![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Banneling
|
Man gij kunt soms toch nogal domme dingen zeggen.
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
De bedoeling was, dacht ik, om oa de standaardsnelheid op secundaire wegen op 70km/u te brengen, zodat we eindelijk verlost zijn van die duizenden 70 km-borden die onze wegen ontsieren. In Wallonië staat die niet omdat de meeste wegen daar 90km/u zijn.
|
|
|
#223 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ach ja, franstaligen...
|
|
|
#224 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door JanZonderVrees : 19 augustus 2007 om 22:11. |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Minister
|
jep, inderdaad, had het zo nog niet bekeken, .... mr wel zeer juist
|
|
#226 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik wil u in al uw enthousiasme niet ontmoedigen, maar wat is de precieze inhoud van die 'staatshervorming'? Tot nu toe is mij dat heel erg onduidelijk, voor zover ik weet willen ze alleszins niks veranderen aan de transfers en de 'solidariteit'. |
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
schoenmaker blijf bij... Of is het zijn gevoel voor "nationalisme"... oej sorry ga dan nog maar door met memmen op wat jou niet aanstaat... |
|
|
|
|
|
#228 | |
|
|
Citaat:
the outlaw torn jij bent me er wel eentje hoor... |
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#231 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#232 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Naar het schijnt werd die 'niet-bestaande' lijst door een lek wel gepubliceerd in de krant Le Soir... Heeft iemand een idee wat daarin stond? Of laat het mij anders zeggen, als het gepubliceerd stond in Le Soir, hoe komt het dan dat geen enkele Vlaamse krant die lijst overneemt? Moet het Vlaamse kiesvee weer dom gehouden worden? Want dat kan ook een 'bewuste' politiek zijn. Het is eveneens opvallen dat ALLE Franstalige partijen mekaar beschermen en als 1 stem spreken. Wij als Vlamingen hebben een De Gucht en een Tobback die reeds begonnen zijn met hun kritiek op de huidige politiek van Leterme. Toevallig twee creaturen die NOOIT iets gerealiseerd hebben op Vlaams gebied. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 20 augustus 2007 om 10:18. |
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Moesten de franstaligen nu proberen om zich rechtsreeks tot de Vlamingen te richten dan zouden zij zoveel bludners begaan dat ze de polarisering enkel zouden versterken. Pas op, ik zeg niet dat Vlamingen de pols van Walonië beter voelen, maar zoals je treffend zei is het aan de zwakkere partij om het slimmer te spelen. |
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Waarom zou het opleggen van het Nederlands dan plots wel een probleem zijn? Zoals Charles Rogier zegde "wilt ge geholpen worden, leer dan Nederlands. Dan kunt ge misschien als meid of knecht gaan werken in Vlaanderen" origineel citaat: "Dat de Vlamingen Frans leren, was Rogiers' antwoord, dan kunnen zij in Wallonië hun kost verdienen als knecht en meid. Zolang zij geen Frans kennen geven wij geen frank. " Ch. Rogier, in het Franse St-Quentin geboren, die uit 'vaderlandsliefde' België in 1830 in 't leven riep. |
|
|
|
|
|
#235 | |
|
|
Citaat:
Wereld oorlog II besliste ene hitler om het "joodse ras" onschadelijk te maken. ... Wat is je punt? In het verleden hebben "ze" (wie dat ook moge zijn) ons het frans opgelegd. Dus nu gaan wij "hen" het nederlands opleggen. (let altijd goed op de aanhalingstekens!!!) |
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Enne, het gebruik van het Nederlands is bij wet bepaald. Misschien kunt ge mij eens uitleggen waarom er geen Nederlands gesproken wordt in Brusselse hospitalen. Want dat is ook bij wet bepaald. Of mag dat niet opgelegd worden?...(volgens u!) Het staat u natuurlijk vrij om mij de geldstromen uit te leggen vanaf het Romeinse tijdperk... Leg mij dan ook uit wat de invloed is van de kruisigingen op de huidige politieke beleidsvoering. Ik weet ook niet wat ge hier komt doen met Hitler en het Joodse ras? Wat is uw punt? |
|
|
|
|
|
#240 | ||
|
|
Citaat:
brussels gewest afschaffen en bij vlaanderen voegen. met nederlands als voertaal, frans als minderheid. de voertaal in vlaanderen is nederlands en aangezien brussel in vlaanderen ligt ....... Citaat:
en toen kwam jij af met: "Er is geen enkele Vlaming die Franstaligen het Nederlands wil opleggen." en zelf nu nog: "Antwoord eens op de vraag; de Vlamingen die van Brussel opnieuw een eentalige Nederlandstalige stad willen maken, zoals the outlaw torn, zijn een kleine minderheid." Kleine hulp: een vraag eindigt meestal met een vraagteken (ziet er zo uit: ?). vlamingen in brussel moeten rond de 15% liggen... Deze 15% zou de 85% andere procenten hun taal gaan opleggen... Omdat het grondgebied waar ze in leven "vlaams" is... Wie is hier aan het zeveren? |
||
|
|