Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op landsverraad staat de doodstraf. Zijn collaborateurs er makkelijk van afgekomen?
Ja, ze zijn niet zwaar genoeg gestraft, de doodstraf had in meer gevallen omgezet moeten worden 4 8,33%
Ja, ze zijn veel te goed behandeld, maar de mensen waren al dat geweld beu, dus ik begrijp dat 7 14,58%
Ze hebben de straf gekregen die ze verdienden 5 10,42%
Nee, hoewel ze formeel de doodstraf verdienen, vind ik hun gevangenisstraffen te zwaar 13 27,08%
Als overtuigd neo-nazi vind ik dat ze niet gestraft hadden moeten worden en een medaille verdienen 19 39,58%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2007, 18:43   #221
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Onvoorstelbaar dat die over ons de baas spelen, en dan nog met ons geld!
wat een gedaas, dat platte nationalisme.
Ik denk niet dat de Waalse bevolking "ons geld" heeft.
Ik vermoed dat het een aantal kapitalisten zijn van overal, en waarschijnlijk ook Vlaamse. (die ook ons geld hebben in VLaanderen )

De tegenstelling "waals-vlaams" in verband met geldzaken lijkt me nogal dom: het gaat om "rijk-arm". En dan zijn de Waalse gewone mensen even geneukt als de waalse.
Alles herleiden tot de obsessies van nationalisten is ronduit ridicuul.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 mei 2007 om 18:47.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 18:48   #222
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En dan zijn de Waalse gewone mensen even geneukt als de waalse.
Oh so true.
Definitely.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 19:04   #223
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat het een aantal kapitalisten zijn van overal, en waarschijnlijk ook Vlaamse. (die ook ons geld hebben in VLaanderen )

De tegenstelling "waals-vlaams" in verband met geldzaken lijkt me nogal dom: het gaat om "rijk-arm". En dan zijn de Waalse gewone mensen even geneukt als de waalse.
Uitleggen is wellicht boter aan de galg, maar ik wil het nog even proberen;
In Wallonië zijn dubbel zoveel werklozen spijts de enorme transfers uit Vlaanderen en uit Europa. Jammer genoeg is er geen noemenswaardige verbetering. Di Rupo en de PS zorgen niet voor goed bestuur!
De PS zorgt ervoor dat wie niet werkt toch kommerloos kan leven, zodat de gemiddelde Waal denkt dat alles in orde is werken of niet. Er zijn streken in Wallonië waar men van vader op zoon niet werkt. Maar het is natuurlijk niet in orde, want er moet wel degelijk iemand dubbel zoveel werken en betalen als iemand niet werkt.
Op die manier bindt de PS de gewone Waal aan de partij die daardoor de grootste is en incontournable in Wallonië en dus in België. De PS is tevreden. voor hen is de bestaande toestans perfect. Er moet niets veranderen.
Nuchtere economische wetmatigheid en geen 'obsessie van nationalisten'.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 19:14   #224
ericferemans

Standaard

Citaat:
Uitleggen is wellicht boter aan de galg, maar ik wil het nog even proberen;
In Wallonië zijn dubbel zoveel werklozen spijts de enorme transfers uit Vlaanderen en uit Europa. Jammer genoeg is er geen noemenswaardige verbetering. Di Rupo en de PS zorgen niet voor goed bestuur!
De PS zorgt ervoor dat wie niet werkt toch kommerloos kan leven, zodat de gemiddelde Waal denkt dat alles in orde is werken of niet. Er zijn streken in Wallonië waar men van vader op zoon niet werkt. Maar het is natuurlijk niet in orde, want er moet wel degelijk iemand dubbel zoveel werken en betalen als iemand niet werkt.
Op die manier bindt de PS de gewone Waal aan de partij die daardoor de grootste is en incontournable in Wallonië en dus in België. De PS is tevreden. voor hen is de bestaande toestans perfect. Er moet niets veranderen.
Nuchtere economische wetmatigheid en geen 'obsessie van nationalisten'.
Noemt u dat nuchter? Noemt u dat wetmatigheden?
Cijfers tonen aan dat de belastingsontduiking in Vlaanderen vele keren meer kost aan de gewone VLaming dat de transfers.
Hoor ik daar één Blokker over piepen?
En wat met de superwinsten IN VLAANDEREN? geen protesten van het VB: wel van groen en spa.
Enz..enz...
Economie heeft met nationalisme niks vandoen: geld heeft geen paspoort, aandelen zitten overal. Het is gewoon een obsessie, dat nationalisme.
Het trekt zich geen bal aan van de gewone mensen maar verbergt de ware problemen: belastingontduiking, rabiaat egoïsme van de couponknippers.
Dat, mijn vriend zijn de "echte problemen". Niet een paar dompelaars met een kleurtje en een paar werklozen in de Walen.
Oud 2 mei 2007, 19:18   #225
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
H

