Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2020, 23:33   #22901
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik weet dat er in Belgique nog middeleeuwse wetten terbescherming van een middeleeuws instituut bestaan.

Vermits je je gram hier niet op mij kunt uitwerken kan je dat misschien via een andere weg proberen?
Ik beloof je dat ik jou zal verwittigen als ik achter de tralies vlieg wegens majesteitsschennis.

https://biblio.ugent.be/publication/...le/8503802.pdf
Ik pleit ook helemaal niet voor de vervolging van jou hoor. Van mij mag je dat zelfs blijven zeggen.
Tavek is offline  
Oud 4 oktober 2020, 23:33   #22902
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een wet uit 1847 ?
Waar is de Inquisitie als je ze nodig hebt!?
Breng de galgen aan! Ontsteek de brandstapels!

We zijn anno 2020, Ingenieur Tavek, probeer 'n beetje met je tijd mee te gaan.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 4 oktober 2020 om 23:34.
Diego Raga is offline  
Oud 4 oktober 2020, 23:37   #22903
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik pleit ook helemaal niet voor de vervolging van jou hoor. Van mij mag je dat zelfs blijven zeggen.
Je hebt dus door dat je mij niet de stuipen op het lijf kon jagen door mij dit onder mijn neus te steken:

Citaat:
Artikel 1. Al wie, hetzij in openbare plaatsen of bijeenkomsten, door uitlatingen, kreten of bedreigingen, hetzij door welke geschriften, drukwerken, prenten of zinnebeelden ook, die aangeslagen, rondgedeeld of verkocht, te koop of voor de oogen van het publiek ten toon gesteld worden, zich schuldig maakt aan beleediging van den persoon van den Koning, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van 300 tot 3,000 frank.

Art. 2. Al wie, door een van dezelfde middelen, zich schuldig maakt aan beleediging van de leden van de koninklijke familie, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie maanden tot twee jaar en met geldboete van 100 tot 2,000 frank.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 4 oktober 2020, 23:38   #22904
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb gemerkt dat Pontifex het niet kan waarderen dat er aan de namen van politici geprutst wordt, maar ik heb niet de indruk dat hij daar strafpunten voor uitdeelt. Wat dat betreft is iedereen gelijk voor de wet.....
Wat is dan het verschil tussen iemand die de wet volgt en iemand die er zijn voeten aan veegt ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 4 oktober 2020, 23:41   #22905
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Een wet uit 1847 ?
Waar is de Inquisitie als je ze nodig hebt!?
Breng de galgen aan! Ontsteek de brandstapels!

We zijn anno 2020, Ingenieur Tavek, probeer 'n beetje met je tijd mee te gaan.
Het gaat niet alleen over de koning geloof ik. Op dat vlak is Ponti heel duidelijk geweest. Idem wat onze wetgeving betreft, je weet wel, punje 1 in het forumreglement.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 4 oktober 2020, 23:42   #22906
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat is dan het verschil tussen iemand die de wet volgt en iemand die er zijn voeten aan veegt ?
Voor zover ik weet bestaat er geenwet die verbiedt om de draak te steken met iemands naam. Geef toe dat Trutten beter past bij Rutten dan zonder T.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 4 oktober 2020, 23:43   #22907
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt dus door dat je mij niet de stuipen op het lijf kon jagen door mij dit onder mijn neus te steken:
Dat wist ik al ja.

Alleen staat dit in het forumregelment:

Citaat:
Hoofdregels
Er zijn 3 vuistregels op het forum van Politics.be die iedereen moet onthouden:

We houden ons aan de wet
Deze wet is inderdaad van 1847, maar nooit afgeschaft. Hoe rijm je volop schelden op de Koning met het eerste artiekel uit het forumregelment ?

Van mij mag dat hier, niemand haalt zich het in zijn kop om hier verder mee te gaan, maar het is een beetje raar hé, als je langs de ene kant verbasteringen van publieke personen wilt verbieden (niet strafbaar), maar majesteitschennis wel wilt toelaten (wel strafbaar).
Tavek is offline  
Oud 4 oktober 2020, 23:49   #22908
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb gemerkt dat Pontifex het niet kan waarderen dat er aan de namen van politici geprutst wordt, maar ik heb niet de indruk dat hij daar strafpunten voor uitdeelt. Wat dat betreft is iedereen gelijk voor de wet.

