Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto
Jazeker 51 34,00%
Neen 61 40,67%
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van 38 25,33%
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2005, 13:52   #241
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Toch wat krassen en verwijten. Maar dan had ik nog geluk( kenissen hadden minder "geluk"). Maar wat mij opviel dat toen ik onlangs in liedekerke kwam ... dat daar zéér veel wagens met Vl stickers stondenh en rondreden. En dat is niet toevallig aangezien liedekerke voor zo'n kleine gemeente eeen héél grote Vb afdeling heeft ( misschien ook n-va). Groter dan in sommige steden. En blijkbaar is het daar wel mogelijk. maar hier in het vaarland liever niet. Maar zo lang er géén B hangt en er toch een leeuw klauwt ben ik al tevreden. Sommigen hangen ook een B en VL... vind ik nogal belachelijk.
Pas op hoor, Liedekerke zou ik niet meteen als een modelgemeente aanstippen: de gemeente staat in de omgeving bekend als zwaar marginaal.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 13:53   #242
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ik woon ook in BHV. Tiens, ik lig er wel van wakker!
Ik lig er ook van wakker en woon daar niet. Maar ja, ik heb zo'n groot rechtvaardigheidsgevoel, tzal da zijn.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 13:55   #243
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
In vergelijking met de nachtvluchten?

Die nachtvluchten is een probleem van wat zielige klagers, waar ook opvallend veel Franstaligen bijzitten. Ik sta aan de kant van de luchthaven, die klagers hebben geen bal te zeggen. De luchthaven was daar eerst en zij moeten dan maar de gevolgen dragen van het feit dat ze liever wat goedkoper konden wonen.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:05   #244
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

LUIK - De verlenging van de startbaan op de luchthaven van Bierset (Luik) dreigt terug naar af te moeten. De auditeur van de Raad van State heeft na Vlaamse klachten een negatief advies gegeven...

http://www.zonezes.be/zone-s/index.p...1204&Itemid=52

Zijn het nu nog altijd "zielig klagers" die geen bal te zeggen hebben nu als het Nederlandstalige (en een NVA burgemeester) zijn? Sta je nog altijd op de kant van de (franstalig) luchthaven(s)?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by restons courtois on 23-09-2005 at 15:06
Reason:
--------------------------------

LUIK - De verlenging van de startbaan op de luchthaven van Bierset (Luik) dreigt terug naar af te moeten. De auditeur van de Raad van State heeft na Vlaamse klachten een negatief advies gegeven...

http://www.zonezes.be/zone-s/index.p...1204&Itemid=52

Zijn het nu nog altijd "zielig klagers" die geen bal te zeggen hebben nu als het Nederlandstalige (en een NVA burgemeester) zijn? Sta je nog altijd op de kant van de (franstalig) luchthaven(s)?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

LUIK - De verlenging van de startbaan op de luchthaven van Bierset (Luik) dreigt terug naar af te moeten. De auditeur van de Raad van State heeft na Vlaamse klachten een negatief advies gegeven...

http://www.zonezes.be/zone-s/index.p...1204&Itemid=52

Zijn het nu nog altijd "zielig klagers" die geen bal te zeggen hebben nu als het Nederlandstalige (en een NVA burgemeester) zijn?[/size]
[/edit]
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."

Laatst gewijzigd door restons courtois : 23 september 2005 om 14:06.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:11   #245
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
LUIK - De verlenging van de startbaan op de luchthaven van Bierset (Luik) dreigt terug naar af te moeten. De auditeur van de Raad van State heeft na Vlaamse klachten een negatief advies gegeven...

http://www.zonezes.be/zone-s/index.p...1204&Itemid=52

Zijn het nu nog altijd "zielig klagers" die geen bal te zeggen hebben nu als het Nederlandstalige (en een NVA burgemeester) zijn? Sta je nog altijd op de kant van de (franstalig) luchthaven(s)?
De last is daar bijna uitsluitend voor Vlaanderen. De Walen mogen ook wat nachtlawaai hebben. En pas dan is voor mij het ook ok dat die startbaan wordt verlengd.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:14   #246
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