De meerderheid van Vlaanderen ligt hoegenaamd niet wakker van de Vlaamse Onafhankelijkheid en geloofd klakkeloos de onzin die er over de Vlaamse Beweging wordt verteld in de media.
Daar ben ik het mee eens. De meerderheid is met wat anders bezig. En de meerderheid leest over de voetbal (bij manier van spreken) en niet over het wel en wee van de Vlaamse beweging.

Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 19:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 21:40   #226
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Cijfers tonen aan dat de belastingsontduiking in Vlaanderen vele keren meer kost aan de gewone VLaming dat de transfers.
En wat met de superwinsten IN VLAANDEREN? geen protesten van het VB: wel van groen en spa.
2) Economie heeft met nationalisme niks vandoen: geld heeft geen paspoort, aandelen zitten overal. Het is gewoon een obsessie, dat nationalisme.
Het trekt zich geen bal aan van de gewone mensen maar verbergt de ware problemen: belastingontduiking, rabiaat egoïsme van de couponknippers.
3) Dat, mijn vriend zijn de "echte problemen". Niet een paar dompelaars met een kleurtje en een paar werklozen in de Walen.
1) ericf ik ontwaar hier jou nationalistische obsessie!
belasingontduiking in Vlaanderen, superwinsten in Vlaanderen.
Maar zoiets gebeurt natuurlijk niet in Wallonië, daar piept den ericf niet over!
2) Wat je hier zegt is uiteraard grotendeels waar.
Maar de politiek zorgt er wel voor dat het Belgisch regime zijn macht behoudt en blijft teren op Vlaams werk en Vlaams geld.
3) Waarom ontken je de gekende corruptie en wanbeheer in Wallonië dat ondermeer leidt tot dubbel zoveel werklozen en dubbel zoveel personeel in overheidsdienst?
Waarom ontken je het licht van de zon?
Oud 3 mei 2007, 00:17   #227
ericferemans

Standaard

waarom begin je telkens over iets anders
Oud 3 mei 2007, 08:18   #228
luc broes

Standaard

dat is ten minste een duidelijk antwoord
Oud 3 mei 2007, 16:49   #229
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Ging het hier niet over de collaboratie?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 17:12   #230
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Tashunka vroeg :

Citaat:
Ging het hier niet over de collaboratie?
Maa.....r T. die "woordenwisseling" tussen de luc en mister F. handelt over collaboratie ...

Fere-arms zou zélfs met Zwarte Piet en Sinte Pieter ... de Kerstman en Eddy Wally :

collaboreren

om het VB te neuken, pardon, te verneuken.

Tashunka, hoe voelt het nu aan een kapitalistische vlaming te zijn ?

Beste Kapitalistische Groeten.
Oud 4 mei 2007, 10:33   #231
Tashunka
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Tashunka vroeg :

Maa.....r T. die "woordenwisseling" tussen de luc en mister F. handelt over collaboratie ...

Fere-arms zou zélfs met Zwarte Piet en Sinte Pieter ... de Kerstman en Eddy Wally :

collaboreren

om het VB te neuken, pardon, te verneuken.

Tashunka, hoe voelt het nu aan een kapitalistische vlaming te zijn ?

