Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Gaat u akkord met dit voorstel ?
Ronduit ja 5 8,47%
Ronduit neen 44 74,58%
Sommige zaken zijn goed, andere onaanvaardbaar 10 16,95%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 20 november 2007, 15:16   #201
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat belet niet dat voor een meerderheid geen offer te groot is om maar geen ruzie te krijgen. Dat is volgens mijn bescheiding mening typisch Vlaams, ja.
In dat geval ben ik geen Vlaming.
Oud 20 november 2007, 15:54   #202
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Max er wordt geen compromis gedaan aan de franstaligen, aanpassen of opkrassen er wordt niets toegegeven er is een ding dat zij kunnen krijgen dat is mijn schoonmoeder
Di rupo vraagt waar hij ze mag komen afhalen
satiper is offline  
Oud 20 november 2007, 16:00   #203
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Vanzelfsprekend is er een goed compromis mogelijk Brussel uitbreiden van Knokke tot Arlon, van Maasmechelen tot De Panne.. Hans I en de BUB zullen
de corporatistische beweging onder leiding van onze Max eeuwig en 3 dagen dankbaar zijn.
roger verhiest is offline  
Oud 20 november 2007, 16:03   #204
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Max er wordt geen compromis gedaan aan de franstaligen, aanpassen of opkrassen er wordt niets toegegeven er is een ding dat zij kunnen krijgen dat is mijn schoonmoeder
Kunnen we ze Max "van mij mogen ze Vlaamsbrabant hebben" Van Dietschland niet meegeven?
Kortaf is offline  
Oud 20 november 2007, 16:05   #205
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Kunnen we ze Max "van mij mogen ze Vlaamsbrabant hebben" Van Dietschland niet meegeven?
Di rupo laat weten niet geinteresseerd te zijn
satiper is offline  
Oud 20 november 2007, 16:15   #206
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Di rupo laat weten niet geinteresseerd te zijn
Maingain daarentegen wil hem een PR-job aanbieden.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 november 2007 om 16:17.
Kortaf is offline  
Oud 20 november 2007, 16:23   #207
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maingain daarentegen wil hem een PR-job aanbieden.
satiper is offline  
Oud 20 november 2007, 16:45   #208
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zijt ge nog altijd kwaad, Robert?
Maar neen. Dit is toch een discussieforum, nietwaar? Als ik zie hoe je hier Max V.D. (terecht) inpepert, dat is er ook niet naast.

Citaat:
Dat belet niet dat voor een meerderheid geen offer te groot is om maar geen ruzie te krijgen. Dat is volgens mijn bescheiding mening typisch Vlaams, ja.
Te lang onder de knoet gelegen. Spanjolen, Fransozen, Oostenrijkers en misschien vergeet ik nog een zootje ongeregeld (néén, niet onze natuurlijke broeders) hebben hier veel te lang de dienst uitgemaakt. En als klap op de vuurpijl onze Franstalige broeders. En teveel Duitse toeristen de laatste honderd jaar. Het laat sporen na, het is zowiezo bijna een wonder dat de nog een eigen identiteit hebben. Al deze verdorven genen stap voor stap uitschakelen, het kost bloed, zweet en tranen. Stop. Ik lijk Churchill wel.
robert t is offline  
Oud 20 november 2007, 16:47   #209
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In dat geval ben ik geen Vlaming.
Tochtoch. Maar buiten categorie.
robert t is offline  
Oud 20 november 2007, 18:02   #210
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Maar neen. Dit is toch een discussieforum, nietwaar? Als ik zie hoe je hier Max V.D. (terecht) inpepert, dat is er ook niet naast.

Te lang onder de knoet gelegen. Spanjolen, Fransozen, Oostenrijkers en misschien vergeet ik nog een zootje ongeregeld (néén, niet onze natuurlijke broeders) hebben hier veel te lang de dienst uitgemaakt. En als klap op de vuurpijl onze Franstalige broeders. En teveel Duitse toeristen de laatste honderd jaar. Het laat sporen na, het is zowiezo bijna een wonder dat de nog een eigen identiteit hebben. Al deze verdorven genen stap voor stap uitschakelen, het kost bloed, zweet en tranen. Stop. Ik lijk Churchill wel.
Volledig akkoord. Maar als je ziet hoe sommigen hun best doen om excuses te zoeken om Brussel of zelfs ook de Rand erbij op te geven, bekruipt je dan ook niet een gevoel dat sommigen niet echt de moeite lijken te doen om voor iets te vechten? Dat ze in de plaats daarvan dan maar liever een verminkte Vlaamse rompstaat in de schoot geworpen krijgen? Een greep uit het aanbod:

- het gaat te lang duren om onafhankelijk teworden indien we Brussel mee willen krijgen
- er wonen te veel Franstaligen in Brussel
- Brussel is een lelijke, vuile stad
- Brussel is toch maar een multiculturele etterbuil
- ...

