Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2008, 07:47   #221
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Je bent er toch niet gerust in, hé?
Bedoel je niet gerust in de hel of in jou?
Oud 27 mei 2008, 08:53   #222
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

"Heerlijk", hoe gelovigen geen enkel argument hebben om hun geloof te onderbouwen maar toch zo overtuigd zijn van het eigen gelijk. Er is nog werk aan de winkel om dat juk van het geloof uit de maatschappij te krijgen.
Oud 27 mei 2008, 11:29   #223
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, Hitler, en alle soortgelijke persoonlijkheden hebben de hel.
Hoe komt dat Hitler zo een slechte zaken deed?
Is dat geen belangrijke hypothese?
Hitler heeft zeer kwaadaardige zaken gedaan,
als neomarxist was ik dan ook zeker vervolgd onder zijn regime,
ik heb dan ook geen enkele reden om zijn regime goed te praten.
De vraag is: hoe is nazisme zover kunnen komen?

Was Hitler mischien ziek?
Hij leed aan grootheidswaanzin, was niet voor rede vatbaar, had illusies, enz.
Was Hitler niet gewoon geestesziek, en gaan zieke personen naar de hel?
Daarnaast zal Hilter zijn regime niet zozeer als kwaadaardig hebben gezien,
hij zou zichzelf als een held beschouwen die alleen maar het beste voorhad met het duitse volk. Hitler was uiteraard geen held, en had zeker niet het beste voor met het duitse volk, laat staan met andere volkeren. Maar dat neemt niet weg dat hij zichzelf zo percipieerde.

Vandaag de dag is het zeer gemakkelijk om zo een man als de duivel voor te stellen, maar weet wel dat zo een man voort komt enerzijds uit opvoeding en tendensen uit een maatschappij, of uit bepaale ziektebeelden. In beide gevallen liggen deze zaken dus buiten de wil van het individu, hoe kan men dan het individu daarvoor straffen?
Oud 27 mei 2008, 11:31   #224
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik hoor zeker in de hel thuis na al wat ik gedaan heb in mijn leven
Denk je dat alle negatieve zaken die je in je leven hebt gedaan je eigen schuld zijn? Denk je niet dat opvoeding er iets met te maken heeft, sociale omsandigheden, dat je op bepaalde momenten geen andere keuze had...
Oud 27 mei 2008, 11:48   #225
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij het zegt ...
Maar misschien stuur je mij ook naar de hel voor wat ik gedaan heb in mijn leven, en ik heb toch de hemel hoor.
'k Zou er toch maar eens goed over nadenken. Het is zo simpel nog niet.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 11:49   #226
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

troost u duveltje, als we sommigen mogen geloven gaat ge in goed gezelschap zitten...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 11:50   #227
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
"Heerlijk", hoe gelovigen geen enkel argument hebben om hun geloof te onderbouwen maar toch zo overtuigd zijn van het eigen gelijk. Er is nog werk aan de winkel om dat juk van het geloof uit de maatschappij te krijgen.
Maar wat je dan over je trekt, is de hel. Is het dat wat je wil? Heb je er al eens over nagedacht wat je in feite wil.

Oh ja, enne het is niet omdat jij de argumentatie van 'het geloof' niet begrijpt, dat het geen argumentatie is. Zei je dat op school ook tegen de leraar als de oefeningen van wiskunde te moeilijk werden: "Het betekent niets, jij wil alleen maar je eigen gelijk halen." En als je rapport dan niet goed was, zei blaatte je dan ook: "Ik heb recht op vrijheid van meningsuiting!!! Jullie leraars, moeten mijn recht op vrijheid van meningsuiting respecteren!"

Spijtig dat ik daar niet ben opgekomen toen ik jong was, want ik had nu wel ook niet altijd de meest schitterende cijfers.

Laatst gewijzigd door Linda : 27 mei 2008 om 11:54.
Oud 27 mei 2008, 11:59   #228
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wat je dan over je trekt, is de hel. Is het dat wat je wil? Heb je er al eens over nagedacht wat je in feite wil.

Oh ja, enne het is niet omdat jij de argumentatie van 'het geloof' niet begrijpt, dat het geen argumentatie is. Zei je dat op school ook tegen de leraar als de oefeningen van wiskunde te moeilijk werden: "Het betekent niets, jij wil alleen maar je eigen gelijk halen." En als je rapport dan niet goed was, zei blaatte je dan ook: "Ik heb recht op vrijheid van meningsuiting!!! Jullie leraars, moeten mijn recht op vrijheid van meningsuiting respecteren!"

Spijtig dat ik daar niet ben opgekomen toen ik jong was, want ik had nu wel ook niet altijd de meest schitterende cijfers.
Er valt niks te begrijpen aan het geloof. Geloof is een manier van de mens om zichzelf een reden van bestaan te geven, angsten te verdrijven....een surrogaat voor echte maatregelen dus. Iemand die eenzaam is, bidt tot god, in plaats van echte mensen op te zoeken. Iemand die ziek is, bidt tot god, in plaats van een dokter op te zoeken....

