Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2005, 20:37   #221
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

BTW: nog 17 dagen te gaan...
Oud 24 maart 2005, 20:42   #222
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het valt mij gewoon op hoeveel belgicisten het altijd hebben over die "geweldige" Franse tv, cultuur, films, enz... Niks mis mee uiteraard, maar het valt wel op. Da's al.
Het feit dat Frankrijk mij boeit, heeft niets met mijn politieke visie te maken. Het feit dat u dat suggereert, om mij in het hokje van de 'franskiljons' te steken, getuigt van uw kwade wil.

Met de flaminganten aan de macht is het binnenkort verboden om naar franstalige films, theaters... te kijken.
Oud 24 maart 2005, 20:44   #223
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het feit dat Frankrijk mij boeit, heeft niets met mijn politieke visie te maken. Het feit dat u dat suggereert, om mij in het hokje van de 'franskiljons' te steken, getuigt van uw kwade wil.
Gelukkig zou jij je daar nooit aan vergrijpen.

Citaat:
Met de flaminganten aan de macht is het binnenkort verboden om naar franstalige films, theaters... te kijken.
Hoewel...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:45   #224
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Di Rupo ging 2 weken geleden in de 7e dag zelfs zo ver te preciseren dat een democratisch België (waarbij een Vlaamse stem evenwaardig was aan een Waalse) voor hem ondenkbaar was en aldus het einde van België betekende.
En Di Rupo is 'heel het volk'.
Oud 24 maart 2005, 20:48   #225
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Gelukkig zou jij je daar nooit aan vergrijpen.

Hoewel...
Ik zal u nooit in het hokje van de franskiljons duwen nee.
Oud 24 maart 2005, 20:50   #226
bartje
Minister-President

Standaard

België moet voor mij niet gesplist worden zu maar de macht van de P.S begint gewoon arrogante vormen aan te nemen, gewoon wat meer bevoegdheden voor de deelstaten zou wel mogen voor mij. Maar België totaal splisten, nee hoeft niet, helemaal niet zelfs. Ik weet zelfs niet of we er beter zouden van worden?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:51   #227
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal u nooit in het hokje van de franskiljons duwen nee.
Ha nee, want je hebt mij al lang in dat van de nazi's gestoken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 25 maart 2005, 00:02   #228
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Omdat het mij ten eerste niet interesseert, en ten tweede omdat ik er slechte ervaringen mee heb. Vroeger keek ik als kind (-6 jaar) dikwijls naar kinderprogramma's op NL, tot mijn ouders het verboden. Er was zo eens een sexistisch getint 'kinderprogramma' op den olland, en ik herinner mij nog goed een jongen en een meisje, die de volgende educatieve dialoog voerden: 'mag ik je piemel voelen?'. enzv enzv. Toen vond ik dat best grappig. Nu vind ik dat schandalig.
En ik keek als kind juist veel naar die kinderprogramma's op NL. Toen vind ik dat best grappig en nu vind ik dat zeer goed; ik zal m'n kinderen er zeker niet van weerhouden naar zoiets te kijken.
Trouwens, zou dit uit de mond van een Belanger komen zou iedereen weer staan roepen hoe conservatief hij wel is. Verwondert me niet dat BUB'ers er dezelfde mening op nahouden als de doorsnee Belanger. Niets op tegen maar het stoort me dan wel dat jij gooit met termen zoals middeleeuws.

