Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2008, 23:22   #221
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.120
Standaard

Het is niet omdat je iemand als gast beschouwd dat die mens daarom minder is hé !
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:27   #222
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is niet omdat je iemand als gast beschouwd dat die mens daarom minder is hé !
Iemand die hier geboren, en opgegroeid is, kan je nog bezwaarlijk een gast noemen. Tenzij je "rassenwetten" en "verplichte etnische zuiverheid" gaat invoeren, natuurlijk......
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:29   #223
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
iemand die hier geboren en opgegroeid is is geen migrant.
Wel indien die zich niet assimileert in de Vlaamse cultuur, en zich tot zijn eigen gemeenschap blijft richten (wat eigenlijk maar menselijk is).
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:37   #224
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Typisch politiek correct gebral
typische dooddoener van racisten die geen argumenten meer hebben.

Citaat:
U bent een loutere separatist, geen nationalist.
ik heb in één vinger meer nationalisme dan gij in heel uw lijf. En de reden is hierom: ik denk aan de toekomst van de Vlaamse natie, levend en krachtig. Jij denkt enkel aan je eigen puristische waanbeelden, steriel en zielloos.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:38   #225
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wel indien die zich niet assimileert in de Vlaamse cultuur, en zich tot zijn eigen gemeenschap blijft richten (wat eigenlijk maar menselijk is).
Definieer 'assimileren'?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:39   #226
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is niet omdat je iemand als gast beschouwd dat die mens daarom minder is hé !
Het gaat niet om gasten maar om iemand die hier geboren en getogen is. Jouw enige criterium is dan de huidskleur.

Je bent dus een racist. Stop met hypocriet rond de pot te draaien, max.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:39   #227
Eichmann
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Iemand die zichzelf Eichmann noemt is niet bepaald in de juiste positie om ons het tegendeel wijs te maken eh.
Och manneke toch, als de argumenten op zijn zaagt men dan maar wat op de verpakking. Ik had mij evengoed Ché Guevara of Churchill kunnen noemen, dat boeit allemaal niet. De verpakking verandert, de inhoud niet. En die inhoud zegt dat wat jullie hier lopen te kwelen allemaal bullshit is die nergens gestaafd wordt buiten met wat vage verwijzing.

@LiberalistNL: Ten eerste: Je moet geen solidaristen spreken, je moet nieuw-solidaristen aanspreken. Ten tweede: Je moet vooral afgaan op wat het officiële N-SA orgaan verkondigd (webstek, nieuwsbrief, voordrachten) en niet op wat die en die zegt. Als ik morgen lid wordt van de S.P.a en ik verkondig sinds dan godweet wat van onzin als zijnde S.P.a lid, verkondig ik dan de mening van S.P.a? Ik dacht het niet.
Oh en ten derde: waar leest u dat N-SA een partij is? Laat me dat eens weten voor de volgende verkiezingen aub. Kan ik mss dit keer eens terug gaan stemmen.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:40   #228
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Jij denkt enkel aan je eigen puristische waanbeelden, steriel en zielloos.
En vooral steriel. Het is immers een vaststaand gegeven dat genetische inteelt, waar jouw Vlaanderen op neerkomt, leidt tot degeneratie en uiteindelijk uitsterven.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:41   #229
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Och manneke toch, als de argumenten op zijn zaagt men dan maar wat op de verpakking. Ik had mij evengoed Ché Guevara of Churchill kunnen noemen, dat boeit allemaal niet.
Je heet nochtans Eichmann.

Dus doe niet onnozel, je hebt jezelf naar een nazi genoemd.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:49   #230
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Ik had mij evengoed Ché Guevara of Churchill kunnen noemen.
Dat denk ik niet. Als ik je posts even overloop, moet ik trouwens zeggen dat "Eichmann" als nickname daar wonderlijk goed bij past. Het zou ons dus heel erg verwonderen, dat die nickname "zomaar" gekozen werd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 23:56   #231
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En vooral steriel. Het is immers een vaststaand gegeven dat genetische inteelt, waar jouw Vlaanderen op neerkomt, leidt tot degeneratie en uiteindelijk uitsterven.
Migratie is puur biologisch gezien inderdaad een proces dat nodig is. Maar om even een metafoor te gebruiken:

Als je blauwe verf pakt en je doet er een paar gele verfdruppels bij, kan je mits wat roeren die gele verf doen verdwijnen, zonder dat daarbij de blauwe verf een andere kleur krijgt. Als je echter grotere hoeveelheden gele verf bij die blauwe verf giet, ga je een probleem hebben. Het is geen geel meer, het is geen blauw meer, het is groen geworden. Daardoor zijn beide kleuren hun "eigenheid" kwijt geraakt.

