Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2021, 05:51   #201
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenlijk maar één iemand hé. Mijn knuffelcontact dus.
Zoals ik al vreesde. U zit dus gevangen in een circlejerk.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:14   #202
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben wel pro-vaxer maar wellicht niet model voor alle pro-vaxers.
Maar dus: ik ben er wel een die vind dat in het raam van de volksgezondheid, de verplichte vaccinatie zou moeten gelden, behoudens medische tegenindicatie.
Ik vind die verplichting even logisch als de verplichting om rechts te rijden op de openbare weg.
Wel, dan zal je er niks op tegen hebben, dat mensen die een gevaar vormen voor die grote inspanning, ttz, gevaccineerden die toch nog blijken besmet te zijn, en dus een bron kunnen zijn van varianten die door het vaccin breken, onmiddellijk geeuthanasieerd en gecremeerd moeten worden.

Ik zou zeggen: gevaccineerden moeten om de 14 dagen getest worden, en zijn ze positief, dan moeten ze onmiddellijk afgemaakt en gecremeerd worden. Wat denk je daarvan ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:14   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Spijtig, ik zou een ontmoeting tussen jullie wel boeiend vinden.
Ik zou eens hoesten en den andere ligt van zijn sus.
Oud 19 maart 2021, 09:15   #204
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk maar één iemand hé. Mijn knuffelcontact dus.
Waarom moei jij je dan met anderen ? Ik vind het eigenaardig dat je beweert dat men niet zomaar "viroloog" zou mogen spelen, maar dat je wel nogal dictatoriale virologische visies wil doordrukken, niet gehinderd door enige eigen kennis.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 09:19.
Oud 19 maart 2021, 09:49   #205
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom moei jij je dan met anderen ? Ik vind het eigenaardig dat je beweert dat men niet zomaar "viroloog" zou mogen spelen, maar dat je wel nogal dictatoriale virologische visies wil doordrukken, niet gehinderd door enige eigen kennis.
Kennis is niet alles, wijsheid is belangrijker.
Oud 19 maart 2021, 13:34   #206
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

De allergrootste nazi viroloog die eerst alle Britten laat inenten en nu komt vertellen dat ze de vakantie op hun buik moeten schrijven want anders zouden ze wel eens de Zuid-Afrikaanse variant binnen brengen. Begint het nu eindelijk een beetje te dagen bij onze mede forumgenoten, die deze oppervirologen nog geloven?

Prof Lockdown' Neil Ferguson warns against European summer holidays as he says UK must stop South African Covid variant reaching Britain amid continent's third wave

https://www.dailymail.co.uk/news/art...riant-out.html

Als we deze crisis vergelijken met WO2 dan zou deze den Hitler zijn.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 19 maart 2021 om 13:35.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 13:36   #207
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
De allergrootste nazi viroloog die eerst alle Britten laat inenten en nu komt vertellen dat ze de vakantie op hun buik moeten schrijven want anders zouden ze wel eens de Zuid-Afrikaanse variant binnen brengen. Begint het nu eindelijk een beetje te dagen bij onze mede forumgenoten, die deze oppervirologen nog geloven?

Prof Lockdown' Neil Ferguson warns against European summer holidays as he says UK must stop South African Covid variant reaching Britain amid continent's third wave

https://www.dailymail.co.uk/news/art...riant-out.html
Ik vind die gast puur top ! En telkens loopt men erin ! Als je de kwakzalverij en paniekzaaierij zo enorm en dan nog herhaald kan uitsmeren, dan ben je toch wel een held zou ik zeggen ! Briljant, gewoon

Maar ik begrijp hem wel. De echte nieuwe paniek zal er pas komen in november. Dan zullen we eindelijk hebben zoals Dante dat zegde van de hel: zij die hier nog zijn, verlies alle hoop. Als het deze zomer totaal gelost wordt, dan is alle hysterie werk opnieuw te doen, en hij heeft natuurlijk terecht schrik dat men zich geen tweede keer laat vangen. Maar hoe moeten we nu blijven maatregelen deze zomer als iedereen gevaccineerd is, om het vuurtje gaande te houden ?

Hij heeft het gevonden he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 13:38.
Oud 19 maart 2021, 15:38   #208
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Spijtig, ik zou een ontmoeting tussen jullie wel boeiend vinden.
Boeiend maar kort: ik smijt hem met zijn klik en met zijn klak in de vaart.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 15:40   #209
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Alle pro-vaxxers noemen kritische mensen die hun recht tot kiezen gebruiken antivaxxers, dat heb je dan toch al gemeenschappelijk net zoals dat niet elke belg gelijke rechten zou hebben en zou mogen gediscrimineerd worden terwijl de wet toch zegt dat elke belg gelijk voor de wet is.

Vaccinatie is een medische handeling en élk medisch dossier van elke burger is beschermd en geheim en enkel bestemd voor de huisarts en mag, mits expliciete toestemming, alléén gedeeld worden met medisch geschoolde zorgverleners.

Het valse voorwendsel van volksgezondheid kan wettelijk niet ingeroepen worden (en dan nog zonder een geldige reden voor een ónbewezen, vermeend dodelijke en acute "crisissituatie" die de overheid samen met pro-vaxxers in stand houdt en blijft rekken!) omdat de geheimhouding van de persoonlijke, medische geschiedenis van elke burger geschonden wordt.
De staat heeft niet het recht om een medische handeling te verplichten noch om medische gegevens van de burgers te verzamelen en op te slaan!
Politici horen te besturen en zich niet te bemoeien met mijn medische geschiedenis, daar hebben zij geen zaken mee!

