Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 22 april 2006, 10:47   #201
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik? Ik blijf thuis.
ik ook, bbqen.Hopelijk gaat er geen kat naar die mars dan staat alleen die familie daar met 8963 pc democratische politiekerkes uit elvendertig regeringen waarvan er geen één uit is op politieke recuperatie en mediaandacht.
Verder heb ik wel medeleven met de familie.
Ronny King is offline  
Oud 22 april 2006, 10:53   #202
[radiohoofd]
Banneling

Standaard

Als ze (= een willekeurige politieke partij) niet gaan is dat waarschijnlijk harteloos etc.
Als ze wel gaan is het uit politieke recuperatie.

Laatst gewijzigd door [radiohoofd] : 22 april 2006 om 10:54.
[radiohoofd] is offline  
Oud 22 april 2006, 10:57   #203
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny King Bekijk bericht
ik ook, bbqen.Hopelijk gaat er geen kat naar die mars dan staat alleen die familie daar met 8963 pc democratische politiekerkes uit elvendertig regeringen waarvan er geen één uit is op politieke recuperatie en mediaandacht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 11:01   #204
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die reacties hoor ik ook meer en meer en zoals u zegt van mensen waarvan men het nooit zou verwacht hebben.
Wij hadden op Paasmaandag een Paasbrunch met de watersportclub De Noord uit Doel en het grootste deel van de leden zijn zoals men zegt ''gesettelde'' mensen, (huis- tuintje- de kinderen de deur uit) en die hun reacties logen er niet om.
Naar welke partij hun stem zal gaan was wel duidelijk bij de meesten.
idem dito, vorige maandag bij een 63 jarige liberaal en een 54 jarige CD&V ster gezeten en volgens mij zou er bij de komende verkiezingen een totale zons- en maansverduistering plaatshebben gedurende de gehele zondag. De zondagavond is er dan een nieuwe show: De zurebekkenshow met o.a. huilen en braken achter de coulissen. De VRT heeft intussen een grote bestelling geplaatst voor smink op de bleekgroene smoelen van de " democratische" losers op te fleuren. De maandag wordt dan voor iedereen duidelijk gemaakt dat de sossen en acolieten met 15% zijn vooruitgegaan vergeleken met de verkiezingen van 1919, de vld 10% ivg met 1936 en de grote verliezers zijn het VB dat 33% verliest ivg met de poll van de VRT:" Hoe gaat u stemmen in het jaar 2095" waarbij 22 originele Vlamingen en 978 geïmporteerden werden ondervraagd.
Ronny King is offline  
Oud 22 april 2006, 11:08   #205
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Als ze (= een willekeurige politieke partij) niet gaan is dat waarschijnlijk harteloos etc.
Als ze wel gaan is het uit politieke recuperatie.
Ze moeten gewoon niet van te voren de kranten volschrijven en de tv kijkers komen opgeilen met "Ik ga ook, want..." Als ze gaan dan moeten ze hun murf houden, nét als alle andere gewone burgers.

PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 11:08   #206
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idem dito, vorige maandag bij een 63 jarige liberaal en een 54 jarige CD&V ster gezeten en volgens mij zou er bij de komende verkiezingen een totale zons- en maansverduistering plaatshebben gedurende de gehele zondag. De zondagavond is er dan een nieuwe show: De zurebekkenshow met o.a. huilen en braken achter de coulissen. De VRT heeft intussen een grote bestelling geplaatst voor smink op de bleekgroene smoelen van de " democratische" losers op te fleuren. De maandag wordt dan voor iedereen duidelijk gemaakt dat de sossen en acolieten met 15% zijn vooruitgegaan vergeleken met de verkiezingen van 1919, de vld 10% ivg met 1936 en de grote verliezers zijn het VB dat 33% verliest ivg met de poll van de VRT:" Hoe gaat u stemmen in het jaar 2095" waarbij 22 originele Vlamingen en 978 geïmporteerden werden ondervraagd.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 22 april 2006 om 11:15.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 11:11   #207
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Het grote circus van de après-moord-show. Ik huiver nu al, voor de beelden die onze rode zenders triomfantelijk gaan uitzenden van de volgende stille mars, nu zondag. Als de politiek-correcte fouha ahidars en andere stevaertjes en bertjes& C°, hun tronie “de circonstance” gaan etaleren met grote après-coup heldenmoed. Als de opgetrommelde nuttige idioten uit de noordafrikaanse gemeenschappen met wapperende hoofddoeken gaan defileren in een hypocriet want medeplichtig stilzwijgen over de crapuleuze daden van hun soortgenoten. Als de Grote Totentrekkers uit de politieke, religieuze, cgkr, en andere culverenigingen breedglimlachend naar de camera’s zullen happen en gaan drummen om toch maar in het midden van het beeld te komen. Als de allergrootste ‘leider” van tland even snel uit een of ander vakantieland terugwipt om een of andere heroïsche verklaring over zijn gemarteld plebs uit te strooien. Als ik daar ooit geraak, en als ik zal opgehouden hebben met kotsen, zal ik ostentatief mijn rug tonen aan de parade van die hypocrieten, die het zover hebben laten komen. En ik hoop velen met mij. Tis genoeg geweest. gm