Idem voor migratie. Als we de grenzen opensmijten, verliezen we de etnische component van ons volk. Iets wat Frankrijk actief aanmoedigt in zijn grenzen om de volkeren te vernietigen, volkeren bestaan immers uit een etnische en culturele component. Er hebben in Europa, zeker in de handelssteden, altijd een mengeling van culturen en etnische groepen samengeleefd en vaak zelf in vrede. Maar een overvloed van vreemdelingen heeft altijd tot spanningen geleid. En dat wil ik, voor beide partijen, vermijden door iedereen zoveel mogelijk op zijn plaats te houden ja.

Beperkte migratie; ja. Massamigratie; nee!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
@LiberalistNL: Ten eerste: Je moet geen solidaristen spreken, je moet nieuw-solidaristen aanspreken.
Inderdaad, er bestaat wel degelijk een verschil tussen solidaristen. Sommigen noemen mij bv een oud- of klassiek-solidarist
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 25 november 2008 om 23:57.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:05   #232
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Beginnen splitsen in ideolofratsjes van tien man en een paardekop lijkt me redelijk zelfvernietigend.

Dus, mijn werk zit er op! Ciao!
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:07   #233
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Migratie is puur biologisch gezien inderdaad een proces dat nodig is. Maar om even een metafoor te gebruiken:

Als je blauwe verf pakt en je doet er een paar gele verfdruppels bij, kan je mits wat roeren die gele verf doen verdwijnen, zonder dat daarbij de blauwe verf een andere kleur krijgt. Als je echter grotere hoeveelheden gele verf bij die blauwe verf giet, ga je een probleem hebben. Het is geen geel meer, het is geen blauw meer, het is groen geworden. Daardoor zijn beide kleuren hun "eigenheid" kwijt geraakt.

Idem voor migratie. Als we de grenzen opensmijten, verliezen we de etnische component van ons volk. Iets wat Frankrijk actief aanmoedigt in zijn grenzen om de volkeren te vernietigen, volkeren bestaan immers uit een etnische en culturele component. Er hebben in Europa, zeker in de handelssteden, altijd een mengeling van culturen en etnische groepen samengeleefd en vaak zelf in vrede. Maar een overvloed van vreemdelingen heeft altijd tot spanningen geleid. En dat wil ik, voor beide partijen, vermijden door iedereen zoveel mogelijk op zijn plaats te houden ja.

Beperkte migratie; ja. Massamigratie; nee!
Ah maar dat geloof ik allemaal best.

Bij max gaat het echter niet om het volk maar om het ras. Zelfs een neger die hier geboren is, perfect vloms klapt, elke week frieten eet, braaf naar zijn werk gaat en belastingen betaalt en naar De Kampioenen ziet en den Dag Allemaal leest hoort hier niet thuis, want hij heeft een zwart vel.

max is dus geen nationalist maar een ordinaire racist.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:10   #234
Eichmann
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Als ik je posts even overloop, moet ik trouwens zeggen dat "Eichmann" als nickname daar wonderlijk goed bij past. Het zou ons dus heel erg verwonderen, dat die nickname "zomaar" gekozen werd.
Ocharme Pietje... wat weet jij daar nu eigenlijk van? Het scheelt trouwens dat we van jou al veel interessante posts of laat staan ook maar 1 goed argument hebben mogen bespeuren.
en Pelgrim: gelukkig zijn niet alle VSB'ers zo'n simplistische pipo's zoals jij...
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:11   #235
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ah maar dat geloof ik allemaal best.

