Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2006, 15:05   #201
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Pardon; leiders van organisaties zonder effectief contact met de basis.
Had ik daarjuist nog niet gezien, prachtig!

Ik weet niet over welke 'leiders van organisaties' jij het hier hebt. Alle studentenverenigingen, clubs en kringen zijn gecontacteerd, velen waren op die vergadering. Bestuursleden van SK en FK -verenigingen om maar iets te noemen, daar kun je veel van zeggen maar toch echt niet dat ze geen effectief contact hebben met de basis.
Laat mij trouwens nog eens herhalen dat het veelzeggend was als niet aanwezig was, en zich ook niet verontschuldigde. Het enige signaal dat wij van die kant hoorde was een mail van Jonas die klaagde over het leuven-bashing dat volgens hem zou plaatsgevonden hebben. Dat het ook de enige vereniging is die pertinent weigert om het gemeenschappelijke materiaal ook maar aan te raken is nog veelzeggender. Om maar te zwijgen van het feit dat er voor een betoging wordt opgeroepen zonder de organisatoren te vermelden en wat nog leuker is op basis van een geheel eigen eisenpakket, wat dan nog eens feitelijke onjuistheden bevat.
Trouwens laat mij niet beginnen lachen met het effectieve contact met de basis van als, ik zou gewoon niet meer bijkomen.

Laatst gewijzigd door Harko : 24 april 2006 om 15:20.
Harko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2006, 16:12   #202
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat we op de laatste vergadering niet aanwezig waren was gewoon omdat de mail niet op tijd bij de juiste mensen is terechtgekomen.
ik vind dat nogal bureaucratisch klinken.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2006, 17:59   #203
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik vind dat nogal bureaucratisch klinken.
Neen, dat komt gewoon omdat de zaken van jullie geregeld worden via de apparte instellingen (als je al iets buiten de unief zou doen). Terwijl de mensen verantwoordelijk voor DEZE campagne bij ALS niet op de unief zitten maar op andere hogescholen.
Oud 24 april 2006, 18:09   #204
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko Bekijk bericht
Het enige signaal dat wij van die kant hoorde was een mail van Jonas die klaagde over het leuven-bashing dat volgens hem zou plaatsgevonden hebben.
Die uitnodiging was dan ook schandalig. Die mail trok op niets; men degradeerde gewoon het plan tot een idiote valse consurrentieslag tussen de Ugent en KUL. Hogescholen, Brussel en A'pen konden blijkbaar de boom in, net als de inhoud van de parameters. Dat is ook de enige reden waarom ik die mail heb teruggestuurd.
Als men in die logica verder gaat, zal het Ugent-establishment samen met alle studentenbureaucraten juichen als de Ugent een paar miljoentjes meer krijgt tov Leuven... Zo kanaliseert men het protest op een valse manier zodat het kan 'landen', zonder om te kijken naar de echte slachtoffers!

Citaat:
Dat het ook de enige vereniging is die pertinent weigert om het gemeenschappelijke materiaal ook maar aan te raken is nog veelzeggender.
Tja, kijk... Als andere verenigingen niet eens de politieke inhoud hebben om te beseffen dat dat materiaal belachelijk is, kan je zeker niet veronderstellen dat ze hun eigen materiaal zouden maken. Wat ontegensprekelijk zou gebeuren moest het politieke niveau van de meeste organisaties aan de unief niet onder het nulpunt liggen.

Citaat:
Om maar te zwijgen van het feit dat er voor een betoging wordt opgeroepen zonder de organisatoren te vermelden en wat nog leuker is op basis van een geheel eigen eisenpakket
Had gij uw streken niet uitgehaald, waren al die zaken netjes vermeld geweest. Als jij echter niet met ons wilt samenwerken en van anderen eist dat ze ook niet met ons samenwerken; dan zijn we jullie geen enkele erkenning verschuldigd!
Oud 24 april 2006, 18:17   #205
ingenious