Geloof is ook deels een manier van macht uitoefenen. Maak de mensen allemaal dingetjes wijs waar ze zich aan kunnen vastklampen, en gebruik dit om je doeleinden te verwezelijken.

Propaganda en volksmennerij. Ik ben blij dat meer en meer mensen ermee stoppen en eens voor hun eigen beginnen te denken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 12:16   #229
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Hoe komt dat Hitler zo een slechte zaken deed?
Is dat geen belangrijke hypothese?
Hitler heeft zeer kwaadaardige zaken gedaan,
als neomarxist was ik dan ook zeker vervolgd onder zijn regime,
ik heb dan ook geen enkele reden om zijn regime goed te praten.
De vraag is: hoe is nazisme zover kunnen komen?

Was Hitler mischien ziek?
Hij leed aan grootheidswaanzin, was niet voor rede vatbaar, had illusies, enz.
Was Hitler niet gewoon geestesziek, en gaan zieke personen naar de hel?
Daarnaast zal Hilter zijn regime niet zozeer als kwaadaardig hebben gezien,
hij zou zichzelf als een held beschouwen die alleen maar het beste voorhad met het duitse volk. Hitler was uiteraard geen held, en had zeker niet het beste voor met het duitse volk, laat staan met andere volkeren. Maar dat neemt niet weg dat hij zichzelf zo percipieerde.

Vandaag de dag is het zeer gemakkelijk om zo een man als de duivel voor te stellen, maar weet wel dat zo een man voort komt enerzijds uit opvoeding en tendensen uit een maatschappij, of uit bepaale ziektebeelden. In beide gevallen liggen deze zaken dus buiten de wil van het individu, hoe kan men dan het individu daarvoor straffen?
Ik denk dat Hitler een kind van zijn cultuur, en van zijn tijd was. Op diverse internetfora ben ik genoeg afkooksels van Hitler tegengekomen, en zelfs erger.
Ik vind de huidige reïncarnaties van Hitler erger dan Hitler. Zij zijn opgegroeid met het bewustzijn waarin het kan uitmonden, zij zijn opgegroeid in een cultuur die minder extreem was dan die van Hitler, die zelfs zeer comfortabel was, maar toch gaan zij zelfs nog verder in hun retoriek dan Hitler zelf.
Tijdens de jeugd van Hitler werd er door de kerk openlijk aangezet tot haat tegen de Joden vanop de preekstoel. De kerk had toen een quasi 100% bereik. De intermenselijke communicatiecultuur was gemiddeld veel destructiever dan vandaag. Maar al is de communicatiecultuur verbeterd, de hang naar succes en de selectieve blindheid die daaruit resulteert, is vandaag toch wel zeer goed zichtbaar bij een De Wever bijvoorbeeld.
De cocktail van hang naar succes, een pijnlijke jeugd die voor heel wat vermijdingsgedrag zorgde, de hardheid van de cultuur in die tijd, was een zeer gevaarlijke cocktail. Ik heb net van verleden week het verslag van Shlomo Venezia uit. Het uitroeien van de Joden is in het geniep gebeurd. De mensen wisten niet wat hun te wachten stond. En als er al eens iemand ontsnapte en het voort vertelde dan werd hij niet geloofd. Als Shlomo er na de oorlog over wou vertellen, dan wou niemand naar hem luisteren.
We hebben allemaal een stukje Hitler in ons, en ik vind dat de beste manier van daarmee omgaan is dat onder ogen zien. Zo ben ik er de baas over, zo ben ik een vrij mens. De mensen die hun duistere kant proberen kwijt te geraken in iemand anders, de moslims bijvoorbeeld, worden uiteindelijk helemaal gecontroleerd door hun Hitler. Enkele maanden geleden heb ik op Canvas die film gezien die enkele jaren geleden gemaakt is over Hitler. Daarin zie je dat Hitler op het einde van zijn leven de wanhoop nabij was, stond te tieren en schreeuwen, de verantwoordelijkheid voor zijn falen op die Joden afschoof die hij al bijna allemaal had laten vermoorden. Hij heeft de hel gekregen waar hij voor gekozen heeft. Hoe moeilijk onze levensomstandigheden ook zijn, de hel zit in ons hoofd, het is onze eigen verantwoordelijkheid, we kiezen er zelf voor. Ik heb genoeg mensen geholpen in mijn leven, maar gelukkig voor mij heb ik ook leren loslaten. Er is een tijd geweest waar ik het vreselijk vond als ik iemand zag kiezen voor de hel, en daar meer mee inzat dan de persoon in kwestie zelf. Nu kan ik afstand nemen, en zeggen: "Uw keuze." Ze snappen dan maar half, of niet wat ik bedoel, maar ik tors die last niet meer. Als mijn kinderen, kleinkinderen, en goeie vrienden maar gelukkig zijn, dan ben ik ook gelukkig.
Oud 27 mei 2008, 12:20   #230
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er valt niks te begrijpen aan het geloof. Geloof is een manier van de mens om zichzelf een reden van bestaan te geven, angsten te verdrijven....een surrogaat voor echte maatregelen dus. Iemand die eenzaam is, bidt tot god, in plaats van echte mensen op te zoeken. Iemand die ziek is, bidt tot god, in plaats van een dokter op te zoeken....

