Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2016, 08:53   #241
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dat is je reinste onzin, dyslexie heeft niks te maken met waarom in pakweg aardrijkskunde enkel de kennis van de aardrijkskunde mag worden geëvalueerd.
Waarom wordt dat hier dan als redenering aangebracht?

Of heb jij als perfecte leerkracht die wel volgens de perfecte nieuwe systematiek werkt dan een betere verklaring waarom je in de les Aardrijkskunde niet mag verwachten dat leerlingen correct spellen en schrijven?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 08:59   #242
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
In elk vak moeten de leerplandoestellingen van dat vak beoordeeld worden. Als een leerling (of een hele klas) veel fouten schrijft, dan dient dat door die vakleerkracht doorgegeven te worden aan de leerkracht Nederlands, zodanig dat die kan remediëren. Toegegeven, dat gebeurt nu nog te weinig (hoewel daar stilaan verandering begint in te komen) maar een goed uitgewerkt taalbeleid van een school kan daar heel wat soelaas brengen.
Als een leerling problemen heeft met spelling (zonder dat daar een gekende problematiek zoals dyslexie achter zit) dan moet dat tot uiting komen in de relevante vakken, nl. de taalvakken. Die leerling zijn of haar volledige schoolloopbaan moet niet gehypothekeerd worden omdat hij problemen heeft met zonder fouten schrijven.
Dus, een klas die het over de Lwaare heeft als één van de Franse rivieren, die verdient alle punten? Leerlingen die in netspeak een vraag op een examen beantwoorden, die verdienen alle punten?

En dan vragen ze zich af waarom het algemene niveau in vrije val is...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:01   #243
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Een werkgever verwacht een werknemer die een net verslag kan schrijven, zonder taalfouten. Een onderzoeksinstelling een wetenschapper die ook de abstracte kant van zaken kan doorgronden. Enz...
Welk verslag moet een loodgieter, een lasser, een metser schrijven?

Bij ons wordt nooit gekeken naar spelfouten, wel naar de inhoud van het verhaal.

Ik ken mensen die de gave hebben om foutloos te kunnen schrijven, alleen lees ik nooit iets van hen!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:04   #244
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welk verslag moet een loodgieter, een lasser, een metser schrijven?

Bij ons wordt nooit gekeken naar spelfouten, wel naar de inhoud van het verhaal.

Ik ken mensen die de gave hebben om foutloos te kunnen schrijven, alleen lees ik nooit iets van hen!
Wel de draad volgen he. Het ging over dyslectie en hogere studies.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:06   #245
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Veel spijtig is daar niet aan; 't uiteindelijk perfect wat de verwachting was .

Samengevat dus: ieders kritiek en bedenkingen met het huidige niveau van het onderwijs is onterecht, want die problematiek valt te herleiden naar een slechte toepassing van de systematiek en die slechte toepassing valt dan weer te herleiden naar een gebrekkige cascadering vanuit de centrale organen.

Een beetje zelfkritiek is je echt wel vreemd eh
Vertel me dan wat ik verkeerd doe. Ik heb je uitgelegd hoe ik evalueer, en je bent daar al een tijdje rond aan het dansen. Vertel me wat daar verkeerd aan is.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:07   #246
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Waarom wordt dat hier dan als redenering aangebracht?

Of heb jij als perfecte leerkracht die wel volgens de perfecte nieuwe systematiek werkt dan een betere verklaring waarom je in de les Aardrijkskunde niet mag verwachten dat leerlingen correct spellen en schrijven?
Je mag dat wel verwachten, maar evalueren doe je volgens de leerplandoelstellingen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:07   #247
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Onzin.
Edoch

Laat ons optimistisch zijn en stellen dat slechts 65% van de huidige populatie bachelors ir, wellicht nooit hun eerste kan waren doorgekomen zo'n 10-15 jaar geleden.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:08   #248
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat het niveau mag of moet zakken omdat 'iedereen mee moet'. Ik heb gezegd dat voor mensen MET een beperking maatregelen moeten genomen worden waardoor ze toch zoveel mogelijk nog een normale opleiding kunnen volgen.
Tavek, ik,... hebben het niet over kinderen met beperkingen. Jij sleurt die er bij als een drogreden om bv spelling te negeren als zijnde niet vakrelevant tijdens 28 vd 32 lesuren.
ik spreek over het gewoon gezonde kind met poten en oren aan z'n lijf.

