![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
| Bekijk resultaten enquête: Gaat u akkord met dit voorstel ? | |||
| Ronduit ja |
|
5 | 8,47% |
| Ronduit neen |
|
44 | 74,58% |
| Sommige zaken zijn goed, andere onaanvaardbaar |
|
10 | 16,95% |
| Geen mening |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#202 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Vanzelfsprekend is er een goed compromis mogelijk Brussel uitbreiden van Knokke tot Arlon, van Maasmechelen tot De Panne.. Hans I en de BUB zullen
de corporatistische beweging onder leiding van onze Max eeuwig en 3 dagen dankbaar zijn. |
|
|
|
|
#204 |
|
Europees Commissaris
|
Kunnen we ze Max "van mij mogen ze Vlaamsbrabant hebben" Van Dietschland niet meegeven?
|
|
|
|
|
#205 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Europees Commissaris
|
Maingain daarentegen wil hem een PR-job aanbieden.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 november 2007 om 16:17. |
|
|
|
|
#207 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Europees Commissaris
|
Maar neen. Dit is toch een discussieforum, nietwaar? Als ik zie hoe je hier Max V.D. (terecht) inpepert, dat is er ook niet naast.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- het gaat te lang duren om onafhankelijk teworden indien we Brussel mee willen krijgen - er wonen te veel Franstaligen in Brussel - Brussel is een lelijke, vuile stad - Brussel is toch maar een multiculturele etterbuil - ... In die mate moet ik Kortaf stilaan beginnen bijtreden: als deze mensen al dergelijke opofferingen willen brengen enkel en alleen maar om onafhankelijk te worden, hoe verwacht je dan dat ze hun verantwoordelijkheid helemaal gaan opnemen eenmaal de Vlaamse staat er daadwerkelijk is? Zijn deze personen wel al helemaal klaar voor onafhankelijkheid? |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik ben tegenstander dat Vlaanderen samen met Nederland één land zou vormen, omdat er vooral in het noorden en midden van Nederland er nogal veel protestantse en anglosaksiche invloeden te vinden zijn. Onze forumzionist Sinistra is daar een goed voorbeeld van. Dat terwijl Vlaanderen toch veel meer katholiek en continentaal Europees georiënteerd is. In het meer katholieke zuiden van Nederland is dat iets minder, maar toch zullen de Vlamingen zich nooit thuisvoelen in zo een Groot-Nederland. Vergeet ook niet dat de Nederlanders een grote meerderheid vormen. Neen dit zal niet werkbaar zijn. Een Heel-Nederlandse oplossing met Wallonië en Groot-Hertogdom Luxemburg erbij krijg je echt een dam tegen die pro anglosaksiche en protestantse cultuur. Immers waar we van onze Waalse vrienden nog kunnen van leren is dat de Walen echt een anti zionistisch volk zijn, geen enkele Waal zal er aan denken om schoothondje te spelen met de zionistische schurkenstaten. Wat een groot voordeel is. Echter dit pro-Europees denken moet uiteraard nog uitgebreid worden, want zowel de Nederlandse, de Vlaamse als de Waalse samenleving is nog te multi-etnisch en te multicultureel. Trouwens dat met idenitair nationlistische Walen goed samenwerken valt, bewijst de betoging van VJW in Brugge, waar onze Waalse vrienden van Jeune Nation mee opstapten. Dit bewijst ook dat VJW verder kijkt dan zijn neus lang is en net zoals ik de lat hoger leg dan een louter separatisme. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ondertussen blijven er hier een aantal figuren verder ratelen en zeuren. Ik besteed er geen aandacht aan.
