![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als de mensheid zich zo blijft vermenigvuldigen, dan draait het regelrecht uit op een ramp. De ecologische voetafdruk van de mens is nu reeds zo groot op onze aarde dat ze dit nog nauwelijks aankan. Maar de godsdiensten kijken de ander kant op: in hun zogenaamde 'heilige' boeken dient sexualiteit nog altijd om zich voort te planten. En liefst zo veel mogelijk kinderen te hebben. Want dat heeft hun opperwezen zo bepaalt. Zo beweren ze toch. Dwazen! Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2013 om 14:29. |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Banneling
|
Het seksueel gedrag van dieren in een beperkte ruimte zorgt voor veel gedrag dat ze in volle natuur nooit zouden hebben. Ik zou daar mee oppassen.
Een konijn in een kot en een konijn in een ruimte van 20m op 10m is al een verschil van dag en nacht. |
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Zolang die mensen de consequenties van dat besluit willen dragen (i.c. een kinderloos bestaan) is er toch geen enkel probleem ? Zolang ze dat kunnen aanvaarden, doen ze toch geen vlieg kwaad ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
a) ofwel de versmelting van een zaadcel met een eicel (dus : twee ouders met verschillend geslacht) of b) bij een aantal planten en ongewervelden : parthenogenetisch of klonaal (dus : één ouder die daar niemand anders voor nodig heeft) Zoals hoger beschreven : dieren met geslachtelijke voortplanting gaan enkel homosexueel gedrag vertonen in omstandigheden die heterosexuele bevrediging van de voortplantingsdrift onmogelijk maken of wanneer de hormonale balans verstoord wordt door pollutie. Citaat:
Dus.... even recapituleren : Er bestaan volgens jou zoogdieren die eieren leggen, waarbij die eieren als ze bevrucht zijn een wijfje voortbrengen, en als ze niet bevrucht zijn een mannetje (zo gaat het bij de bijtjes) ? D�*t is nieuw voor mij. Welke zoogdieren zijn dat dan ???? Citaat:
Het idee dat homosexualiteit een strategie zou zijn om de bevolkingsaangroei van de mens te stoppen klinkt op het eerste zicht aannemelijk, maar snijdt geen hout. Dergelijke evolutionaire strategieën zijn namelijk gebonden aan de lokale populatiedichtheid. Je zou dan verwachten dat erg dichtbevolkte gebieden (miljoenensteden overal ter wereld) dan nagenoeg uitsluitend homosexueel zouden zijn, terwijl alle rurale regio's een nagenoeg zuiver heterosexuele bevolking zouden kennen. Dat lijkt me niet het geval te zijn. Als we dan toch per se een verklaring willen zoeken, lijkt vervuiling met hormoonanalogen (denk maar de oestrogeen-analogen in PET-flesmateriaal) me een veel plausibeler mogelijkheid. Er zijn dierlijke populaties waargenomen die onder invloed van vrouwelijke hormoonresiduen uit rioleringswater volledig "verwijfd" zijn geworden. Waarom zou een dergelijk fenomeen niet mogelijk zijn bij de mens ? Ik drink voor alle zekerheid alles uit blik of glas. PET komt hier niet meer in huis. Maar 'k vind het dus wel een origineel en interessant idee wat je daar opperde, ondanks het feit dat je de natuur als een bewust denkend persoon afschildert, wat sowieso een verkeerd beeld schetst van de werkelijke evolutieve krachten die de soortsvorming drijven. De natuur "beslist" dus niets. De natuur bevoordeelt gewoon die kenmerken die de individuen van een soort hogere voortplantingskansen bieden.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 8 februari 2013 om 14:52. |
|||
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het oog mag wel wat. |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Adoptie is een bijzonder geval. Beter een homosexueel ouderpaar dan geen ouderpaar. Maar doelbewust een kind creëren om het doelbewust tekort te doen (een kind heeft récht op een vader en moeder ; die diversiteit binnen het ouderpaar is belangrijk voor een evenwichtige ontwikkeling) ? Dat is een brug te ver, he... Als het bestemd zou zijn dat twee mannen kinderen kunnen hebben, dan zouden vrouwen nooit bestaan hebben. Of vice versa. In de natuur heeft �*lles een reden. Wat dat alles met grotten te maken heeft ontgaat me trouwens...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De mens leeft ook al een hele poos niet meer in de volle natuur hoor...