Bij max gaat het echter niet om het volk maar om het ras. Zelfs een neger die hier geboren is, perfect vloms klapt, elke week frieten eet, braaf naar zijn werk gaat en belastingen betaalt en naar De Kampioenen ziet en den Dag Allemaal leest hoort hier niet thuis, want hij heeft een zwart vel.

max is dus geen nationalist maar een ordinaire racist.
Het is toch alleen maar logisch dat een Duitser sneller zal integreren in de Dietse maatschappij dan een Nigeriaan? Een migrant die vanaf de eerste generatie zal geïntegereerd geraken, zijn de mensen met wie wij het dichtst verwant zijn. Hoe meer wij echter verschillen van mensen, zowel etnisch als cultureel, hoe langer het zal duren. Je kan nu eenmaal niet rond de etnoculturele component waardoor elk volk gevormd wordt.

Daarbij, een mooi voorbeeld van migratie vs massamigratie is het fenomeen "Zwarte Jef" van Antwerpen. "Jef" was een neger uit Afrika (duh) die in Antwerpen echter perfect geïntegreerd was geraakt en zelf een "stadslegende" is geworden. Maar zou onze Jef even goed aanvaard zijn geraakt als er duizend "Jeffen" waren geweest? Nee, dan zouden er ghettovorming en integratieproblemen zijn geweest. Zoals bij alles: overdaad schaadt.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 26 november 2008 om 00:12.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:12   #236
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Definieer 'assimileren'?
- De taal vloeiend spreken
- Een blanco strafblad hebben
- De dubbele nationaliteit afzweren
- Vast werk hebben, in een inkomen kunnen voorzien
- Bij voorkeur hier geboren zijn
- Geen geïmporteerde huwelijken aangaan of aangegaan hebben
- Kennis hebben van en zich schikken naar: onze geschiedenis, cultuur, godsdienst, tradities, waarden en normen
- Ageren in de Vlaamse cultuurgemeenschap, en dus Vlaamse media bekijken, het gemeenschapsleven richten op dat van Vlaanderen, enzovoorts
- Indien een godsdienst belijdend die niet in Vlaanderen thuishoort: in het beste geval die godsdienst afzweren, in het slechtste geval die tot de absolute privésfeer beperken
- Door autochtone buurtbewoners bevestigd worden als geassimileerd in de buurtgemeenschap
- Vooraleer genaturaliseerd te worden: een bewijs geven van oprechtheid, door bv. één jaar gemeenschapsdienstplicht te vervullen
- enzovoorts

Dit geldt natuurlijk enkel voor allochtonen die reeds jaren hier verblijven, het is uitgesloten dat dit geldt voor pas aangekomenen. De overgrote meerderheid van deze zaken dient reeds gerealiseerd te zijn vóór de invoering van de wetgeving (en dus oprecht te zijn). En dit dient vanzelfsprekend gecombineerd te gaan met een waterdichte immigratiestop voor nieuwe gelukzoekers.

Met andere woorden: de overgrote meerderheid dient te vertrekken.

EDIT: met 'geassimileerd' bedoel ik dus mensen als Zwarte Jef.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 26 november 2008 om 00:15.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:15   #237
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Assimileren zou ik eigenlijk kort en krachtig kunnen samenvatten als:

"Niet meer opvallen, je identificiëren met de autochtone etno-culturele gemeenschap en haar geschiedenis en eigenheid, en volledig aanvaard zijn door je omgeving". Daar komt het zeer kort op neer.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:15   #238
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Ocharme Pietje... wat weet jij daar nu eigenlijk van? Het scheelt trouwens dat we van jou al veel interessante posts of laat staan ook maar 1 goed argument hebben mogen bespeuren.
...
Wat valt er nu veel te argumenteren tegen het feit dat Eichmann een volbloed nazi was, en met wie jij je blijkbaar graag identificeert ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:16   #239
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Assimileren zou ik eigenlijk kort en krachtig kunnen samenvatten als:

"Niet meer opvallen, je identificiëren met de autochtone etno-culturele gemeenschap en haar geschiedenis en eigenheid, en volledig aanvaard zijn door je omgeving". Daar komt het zeer kort op neer.
Voila
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:17   #240
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Met andere woorden: de overgrote meerderheid dient te vertrekken.
Dat gaat nooit gebeuren, leer er mee leven.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 26 november 2008 om 00:17.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be