Het doet me trouwens denken aan m'n vroegere klasgenootjes. Er was zo'n meisje die zichzelf zo progressief en links vond, die zeker SPA of Agalev zou stemmen en met veel plezier en overtuiging kapte op het Vlaams Belang. Maar toen zag ze op die vieze vuile Hollandse tv een programma waar ze sexuele voorlichting met echte beelden toonden (dus geen stomme cartoontjes en piemel-gezever). Woedend vertelde ze in onze klas dat ze zelfs toonden hoe je moet pijpen, hoe schandalig het niet is dat ze 's avonds wanneer nog veel brave kindertjes wakker zijn seks tonen op tv.
Ik heb toen toch echt wel eens gelachen met dat braaf meisje die zichzelf zo progressief vond.
Om maar te zeggen dat men gemakkelijk zichzelf een positief label geeft en de andere afdoet als een domme conservatief terwijl wanneer het er op aan komt ze net hetzelfde doen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 00:04   #229
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivendi
De cijfers uit de passage die hier werd aangehaald op het forum dateren van 1999, wat dus wel tamelijk gedateerd is. Ik weet niet of er recentere statistieken voorhanden zijn, dus ik onthou me verder van commentaar.
Sorry, ik dacht dat het van 2003 was. In dat geval geef ik u wel gelijk.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 09:05   #230
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
België moet voor mij niet gesplist worden zu maar de macht van de P.S begint gewoon arrogante vormen aan te nemen, gewoon wat meer bevoegdheden voor de deelstaten zou wel mogen voor mij. Maar België totaal splisten, nee hoeft niet, helemaal niet zelfs. Ik weet zelfs niet of we er beter zouden van worden?
Macht van de PS ?

Illustratie :

Hoewel Lizin zogezegd kandidate was voor die internationale post bij de VN, werd vanmorgen bekend dat alleen Vewilghen als Belg op de lijst staat. Macht van de VLD?

Hoewel de Waalse minister Simonet toegestaan had dat wapens door Waalse fabrieken in Tanzanië zouden worden gemaakt is die toelating onder diverse druk ingetrokken, en vooral dan onder druk van de VLD-minister van buitenlandse zaken. Macht van de VLD ?

Misschien is Verwilghen een best goeie politicus en waarschijnlijk heeft De Gucht in deze wel gelijk, maar een Waal met blokmentaliteit heeft hier reden genoeg om te huilen dat het moet gedaan zijn met die dictatuur van de VLD.

Waarmee gewoon aangeduid dat je af en toe 's je gezichtspunt mag variëren.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 09:09   #231
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ha nee, want je hebt mij al lang in dat van de nazi's gestoken.
geen commentaar
Oud 25 maart 2005, 09:13   #232
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
En ik keek als kind juist veel naar die kinderprogramma's op NL. Toen vind ik dat best grappig en nu vind ik dat zeer goed; ik zal m'n kinderen er zeker niet van weerhouden naar zoiets te kijken.
Trouwens, zou dit uit de mond van een Belanger komen zou iedereen weer staan roepen hoe conservatief hij wel is. Verwondert me niet dat BUB'ers er dezelfde mening op nahouden als de doorsnee Belanger. Niets op tegen maar het stoort me dan wel dat jij gooit met termen zoals middeleeuws.

Het doet me trouwens denken aan m'n vroegere klasgenootjes. Er was zo'n meisje die zichzelf zo progressief en links vond, die zeker SPA of Agalev zou stemmen en met veel plezier en overtuiging kapte op het Vlaams Belang. Maar toen zag ze op die vieze vuile Hollandse tv een programma waar ze sexuele voorlichting met echte beelden toonden (dus geen stomme cartoontjes en piemel-gezever). Woedend vertelde ze in onze klas dat ze zelfs toonden hoe je moet pijpen, hoe schandalig het niet is dat ze 's avonds wanneer nog veel brave kindertjes wakker zijn seks tonen op tv.
Ik heb toen toch echt wel eens gelachen met dat braaf meisje die zichzelf zo progressief vond.
Om maar te zeggen dat men gemakkelijk zichzelf een positief label geeft en de andere afdoet als een domme conservatief terwijl wanneer het er op aan komt ze net hetzelfde doen.
Sorry hoor, maar als vier/vijfjarige heb ik er echt geen belang bij om te weten hoe men verschillende standjes uitvoert. Voor mijn part valt dat ook onder de noemer kindermishandeling, en mogen de 'daders' opgesloten worden.
Oud 25 maart 2005, 09:33   #233
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar als vier/vijfjarige heb ik er echt geen belang bij om te weten hoe men verschillende standjes uitvoert. Voor mijn part valt dat ook onder de noemer kindermishandeling, en mogen de 'daders' opgesloten worden.
Als je vier- of vijfjarige kindertjes nog voor de buis hangen op het moment dat dat programma uitgezonden werd, geloof me, dan is de veronderstelde losbandigheid op TV niet hun grootste probleem...