In die mate moet ik Kortaf stilaan beginnen bijtreden: als deze mensen al dergelijke opofferingen willen brengen enkel en alleen maar om onafhankelijk te worden, hoe verwacht je dan dat ze hun verantwoordelijkheid helemaal gaan opnemen eenmaal de Vlaamse staat er daadwerkelijk is? Zijn deze personen wel al helemaal klaar voor onafhankelijkheid?
Zwartengeel is offline  
Oud 20 november 2007, 18:07   #211
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Als zij genoeg geld meebrengt, zullen ze niet nee zeggen.
Hallebarde is offline  
Oud 20 november 2007, 18:35   #212
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waarom moeten Wallonië en Luxemburg hier zonodig bijhoren? Wallonië hoort etnisch, cultureel, taalkundig en moreel veel meer bij Frankrijk dan bij Vlaanderen-Nederland. Ik ben voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen dat nauw samenwerkt met Nederland en een politiek die beide landen op termijn dichter bij elkaar brengt, maar waarom Wallonië hierbij zou moeten horen blijft me een raadsel. Wallonië kan zich mijns inziens beter bij Frankrijk aansluiten.
U spreekt over een onafhankelijk Vlaanderen, gisterenavond heb ik hierover mijn visie gegeven, het is gewoon een kwestie van wat je wil bereiken op geopolitiek vlak.

Ik ben tegenstander dat Vlaanderen samen met Nederland één land zou vormen, omdat er vooral in het noorden en midden van Nederland er nogal veel protestantse en anglosaksiche invloeden te vinden zijn. Onze forumzionist Sinistra is daar een goed voorbeeld van. Dat terwijl Vlaanderen toch veel meer katholiek en continentaal Europees georiënteerd is. In het meer katholieke zuiden van Nederland is dat iets minder, maar toch zullen de Vlamingen zich nooit thuisvoelen in zo een Groot-Nederland. Vergeet ook niet dat de Nederlanders een grote meerderheid vormen. Neen dit zal niet werkbaar zijn.

Een Heel-Nederlandse oplossing met Wallonië en Groot-Hertogdom Luxemburg erbij krijg je echt een dam tegen die pro anglosaksiche en protestantse cultuur. Immers waar we van onze Waalse vrienden nog kunnen van leren is dat de Walen echt een anti zionistisch volk zijn, geen enkele Waal zal er aan denken om schoothondje te spelen met de zionistische schurkenstaten. Wat een groot voordeel is. Echter dit pro-Europees denken moet uiteraard nog uitgebreid worden, want zowel de Nederlandse, de Vlaamse als de Waalse samenleving is nog te multi-etnisch en te multicultureel.

Trouwens dat met idenitair nationlistische Walen goed samenwerken valt, bewijst de betoging van VJW in Brugge, waar onze Waalse vrienden van Jeune Nation mee opstapten. Dit bewijst ook dat VJW verder kijkt dan zijn neus lang is en net zoals ik de lat hoger leg dan een louter separatisme.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 20 november 2007, 18:45   #213
bk232214
Gouverneur

Standaard nee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Di rupo vraagt waar hij ze mag komen afhalen
Nee ,ik zal ze wel brengen
bk232214 is offline  
Oud 20 november 2007, 19:03   #214
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen blijven er hier een aantal figuren verder ratelen en zeuren. Ik besteed er geen aandacht aan.

Mijn persoon is ook niet belangrijk. Sommige zijn hier teveel met zichzelf bezig om de beste Vlaming te zijn. Terwijl ik mijn individueel belang altijd ondergeschikt maakt aan die van de volksgemeenschap.