Dat ik de keunink de vvorst noem heeft niets met opwinding van mijnentwege vandoen. Ik kan voor die gast gewoon geen respect opbrengen. Voor mij is dat een oen zoals iedere andere oen zonder kroon of troon.
Dat heeft hij wel, vraag anders eens aan Panda en whatshisname ook alweer, die met z'n avatar die aan 'n deur hangt (dalibor geloof ik), voor hun herhaaldelijk ge(mis)bruik van denigrerende termen over niet-forumgebruikers/groepen. Ook die met z'n steeds weerkerende 'kapotte genen' heeft er aan mogen geloven met z'n repetitieve koosnaampjes.
Iedereen is dus toch niet zo gelijk voor de wet.


Wat jij van de keunink vindt boeit me niet, jij mag er van vinden wat je wil.
Alsof ik hoog oploop met de monarchie, die gerust afgeschaft mag worden.


Ik wees je enkel maar op hoe Pontifex er over dacht, in die draad althans èn 'n paar individuen beloond heeft met bp's daarvoor.
Hij vond 't zelfs infantiel en kleuterachtig als niet op 'n volwassen manier van mening kan gewisseld worden zonder dat infantiel woordgebruik langs beide zijden.


Maar kom, 't sop is de kool niet waard, veel te vermoeiend.


Ohja, en hoe zat dat ook alweer met bp's krijgen voor 't openen van 'n draad in 'n fout subforum.
Waar Demper wel bp's voor gehad heeft & 'n bepaald iemand niet?

Laatst gewijzigd door SDX : 4 oktober 2020 om 23:57.
SDX is offline  
Oud 4 oktober 2020, 23:54   #22909
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor zover ik weet bestaat er geenwet die verbiedt om de draak te steken met iemands naam. Geef toe dat Trutten beter past bij Rutten dan zonder T.
Dat wat humor & satire best moeten kunnen, dat ga ik niet tegenspreken (ook al zijn er ook hier grenzen...), maar dat is nu wel geen antwoord op mijn vraag hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 5 oktober 2020, 00:02   #22910
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het gaat niet alleen over de koning geloof ik. Op dat vlak is Ponti heel duidelijk geweest. Idem wat onze wetgeving betreft, je weet wel, punje 1 in het forumreglement.
Citaat:
Er zijn 3 vuistregels op het forum van Politics.be die iedereen moet onthouden:

We houden ons aan de wet
Beleefdheid is essentieel voor een goede discussie.
De moderatie is baas over het forum en beslist dus.
We houden ons aan de wet.

Nogmaals. Voor zover ik weet bestaat er geen wet die verbiedt dat ik Bouchez grand bouche noem.

Beleefdheid is essentieel voor een goede discussie.

Ik ben het ermee eens dat beleefdheid essentieel is voor een goede discussie. Men kan dus beter niet te vergaan in het verbasteren van namen en adelijke titels. Maar persoonlijke aanvallen zijn nog minder bevorderlijk voor een goede discussie/

De moderatie is baas over het forum en beslist.

Dat klopt als een bus. Toch krijgt de moderatie bakken kritiek over zich heen, en zal ze nooit voor iedereen goed kunnen doen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 5 oktober 2020, 00:05   #22911
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Kerk in't midden houden.

(Mijn) Rechtvaardigheidsgevoel stopt niet bij mensen met dezelfde politieke strekking, of bij mensen met net de tegenovergestelde mening.

Als Jef van't Blok beboet wordt voor door't rood licht rijden, moet Sjarel van de Sossen ook beboet worden & andersom.

Ik juich niet als enkel Sjarel beboet wordt en Jef er mee weggeraakt, enkel omdat hij dezelfde mening als ik er op nahoudt.
SDX is offline  
Oud 5 oktober 2020, 00:10   #22912
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Kerk in't midden houden.

(Mijn) Rechtvaardigheidsgevoel stopt niet bij mensen met dezelfde politieke strekking, of bij mensen met net de tegenovergestelde mening.

Als Jef van't Blok beboet wordt voor door't rood licht rijden, moet Sjarel van de Sossen ook beboet worden & andersom.

Ik juich niet als enkel Sjarel beboet wordt en Jef er mee weggeraakt, enkel omdat hij dezelfde mening als ik er op nahoudt.
Ga ik volledig mee akkoord. (schrijf dat op, want dat gebeurt niet veel dat ik met u akkoord ga. )
En de anders gelovingen moeten dan maar de moskee in het midden houden.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 5 oktober 2020, 00:12   #22913
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...
Nogmaals. Voor zover ik weet bestaat er geen wet die verbiedt dat ik Bouchez grand bouche noem....
Glad ijs... Ik heb er hier al ergere gelezen.
Laster & eerroof. Had ik al gepost dacht ik.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 5 oktober 2020, 00:17   #22914
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Ohja, en hoe zat dat ook alweer met bp's krijgen voor 't openen van 'n draad in 'n fout subforum.
Waar Demper wel bp's voor gehad heeft & 'n bepaald iemand niet?
Als een draad in het verkeerde subforum staat valt dat de moderator meteen op. Ik heb niet de indruk dat er strafpunten worden gegeven voor het occasioneel fout posten in een verkeerd subforum. Het wordt een ander paar mouwen als iemand fout post maar zich hevig verzet tegen het verplaatsen van zijn draad naar het geschikte subforum.
Het zal wellicht ook invloed hebben op de moderator als hij te vaak een hele serie fout geplaatste draden moet verplaatsen wetend dat het niet allemaal occasionele foutposterij is. Een mod is en blijft, net als iedereen, een mens.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 5 oktober 2020, 00:50   #22915
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.865
Standaard