Mijn persoon is ook niet belangrijk. Sommige zijn hier teveel met zichzelf bezig om de beste Vlaming te zijn. Terwijl ik mijn individueel belang altijd ondergeschikt maakt aan die van de volksgemeenschap. In concreto, zou een minieme uitbreiding van het Brusselse gewest, voor ons volk meer vrijheid, meer autonomie en vooral beter bestuur opleveren dan vind ik dat daarover te praten valt. Je kan bovendien maatregelen die het taalevenwicht in Brussel zelf en het Brusselse gewest herstellen mee in zo een groot akkoord nemen. Bijvoorbeeld paritaire raden in Brussel. Men zegt ook altijd dat een uitbreiding van het Brusselse gewest eigenlijk een uitbreiding van Wallonië is. Dat is uiteraard niet waar, de autochtone Brusselaar is geen Waal en ook geen Vlaming. Hij is Brusselaar, dit volk is door de tijd apart gaan evolueren. Het is gewoon het onevenwicht qua politieke samenstelling en qua taal die we moeten herstellen in Brussel. Mij lijkt een tweetalig Brussel met een paritaire samenstelling in de gewestraad en de gemeenteraden geen slecht idee. Vergeet niet dat in sommige faciliteitengemeenten die nu in Vlaanderen liggen dat Franstalige Brusselse lijsten daar een grote meerderheid halen. En dat zelfs de rest van de Rand hierdoor bedreigd wordt. Een kleine uitbreiding van het Brusselse gewest samen met een paritaire samenstelling, zal integendeel de Vlaamse stem ten goede komen. Bovendien kleed je met een grote staatshervorming die je hiermee verkrijgt de Belgische staat uit, waarin we met goed bestuur voor de mensen kunnen duidelijk maken dat meer Vlaanderen ook beter bestuur oplevert. Uiteindelijk zal het federale niveau voor de mensen zelfs overbodig worden, waardoor de Belgische staat vanzelf verdwijnt. Momenteel is er nog een te grote aanhang in Vlaanderen pro-Belgicistisch, vergeet niet dat duizenden Vlamingen op die pro-Belgische betoging in deze tijden niet min is. Dit terwijl een confederaal overgangsmodel wel de steun krijgt van een ruime meerderheid van de Vlamingen. Sommige van die goede Vlamingen beweren democraten te zijn maar ze kennen niet eens wat er leeft bij een groot deel van de modale Vlaming. Het is wishfull thinking te geloven dat alles vanzelf zal gaan en dat we zo maar even ons onafhankelijk verklaren, het liefst nog Brussel meenemen en de faciliteitengemeenten met een meerderheid van 80% franstaligen zomaar mee te nemen naar Vlaanderen. Het is veel beter dat er een akkoord is omtrent Brussel voordat we ons afscheuren. Dit is een veel betere garantie dat we na onafhankelijk in Brussel en de gemeenten in de nabije rand onze invloed kunnen behouden, door inderdaad die paritaire raden. Zelfs na onafhankelijkheid kan Brussel bestuurd worden voor de helft vanuit de republiek Vlaanderen en voor de helft vanuit Wallonië. In feite zal Brussel dan nog een mini België vormen. Maar beter dat dan dat gemeenten zich met 80 % van de stemmen uitspreken voor een aanhechting bij Wallonië, gewoonweg uit woede over het eenzijdige optreden. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 november 2007 om 19:12. |
|
|
|
|
#215 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Minister
|
Citaat:
Er zijn talloze Vlamingen gesneuveld in de strijd tegen Duitsland. Vlaanderen kan overigens perfect zelfstandig bestaan. Landen met minder inwoners en geringere economische activiteit lukt het ook prima. We staan overigens niet alleen, Vlaanderen past natuurlijk ook gewoon binnen de EU. Dus over buitenlandse politiek hoef je je niet al te druk te maken. Tenzij je denkt dat het duizendjarig rijk van de Nazi's nog bestaat.
Laatst gewijzigd door André de Hollander : 20 november 2007 om 20:55. |
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Met name : Extra belastingen voor niet vlaamse personen in de rand ? Ik vermoed dat dit ongrondwettelijk is en compleet onaanvaardbaar zal zijn voor franstalige partijen. Voor 1 keer zou ik hen zelfs gelijk geven. Trouwens, hoe ga je dat in de praktijk brengen ? Ik vrees bovendien dat het inperken van de franstalige invloed in de randgemeenten een politiek idee is dat een reality check in 2015 niet langer zal doorstaan, waarna je opnieuw onderhandelingen kan starten. Misschien is het voor de vlamingen beter blind te blijven voor de taal die op een grondgebied word gesproken en gewoon vast te houden aan de "taalgrenzen" die beide gemeenten met elkaar hebben afgesproken. Respect voor uw denkpiste, maar ik vrees dat het moeras van de administratieve "raad van wijzen" zowel voor de franstaligen (geen staatshervorming) en de vlamingen (eindelijk mijn zitje in de regering, mammie, ik ben minister ! ) wenkt.
|
|
|
#218 |
|
Europees Commissaris
|
30 jaar CVP-praat en nog steeds niets nieuws. Geeeeeuw....
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Gaan ze toch een prijs betalen? Onder de lat door? Plat op de buik? Vlaamse gemeentes + inwoners verbannen naar Brussel? Rob de Nijs : Bang van hart
|
|
|
#220 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wat ik in deze draad heb gelezen tart wat mij betreft elke verbeelding. Mijn grootste kritiek: Max beseft niet dat hij moet spelen in een Belgische realiteit en hij slaagt er niet in zich te verplaatsen in de denkwijze van de Franstaligen. Enkele gemeenten opgeven om uiteindelijk te komen tot meer Vlaanderen??? Waar haalt een mens het in zijn hoofd? En vooral ook: hoever kun je zo gaan in die toegevingen? Gaat men ook Knokke loslaten en er een soort van Franstalig "thuisland" van maken? Of misschien heel de kust opgeven, voor het goede doel?
Ook wel opmerkelijk is de "collateral damage" die Max er op de koop toe wil bijnemen. Die "paar" Vlamingen in de Rand mogen gerust opgeofferd worden, voor hetzelfde goede doel. Kortom, dezelfde lakse Vlaamse houding als vanouds, al heeft ze dan een aantal extreemrechtse en wat mij betreft wereldvreemde trekjes. Arm Vlaanderen! |
|
|