Geloof is ook deels een manier van macht uitoefenen. Maak de mensen allemaal dingetjes wijs waar ze zich aan kunnen vastklampen, en gebruik dit om je doeleinden te verwezelijken.

Propaganda en volksmennerij. Ik ben blij dat meer en meer mensen ermee stoppen en eens voor hun eigen beginnen te denken.
Dat kan zijn, maar jij maakt het jezelf toch maar wijs. Er zijn meer eenzame mensen die geen God in hun leven hebben dan eenzame mensen die wel God in hun leven hebben. En overigens, 'het geloof' is meer dan geloof, het is een denkkader mét reële begrippen. Je bent niet verplicht om dat te begrijpen, maar je hebt een verstand gekregen. Je kan denken als je dat wil. Zoals ik al zei, aan jou de keuze, en voor de keuze die je maakt draag je zelf de verantwoordelijkheid.
Oud 27 mei 2008, 12:23   #231
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen moeilijke keuze!
Als ik kijk naar het volk dat hier en elders claimt naar de hemel te zullen gaan, dan verkies ik duidelijk en definitief de hel.

Geen schijn van twijfel.
Laat maar komen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 mei 2008 om 12:23.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 13:16   #232
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Geen moeilijke keuze!
Als ik kijk naar het volk dat hier en elders claimt naar de hemel te zullen gaan, dan verkies ik duidelijk en definitief de hel.

Geen schijn van twijfel.
Laat maar komen.
In de hel is de lunch trouwens beter. Je denkt toch niet dat ze voor drie man gaan koken in de hemel?
Oud 27 mei 2008, 13:17   #233
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Geen moeilijke keuze!

Geen schijn van twijfel.
Laat maar komen.
Voor dat soort volk zullen ze toch wel een afzonderlijke ruimte hebben zeker?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 13:22   #234
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan zijn, maar jij maakt het jezelf toch maar wijs. Er zijn meer eenzame mensen die geen God in hun leven hebben dan eenzame mensen die wel God in hun leven hebben. En overigens, 'het geloof' is meer dan geloof, het is een denkkader mét reële begrippen. Je bent niet verplicht om dat te begrijpen, maar je hebt een verstand gekregen. Je kan denken als je dat wil. Zoals ik al zei, aan jou de keuze, en voor de keuze die je maakt draag je zelf de verantwoordelijkheid.

Ik denk dat ik niet degene ben die mijzelf vanalles wijs maakt Linda
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 13:53   #235
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
In de hel is de lunch trouwens beter. Je denkt toch niet dat ze voor drie man gaan koken in de hemel?
Elke dag BBQ en in de hemel rijstpap tot je scheel ziet.
Oud 27 mei 2008, 14:46   #236
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flame Bekijk bericht
Ik geloof niet in de dingen die men niet kan bewijzen, maar geloof in de dingen die men wel kan bewijzen.
Ik veronderstel dat u in dat geval siddert en beeft als u aan de humane wetenschappen denkt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:03   #237
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees gerust, Hitler, en alle soortgelijke persoonlijkheden hebben de hel.
Zozo,bent U daar zo zeker van,U stelt een persoonlijke aanname als voldongen feit....
Kan U mij een link geven die bevestigd dat Hitler zich wél degelijk in de hel bevindt....

Citaat:
Als jij het zegt ...
Maar misschien stuur je mij ook naar de hel voor wat ik gedaan heb in mijn leven, en ik heb toch de hemel hoor.
'k Zou er toch maar eens goed over nadenken. Het is zo simpel nog niet.

Ach een goed gedacht is alles zeker, hoe kunt U zo zeker zijn dat U wel de hemel verdiend of stuurt god op voorhand de ticketjes voor de sky-express op naar zijn gelovigen die ervoor in aanmerking komen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 27 mei 2008 om 15:04.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:15   #238
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Hitler een kind van zijn cultuur, en van zijn tijd was. Op diverse internetfora ben ik genoeg afkooksels van Hitler tegengekomen, en zelfs erger.
Ik vind de huidige reïncarnaties van Hitler erger dan Hitler.
Ik heb het hier niet gevolgd, maar komt Hitler nu pas ter sprake?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:51   #239
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik heb het hier niet gevolgd, maar komt Hitler nu pas ter sprake?
Nah, al wat langer, Argusx43 kwam als eerste af met de concentratiekampen die hij mij wou laten leiden
Oud 27 mei 2008, 18:55   #240
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo,bent U daar zo zeker van,U stelt een persoonlijke aanname als voldongen feit....
Kan U mij een link geven die bevestigd dat Hitler zich wél degelijk in de hel bevindt....

Ach een goed gedacht is alles zeker, hoe kunt U zo zeker zijn dat U wel de hemel verdiend of stuurt god op voorhand de ticketjes voor de sky-express op naar zijn gelovigen die ervoor in aanmerking komen...
Inderdaad, mijn ticket ligt al gereed.
Jullie zijn echt wel heel grapppig, niet te doen.

Laatst gewijzigd door Linda : 27 mei 2008 om 18:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be