Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 oktober 2011, 13:44   #221
karo
Banneling

Standaard

Uw blind achternahollen van die neoliberale onzin is niet meer om te lachen maar om te bleiten, 75% van ons landje is in het bezit van de 11% rijkste...., 1% daarvan bezit 25% van onze rijkdom. De overige 25% moet dus verdeeld worden over 89% v/d bevolking! Dit is EXTREEM!, de verschillen zijn EXTREEM. De rijken worden steeds rijker, ze betalen steeds minder belastingen. Onze lonen krimpen en ze moeten nog meer krimpen, waarom? Om hen meer rijkdom te garanderen dus!
karo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:45   #222
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Dat zeggen ze in die buurlanden ook, dat is nu net deel van hun strategie. Het blijft een feit dat ze de voorbije 20 jaar 30% rijker zijn geworden, de crisis heeft geen vat op hen enkel op ons.
Tja, het is een rechtse competitie, die arbeidsplaatsen creëert, maar inderdaad ook zeer vele nadelen heeft. Bijvoorbeeld dat rijken rijker worden en armer armer. De rijken worden niet alleen rijker, maar hebben te veel macht! Vandaar dat ik overweeg om bij de volgende Europese verkiezingen, links te gaan stemmen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 13:55   #223
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Tja, het is een rechtse competitie, die arbeidsplaatsen creëert, maar inderdaad ook zeer vele nadelen heeft. Bijvoorbeeld dat rijken rijker worden en armer armer. De rijken worden niet alleen rijker, maar hebben te veel macht! Vandaar dat ik overweeg om bij de volgende Europese verkiezingen, links te gaan stemmen.
Ik ben blij vast te stellen dat je dat doorhebt.
karo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:06   #224
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben blij vast te stellen dat je dat doorhebt.
Er is iets fundamenteel mis met onze aardbol. De paar % rijksten bezitten en hebben de macht over het merendeel van de resources van deze planeet. En dit terwijl de armsten van onze aardbol sterven van honger, ziekte of in oorlog.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:14   #225
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Beke, Decroo en Tobback gaven De Wever een pandoering. Bommerskonten! Genieten was het toen Vanbezien de intriges van De Wever afblokte. Zielig kereltje, die De Wever. De grote gouwleider, mijn gat.

De uitdrukking "mijn gat" wordt gepromoot door het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle lingusitieke begleidingscommssie.

Bekijk : De Afgang
Volgens mij ziet u spoken. Ik zie 5 man die op N-VA bonken en die daar niet echt in slagen. Er is bijvoorbeeld helemaal geen antwoord op de 5% groei in de fiscale inkomsten die BDW naar voren brengt en waarop de berekeningen gestoeld zijn.
Buiten het gezever dat ze zelf langs de kant zijn gaan staan komt er weinig inhoudelijke repliek.
Ook op het feit dat de responsabilisering voor Wallonië teniet gedaan wordt door compensaties weinig repliek.
En dat Brussel zijn geld zonder meer krijgt ook daar weinig of geen repliek.
Dus waar zit die afgang dan ?
Buiten bij Alexander misschien die nooit inhoudelijk blijft en steeds op de man probeert te spelen.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:23   #226
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan mij het recht op lachen niet ontnemen.

Me dunkt dat u nogal veel lacht. Te veel voor iemand die spontaan lacht. Meer dan waarschijnlijk lacht u groen.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:27   #227
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het hem echt niet om djimi, het gaat hem om de cijfers die men dapper verzwijgt. De superwinsten die men vrijwel niet belast, daarnaast stijgt dus die productiviteit en dalen onze lonen.

In de kern is de crisis een periodieke crisis van overproductie (en koopkracht-tekort) en vallen er klappen in de wereld auto-industrie, de wereld staal-industrie, de huizen- en kantoren-markt, et cetera. Luik is het zoveelste slachtoffer. (arcelor betaalde in 2010 0,0 euro belasting!!)