|
|
|
#229 | |
|
|
Citaat:
Het gevolg zou inderdaad kunnen zijn dat homofilie zal toenemen. Zelf lig ik daar niet wakker van. Het is best mogelijk dat de menselijke samenleving over een paar eeuwen een vorm aanneemt die voor ons volledig onherkenbaar is. Maar daar hoeft men nu toch niet a priori zich al zorgen om te maken.
|
|
|
|
#230 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op termijn heeft de natuur niets voorbestemd. De mens zorgt voor zwakke nakomelingen en houdt ze in leven. Dat is het humanistisch deel van ons mens-zijn. Er zit geen harde logioka in: bv een sterk kind met intellektueel potentieel sterft op vierjarige leeftijd van de mazelen, en een restje DNA van een crack-moeder wordt na 35 weken vroeggeboorte in leven gehouden. En ws met mentale beperkingen. Mij goed, dat is het menselijke van de mens. Maar begrijp dan ook dat ik er geen probleem mee heb dat het 'homo-gen' (wat het ook is) wordt voortgezet. Ook via eventueel draagmoeder. Ik vind het namelijk niet bevorderlijk voor de homo sapiens om aan de band abortussen uit te voeren, hoopjes DNA in leven te houden (sorry hiervoor) en gezonde kinderen het hoekje te laten omgaan omdat er een teveel aan kinderen is. De meeste kinderen zijn ongewenst dus mag het wel een keertje anders. |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik neem het hele arsenaal onder de loep, jij ook? En kom je dan ook een beetje tot de conclusie dat het prototype 'mannelijk-vrouwelijk' als ideaal voorbeeld voor een jong kind mooi is om te propageren maar geenszins het argument kan zijn om homoseksuelen te gaan beperken in hun motieven om kinderen groot te brengen. Je hebt het over 'blauwdruk'. Als hetero-moeder heb ik bewust de blauwdruk aan mijn kinderen meegegeven dat homoseksualiteit oké is. Ik zou me diep schamen als moeder als ze op dat vlak mensen die anders geaardheid zijn raar zouden bekijken, laat staan discrimineren. En ik bereid ze ook voor op het ouderschap. De eerste homo moeten we in de familie nog verwelkomen, maar dat gebeurt toch ooit en ik ga er niet van wakker liggen. De menselijke soort mag voor mijn part voor meer dan de helft in aantal verminderen. De homo sapiens gaat heus niet uitsterven.Het 'sapiens' gedeelte misschien wel maar daar hebben homo's niks mee te maken uiteraard. |
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begrijp niet wat u hier wil zeggen. Dat ik slachtoffer was en dan zelf kinderen ben gaan opzoeken of wat? Dat is serieus beledigend.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2013 om 16:27. |
|
|
|
|
|
#234 |
|
|
Je mist mijn punt : er zijn er hier enkele die beweren dat dit NOOIT (of quasi nooit) in de vrije natuur voorkomt....
(Tussen haakjes, dat eendgeval was géén geval van 'geen geschikte partners in de omtrek'......)
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 8 februari 2013 om 16:37. |
|
|
|
|
|
#235 |
|
Banneling
|
Als u zo praat en met uw mentaliteit, moet u ook de alleenstaande ouder (na echtscheiding) zijn/haar kinderen ontnemen. Want het kan ook niet zijn dat een kind opgevoed wordt door slechts één vader of door één moeder. Ook dat heeft God niet gewild als we de katholieken mogen geloven.
Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2013 om 17:15. |
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Parlementslid
|
Dus is het geen keuze. Dat brengt niet met zich mee dat iets goed of slecht is. Goed of slecht wordt wat mij betreft bepaald uit de gevolgen voor andere mensen. Homoseksualiteit is voor mij niet slecht, omdat er in het algemeen geen slechte gevolgen zijn voor andere mensen. Pedofilie is voor mij wel slecht, omdat het andere mensen(kinderen en familie) pijn doet.
En allebei zijn ze voorkeuren, geen keuzes.
Laatst gewijzigd door Nexer : 8 februari 2013 om 19:03. |
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|