Standaard

Citaat:
Neen, dat komt gewoon omdat de zaken van jullie geregeld worden via de apparte instellingen (als je al iets buiten de unief zou doen). Terwijl de mensen verantwoordelijk voor DEZE campagne bij ALS niet op de unief zitten maar op andere hogescholen.
wij werken zowel met studenten van hogent als artevelde nauw samen. net als met de conventen, niet alleen die van de unief. de situatie op de kaho is nog niet duidelijk. in west-vlaanderen komt er ook vanalles op gang. nogmaals, trek je ogen open. zelfs vanuit antwerpen heb ik er een beter zicht op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2006, 20:09   #206
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Had gij uw streken niet uitgehaald, waren al die zaken netjes vermeld geweest. Als jij echter niet met ons wilt samenwerken en van anderen eist dat ze ook niet met ons samenwerken; dan zijn we jullie geen enkele erkenning verschuldigd!
Zoals in Antwerpen en in Brussel?

Van in het begin, al vanaf de allereerst 'analyse' die op jullie site stond werd er al gekakt op de 'studentenbureaucraten' waar men niets van mocht verwachten.
Oud 24 april 2006, 20:12   #207
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tja, kijk... Als andere verenigingen niet eens de politieke inhoud hebben om te beseffen dat dat materiaal belachelijk is, kan je zeker niet veronderstellen dat ze hun eigen materiaal zouden maken. Wat ontegensprekelijk zou gebeuren moest het politieke niveau van de meeste organisaties aan de unief niet onder het nulpunt liggen.
De politieke inhoud van het door als voorspelde 'financiele luik van de bologna-akoorden.' prachtig.
Het politiek niveau van de als steekt daar uiteraard torenhoog bovenuit. Zegt dat de studentenbureaucraat het gezegt heeft
Oud 24 april 2006, 20:15   #208
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Op wat baseer jij je om dat te zeggen? Welk een inzicht heef koning Jonas op de 'beweging'?

Wie zijn dan de mensen die 'verantwoordelijk zijn voor deze campagne'? Geef mij eens hun email, dat ik ze volgende keer rechtstreeks kan aanschrijven.
Oud 24 april 2006, 20:18   #209
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op wat baseer jij je om dat te zeggen? Welk een inzicht heef koning Jonas op de 'beweging'?

Wie zijn dan de mensen die 'verantwoordelijk zijn voor deze campagne'? Geef mij eens hun email, dat ik ze volgende keer rechtstreeks kan aanschrijven.
[FONT=Arial][email protected][/FONT][FONT=Arial]. Als ik kan helpen. [/FONT]
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2006, 20:49   #210
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie denk je... Tzullen wel de mensen geweest zijn die bij jou op die vergaderingen hebben gezeten met de vakbonden, zeker... Ik denk wel dat je nu weet over wie het gaat, en hun e-mail adressen heb je al eeuwen!
Oud 24 april 2006, 20:53   #211
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'financiele luik van de bologna-akoorden.' prachtig.
Het politiek niveau van de als steekt daar uiteraard torenhoog bovenuit. Zegt dat de studentenbureaucraat het gezegt heeft.
Dat is nogthans volledig correct, net als onze kadering binnen het neoliberale systeem, de volledige verburgerlijking van de SPa en de kapitalistische eisen van de EU. Ik weet het; zeer moeilijk te ontdekken is dat niet. Maar blijkbaar is geen enkele andere vereniging politiek bewust genoeg om die basis van de basis te ontdekken; ofwel is ze te laf en te burgerlijk om ze zelf naar voor te brengen.
Oud 25 april 2006, 09:33   #212
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wie denk je... Tzullen wel de mensen geweest zijn die bij jou op die vergaderingen hebben gezeten met de vakbonden, zeker... Ik denk wel dat je nu weet over wie het gaat, en hun e-mail adressen heb je al eeuwen!
Dat waren Jeroen en Boris. Jeroen zit volgens mij wel op de unief, maar ik kan mij natuurlijk vergissen.
Oud 25 april 2006, 12:06   #213
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat waren Jeroen en Boris. Jeroen zit volgens mij wel op de unief, maar ik kan mij natuurlijk vergissen.
Neen, die zit niet op de unief...
Oud 25 april 2006, 12:29   #214
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Neen, die zit niet op de unief...
Mijn diepgaande verontschuldigingen, voor de volgende keer zou ik zeggen, als er mails toekomen via student stuur die dan onmiddelijk door naar de bevoegde persoon.
Ik bedoel, dit lijkt me de logica zelve. Als je tijd had om te antwoorden, had je me dunkt nog meer tijd om het door te sturen, maar ja, hoe jullie jullie zaken regelen is jullie zaak, niet de mijne.