Deze brief heb ik uit de lezersbrieven van nieuwsblad gekopieerd, ik vrees dat de betoging zo zal zijn.
volledig mee eens
Ronny King is offline  
Oud 22 april 2006, 11:13   #208
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Knorretje is offline  
Oud 22 april 2006, 11:14   #209
Ronny King
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Het is inderdaad de schuld van links, die jaar in jaar uit week in week uit bakken en bakken allochtonen hebben genaturaliseerd.
Deze zijn meestal stuk voor stuk probleemgevallen:religieus, taalprobleem, sociale woning, géén werk, uitkeringen, speciale opvang voor kinderen, inburgeringscursus.....
Niet vergeten dat dit steeds met de hulp van afwisselend CVP of VLD, dezen om toch maar aan de macht te zitten.
In Nederland verzet men de bakens: wie wil komen , eerst nederlands spreken + cursus + financieel onderhouden.
Wie nog wil komen zal op een schaal punten krijgen zodat wie een toegevoegde waarde heeft (intellectueel, vorser,economisch .....) nog steeds welkom is.
Daar kunnen wij eens van dromen hier.
Spijtig genoeg kunnen wij maar één ding doen: VB stemmen.
En dan mag men nog blij zijn dat op het platteland hun euro nog niet gevallen is.
Als ik vertel 20 km buiten Antwerpen hoe het eraan toegaat valt hun mond open.
Het zijn mensen , die met hun chique auto de stad binnenscheuren en na hun werk buitenscheuren.
Geef mij een bus met 100 man/vrouw uit de westhoek, ik rijd er een halve dag mee rond in Antwerpen, Brussel, Mecehelen...
Wedden dat tot misschien 50% VB stemt.
Gene nood, de Westhoek loopt misschien achter maar ze volgen.
Ronny King is offline  
Oud 22 april 2006, 11:15   #210
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Niet jouw licht hoor, maar het is licht ja.
Ben ik al content mee.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 12:52   #211
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als op de betoging maar 10 allochtonen aanwezig zijn zullen die zeker ruim in beeld gebracht worden op TV.
In de verslaggeving over de begrafenis was het al van dattum. Het handvol Marokkaanse aanwezigen vulde de schermen van alle zenders, echt hilarisch was wel dat overal dezelfden geïnterviewd werden! De Morgen en De Standaard vulden hun verslag zelfs met het getuigenis van dezelfde jonge Marokkaan die verstandige dingen zei (naam werd netjes vermeld ).
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 12:53   #212
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Nadat het Vlaams Blok alle hens aan dek riep om de moord op Joe als een 'racistische moord' af te schilderen en het 'eigen gelijk' te kunnen halen, lijkt de rust op het politieke front te zijn weergekeerd.

----

Internetters eren vermoorde Joe

BRUSSEL -- De golf van solidariteit na de moord op Joe Van Holsbeeck zwelt aan. In vijf dagen tijd lieten meer dan 25.000 mensen een commentaartje achter op de 'pour joe' weblog van zijn nichtje. Ook de internetpetitie die enkele medeleerlingen van Joe lanceerden, kent een ongezien succes. Woensdagmorgen stond de teller op 14.000. In de namiddag was dat aantal al verdubbeld. De internetgemeenschap richt zo een virtueel grafmonument op voor de vermoorde jongen.

De medeleerlingen vragen met hun petitie een grotere veiligheid op openbare plaatsen en in het openbaar vervoer. “Waarom geen opvoeders?”, vragen ze zich af. Ze willen ook dat er een dialoog komt met jonge delinquenten die zich in de marge van onze samenleving bevinden. Ze voegen er nog een slogan aan toe: “Laten we strijden voor een betere samenleving voor allen!” Boven de petitie staat ook vermeld dat er geen racistische motieven aan de basis van het initiatief liggen.

In de duizenden commentaren op de weblog lees je het onbegrip voor de misdaad. Ze bevatten korte gedichtjes, steunbetuigingen, vloeken en wanhoopskreten. De racistische oprispingen worden gecounterd door verzoenende boodschappen. Dat heeft in de eerste plaats te maken met de houding van de ouders en de medeleerlingen die er vanaf de eerste reacties op gehamerd hebben dat de moord niet mocht leiden tot racistische uitbarstingen.

Zondag komt er ook een stille mars die de steun krijgt van de familie van Joe en de familie van de vriend van Joe. De mars vertrekt om 15u op de Pachecolaan bij de Kruidtuin en passeert langs het Centraal Station. Volgens de families moet het een mars worden ter ondersteuning van de eisen van de schoolgenoten van Joe. “Het moet ook een oproep zijn voor een sereen en constructief debat, met respect voor de instellingen, over de ongetwijfeld vele oorzaken van deze tragische gebeurtenis,” voegen ze er aan toe.

Links:

De blog van het nichtje van Joe
http://pourjoe01.skyblog.com/

De petitie van de medeleerlingen
http://www.pourjoe.be

Bron: www.indymedia.be
werkgroep morkhoven is offline  
Oud 22 april 2006, 12:54   #213
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het was een roofmoord, geen racistische moord.
Hoeveel Marokkaanse tieners werden al met vijf messteken vermoord?