In concreto, zou een minieme uitbreiding van het Brusselse gewest, voor ons volk meer vrijheid, meer autonomie en vooral beter bestuur opleveren dan vind ik dat daarover te praten valt. Je kan bovendien maatregelen die het taalevenwicht in Brussel zelf en het Brusselse gewest herstellen mee in zo een groot akkoord nemen. Bijvoorbeeld paritaire raden in Brussel.

Men zegt ook altijd dat een uitbreiding van het Brusselse gewest eigenlijk een uitbreiding van Wallonië is. Dat is uiteraard niet waar, de autochtone Brusselaar is geen Waal en ook geen Vlaming. Hij is Brusselaar, dit volk is door de tijd apart gaan evolueren. Het is gewoon het onevenwicht qua politieke samenstelling en qua taal die we moeten herstellen in Brussel. Mij lijkt een tweetalig Brussel met een paritaire samenstelling in de gewestraad en de gemeenteraden geen slecht idee. Vergeet niet dat in sommige faciliteitengemeenten die nu in Vlaanderen liggen dat Franstalige Brusselse lijsten daar een grote meerderheid halen. En dat zelfs de rest van de Rand hierdoor bedreigd wordt. Een kleine uitbreiding van het Brusselse gewest samen met een paritaire samenstelling, zal integendeel de Vlaamse stem ten goede komen.

Bovendien kleed je met een grote staatshervorming die je hiermee verkrijgt de Belgische staat uit, waarin we met goed bestuur voor de mensen kunnen duidelijk maken dat meer Vlaanderen ook beter bestuur oplevert. Uiteindelijk zal het federale niveau voor de mensen zelfs overbodig worden, waardoor de Belgische staat vanzelf verdwijnt. Momenteel is er nog een te grote aanhang in Vlaanderen pro-Belgicistisch, vergeet niet dat duizenden Vlamingen op die pro-Belgische betoging in deze tijden niet min is. Dit terwijl een confederaal overgangsmodel wel de steun krijgt van een ruime meerderheid van de Vlamingen. Sommige van die goede Vlamingen beweren democraten te zijn maar ze kennen niet eens wat er leeft bij een groot deel van de modale Vlaming.

Het is wishfull thinking te geloven dat alles vanzelf zal gaan en dat we zo maar even ons onafhankelijk verklaren, het liefst nog Brussel meenemen en de faciliteitengemeenten met een meerderheid van 80% franstaligen zomaar mee te nemen naar Vlaanderen.

Het is veel beter dat er een akkoord is omtrent Brussel voordat we ons afscheuren. Dit is een veel betere garantie dat we na onafhankelijk in Brussel en de gemeenten in de nabije rand onze invloed kunnen behouden, door inderdaad die paritaire raden. Zelfs na onafhankelijkheid kan Brussel bestuurd worden voor de helft vanuit de republiek Vlaanderen en voor de helft vanuit Wallonië. In feite zal Brussel dan nog een mini België vormen. Maar beter dat dan dat gemeenten zich met 80 % van de stemmen uitspreken voor een aanhechting bij Wallonië, gewoonweg uit woede over het eenzijdige optreden.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 november 2007 om 19:12.
Max van Dietschland is offline  
Oud 20 november 2007, 20:35   #215
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ondertussen blijven er hier een aantal figuren verder ratelen en zeuren. Ik besteed er geen aandacht aan.

Mijn persoon is ook niet belangrijk. Sommige zijn hier teveel met zichzelf bezig om de beste Vlaming te zijn. Terwijl ik mijn individueel belang altijd ondergeschikt maakt aan die van de volksgemeenschap.

In concreto, zou een minieme uitbreiding van het Brusselse gewest, voor ons volk meer vrijheid, meer autonomie en vooral beter bestuur opleveren dan vind ik dat daarover te praten valt. Je kan bovendien maatregelen die het taalevenwicht in Brussel zelf en het Brusselse gewest herstellen mee in zo een groot akkoord nemen. Bijvoorbeeld paritaire raden in Brussel.
Inderdaad, vooral meer autonomie om die multiculkanker aan te pakken, voor het daartoe te laat zou zijn.
Cynicus is offline  
Oud 20 november 2007, 20:53   #216
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zou perfect om zichzelf kunnen bestaan, maar het is te zien wat de doelstellingen zijn op vlak van internationale politiek. Neent u genoegen met een geopolitieke invloed van een Oostenrijk bijvoorbeeld, dan kan Vlaanderen zeker onafhankelijk blijven.

