![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#203 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder naast elkaar blijven discussieëren had geen zin. Bovendien heb ik gemerkt dat het forum 'Politiek:Binnenland' het onderschrift had dat dit niet de plaats is om over directe democratie te zeveren. Maar als jij persé er over door wil bomen, start maar ergens een nieuwe topic waar dat wél kan, dan kom ik wel af. Maar vanavond niet meer denk ik. ![]()
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar voor mijn part moogt ge het ook moeder (of vader) aan de haard noemen. Hoe hoog ? Ik vrees dat het van veel factoren zou afhangen. Niet in het minst van de beschikbare budgetten. Als vuistregen zou ik stellen, evenveel als een werkloosheidsvergoeding. |
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooral deze van Jos Verhulst en Superstaaf zijn het lezen waard. |
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De leeftijd van de kinderen vind ik wel een heel belangrijke maatstaf. Tot hoe oud kan het? Ouders zonder kinderen zouden dan ook volgens een soortgelijk systeem een soort loon moeten kunnen krijgen. Opvoedersloon is dan natuurlijk niet het juiste woord. Anders gaan kinderen een vrijgeleide worden om risicoloos op kap van de sociale zekerheid te gaan leven. Vraagje; kan een vreemdeling ook een opvoedersloon genieten?
|
|
|
|
#208 |
|
Gouverneur
|
alle communisten van vlaanderen zitten hier ook.
Ze halen hier veel stemmen, maar in werkelijkheid nog geen 10% groen,lsp,sap en pvda |
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor mijn part mag het ook "moeder aan de haard" zijn. Nee vreemdelingen kunnen geen opvoedersloon krijgen. Daarvoor moet men Belg zijn. Ik zie hier al die Hollanders al een opvoedersloon komen vragen. Het gaat er niet om of jij dat wilt doen, het is bedoeld als steun voor ouders waarvan het loon niet volstaat om hun kinderen uit te besteden. Hoeveel moeders krijgen nu een werkloosheidsuitkering om hun kinderen op te voeden ? Is dat eerlijk ten opzichte van ouders die er zelf voor kiezen om thuis te blijven voor de opvoeding van hun kinderen zonder recht op kinderbijslag ? |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#212 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Liever voor m'n eigen kind zorgen, ook al is dat 'opvoedersloon' vrij schamel, dan te moeten gaan werken, part-time, en m'n kind naar een opvangcentra te sturen (en deze centra zijn extreem duur).
|
|
|
|
#213 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Je kan dit vergelijken met de 'stem-poll' die de VRT deed onder een groep leerkrachten, een groep politieagenten, een groep VRT-bestuursleden.... En je hoorde uit de commentaren van de voor-geselecteerden dat de eerste voor groen! waren, de tweede voor het Vlaams Belang, en de derde voor de SP-a... (al hebben ze deze stemming nooit publiekelijk bekend durven maken wegens resultaten in de aard van dit forum)
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen met een laag inkomen houden dan ook weinig over van hun loon na aftrok van de opvang. Bovendien kost de opvang van kinderen ook een pak aan de gemeenschap. (personeel en infrastructuur) |
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je schrijft dat het opvoedersloon bedoeld is als steun voor ouders waarvan het loon niet voldoende hoog is. Dus de ouders gaan werken en krijgen daar bovenop nog eens een opvoedersloon? Ik kan niet volgen. Als er nu al zoveel moeders zijn die een werkloosheidsuitkering trekken om hun kinderen op te voeden, waarom moet er dan nog een opvoedersloon bestaan? Al iemand bij het VB eens uitgeteld wat dat grapje zou gaan kosten?
|
|
|
|
#216 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu moet ik wel zeggen dat het 'opvoedersloon' niet direct de grootste doorn in mijn oog is in het VB-programma. De discussie hierover is ook begonnen met Bobke's 'eenvoudige vraag'.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gisteren moest ik met alle geweld van de wereld laten weten wat mijn tegenkantingen tov. het VB-programma zijn. Als ik dat dan uiteindelijk ook doe komt er gewoon geen reactie meer. Dus voor mij is deze discussie voorlopig hier gebleven; Citaat:
Al is het wel een beproefde tactiek van het VB (en dus blijkbaar ook van hun aanhangers.)
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij moeten dus zelf gaan pensioensparen, maar de staat gaat dat geld beheren en verdelen???
|
|
|
|
#218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het gaat om een opvoedersloon dat het VB voorstelt. Wat het precies inhoudt weet ik ook niet, dat zou je aan het VB moeten vragen. Wat de betaalbaarheid betreft wil ik het wel eens proberen voorrekenen. Ik gebruik daarvoor het systeem dat alle partijen zo graag gebruiken, het terugverdieneffect. Zoals gezegd gaan heel wat vrouwen in de werkloosheid om hun kinderen op te voeden. Moeders die daar niet in slagen moeten dus thuisblijven zonder enige vorm van inkomen. Dus alleen degenen die er in slagen om de kluit te beduvelen krijgen een inkomen. Lijkt mij niet erg eerlijk Het zijn dus alleen de vrouwen die uit de boot vallen die een extra kost zijn. De stempelende vrouwen vallen daar ook onder maar verliezen hun werkloosheidsuitkering, dat is dus geen meerkost. Als we nu eens over de juiste cijfers zouden beschikken wat de opvang van een kind kost (personeel en infrastructuur) zou wel eens kunnen blijken dat het systeem van opvoedersloon goedkoper zou uitvallen. Vergeet ook niet dat nu reeds ouderschapsverlof bestaat. De kost voor de werkgever is ook niet van de poes. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien heb ik mij niet al te duidelijk uitgedrukt, of ge gebruikt de bekende tactiek van bewust verkeerd willen uitleggen. Voor alle duidelijkheid: Het is bedoeld als vervangingsloon voor een van de ouders om hun kinderen zelf groot te brengen als zij dat wensen. Het zal toch wel duidelijk zijn dat ouders met een riant inkomen helemaal niet geneigd zullen zijn om daar gebruik van te maken. Hun loon is ruimschoots voldoende om kinderopvang te bekostigen en nog voldoende over te houden. Het zullen dus vooral ouders zijn met een laag inkomen, die na het betalen van de kinderopvang amper nog iets van hun inkomen overhouden, die er gebruik zullen van maken. Net zoals die vrouwen nu bewust in de werkloosheid proberen stappen om hun kinderen zelf op te voeden. |
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van iemand die dat beweert verwacht ik minstens dat hij dat wel kent en weet wat er niet van deugd. Nu moet ik u teleurstellen als ge denkt dat ik de hele dag of nacht op uw reacties ga zitten wachten om erop te antwoorden. Ik volg trouwens ook discussies die niet over het VB gaan. Moest u ook eens doen. Goed tegen de verzuring. |
|
|
|
|