, nog even over verantwoordelijkheid gesproken. Ik zou het wel kunnen zien zitten dat elke gebruiker van gelegaliseerde drugs zoals alcohol, cannabis…. zich zou kunnen verzekeren tegen de fysieke gevolgen van het gebruik ervan en dit binnen een wettelijk kader, zoals men verzekeringen kan nemen tegen van alles enogwa. Dan zullen de risico’s daarvan ingeschat worden en op basis daarvan zal de gebruiker dan tegen een bepaalde premie een soort van ‘drugpolis’ kunnen opnemen, net zoals men z’n gezin, inkomen, huis, auto enz kan verzekeren. Als er dan ene met ’n liter vodka achter de kiezen z’n auto in frut rijd en permanent in ’n rolstoel beland of met ‘n doorzopen cirrose z’n lever opblaast, dan zou het de privé-verzekering zijn die voor de medische kosten opdraait en niet de SZ/staat/belastingbetaler. Idem voor de gewone sigarettenroker die door z’n nicotineverslaving, z’n longen in teerzakken heeft getransformeerd, alsmede de cannabisgebruiker die pakweg (latente) schizofrenie heeft ontwikkeld door overmatig gerol. Hoe hoog die premies dan wel zullen zijn, is een zaak van de verzekeraars zelf en gezien die niet zo dikwijls failliet gaan, zal het voor hen wsl lonend genoeg zijn om ook zo’n polissen op te stellen en de SZ is direct ’n pak minder uitgaven kwijt, die ze dan aan nuttiger medisch herstel kan besteden. 2 vliegen in één klets. Zoiets vind ik redelijk consequent en is tevens ’n vorm van verantwoordelijkheid opnemen. Echter, het zou mi ook getuigen van consequent beleidsverantwoordelijkheid, indien de overheid ook cannabisgebruik in een wettelijk kader zou gieten – na het consulteren van ’n vakcommisie, die de voor- en nadelen ervan in een studie/rapport zou hebben geconcludeerd en overgemaakt – net zoals dat over het wettelijk gebruik van alcohol en farmaceutische drugs van toepassing is. Maar zolang ‘rechtse’ partijen de legalisatie van marihuana (en ook de privatisering van de gevolgen van gebruik) onbespreekbaar houden, zolang zal het alcoholhoudende gerstenat blijven vloeien en het medische/sociale effect daarvan blijven doordrukken op de negatieve kost van de SZ-balans. Schól!
|
|