Laatst gewijzigd door Harko : 25 april 2006 om 12:30.
Oud 25 juli 2007, 02:52   #215
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

En hoe zit het hiermee?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 15:29   #216
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is lang vrij stil gebleven. VDB bleef bij zijn plannen en hield duistere overleggen in nog duistere achterkamertjes. Maar ondertussen heeft VVS zeker ook niet stilgezeten. VVS heeft een hoorzitting gehad in het Vlaams Parlement (remember de 15.000 handtekeningen). Enige tijd later was er nog een hoorzitting, waar VVS nogmaals haar bezwaren op tafel gooide. Over de stand van zaken van het dossier schreef Inge (bestuurslid van VVS) volgend tekstje:
"Het financieringsdossier heeft een vogende fase bereikt: het voorontwerp van decreet werd goedgekeurd. VVS werd gevraagd een advies te schrijven, en tot haar grote teleurstelling moet ze nogmaals veel dezelfde punten herhalen. Hoewel de studenten het dossier van in het begin erg nauwgezet opvolgden, adviezen schreven en alternatieven aanreikten, maar ook actie voerden, petities organiseerden en hoorzittingen afdwongen, werd er met hun verzuchtingen bitter weinig rekening gehouden. De studenten vinden wat voorligt dan ook geen goed werkstuk. Technisch steekt het allicht wel deftig in elkaar, hoewel VVS samen met andere instanties (o.a. de inspectie van financiën) kritisch voorbehoud maakt bij de hoge mate van complexiteit en de bijhorende implementatiemoeilijkheden en beheerskosten. Door de complexiteit boet het financieringssysteem in aan transparantie en sturing.

Maar vooral is het werkstuk niet de verhoopte evenwichtsoefening geworden tussen de bezorgdheden en verlangens van de verschillende onderwijsactoren. VVS kan zich niet van de indruk ontdoen dat in de laatste fase slechts werd ingegaan op instellingseisen. Wat betreft de studenteneisen voor correcties die de onderwijskwaliteit en democratisering ten goede zouden komen, bleven de verbeteringen beperkt tot aanpassingen aan de retoriek en de memorie van toelichting. In de laatste fase werden er veel onevenwichtige keuzes gemaakt.

Maar de studenten geven niet op. Vol goede moet schreven ze een nieuw advies, dat u hier kan nalezen: http://www.vvs.ac/documentatie_stand...nanciering.pdf "
Oud 25 juli 2007, 15:39   #217
E
Schepen

Standaard

jullie zijn fijne en zonder uitzondering aimabele luiden!

E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 18:09   #218
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Bureacratie is niet zozeer altijd negatief maar eerder een kenmerk van de manier waarop sommige organisaties en mensen (soms) werken. Een pippo als Max Weber (toch niet van de minste) zag bureaucraten als trouw, betrouwbaar, objectief. Het is maar hoe men het bekijkt.
Ik denk dat Trotsky en Luxemburg een iets andere definitie van bureaucratie hadden... Maar daar heeft men bij LSP blijkbaar geen weet van.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 18:16   #219
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de studenten geven niet op. Vol goede moet schreven ze een nieuw advies, dat u hier kan nalezen: http://www.vvs.ac/documentatie_stand...nanciering.pdf "
En gaat daar nog iets mee gebeuren? Gaan we er het ministerie mee bekogelen ofzo?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 17:06   #220
Ambiorix

Standaard

in hoeverre is VVS representatief?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be