Neen, de last is daar bijna uitsluitend voor Wallonie. En de Walen hebben ook wat nachtlawaai daar. Dus is meneer NVA burgemeester geen "zielig klager" die geen bal te zeggen heeft?
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:18   #247
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
Neen, de last is daar bijna uitsluitend voor Wallonie. En de Walen hebben ook wat nachtlawaai daar. Dus is meneer NVA burgemeester geen "zielig klager" die geen bal te zeggen heeft?
Sorry, maar ik heb hier thuis zelf een kaartje met de routes liggen en daaruit blijkt dat de overlast vooral voor het Maasland is, dus ook Nederlands Limburg en het gebied met de Duitse grens. Luik zelf weet men perfect te omzeilen, alsook haar eigen bevolking.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:24   #248
restons courtois
Parlementslid
 
restons courtois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Locatie: Erde
Berichten: 1.624
Standaard

1. En fonction des plaintes reçues, treize communes sont fortement touchées par les nuisances sonores (par ordre alphabétique) : Alleur, Awans, Braives (Fallais, Latinne), Donceel (Haneffe), Engis, Faimes, Flémalle (surtout le haut de Flémalle), Fexhe-le-Haut-Clocher, Grâce-Hollogne, Remicourt, Saint-Georges) Verlaine, Villers-le-Bouillet (Fize-Fontaine, Warnant), et douze autres communes sont modérément touchées.

Dat zijn Walen. Dus hebben "de Walen" ook wat nachtlawaai... is meneer NVA bugemeester nu een "zielig klager" of niet?
__________________
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too.
And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you.
And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:43   #249
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Ik zie wel dat bepaalde gemeenten een stuk verder liggen van Bierset dan Riemst. Waarom neemt men de Westkant niet? Die is toch dunbevolkt? Nee, men moest per sé de Vlaamse en noordoostelijke kant nemen die ook over Nederland en Duitsland gaat.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 15:04   #250
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Die nachtvluchten is een probleem van wat zielige klagers, waar ook opvallend veel Franstaligen bijzitten. Ik sta aan de kant van de luchthaven, die klagers hebben geen bal te zeggen. De luchthaven was daar eerst en zij moeten dan maar de gevolgen dragen van het feit dat ze liever wat goedkoper konden wonen.
Volledig mee eens. Maar zelfs dat doet niets aan het feit dat er meer mensen wakkerliggen van de nachtvluchten, dan van bhv.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 15:24   #251
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Die nachtvluchten is een probleem van wat zielige klagers, waar ook opvallend veel Franstaligen bijzitten. Ik sta aan de kant van de luchthaven, die klagers hebben geen bal te zeggen. De luchthaven was daar eerst en zij moeten dan maar de gevolgen dragen van het feit dat ze liever wat goedkoper konden wonen.
Meise, Grimbergen,... Zijn dat die goedkope gemeentes waar je het over hebt? De problemen zijn begonnen met het concentratieplan (alles boven Vlaanderen). Toen dat verworpen is geworden, was Brussel bang dat ze hun gepriviligeerde status zouden verliezen, en vaardigden ze absurde milieumaatregelen uit. En MR-FDF zal niet toestaan dat de vliegtuigen opstijgen boven de oostrand en zijn francofone bourgeoisie.
DHL laat weer eens de absurditeit van een Brussels Gewest zien. Het Brussels Gewest zou moeten samengevoegd worden bij het Vlaams Gewest. De Franstalige Gemeenschap anderzijds mag gerust zijn bevoegdheden in Brussel behouden.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 15:45   #252
CHW
Burgemeester
 