Ik zou de lat graag hoger leggen.

Cyriel Verschaeve had als Vlaamse nationalist hetzelfde streven. Streven naar een autonoom en vrij Vlaanderen, binnen een sterk wereldrijk. Aangezien Duitsland helaas de oorlog verloren heeft en we weer onder het miserabel België zaten door de Amerikaanse vijanden, zullen we nooit weten of dat deze droom werkelijkheid zou worden.
Max, vind je het raar dat ze de term 'verrader' gebruiken voor jou?
Er zijn talloze Vlamingen gesneuveld in de strijd tegen Duitsland.

Vlaanderen kan overigens perfect zelfstandig bestaan. Landen met minder inwoners en geringere economische activiteit lukt het ook prima. We staan overigens niet alleen, Vlaanderen past natuurlijk ook gewoon binnen de EU. Dus over buitenlandse politiek hoef je je niet al te druk te maken. Tenzij je denkt dat het duizendjarig rijk van de Nazi's nog bestaat.

Laatst gewijzigd door André de Hollander : 20 november 2007 om 20:55.
André de Hollander is offline  
Oud 20 november 2007, 23:59   #217
Sante
Partijlid

Standaard

Citaat:
Na een grondige analyse van de politieke toestand vrees ik dat de geesten nog niet rijp zijn om door te duwen tot de Vlaamse onafhankelijkheid. Meer zelfs mijn grote vrees is dat als de Vlaamse onderhandelaars echt tot het uiterste gaan, dat er een dusdanige Belgische tegenreactie zal komen, dat alles zal uitdraaien op een STATUS QUO van de huidige zeer slechte en onwerkbare staatsstructuur. En daar zitten de Franstaligen juist op te wachten. Als volksnationalist zie ik de Vlamingen ook liever doorduwen tot het bittere eind, alleen de reacties op de straat, zijn niet gelijk aan deze op dit forum. Kijk maar eens op het forum van HLN, daar geniet rasechte volksverrader Verhofstadt, diegene die de huidige problemen liet verrotten juist tamelijk veel steun.

In plaats van alles of niets te spelen is er een andere mogelijkheid om met de Franstaligen een weliswaar kleinere maar zekerder stap te zetten richting beter bestuur en meer Vlaamse automomie.

Onderstaand voorstel is ondanks de ontegensprekelijke voordelen tov nu, verre van mijn eerste keus, maar het is misschien de voorzichtigste en zekerste stap.

Dit voorstel gaat uit van wat eigenlijk de sleutel is van deze formatie. De uitbreiding van het Brusselse gewest. De 6 faciliteitengemeenten waar Vlaanderen eigenlijk niets meer aan heeft gooien we buiten en laten we de opnemen in het Brusselse gewest. Dit zou een serieuze tegemoedkoming zijn aan de Franstaligen. Bijkomend voordeel is dat de Vlaamse regering dan niet meer die lastige burgemeesters moet benoemen, waardoor een tweede probleem is weggevallen. Echter dit zijn zeer serieuse toegevingen, dus daar moet er tegenover ook serieuse vis in de pan liggen.

In ruil voor de uitbreiding van Brussel:

- wordt BHV onverwijld gesplitst in het parlement met steun van alle Franstaligen
- moet er een verregaande staatshervorming komen in de richting van confederalisme met het oog op beter bestuur zowel in socio-economische dossiers, maar vooral de instellingen die moeten verbeterd worden
Dit betekend dat tal van zaken gewestelijke bevoegdheden worden, ook zaken ivm sociale zekerheid. Zodanig dat Vlaanderen en Wallonië voor een groot stuk zelf hun economie in handen kunnen nemen. Het federale niveau moet fors worden afgeslankt en beperkt zich tot een aantal kerntaken.
- Moeten er drastische maatregelen genomen worden om de verfransing in de rand rond het nieuwe Brusselse gewest tegen te gaan. We offeren 6 hopeloze gemeenten op, om de rest van de Brusselse rand te redden. Dit is het scenario. Er mogen geen Franstaligen lijsten opkomen, geen UF meer en de taalwetten moet zeer strikt worden nageleefd. Bovendien komen er extra belastingen voor niet Vlaamse personen in die rand. Bijvoorbeeld een belasting op aankoop van onroerend goed, waardoor de onroerende goederen goedkoper worden voor het eigen volk. De Franstaligen in de Rand die moeten zo gepushed worden om het nieuwe Brusselse gewest te wonen.
- Door de staatshervorming krijgt Brussel meer geld, net als Vlaanderen en Wallonië.

