![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op landsverraad staat de doodstraf. Zijn collaborateurs er makkelijk van afgekomen? | |||
| Ja, ze zijn niet zwaar genoeg gestraft, de doodstraf had in meer gevallen omgezet moeten worden |
|
4 | 8,33% |
| Ja, ze zijn veel te goed behandeld, maar de mensen waren al dat geweld beu, dus ik begrijp dat |
|
7 | 14,58% |
| Ze hebben de straf gekregen die ze verdienden |
|
5 | 10,42% |
| Nee, hoewel ze formeel de doodstraf verdienen, vind ik hun gevangenisstraffen te zwaar |
|
13 | 27,08% |
| Als overtuigd neo-nazi vind ik dat ze niet gestraft hadden moeten worden en een medaille verdienen |
|
19 | 39,58% |
| Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik denk niet dat de Waalse bevolking "ons geld" heeft. Ik vermoed dat het een aantal kapitalisten zijn van overal, en waarschijnlijk ook Vlaamse. (die ook ons geld hebben in VLaanderen De tegenstelling "waals-vlaams" in verband met geldzaken lijkt me nogal dom: het gaat om "rijk-arm". En dan zijn de Waalse gewone mensen even geneukt als de waalse. Alles herleiden tot de obsessies van nationalisten is ronduit ridicuul. Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 mei 2007 om 18:47. |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#223 | |
|
|
Citaat:
In Wallonië zijn dubbel zoveel werklozen spijts de enorme transfers uit Vlaanderen en uit Europa. Jammer genoeg is er geen noemenswaardige verbetering. Di Rupo en de PS zorgen niet voor goed bestuur! De PS zorgt ervoor dat wie niet werkt toch kommerloos kan leven, zodat de gemiddelde Waal denkt dat alles in orde is werken of niet. Er zijn streken in Wallonië waar men van vader op zoon niet werkt. Maar het is natuurlijk niet in orde, want er moet wel degelijk iemand dubbel zoveel werken en betalen als iemand niet werkt. Op die manier bindt de PS de gewone Waal aan de partij die daardoor de grootste is en incontournable in Wallonië en dus in België. De PS is tevreden. voor hen is de bestaande toestans perfect. Er moet niets veranderen. Nuchtere economische wetmatigheid en geen 'obsessie van nationalisten'. |
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
|
Citaat:
Cijfers tonen aan dat de belastingsontduiking in Vlaanderen vele keren meer kost aan de gewone VLaming dat de transfers. Hoor ik daar één Blokker over piepen? En wat met de superwinsten IN VLAANDEREN? geen protesten van het VB: wel van groen en spa. Enz..enz... Economie heeft met nationalisme niks vandoen: geld heeft geen paspoort, aandelen zitten overal. Het is gewoon een obsessie, dat nationalisme. Het trekt zich geen bal aan van de gewone mensen maar verbergt de ware problemen: belastingontduiking, rabiaat egoïsme van de couponknippers. Dat, mijn vriend zijn de "echte problemen". Niet een paar dompelaars met een kleurtje en een paar werklozen in de Walen. |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Banneling
|
Daar ben ik het mee eens. De meerderheid is met wat anders bezig. En de meerderheid leest over de voetbal (bij manier van spreken) en niet over het wel en wee van de Vlaamse beweging.
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2007 om 19:18. |
|
|
|
|
|
#226 | |
|
|
Citaat:
belasingontduiking in Vlaanderen, superwinsten in Vlaanderen. Maar zoiets gebeurt natuurlijk niet in Wallonië, daar piept den ericf niet over! 2) Wat je hier zegt is uiteraard grotendeels waar. Maar de politiek zorgt er wel voor dat het Belgisch regime zijn macht behoudt en blijft teren op Vlaams werk en Vlaams geld. 3) Waarom ontken je de gekende corruptie en wanbeheer in Wallonië dat ondermeer leidt tot dubbel zoveel werklozen en dubbel zoveel personeel in overheidsdienst? Waarom ontken je het licht van de zon? |
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
|
waarom begin je telkens over iets anders
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
|
dat is ten minste een duidelijk antwoord
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Gouverneur
|
Ging het hier niet over de collaboratie?
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Parlementslid
|
Tashunka vroeg :
Citaat:
Fere-arms zou zélfs met Zwarte Piet en Sinte Pieter ... de Kerstman en Eddy Wally : collaboreren om het VB te neuken, pardon, te verneuken. Tashunka, hoe voelt het nu aan een kapitalistische vlaming te zijn ? Beste Kapitalistische Groeten.
|
|
|
|
#231 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Banneling
|
Voor een vlaamsnationalist is deze vraagstelling irrelevant.Vanzelfsprekend hebben de collaborateurs de belgische wet overtreden.Dat was ook hun plichtEen vlaamsnationalist kan nooit loyaal zijn aan de belgische staat waarvan hij de legitimiteit immers niet erkent.In wo2 waren er goede redenen om verraad te plegen tegenover de belgische staat.
Zelfs amnestie vragen aan de belgische staat wijs ik principiëel af. |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Banneling
|
Het heeft geen zin daarover te zagen;ze hadden de belgische wet(terecht) overtreden.Laat de belgicisten onder elkaar fantaseren over de zognaamde gerechte straf in het kader van HUN wetgeving.
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Gouverneur
|
De collaborateurs bestaan niet. Er is een groot verschil en diversiteit in de collaboratie.
Sommige verdienden straf en hebben ze al dan niet gekregen. Anderen verdienden mildheid of zelfs geen straf en zijn al te vaak buitensporig bestraft geweest. Een debat over collaboratie zonder te erkennen dat de repressie onaanvaardbare excessen heeft gekend is een dovemansgesprek. |
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
couponknippers zijn meestal iets ouderen of gepensineerden die een dagje gaan "luxemburgen"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
|
Citaat:
Het belgisch regime heeft altijd tot doel de Vamingen zoveel mogelijk in toom te houden en tegen te werken. Zelfs onderwijs in eigen taal hebben wij maar veroverd na jarenlange harde strijd. |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Parlementslid
|
Tashunka vroeg :
Citaat:
Beste Groeten.
|
|
|
|
#240 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zelfs meer dan 60 jaar later...
|
|
|
|