Oh my sides!

Dit topic wordt plezanter met de dag
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 5 oktober 2020, 00:58   #22916
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als een draad in het verkeerde subforum staat valt dat de moderator meteen op. Ik heb niet de indruk dat er strafpunten worden gegeven voor het occasioneel fout posten in een verkeerd subforum. Het wordt een ander paar mouwen als iemand fout post maar zich hevig verzet tegen het verplaatsen van zijn draad naar het geschikte subforum.
Het zal wellicht ook invloed hebben op de moderator als hij te vaak een hele serie fout geplaatste draden moet verplaatsen wetend dat het niet allemaal occasionele foutposterij is. Een mod is en blijft, net als iedereen, een mens.
De moderatie is 't daar blijkbaar ook niet mee eens, met jouw interpretatie van 't forumreglement.

Citaat:
Te vermijden op vraag van de moderatie:
onderwerp in een verkeerd subforum posten [1 bp]
Alle varkens zijn dus gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk...
SDX is offline  
Oud 5 oktober 2020, 02:34   #22917
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Maar jongens toch. Beide zijden bezondigen zich aan koosnaampjes. De Dweil, de Fluppe, de vvorst, de worst, Koems Kleir, Bukkake Bart, Diamant-Jan, Bart Bibber, Bert Bibber, Beir de schoefpoeper etc.

Als we daar ineens kleinzielig ove rgaan doen dan moet het ook voor iedereen tellen. Soms vind ik die bijnamen wel grappig (en dus ook die ter linkerzijde worden gebruikt). Het kan soms al eens afgezaagd worden maar om nu iemand daarvoor op af te rekenen ...

Laat ons wel wezen. We zitten hier toch maar om ons te amuseren he. We worden hier niet voor betaald en we zijn geen professionals. Corrigeer me als ik verkeerd ben.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 oktober 2020 om 02:35.
Elio di Supo is offline  
Oud 5 oktober 2020, 03:07   #22918
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar jongens toch.
Sexist!

Citaat:
Laat ons wel wezen. We zitten hier toch maar om ons te amuseren he. We worden hier niet voor betaald en we zijn geen professionals. Corrigeer me als ik verkeerd ben.
Maar 't is wel met een uitlaatklep voor obsessief geobsedeerden: 't kan voor hen ook therapeutisch eigenbelang inhouden, he! Dan moeten ze erni mee naar Meneer/Mevrouw doktoor.
Win-win voor iedereen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 oktober 2020 om 03:08.
Jay-P. is offline  
Oud 5 oktober 2020, 03:13   #22919
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar jongens toch. Beide zijden bezondigen zich aan koosnaampjes. De Dweil, de Fluppe, de vvorst, de worst, Koems Kleir, Bukkake Bart, Diamant-Jan, Bart Bibber, Bert Bibber, Beir de schoefpoeper etc.

Als we daar ineens kleinzielig ove rgaan doen dan moet het ook voor iedereen tellen. Soms vind ik die bijnamen wel grappig (en dus ook die ter linkerzijde worden gebruikt). Het kan soms al eens afgezaagd worden maar om nu iemand daarvoor op af te rekenen ...

Laat ons wel wezen. We zitten hier toch maar om ons te amuseren he. We worden hier niet voor betaald en we zijn geen professionals. Corrigeer me als ik verkeerd ben.
We doen niet kleinzielig over koosnaampjes, we doen kleinzielig (als je 't zo wil noemen) over sommige varkens die gelijker zijn dan anderen bij 't (repititief) gebruik van koosnaampjes en 't bestraffen voor 't gebruik er van.

(Ik ben geen betrokken partij, ik zette enkel maar 'n misverstand recht...als hobby).


Er zijn er nl. meer die graag knuppels in hoenderhokken gooien.
SDX is offline  
Oud 5 oktober 2020, 03:38   #22920
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.865
Standaard

"Knuppels in hoenderhokken" - Waar is Demper als g' em nodig hebt?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be