Voordelen voor de Vlaamse onderhandelaars:

- onverwijlde splitsing Brussel Halle Vilvoorde
- een grondige staatshervorming met meer bevoegdheden voor de gewesten, meer autonomie voor Vlaanderen
- beter bestuur op maat van de regio's
- Verfransing in de Rand wordt met drastische maatregelen tegengegaan, daar hebben we ook steun nodig van de Franstalige verantwoordelijken, die hun radicale anti-Vlaamse racisten in toom moeten houden

Voordelen voor de Franstalige onderhandelaars:

- uitbreiding van het Brusselse gewest
- benoeming van de radicale burgemeesters door het Brusselse gewest
- meer geld voor Brussel
- duidelijke omschrijving van de kerntaken van de nieuwe federale staat

Je merkt heel wat toegevingen. Maar als dit nieuwe systeem leidt tot beter bestuur, meer Vlaamse autonomie en dat de Vlamingen zich opnieuw thuisvoelen in de nieuwe Brusselse Rand, lijkt dit voorstel misschien wel de moeite waard.
Heel wat toegevingen, en eentje lijkt heel vreemd.
Met name : Extra belastingen voor niet vlaamse personen in de rand ? Ik vermoed dat dit ongrondwettelijk is en compleet onaanvaardbaar zal zijn voor franstalige partijen. Voor 1 keer zou ik hen zelfs gelijk geven. Trouwens, hoe ga je dat in de praktijk brengen ?

Ik vrees bovendien dat het inperken van de franstalige invloed in de randgemeenten een politiek idee is dat een reality check in 2015 niet langer zal doorstaan, waarna je opnieuw onderhandelingen kan starten. Misschien is het voor de vlamingen beter blind te blijven voor de taal die op een grondgebied word gesproken en gewoon vast te houden aan de "taalgrenzen" die beide gemeenten met elkaar hebben afgesproken.

Respect voor uw denkpiste, maar ik vrees dat het moeras van de administratieve "raad van wijzen" zowel voor de franstaligen (geen staatshervorming) en de vlamingen (eindelijk mijn zitje in de regering, mammie, ik ben minister ! ) wenkt.

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)
Sante is offline  
Oud 21 november 2007, 01:43   #218
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In concreto, zou een minieme uitbreiding van het Brusselse gewest, voor ons volk meer vrijheid, meer autonomie en vooral beter bestuur opleveren dan vind ik dat daarover te praten valt.
30 jaar CVP-praat en nog steeds niets nieuws. Geeeeeuw....
Kortaf is offline  
Oud 21 november 2007, 05:27   #219
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
U bent niet de enige welke Leterme mailt. Ik kreeg het antwoord

En dit antwoord kwam niet van een medewerker.
Weinigzeggend.

Gaan ze toch een prijs betalen? Onder de lat door? Plat op de buik? Vlaamse gemeentes + inwoners verbannen naar Brussel?

Rob de Nijs : Bang van hart

.
Eddy B is offline  
Oud 21 november 2007, 09:15   #220
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat ik in deze draad heb gelezen tart wat mij betreft elke verbeelding. Mijn grootste kritiek: Max beseft niet dat hij moet spelen in een Belgische realiteit en hij slaagt er niet in zich te verplaatsen in de denkwijze van de Franstaligen. Enkele gemeenten opgeven om uiteindelijk te komen tot meer Vlaanderen??? Waar haalt een mens het in zijn hoofd? En vooral ook: hoever kun je zo gaan in die toegevingen? Gaat men ook Knokke loslaten en er een soort van Franstalig "thuisland" van maken? Of misschien heel de kust opgeven, voor het goede doel?
Ook wel opmerkelijk is de "collateral damage" die Max er op de koop toe wil bijnemen. Die "paar" Vlamingen in de Rand mogen gerust opgeofferd worden, voor hetzelfde goede doel.
Kortom, dezelfde lakse Vlaamse houding als vanouds, al heeft ze dan een aantal extreemrechtse en wat mij betreft wereldvreemde trekjes. Arm Vlaanderen!
den ambetantsten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be