Overigens wat zit je te zeuren over 'slechte' kinderprogramma's op de Nederlandse televisie. Als kind keek ik heel vaak naar het jeugdjournaal, waarin grote problemen heel begrijpelijk voor kleine kinderen werden uitgelegd. Zelfs als ik er nu nog voorbij kom, verbaas ik me erover dat de meeste zaken heel helder wordt verklaard. En, ja, toegegeven er zijn wel die vreselijk niet-grappige Paul de Leeuw of die gruwelijke Theo & Thea, maar dat is slechts een minderheid... Heb jij trouwens ooit al eens naar Schuif-Af zitten kijken, op VTM, of die Japanse reeksen op VT4? Dan heb ik liever dat mijn kinderen naar 'den Hollander' kijken! Op de Tros zenden ze overigens massa's Vlaamse kinderprogramma's uit, daar kan jij als expansionist toch niets op tegen hebben?

Ik verbaas me erover (of eigenlijk niet, als ik je uitlatingen lees) dat jij Paris Match leest voor je informatie over de IJzerbedevaart. Dat lijkt me nu niet meteen een deugdelijke keuze. Enfin, ik begrijp al evenmin dat je aanneemt dat je als 'flamingant' (bemerk de aanhalingstekens) principieel anti-Frans bent. Als ik mezelf even als voorbeeld neem (vandaar de aanhalingstekens), dan zijn een aantal van mijn favoriete schrijvers Frans, durf ik al eens Le Monde lezen (in het weekend: lekker veel achtergrond) en, o jee, pik ik af en toe wel iets mee van TV5 (de leuke films dan, de shows en de praatprogramma's zijn lamentabel).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 09:59   #234
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hopla, nog volk dat mag opgesloten worden. Godzijdank haalt de dictatoriale repressie van de BUB maar een handvol stemmen.
Oud 25 maart 2005, 10:14   #235
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Nationale symbolen zijn dus volgens Patriot! het grootste belang ? Persoonlijk vind ik niets verkeerd aan een blauwe vlag met gele sterretjes en "Alle menschen werden Brüder.." Een groene vlag met een groene vijfpuntige ster in een wit vierkantje is ook héél mooi... Effen paars met een grote slak in het midden en als volkslied "Bohemian Rhapsody" (Queen) heeft misschien iets progressiefs...

De officiële taal van het belgische Charlemagniaanse rijk was het Latijn, dus stel ik voor nu de moderne versie het Esperanto te gebruiken (of wat dacht je ?)
Oud 25 maart 2005, 10:15   #236
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij niet geweldig ouderwets en preuts dan?

Enfin, de Nederlandse televisie staat veel verder dan de Franse: telkens als ik naar France2 of 3 kijk, zie ik dezelfde "shows" waarin urenlang wordt gezeverd, waarin ze zogezegd "grappig" zijn, met vreselijk ouderwetse decors, enz.
De RTBF is trouwens in hetzelfde bedje ziek. Niet verwonderlijk uiteraard.
Gezeverd? France 2 is een keigoeie TV-zender : "Envoyé Spécial", "Un oeil sur la planète", "Face �* l'image", "Tout le monde en parle", "On a tout essayé", soms "Vivement dimanche" (het hangt af van wie uitgenodigd is), "30 millions d'amis", "Ca se discute", "Jour après jour", enz............ Ik heb ook liever hun TV-nieuws met de uitstekende David Pujadas dan het nieuws dat we op de RTBF of RTL kunnen zien. RTBF vind ik veel te saai en RTL vind ik gewoon afschuwelijk. Maar ja, dat is ook begrijpelijk dat je anders denkt. Je bent Vlaming terwijl ik Franstalig ben. Logisch dus dat er meningsverschillen zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 10:18   #237
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Als je vier- of vijfjarige kindertjes nog voor de buis hangen op het moment dat dat programma uitgezonden werd, geloof me, dan is de veronderstelde losbandigheid op TV niet hun grootste probleem...
Ik zeg u dat het een kinderprogramma was, en dat het niet om 12 uur 's nachts werd uitgezonden, maar omstreeks 16:00. Ik zal eens navragen hoe dat programma juist noemde.