Zeggen dat de lasten hier te hoog liggen zoals de NVA kudde is onzin!
De lasten op arbeid zijn wel degelijk veel en veel te hoog.
Het feit dat arbeid belast wordt werkt arbeidsvernietigend en daar is uiteindelijk de arbeider zelf de dupe van. Er moet dus op een andere manier belast worden. Een onderneming is geen sociale instelling en wil winst maken. Ze gaat daarbij op zoek naar de goedkoopste oplossing. Uw stelling dat Arcelor geen belasting zou betaald hebben is trouwens niet juist. Ze hebben werknemers in dienst en die moeten bruto uitbetaald worden. Dat is een reeele kost voor die onderneming. En die gaat deel uitmaken van het totaal plaatje. Moesten die kosten lager uitgevallen zijn was het tekeningetje wellicht anders.
Neemt niet weg dat ik het in grote lijnen wel met u eens ben dat er iets aan die grote winsten en financiele bewegingen gedaan moet worden.
Ten langen laatste trekt de zware industrie weg uit het Westen en verschuift naar het oosten waar men goedkope werkkrachten heeft die men kan uitbuiten. Maar dat is wellicht de basis van de crisis, men kan dan goedkoop produceren maar men heeft niemand meer die de produkten kan kopen.
China weet dat ze zo'n afhankelijkheid heeft, omdat ze veel exporteert, en gaat daarom bvb Amerikaans staatspapier kopen. In feite koopt ze haar eigen markt binnen. Een soort Marshall plan, maar ze rekent wel dat die schulden ooit afgelost gaan worden ?
Er zit gigantisch veel scheef
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:28   #228
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Volgens mij ziet u spoken. Ik zie 5 man die op N-VA bonken en die daar niet echt in slagen. Er is bijvoorbeeld helemaal geen antwoord op de 5% groei in de fiscale inkomsten die BDW naar voren brengt en waarop de berekeningen gestoeld zijn.
Buiten het gezever dat ze zelf langs de kant zijn gaan staan komt er weinig inhoudelijke repliek.
Ook op het feit dat de responsabilisering voor Wallonië teniet gedaan wordt door compensaties weinig repliek.
En dat Brussel zijn geld zonder meer krijgt ook daar weinig of geen repliek.
Dus waar zit die afgang dan ?
Buiten bij Alexander misschien die nooit inhoudelijk blijft en steeds op de man probeert te spelen.
De Wever kreeg lik op stuk. Zowel van Van Besien, als van Beke , als van De Croo en zeker van de jonge Tobback. Hij zal dus in vervolg zijn 'jankstrategie' moeten opgeven en iets anders bedenken.
Het Oosten is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:31   #229
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Gezien hoe De Wever Beke ontmaskerde als een tophypocriet en hoe dat Beke met zijn mond vol tanden en er heel ongemakkelijjk biJ zat? De supertjeef gewoon in zijn hemd gezet. De goddelijke status van Beke nam op enkele minuten terug aardse proporties aan! Met zijn vieren op de kap van De Wever en die manoeuvreerde zich zo gemakkelijk door hun huichelarij dat de anderen gewoon niets anders dan hun gewoon geleuter konden uitbrengen! De enigste die buiten De Wever nog iets zinnigs te zeggen had (vanuit zijn partijvisie dan wel) was Van Besien.
Wel inderdaad zo vond ik het er ook uitzien. De Wever en Van Besien kwamen er het beste uit.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:35   #230
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dan hebt u toch een slecht geheugen. En vooral: een selectief geheugen.

Wat een janker is die De Wever toch. Hij kan het maar niet laten. Begrijpelijk misschien nu BHV is geplitst zonder hem, maar toch. Er zijn grenzen.
Een geheugen heb je amper nodig gezien het feit dat de zaken zich deze voormiddag hebben afgespeeld. Jij kijkt gewoon naar die show met de verkeerde bril op. U ziet dingen die u wil zien.
Ten langen laatste zal blijken dat De Wever gelijk heeft en ge gaat dokken net als wij allemaal. Maar wees gelukkig, ge wordt gerold zonder dat ge het door hebt, sterker nog, ge verdedigt het. Ik word evenzeer gerold, maar ik besef het.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:37   #231
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel inderdaad zo vond ik het er ook uitzien. De Wever en Van Besien kwamen er het beste uit.
dat kan alleen als ge op voorhand De Wever al kei en keigoed vind
jogo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:39   #232
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De Wever kreeg lik op stuk. Zowel van Van Besien, als van Beke , als van De Croo en zeker van de jonge Tobback. Hij zal dus in vervolg zijn 'jankstrategie' moeten opgeven en iets anders bedenken.
Hij kreeg van niemand lik op stuk. Van Besien bleef gewoon volharden dat hij niets in de plaats krijgt voor zijn steun aan de staatshervorming. Hij komt op dat moment nogal naief over. Hij zet zich achter een akkoord waarbij hij zelf niets wint. Aangezien ik niet geloof in die naiviteit denk ik dat er wel degelijk iets tegenover staat. Niets is gratis, zelfs geen groene.

DeCroo en De jonge Tobback weerden zich als duiveltjes in een weiwatervat. DeCroo geraakte geen weg met zijn 5% en Tobback maakt zich belachelijk zoals altijd door op separatisme te spelen. De splitsing van Belgie is nooit aan de orde geweest. Dit is dus gewoon een aandachtsafleider om geen antwoord te moeten geven op de essentie.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:39   #233
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
De lasten op arbeid zijn wel degelijk veel en veel te hoog.
Het feit dat arbeid belast wordt werkt arbeidsvernietigend en daar is uiteindelijk de arbeider zelf de dupe van. Er moet dus op een andere manier belast worden. Een onderneming is geen sociale instelling en wil winst maken. Ze gaat daarbij op zoek naar de goedkoopste oplossing. Uw stelling dat Arcelor geen belasting zou betaald hebben is trouwens niet juist. Ze hebben werknemers in dienst en die moeten bruto uitbetaald worden. Dat is een reeele kost voor die onderneming. En die gaat deel uitmaken van het totaal plaatje. Moesten die kosten lager uitgevallen zijn was het tekeningetje wellicht anders.
Neemt niet weg dat ik het in grote lijnen wel met u eens ben dat er iets aan die grote winsten en financiele bewegingen gedaan moet worden.
Ten langen laatste trekt de zware industrie weg uit het Westen en verschuift naar het oosten waar men goedkope werkkrachten heeft die men kan uitbuiten. Maar dat is wellicht de basis van de crisis, men kan dan goedkoop produceren maar men heeft niemand meer die de produkten kan kopen.
China weet dat ze zo'n afhankelijkheid heeft, omdat ze veel exporteert, en gaat daarom bvb Amerikaans staatspapier kopen. In feite koopt ze haar eigen markt binnen. Een soort Marshall plan, maar ze rekent wel dat die schulden ooit afgelost gaan worden ?
Er zit gigantisch veel scheef
Het klopt dat er gigantisch veel scheef zit, maar beweren dat ze te veel belasting betalen is onzin. We betalen allemaal ons deel, in verhouding is het deel wat wij als werkende klasse betalen veel hoger.

