Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2024, 21:42   #201
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Naïevelingen genoeg die de Islamitische propaganda geloven. Een deel van de foto's en video's zijn niet afkomstig van deze locatie en hebben zelfs niets te maken met Syrië. De oorlog mag dan wel gedaan zijn, de propagandaoorlog gaat voort.

Sednaya was de staatsgevangenis voor de zwaarste terreurdelinquenten, De Syrische 'Guantanamo Bay'. De mensen die daar opgesloten waren zaten daar met een goede reden.
Ik meen dat al deze beelden de gruwelijke realiteit betreffen en de misdaden tegen de mensheid van het Assad-regime blootleggen gezien ik:
- geen van die foto's in de tijd terug vind
- organisaties zoals de white helmets die ter plaatse zijn (ingeschakeld om bepaalde deuren open te breken/ verdoken kamers opsporen/e.d. deze gruwelpraktijken bevestigen.
- Al de rottigheid maar blijft komen.

Indien ik fout ben voor één/meerdere van deze links, mag je mij altijd het tegendeel bewijzen. Claimen dat dit louter Islamitische propaganda betreft, zonder ook maar het minste tegenbewijs voor dit beeldmateriaal is nogal goedkoop, en gezien de constant uitkomende horrorverhalen bijzonder naïef.

Ge kunt bijzonder moeilijk ontkennen, dat als men een lijk vindt in de folterkamers van dat martelkamp, en dat lijk volledig overeenkomt met een Syrische activist die destijds werd opgepakt op een betoging, dat die gruwelijkheden niet hebben plaatsgevonden.

https://x.com/mohmad_rasheed/status/...122914/photo/1
https://x.com/Xqueenoo7/status/1866219284692623369
https://www.trouw.nl/nieuws/syrische...ww.google.com/

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 9 december 2024 om 21:51.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 23:24   #202
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Ik meen dat al deze beelden de gruwelijke realiteit betreffen en de misdaden tegen de mensheid van het Assad-regime blootleggen gezien ik:
- geen van die foto's in de tijd terug vind
- organisaties zoals de white helmets die ter plaatse zijn (ingeschakeld om bepaalde deuren open te breken/ verdoken kamers opsporen/e.d. deze gruwelpraktijken bevestigen.
- Al de rottigheid maar blijft komen.

Indien ik fout ben voor één/meerdere van deze links, mag je mij altijd het tegendeel bewijzen. Claimen dat dit louter Islamitische propaganda betreft, zonder ook maar het minste tegenbewijs voor dit beeldmateriaal is nogal goedkoop, en gezien de constant uitkomende horrorverhalen bijzonder naïef.

Ge kunt bijzonder moeilijk ontkennen, dat als men een lijk vindt in de folterkamers van dat martelkamp, en dat lijk volledig overeenkomt met een Syrische activist die destijds werd opgepakt op een betoging, dat die gruwelijkheden niet hebben plaatsgevonden.

https://x.com/mohmad_rasheed/status/...122914/photo/1
https://x.com/Xqueenoo7/status/1866219284692623369
https://www.trouw.nl/nieuws/syrische...ww.google.com/
Ah maar den Assad en zijn beulen zullen ongetwijfeld een heleboel tegenstanders op niet zo toffe wijze over de kling gejaagd hebben.

Maar dat is eigen aan Islamitische Baath regimes. De enige manier om al die maffe splintergroepen onder controle te houden.

En daar waar het mis gaat komt een bende even grote of nog grotere gekken aan de macht.

Nemen we de Shah van Iran, die gast had er ook een hoop verloren laten lopen in zijn kelder. De reactie daarop was die al even grote zot. Ayatollah Ghomeini (die van dat geitenneuken best wel ok was. als het vlees maar in een ander dorp verkocht werd.). Nu loopt het daar nog vol religieuze zotten. Vandaag of morgen worden die ook eens vervangen, door een of andere andere religieuze of politieke groep. Wees gerust die geheime politie en regime wordt dan ook over de kling gejaagd.

In Egypte net hetzelfde en waarom is het in Libie zo een wanboel, heel simpel omdat daar nog geen goeie dictator terug in het zadel zit, om den boel daar te runnen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 06:54   #203
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ah maar den Assad en zijn beulen zullen ongetwijfeld een heleboel tegenstanders op niet zo toffe wijze over de kling gejaagd hebben.

Maar dat is eigen aan Islamitische Baath regimes. De enige manier om al die maffe splintergroepen onder controle te houden.

En daar waar het mis gaat komt een bende even grote of nog grotere gekken aan de macht.