Beste Kapitalistische Groeten.
Waarom noemt u mij een kapitalistische vlaming?
Oud 4 mei 2007, 10:45   #232
johan tserclaes
Banneling

Standaard

Voor een vlaamsnationalist is deze vraagstelling irrelevant.Vanzelfsprekend hebben de collaborateurs de belgische wet overtreden.Dat was ook hun plichtEen vlaamsnationalist kan nooit loyaal zijn aan de belgische staat waarvan hij de legitimiteit immers niet erkent.In wo2 waren er goede redenen om verraad te plegen tegenover de belgische staat.
Zelfs amnestie vragen aan de belgische staat wijs ik principiëel af.
johan tserclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 10:49   #233
johan tserclaes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Idd een zeer goed voorbeeld daarvan is oswald van ooteghem. Ik heb hem onlangs ontmoet een zeer redelijk een aangenaam man echt waar. Eigenlijk zouden zo mensen alleen als krijgsgevangen moesten beschouwd worden.
Het heeft geen zin daarover te zagen;ze hadden de belgische wet(terecht) overtreden.Laat de belgicisten onder elkaar fantaseren over de zognaamde gerechte straf in het kader van HUN wetgeving.
johan tserclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:55   #234
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan tserclaes Bekijk bericht
Voor een vlaamsnationalist is deze vraagstelling irrelevant.Vanzelfsprekend hebben de collaborateurs de belgische wet overtreden.Dat was ook hun plichtEen vlaamsnationalist kan nooit loyaal zijn aan de belgische staat waarvan hij de legitimiteit immers niet erkent.In wo2 waren er goede redenen om verraad te plegen tegenover de belgische staat.
Zelfs amnestie vragen aan de belgische staat wijs ik principiëel af.
"wij zullen België trouw verraden!"
Oud 4 mei 2007, 12:06   #235
Tashunka
Gouverneur

Standaard

De collaborateurs bestaan niet. Er is een groot verschil en diversiteit in de collaboratie.
Sommige verdienden straf en hebben ze al dan niet gekregen. Anderen verdienden mildheid of zelfs geen straf en zijn al te vaak buitensporig bestraft geweest.
Een debat over collaboratie zonder te erkennen dat de repressie onaanvaardbare excessen heeft gekend is een dovemansgesprek.
Oud 4 mei 2007, 12:11   #236
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

ons geld : 13 miljard euro !! ridicuul ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:14   #237
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noemt u dat nuchter? Noemt u dat wetmatigheden?
Cijfers tonen aan dat de belastingsontduiking in Vlaanderen vele keren meer kost aan de gewone VLaming dat de transfers.
Enz..enz...
Economie heeft met nationalisme niks vandoen: geld heeft geen paspoort, aandelen zitten overal. Het is gewoon een obsessie, dat nationalisme.
Dat, mijn vriend zijn de "echte problemen". Niet een paar dompelaars met een kleurtje en een paar werklozen in de Walen.
bij Blokker krijg je altijd een kasticket dus niets in het "zwart" !

couponknippers zijn meestal iets ouderen of gepensineerden die een dagje gaan "luxemburgen"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 4 mei 2007, 12:26   #238
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
De collaborateurs bestaan niet. Er is een groot verschil en diversiteit in de collaboratie.
Sommige verdienden straf en hebben ze al dan niet gekregen. Anderen verdienden mildheid of zelfs geen straf en zijn al te vaak buitensporig bestraft geweest.
Een debat over collaboratie zonder te erkennen dat de repressie onaanvaardbare excessen heeft gekend is een dovemansgesprek.
Een debat over collaboratie zonder wat daaraan voorafging is zinloos.
Het belgisch regime heeft altijd tot doel de Vamingen zoveel mogelijk in toom te houden en tegen te werken. Zelfs onderwijs in eigen taal hebben wij maar veroverd na jarenlange harde strijd.
Oud 4 mei 2007, 12:37   #239
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Tashunka vroeg :

Citaat:
Waarom noemt u mij een kapitalistische vlaming?
Cynische mop inspelende op de wijze teksten van feremans.

Beste Groeten.
Oud 4 mei 2007, 12:44   #240
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een debat over collaboratie zonder wat daaraan voorafging is zinloos.
Het belgisch regime heeft altijd tot doel de Vamingen zoveel mogelijk in toom te houden en tegen te werken. Zelfs onderwijs in eigen taal hebben wij maar veroverd na jarenlange harde strijd.
juist, dat is het excuus om elk protest, eis, wens, droom... van elke vlaming de kop in te drukken !

zelfs meer dan 60 jaar later...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be