![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet het parlement Dewinters onschendbaarheid opheffen zodat hij kan vervolgd worden? | |||
| ja |
|
26 | 33,33% |
| neen |
|
52 | 66,67% |
| Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goe bezig, Feremans.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verbaal geweld? Was jij daar niet tegen?
|
|
|
|
|
#223 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zo is het toch hé schooljongetjes? |
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Hij zou tevreden moeten zijn.... *zuch*
|
|
|
|
#227 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#228 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is het iets dat niet van gisteren is, in tegenstelling met uzelf? Of pleegt het VB uitsluitend verbaal geweld terwijl jij alleen maar scheldt?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 augustus 2005 om 07:43. |
|||||||
|
|
|
|
|
#229 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tussen mest en aal? Tussen gier en beer? Citaat:
Dat is een bewijs van mijn konsekwentie: Op dezelfde zever geef ik dezelfde reactie.
|
|
|
|
|
#230 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu komt het vermoeden van onschuld ineens goed van pas, maar ge hebt hier wel een punt, we zouden eigenlijk over de "vermoedelijke dader" moeten spreken... Citaat:
Citaat:
In het kader van FDW heeft het parket duidelijk gezegd dat die jongeren reeds een maatregel opgelegd hadden gekregen, dus is de basisvoorwaarde voor het verbod van herkenbaar tonen van die jongeren wel degelijk vervuld... Voor de rest, zie hieronder. Citaat:
Citaat:
Nu, over twee maten en gewichten gesproken, begrijp ik niet waarom men (ik richt me niet speciaal tot jou, Knuppel) vermoedelijk
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet de brave burger toch met iets wijs maken dat hij geen reden heeft voor zijn onveiligheidsgevoel.
|
|
|
|
#232 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
FDW had zonder énig probleem zijn filpmje mogen tonen mits een kleine aanpassing, zijnde het onherkenbaar maken van de daders. Moeilijk was dat niet, hé. Verschillende mensen hebben de vraag gesteld maar daarop nog geen enkel antwoord gekregen: waarom heeft hij dit niet gedaan en bewust "het risico genomen"? Wat was de meerwaarde ervan, behalve er politieke munt uit slaan????? Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 augustus 2005 om 08:45. |
||||||||
|
|
|
|
|
#233 |
|
Vreemdeling
|
Vraagje : heeft iemand dat filmpje gezien op de Website van FDW ? Ik wel, maar ik zou toch begot met de beste wil ter wereld die brave kindertjes niet kunnen herkennen moest ik ze morgen tegenkomen. Dus zijn ze voor mij onherkenbaar en is er dus geen misdrijf in mijn ogen.
|
|
|
|
|
|
#234 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bad Atilla@
Ha, eindelijk heb ik het gesnapt! Het is zoiets als de studie van Van San beschermen tegen mogelijk misbruik ervan. Maar ik ga akkoord dat FDW een dikke crimineel is waarvoor geen straf te zwaar kan zijn. Laat het vooral duidelijk zijn wat honden-met-stamboom met stratiers doen die hun stront niet netjes in de daarvoor voorziene ruimte deponeren. Zelfs van mij krijg je dan een stomme reactie, en ik kan FDW niet eens luchten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 augustus 2005 om 09:17. |
||||
|
|
|
|
|
#235 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik m�*g en moet zien komt wel op de BRT maar juist daarom bekijk ik hem evenmin.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 augustus 2005 om 09:27. |
|||||
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik moet ook niet hebben van FDW, ik ben van mening dat hij idd een misdrijf heeft gepleegd, en ik heb nochtans "neen" gestemd op de vraag omdat ik het de moeite niet waard vindt (maar ik kan begrijpen dat men "ja" stemt)... Voor het overige zult je het op een ander manier moeten uitdrukken want ik heb er niks van begrepen...
|
|
|
|
#237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als het je kan plezieren Bad Atilla, ik wou dat ik, net zoals Superstaaf, kon zeggen: 'Ook een slechte wet moet geëerbiedigd worden", maar om dat te kunnen moet ik er zeker van kunnen zijn dat die wetten er niet speciaal zijn komen om er willekeur en repressie mee te kunnen verantwoorden aan de ene kant en bescherming van aankomende boeven aan de andere.
|
|
|
#238 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hiersè,feremans heeft duidelijk iets tegen autisten |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een stratier staat voor de 'underdog'. De rashonden-met-stamboom staan voor de pc-meute die altijd even moordlustig klaarstaat om op de zelf-gecreëerde underdog te springen. Die laatsten hebben intussen nog altijd niet door dat zelfs de niet FDW-liefhebbers het voor de underdog opnemen door dergelijke houding. Ik heb niet gestemd. Van mij mag zelfs dezelfde Gentse rechter van destijds het vonnis vellen. Liefst zelfs. Daarmee wordt immers het best mogelijke resultaat bereikt. Hier is het echter tot nader order geen rechtbank die vonissen velt maar een politiek forum.
|
|
|
|
#240 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De wet op de jeugdbescherming is tot stand gekomen in de jaren '60, toen er van de huidige maatschappelijke problemen niet echt sprake was, en het is een wet die volledig in de logica ligt van wat men toen dacht, nl. dat minderjarigen onverantwoordelijk (in de echte zin van het woord) zijn, en dat ze dus niet gestraft kunnen worden. Ipv te straffen dacht men dat heropvoeden de beste oplossing was. Toen was die wet internationaal als vooruistrevend beschouwd. Volgens die logica moesten criminele minderjarigen dan ook verder beschermd worden, en er moest oa absoluut vermeden worden dat hun identiteit bekend zou geraken en dat ze aan de schanpaal zouden genageld worden. Dit is waarom het artikel 80 dat nu voor problemen zorgt in de wet is gekomen. Het is dus zeker geen bepaling dat specifiek gericht was op iemand in het bijzonder, zeker wetende dat er toen van een partij zoals het VB absoluut geen sprake was. Maar ze is op dit ogenblik natuurlijk ook van toepassing op deze partij en haar vooraanstaande leden. Dus ja, de wet op de jeugdbescherming is een slechte wet (geworden), maar ze moet geëerbiedigd worden. Ik blijf erbij dat het spijtig is dat FDW er niet voor gezorgd heeft dat die jongeren onherkenbaar in beeld gebracht zijn, omdat hierdoor de aandacht wordt afgeleid van de kern van de zaak, deugt die wet op de jeugdbescherming nog gezien de maatschappelijke evoluties, en wat moet er met minderjarige criminelen gebeuren? Dat zou een veel interessantere discussie zijn dan de vraag of FDW al dan niet vervolgd of gestraft moet worden...
|
|