Nemen we de Shah van Iran, die gast had er ook een hoop verloren laten lopen in zijn kelder. De reactie daarop was die al even grote zot. Ayatollah Ghomeini (die van dat geitenneuken best wel ok was. als het vlees maar in een ander dorp verkocht werd.). Nu loopt het daar nog vol religieuze zotten. Vandaag of morgen worden die ook eens vervangen, door een of andere andere religieuze of politieke groep. Wees gerust die geheime politie en regime wordt dan ook over de kling gejaagd.

In Egypte net hetzelfde en waarom is het in Libie zo een wanboel, heel simpel omdat daar nog geen goeie dictator terug in het zadel zit, om den boel daar te runnen.
Al die splintergroepen bestonden NIET vooraleer de familie Bashar aan de macht kwam. Ze zijn dus het rechtstreeks gevolg van de manier waarop het regime van de familie Bashar te werk ging.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 08:27   #204
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Al die splintergroepen bestonden NIET vooraleer de familie Assad aan de macht kwam. Ze zijn dus het rechtstreeks gevolg van de manier waarop het regime van de familie Assad te werk ging.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 10:19   #205
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Al die splintergroepen bestonden NIET vooraleer de familie Bashar aan de macht kwam. Ze zijn dus het rechtstreeks gevolg van de manier waarop het regime van de familie Bashar te werk ging.
allee allee niet zeveren he, ... die Christenen lopen daar al meer dan 2000 jaar rond. Koerden, Allawieten, , Allakwieten en Ismaelieten en andere ieten zijn er ook al veel langer dan de stichters van het familiebedrijfje.
Oud 10 december 2024, 10:46   #206
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen maakt Israel van de gelegenheid gebruik om een deel van Syrië te koloniseren.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/l...kent~ba7f8873/
Oud 10 december 2024, 10:48   #207
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ondertussen maakt Israel van de gelegenheid gebruik om een deel van Syrië te koloniseren.

Idioten zijn het.

Alweer een kans om wat goodwill te creëren laten liggen. Nee, Israël wil ervoor zorgen dat het zeker gehaat blijft in de regio. Geopolitieke meesterzet Bibi, werkelijk...
Oud 10 december 2024, 10:51   #208
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
allee allee niet zeveren he, ... die Christenen lopen daar al meer dan 2000 jaar rond. Koerden, Allawieten, , Allakwieten en Ismaelieten en andere ieten zijn er ook al veel langer dan de stichters van het familiebedrijfje.
De Alawieten zijn een speciaal geval. Het percentage redicale religioten is er laag en dat had als gevolg dat er in Syrië geen religieuze onderdrukking was.

Met de soenieten die nu aan de macht komen gaat dat even anders zijn vrees ik.
Oud 10 december 2024, 10:59   #209
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Alawieten zijn een speciaal geval. Het percentage redicale religioten is er laag en dat had als gevolg dat er in Syrië geen religieuze onderdrukking was.

Met de soenieten die nu aan de macht komen gaat dat even anders zijn vrees ik.
in het ergste geval, een tweede Afghanistan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 11:08   #210
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

In elk geval zal het niet simpel zijn de eenheid van het land te vrijwaren.

Men zegt erg kort door de bocht dat HTS van Al-Jolani het land in handen heeft. Ze hebben een groot deel in handen, waaronder Damascus, Aleppo, Hama en Homs. Maar er zijn delen waar de Koerden de controle hebben, andere delen waar door Turkije gesteunde rebellen controle hebben en zelfs nog een paar gebieden onder IS-controle.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 11:15   #211
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In elk geval zal het niet simpel zijn de eenheid van het land te vrijwaren.

Men zegt erg kort door de bocht dat HTS van Al-Jolani het land in handen heeft. Ze hebben een groot deel in handen, waaronder Damascus, Aleppo, Hama en Homs. Maar er zijn delen waar de Koerden de controle hebben, andere delen waar door Turkije gesteunde rebellen controle hebben en zelfs nog een paar gebieden onder IS-controle.
Al-Jolani heeft ook al herhaaldelijk gezegd dat er plaats moet zijn voor iedereen. Het is rethoriek natuurlijk en eens zien of hij meent wat hij zegt en wat hij er precies mee bedoelt. Maar wat een verschil met ISIS destijds in Irak.

Jullie mogen allemaal cynisch zijn, ik weiger mijn hoop nu al op te geven...

Laatst gewijzigd door Voltian : 10 december 2024 om 11:15.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 11:26   #212
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een Alawiet.