Een blanke al wel (Joe), en een zwarte ook (de Nigeriaan in Molenbeek, een maand geleden), beiden vermoord met messen door Marokaanse tieners.

Waarom wil u per sé het racistische karakter van deze moord verhullen? Klopt dat niet in het plaatje?

Laatst gewijzigd door baarle : 22 april 2006 om 12:56.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 13:04   #214
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hoeveel Marokkaanse tieners werden al met vijf messteken vermoord?

Een blanke al wel (Joe), en een zwarte ook (de Nigeriaan in Molenbeek, een maand geleden), beiden vermoord met messen door Marokaanse tieners.

Waarom wil u per sé het racistische karakter van deze moord verhullen? Klopt dat niet in het plaatje?
Omdat ze dit dragen 8)

PetSel is offline  
Oud 22 april 2006, 13:09   #215
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is idd. gewoon politieke recuperatie en spijtig genoeg zullen veel mensen zich laten vangen.
Het zal vooral een Belgisch-franstalige bedoening worden. Dat fenomeen was al bij de Witte Mars en de Witte Beweging te zien (remember de PNP van Paul Marchal), maar nu zal het sterker zijn omdat in de voorbije tien jaar vele Vlamingen definitief afgehaakt hebben.

Dit is een establishment-goedgekeurde mars. Het Belgicisme grijpt alle strohalmen aan om toch nog wat aanhang te kunnen winnen, zelfs de geschokte gevoelens van vele mensen bij de moord op een tiener. Ik verwacht dat de Belgische vlaggen en de "roep om eendracht" alomtegenwoordig zullen zijn. Dat is nu al zo bij sommige boodschappen in het Centraal Station ("alle Belgen samen tegen onverschilligheid").

Het wordt interessant om te zien hoeveel percent Vlamingen nog zullen meestappen.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 13:15   #216
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Schitterend stukje cabaret, Ronny. Jij doet dit voor je beroep hé?
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 15:57   #217
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Joe tu etais un mec adorable
depuis que t'es parti d'ici tout est changer pour nous
Rien n'est plus la meme chose ...
On te revois encore l�*,
Comme autrefois,
Juste devant nous
Tu es toujours l�*

On se rappelle sans cesse ces moments passés,
Avec toi �* nos cotés,
Tout le bonheur que tu nous donnais,
Rien quand étant �* mes cotés.

Depuis que tu nous a quitté
Nos larmes ne cessent de couler,
Nos coeur est blessé,
Rien ne pourra le réparer.

Même l'amour que le monde porte
Est insuffisant,
Car il me manque quelqu'un avec nous
C'est toi.

Nos plus belles années,
Sont celles passées avec toi,
Car l' amitier ,
Et tout pour Nous

Ton corps nous a quitté,
Mais ton âme est restée,
Avec Nous pour toujours,
On pourra te donner notre amour.

Le destin nous a séparé,
Tes yeux se sont fermés,
Tu es juste passé de l'autre coté du chemin,
Tu n'es pas loin.

pourquoi tant de haine ds ce monde ?????
pourquoi tte cette peine qui m'innonde????
pourquoi t'as t-on arraché �* cette vie ???
pourquoi Toi ????

tant de questions sans réponses
tant d'épines et tant de ronces
tant de larmes qui me désarment
tant de pleure ds mon coeur

depuis quelque jour tu ns a quitté
depuis quelque jour tu t'es envolé
depuis quelque jour que tu es parti
depuis quelque jour sans toi on s'ennuie

heureusement que la vie est l�*
heureusement qu'on a de beaux souvenirs de toi!!!

toi joe un garçon plein de courage
toi joe qui etais la pour les autres
toi joe qui on faisais tjrs rire
toi joe qui me laisse bcp de bons souvenirs

On t'aime Joe de tout notre coeur ...
de priscilla!
voila j'ai eu aussi une proposition qui est de mettre un ruban noir pour la mort et un blanc pour l'espoir sur votre voiture...

*R.I.P*

Source: http://pourjoe01.skyblog.com/
Oud 22 april 2006, 16:41   #218
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

PollyCorrect is offline  
Oud 22 april 2006, 21:15   #219
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

http://www.pourjoe.be
Oud 22 april 2006, 21:21   #220
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Uit de tekst van de petitie:

Voici nos objectifs :
  • Une plus grande sécurité dans les endroits publique ainsi que les transports en commun. Pourquoi pas des éducateurs ?
  • Rétablir un dialogue avec les jeunes délinquants, restants en marge de notre société.
Mij hebben die jonge gasten in het Centraal Station ook gevraagd om die petitie te tekenen. Ik heb hen gezegd dat ik hun inzet bewonderde, maar dat ik niet kon tekenen. Verwondering... Waarom? Omdat je geen dialoog kan voeren met mensen die je het mes op de keel zetten (en dan nog doorsteken ook).

Eerst moet de veiligheid hersteld worden, dan kunnen we praten. Eerder niet.
baarle is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be