CHW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Volledig mee eens. Maar zelfs dat doet niets aan het feit dat er meer mensen wakkerliggen van de nachtvluchten, dan van bhv.
Als u meent steeds weer hetzelfde te moeten zeggen, dan ik ook : "Uw MENING is irrelevant. Probeer het liever eens met een peiling, of beter nog, een referendum in de betrokken gemeenten."
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 20:38   #253
mulder7
Schepen
 
mulder7's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2004
Berichten: 400
Standaard

Vraagje: de VL-stickers met Europese achtergrond zijn dus - slechts - bij de VVB verkrijgbaar?
__________________
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 20:43   #254
bonanza005vl
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 1
Standaard VL-lover

ik had een sticker van vl op men brommer op en dag kwam ik buiten van mijn weekend werk en ging naar mijn brommer
deze was pertotal gemaakt met een roodkruis van plakband over de vl sticker
nu heb ik een nieuwe brommer met 4stickers van vl op en een alarm op mjin brommer
bonanza005vl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 08:13   #255
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Wie heeft als Vlaming een VL-sticker op de auto hangen?
Waarom?

Vlaams-nationale groeten,

Jong N-VA'er.
Ja.
Omdat ik Vlaming ben. Er hangt uiteraard geen "B" op.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 10:22   #256
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Ik moet eerst nog iets meer centjes verdienen voor ik een auto kan permiteren. Dan plak ik een VL en dan moet ik nog uitzoeken hoe legaal het is om een NL te plakken en de B weg te laten.
prettig te lezen dat je een doel in je leven hebt.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 10:42   #257
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Niet meer, op mijn vroegere volvo hingen er 2, en daar hebben ze cirkeltjes rond gekrast, op m'n volgende auto, m'n astra hing er een VL sticker en eentje met "vlaming en er fier op" die werden er afgeprutst en allebei mijn achteruitkijkspiegels eraf gesjot en parmant op m'n dak gelegd.
Nu hebben we een nieuwe auto gekocht (samen) en m'n vrouwtje wou het niet meer riskeren
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 10:51   #258
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Niet meer, op mijn vroegere volvo hingen er 2, en daar hebben ze cirkeltjes rond gekrast, op m'n volgende auto, m'n astra hing er een VL sticker en eentje met "vlaming en er fier op" die werden er afgeprutst en allebei mijn achteruitkijkspiegels eraf gesjot en parmant op m'n dak gelegd.
Nu hebben we een nieuwe auto gekocht (samen) en m'n vrouwtje wou het niet meer riskeren
Amai zo erg dat dat gebeurd, ik heb op al mijn auto's dat ik al versleten heb al een leeuwtje geplakt (maar wel niet zo'n VB-gedoe), nog nooit vandalisme aan mijn auto gehad om die reden...
__________________
Blijf nog wat, je bent zo mooi
Goethe

Laatst gewijzigd door Nelle : 13 november 2008 om 10:51.
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 10:54   #259
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Amai zo erg dat dat gebeurd, ik heb op al mijn auto's dat ik al versleten heb al een leeuwtje geplakt (maar wel niet zo'n VB-gedoe), nog nooit vandalisme aan mijn auto gehad om die reden...
Ik stond dan ook altijd in openlucht geparkeerd in Antwerpen, Kortrijk, Gent...

Schandalig gewoon, en had ik het ooit zien gebeuren had ik er vast nog een deuk in mijn auto bij ook, van diene mens z'n voorhoofd dan wel te verstaan
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 11:05   #260
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik stond dan ook altijd in openlucht geparkeerd in Antwerpen, Kortrijk, Gent...

Schandalig gewoon, en had ik het ooit zien gebeuren had ik er vast nog een deuk in mijn auto bij ook, van diene mens z'n voorhoofd dan wel te verstaan
Ik sta ook altijd in open lucht geparkeerd in Antwerpen, Gent,...nog nooit problemen gehad...

Da's idd echt schandalig!
__________________
Blijf nog wat, je bent zo mooi
Goethe
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be