De islam is een raar beestje. Ook de zionistische entiteit is een raar beestje. Het zit daar in het Midden-Oosten ogenschijnlijk allemaal bij elkaar. Samen met de olie en het gas, waarschijnlijk ook niet toevallig. Die energievoorraden trekken de miserie aan.
Inderdaad, wie zien dat ook in Noorwegen en Australië.
Oud 10 december 2024, 11:28   #213
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Al-Jolani heeft ook al herhaaldelijk gezegd dat er plaats moet zijn voor iedereen. Het is rethoriek natuurlijk en eens zien of hij meent wat hij zegt en wat hij er precies mee bedoelt. Maar wat een verschil met ISIS destijds in Irak.

Ik denk dat het nauwelijks slechter kon dan het was. Hoeveel beter het wordt weten we niet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 11:31   #214
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Naam: FB_IMG_1733826354019.jpg
Bekeken: 255
Grootte: 11,8 KB

Israëlische bombardementen op Syrië en Israëlische tanks zelfs in de buurt van Damascus en de Al Qaeda figuren die nu zogezegd 'de macht' in handen hebben zwijgen.

Weeral een teken dat dit eerder een invasie of een coup is dan een revolutie of 'bevrijding' zoals de westerse pers ons wil doen geloven. Turkije, Israël en de VS verdelen zich nu Syrië. Hun 'rebellen' mogen wat gaan koran lezen in het centrale gedeelte.

De geschiedenis leert ons dat dit niet de eerste coup is die het westen in Syrië pleegt. Nu aan de hand van jihadis.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 december 2024 om 11:37.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 11:42   #215
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik denk dat het nauwelijks slechter kon dan het was. Hoeveel beter het wordt weten we niet.
Typisch excuus voor misdaden goed te praten. De westerse pers is hard haar best aan het doen de zoveelste aanslag op het internationale recht goed te praten door het gevallen regime zo slecht mogelijk voor te stellen. Assad is als een nazi he en die moet verdreven worden. Toch? Of was het Zelensky die de nazi was?

Hoogdagen weeral voor hypocresie en zelfbedrog.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2024, 11:46   #216
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, een religieus fanatieke katholieke staat kan niet bestaan (zoals die bestaat met de islam, pakweg Afghanistan, Iran) en een gematigde moslimstaat (ik zeg maar iets, Oman, Malaysia) kan niet bestaan?

Volgens mij is het perfect mogelijk om een staat met meerderheid moslims te hebben die democratischer is dan een autocratische staat met een overwegend katholieke (of a-religieuze) bevolking.

Maar ik zal met die mening wel weer de paria zijn op dit forum...
Het is een feit dat Indonesië democratischer is dan Noord-Korea of Rusland maar ik denk niet dat dit dankzij maar ondanks de islam is; daarentegen zijn Rusland en Noord Korea dictaturen ondanks en niet dankzij respectievelijk het orthodoxe christendom en het secularisme.
Oud 10 december 2024, 11:52   #217
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Typisch excuus voor misdaden goed te praten. De westerse pers is hard haar best aan het doen de zoveelste aanslag op het internationale recht goed te praten door het gevallen regime zo slecht mogelijk voor te stellen. Assad is als een nazi he en die moet verdreven worden. Toch? Of was het Zelensky die de nazi was?

Hoogdagen weeral voor hypocresie en zelfbedrog.
Net zoals uw redenering in andere conflicten, zoals Ukraine, lijkt voor jou de bevolking van het land zelf (in casu, Syrië) zelf geen relevante partij in het bepalen van de toekomst van het land.

Wat zou mogelijkerwijs een wenselijke uitkomst kunnen zijn voor de bevolking zou ik durven te opperen/vragen indien gemoogd?
Oud 10 december 2024, 11:54   #218
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze zullen daar de bufferzone even schoonmaken. Kwestie van zeker zijn dat er daar geen Iranezen en dergelijke in het zand zitten.

Vermoedelijk zullen ze ook wel de locatie kennen van commandobunkers die ze eens met een bezoek willen vereren, om daar info uit te halen en de infrastructuur uit te schakelen.
Oud 10 december 2024, 11:56   #219
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We gaan dat rap zien, als hij een sterk leider is, die de rest eronder weet te houden / verenigen dan ja. Maar er zitten wel heel veel clubjes met elk hun belangen, AK47's en gevechtservaring.
Oud 10 december 2024, 12:07   #220
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor de verdediging is dat niet nodig zou ik denken vermits ze de Golanhoogte bezitten. Willen ze de Palestijnen over de Golanhoogte jagen ? Ik zou dat wel zien zitten al heb ik altijd gevonden dat de rijke islamitische olielanden die massaal Zuid Aziaten en Europeanen tewerkstellen die beter zouden vervangen door hun Arabische islamitische broeders uit Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be