De verplichte vaccinatie zou, behalve onwettig en in strijd met burger- en mensenrechten, even logisch zijn als links spookrijden op de openbare weg.
Wel, je hebt grotendeels gelijk.
Maar dus niet helemaal. Er zijn dus wat uitzonderingen.
Leer er mee leven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 maart 2021, 15:44   #210
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit goedentierentheid.
Ik ben bezorgd voor de medemens. Zelfs voor jou. Toch een klein beetje.

Oud 19 maart 2021, 15:44   #211
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boeiend maar kort: ik smijt hem met zijn klik en met zijn klak in de vaart.
Want met argumenten zal het niet lukken he. Let wel op, ik zou kunnen hoesten. Zou grappig zijn he. Een gans jaar gebibberd, eindelijk die zeveraar die U belachelijk maakt in de vaart gesmeten.... en corona opgedaan

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 15:44.
Oud 19 maart 2021, 15:47   #212
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Want met argumenten zal het niet lukken he. Let wel op, ik zou kunnen hoesten. Zou grappig zijn he. Een gans jaar gebibberd, eindelijk die zeveraar die U belachelijk maakt in de vaart gesmeten.... en corona opgedaan
Het zou pas echt hilarisch zijn, als jij dit zou doen net nadat hij zijn vaccin heeft gehad en je dit zou doen met een nieuwe mutatie die korte metten maakt met de gevaccineerden.
Oud 19 maart 2021, 16:44   #213
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit goedentierentheid.
"Goedertierenheid" staat niet in het woordenboek van patrickve.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 16:46   #214
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit goedentierentheid.
En wie zegt U dat gij niet totaal hysterisch het dwingelandje aan het uithangen zijt omdat ge in een aantal waanideeen gelooft die wat zeveraars U wijsgemaakt hebben ? Stel U nu voor dat gij de zieltjes van uw medemensen zou willen redden, en ze daarom allemaal wil dwingen van naar de kerk te gaan. Welk verschil ?

Gij weet wat goed is voor een ander ? Hoe weet gij dat ge niet mis zijt ? Hoe weet gij het zoveel beter dan een ander, dat gij hen moet gaan dwingen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 16:47.
Oud 19 maart 2021, 17:05   #215
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Eten wat de pot schaft. De druk moet nog wat opgevoerd worden.

https://www.hln.be/binnenland/wie-va...haft~a6ddf1e1/
Oud 19 maart 2021, 17:14   #216
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Eten wat de pot schaft. De druk moet nog wat opgevoerd worden.

https://www.hln.be/binnenland/wie-va...haft~a6ddf1e1/

Wat me daar weer aan ergert, is de leugenachtigheid: 'de vaccins zijn evenwaardig'. Nee, dat zijn ze niet. Je kan zeggen dat kiezen niet haalbaar is of whatever maar begin geen onzin uit te slaan.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 17:17   #217
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Het vaccinpaspoort mag alweer in de vuilbak, wetenschappers geven nu eindelijk toe dat groepsimmuniteit via vaccins onmogelijk zal blijken.

Nature- 18 maart 2021
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00728-2
Five reasons why COVID herd immunity is probably impossible
Even with vaccination efforts in full force, the theoretical threshold for vanquishing COVID-19 looks to be out of reach.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 17:26   #218
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het vaccinpaspoort mag alweer in de vuilbak, wetenschappers geven nu eindelijk toe dat groepsimmuniteit via vaccins onmogelijk zal blijken.

Nature- 18 maart 2021
Even with vaccination efforts in full force, the theoretical threshold for vanquishing COVID-19 looks to be out of reach.
Citaat:
“We’re moving away from the idea that we’ll hit the herd-immunity threshold and then the pandemic will go away for good,” says epidemiologist Lauren Ancel Meyers, executive director of the University of Texas at Austin COVID-19 Modeling Consortium. This shift reflects the complexities and challenges of the pandemic, and shouldn’t overshadow the fact that vaccination is helping. “The vaccine will mean that the virus will start to dissipate on its own,” Meyers says. But as new variants arise and immunity from infections potentially wanes, “we may find ourselves months or a year down the road still battling the threat, and having to deal with future surges”.
Het Plan ligt er dus.

Dat wisten we al.

De Groot-Virologen mochten de maatschappij een paar jaar kapot maken met hun uiterst naief en kinderachtig "plan", en nu beseffen ze dat het niet gaat lukken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 17:27.
Oud 19 maart 2021, 17:30   #219
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Nature- 18 maart 2021
Wow, als dat morgen in alle kranten staat...

Maar dan weer...

He said that reaching a herd-immunity threshold was looking unlikely because of factors such as vaccine hesitancy, the emergence of new variants and the delayed arrival of vaccinations for children.

But in the near term, scientists are contemplating a new normal that does not include herd immunity.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 17:30   #220
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou nogal hautain zijn van mijnentwege om te durven beweren dat ik met argumenten voor de dag zou komen.
Ik neem gewoon de argumenten over van mijn huisarts, en alle medici die daarboven of daarachter hem staan.
En af en toe een steek onder water; met weinig of iets meer humor.

Van jou heb ik de indruk dat je volledig alternatief aan de huidige medische wereld aan het redeneren bent. U doet maar.
U doet het wel erg verbeten. Doet me denken aan de Getuigen van Jehova: 'wij brengen de Boodschap'.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be