Het gaat zelfs zo ver dat wij met ons geld hen recht houden! (DEXIA,FORTIS enz..., subsidies en noem maar op).

Dit alles en zelfs wat jij schrijft bewijst gewoon dat dit systeem niet werkt, het werkt niet in europa, niet in azië en niet in de VS. Het werkt nergens, het werkt alleen voor de kleine rijke elite.
karo is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:43   #234
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dat kan alleen als ge op voorhand De Wever al kei en keigoed vind
Welneen, je moet ook luisteren naar wat er wordt gezegd, en vooral naar de antwoorden. Als er naast de kwestie wordt geantwoord dan heeft de andere 9 kansen op 10 gewoon gelijk. Op die 5% heeft geen van alle een deftig antwoord kunnen geven.

Het eeuwige ge zijt langs de kant gaan staan is niet echt een bijdrage aan een zinvol debat. Of dat nu waar is of niet maakt de staatshervorming of de akkoorden niet beter of slechter dan ze zijn. Als iemand een antwoord geeft in de richting van je had er maar bij moeten zijn, dan is dat een heel defensieve en zwakke reactie. En die heb ik vooral gezien van DeCroo en Beke.
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:48   #235
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het klopt dat er gigantisch veel scheef zit, maar beweren dat ze te veel belasting betalen is onzin. We betalen allemaal ons deel, in verhouding is het deel wat wij als werkende klasse betalen veel hoger.

Het gaat zelfs zo ver dat wij met ons geld hen recht houden! (DEXIA,FORTIS enz..., subsidies en noem maar op).

Dit alles en zelfs wat jij schrijft bewijst gewoon dat dit systeem niet werkt, het werkt niet in europa, niet in azië en niet in de VS. Het werkt nergens, het werkt alleen voor de kleine rijke elite.
Wat er scheef zit wordt uitgelegd in het volgende filmpje op youtube.
Money as debt :
http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8
stuyckp is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:58   #236
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is iets fundamenteel mis met onze aardbol. De paar % rijksten bezitten en hebben de macht over het merendeel van de resources van deze planeet. En dit terwijl de armsten van onze aardbol sterven van honger, ziekte of in oorlog.
Ook in communistische systemen is de macht geconcentreerd bij enkelen.
En ook zij deden niet veel, om niet te zeggen niets, aan de armsten van onze aardbol die sterven van honger, ziekte of zichzelf uitmoorden.
Bob is offline  
Oud 16 oktober 2011, 14:58   #237
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat u nogal veel lacht. Te veel voor iemand die spontaan lacht. Meer dan waarschijnlijk lacht u groen.
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 15:01   #238
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ook in communistische systemen is de macht geconcentreerd bij enkelen.
En ook zij deden niet veel, om niet te zeggen niets, aan de armsten van onze aardbol die sterven van honger, ziekte of zichzelf uitmoorden.
Gelukkig zitten we niet in een communistisch systeem. Maar ik maak mij geen illusies, corruptie is overal aanwezig.
Dirk A is offline  
Oud 16 oktober 2011, 15:04   #239
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...en het alternatief is ? (systemen die het al geprobeerd hebben, en op een fiasco zijn geeindigd, tellen niet mee)
Maar uiteindelijk betaalt de werkende klasse niet zozeer voor de rijken, dan wel voor degenen die niet werken.
En het enige dat totnogtoe scheef zit bij de redding van de banken, is de in allerijl toegekende staatswaarborg op coperatieve aandelen van arco.
Bob is offline  
Oud 16 oktober 2011, 15:06   #240
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en het alternatief is ? (systemen die het al geprobeerd hebben, en op een fiasco zijn geeindigd, tellen niet mee)
Maar uiteindelijk betaalt de werkende klasse niet zozeer voor de rijken, dan wel voor degenen die niet werken.
En het enige dat totnogtoe scheef zit bij de redding van de banken, is de in allerijl toegekende staatswaarborg op coperatieve aandelen van arco.
Komaan zeg, de redding zelf is al scheef genoeg.
Als mijn bedrijf in faling gaat, komen ze mij dan redden ?
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be