Citaat:
Overigens wat zit je te zeuren over 'slechte' kinderprogramma's op de Nederlandse televisie. Als kind keek ik heel vaak naar het jeugdjournaal, waarin grote problemen heel begrijpelijk voor kleine kinderen werden uitgelegd. Zelfs als ik er nu nog voorbij kom, verbaas ik me erover dat de meeste zaken heel helder wordt verklaard. En, ja, toegegeven er zijn wel die vreselijk niet-grappige Paul de Leeuw of die gruwelijke Theo & Thea, maar dat is slechts een minderheid... Heb jij trouwens ooit al eens naar Schuif-Af zitten kijken, op VTM, of die Japanse reeksen op VT4? Dan heb ik liever dat mijn kinderen naar 'den Hollander' kijken! Op de Tros zenden ze overigens massa's Vlaamse kinderprogramma's uit, daar kan jij als expansionist toch niets op tegen hebben?
Ik ben geen expansionist.

Citaat:
Ik verbaas me erover (of eigenlijk niet, als ik je uitlatingen lees) dat jij Paris Match leest voor je informatie over de IJzerbedevaart. Dat lijkt me nu niet meteen een deugdelijke keuze. Enfin, ik begrijp al evenmin dat je aanneemt dat je als 'flamingant' (bemerk de aanhalingstekens) principieel anti-Frans bent. Als ik mezelf even als voorbeeld neem (vandaar de aanhalingstekens), dan zijn een aantal van mijn favoriete schrijvers Frans, durf ik al eens Le Monde lezen (in het weekend: lekker veel achtergrond) en, o jee, pik ik af en toe wel iets mee van TV5 (de leuke films dan, de shows en de praatprogramma's zijn lamentabel).
Mooi.
Oud 25 maart 2005, 10:19   #238
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Adoratie voor alles wat Frans is....blijkbaar nog zo'n kenmerk van belgicisten....
Ik ben geen Belgicist en ik heb geen "adoratie" voor alles wat Frans is. Ik heb wel meer interesse voor wat er in Frankrijk gebeurt dan voor wat er in België gebeurt. Ja, en dan? Ik ben niet de enige die in het geval is, geloof mij.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 10:21   #239
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Gezeverd? France 2 is een keigoeie TV-zender : "Envoyé Spécial", "Un oeil sur la planète", "Face �* l'image", "Tout le monde en parle", "On a tout essayé", soms "Vivement dimanche" (het hangt af van wie uitgenodigd is), "30 millions d'amis", "Ca se discute", "Jour après jour", enz............ Ik heb ook liever hun TV-nieuws met de uitstekende David Pujadas dan het nieuws dat we op de RTBF of RTL kunnen zien. RTBF vind ik veel te saai en RTL vind ik gewoon afschuwelijk. Maar ja, dat is ook begrijpelijk dat je anders denkt. Je bent Vlaming terwijl ik Franstalig ben. Logisch dus dat er meningsverschillen zijn.
"Ca se discute" vorige week was wel erg grappig. Het ging over psychische afwijkingen: mensen die hun haren opaten ...

Er ontbrak nog enkel een flamingant in het rijtje...

De Franse versie van "Euromiljonair" is ook wel lachen, met al die wenende françaiskes.

Laatst gewijzigd door Yann : 25 maart 2005 om 10:26.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 10:30   #240
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Bovendien zijn niet alleen de programma's, maar ook de films op Frankrijk goed. Zoals de films met Louis de Funès, Belmondo, Depardieu...

Films als "la source", "rabi Jacob", "La grande vadrouille"... worden hier praktisch nooit uitgezonden. Erger, ze zijn bijna onvindbaar in de videotheken wegens niet Vlaemsch genoeg...

Laatst gewijzigd door Yann : 25 maart 2005 om 10:32.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be