Citaat:
Maar wat stel jij dan voor als oplossing voor die jongen of dat meisje? Verstandelijk perfect in orde, intelligent, goeie student, maar slaat tilt bij grote stressmomenten omwille van een beperking. Maar ergens gaan laten kuisen?
veel meer als beschutte werkplaats, interims, werkloosheid en onderkant vd arbeidsmarkt zit er waarschijnlijk echt niet in.
dat is die realitycheck

Citaat:
Zelfs professionele schrijvers laten hun werk nalezen voor het binnen te doen bij de uitgever. En ik durf er voor wedden dat zowat elke prof die een studie publiceert hetzelfde doet.
tja als een boekhouder z'n fouten wegredeneert met:" m'n pa kon het niet nazien omdat 'm ziek is". zou da pakken? In 95-99% vd jobs zijt ge zelf verantwoordelijk en gaat er niemand u liggen controleren. Maakt ge teveel fouten ligt ge er uit.

Citaat:
. Je zal dat met al je pedagogische achtergrond ongetwijfeld weer niet geloven, maar het is zo. Voor schrijfvaardigheid zijn schrijfoefeningen een pak beter.
ik kijk gewoon naar de resultaten en vergelijk, meer niet

kinderen vandaag zijn bijna ongeletterd tov wat er 20j geleden uit het Aso en tso kwam.

Ik hoef geen pedagoog te zijn om te weten dat mijne cafebaas sinds een jaar of 10 opvallend veel jobstudenten moet buitensmijten omdat uit het hoofd rekenen en geld weergeven vaak te lastig is.
nu kunt gij met allerlei pedagogische projecten en papers afkomen maar de gezonde kleine met oren en poten aan z'n lijf maakte 15j geen rekenfouten terwijl die vandaag het niet meer deftig kan.
Da's de schuld van geht onderwijs, niet van de kleine en al die klein mannen in een vakje met een beperking duwen is geen oplossing

reservespeler
lever volgende keer bij uw baas eens een verslag in sms-taal af
wedden dat ge op uwen donder krijgt

Laatst gewijzigd door 1207 : 25 augustus 2016 om 09:19.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:12   #249
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vertel me dan wat ik verkeerd doe. Ik heb je uitgelegd hoe ik evalueer, en je bent daar al een tijdje rond aan het dansen. Vertel me wat daar verkeerd aan is.
As said, als jij antwoorden begint te geven, dan mag je antwoorden verwachten. Eerder moet je daar niet op rekenen.

En klopt, jouw fabuleuze "anderen hebben problemen, maar bij mij is alles ok" of "de systematiek is perfect, alleen past quasi niemand ze correct toe"-statements, zijn geen antwoorden. Dat zijn flauwe excuses.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:14   #250
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Je mag dat wel verwachten, maar evalueren doe je volgens de leerplandoelstellingen.
Antwoord: "nee ik heb geen verklaring, het wordt ons gezegd dus doen we dat ook zo" .

Niet vreemd dat je zo diploma-inflatie krijgt, en dat ze minstens bachelors gaan verwachten voor de meest eenvoudige dingen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:15   #251
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wel de draad volgen he. Het ging over dyslectie en hogere studies.
Ik volg de draad.
Enerzijds ging het over verder studeren en anderzijds over werken en verslagen schrijven.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:15   #252
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard



Ok de bron is niet zo kosjer (spa), maar zij hebben het direct van de OESO site, dus bon...

Even wat cijfers om de door ons geprecipieerde achteruitgang toch te staven. Nog steeds geen slechte cijfers, maar het is maar wat je gewend bent. Onderwijswalhalla Findland boert ook stevig achteruit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:16   #253
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik volg de draad.
Enerzijds ging het over verder studeren en anderzijds over werken en verslagen schrijven.
Een loodgieter studeert niet verder en moet ook geen verslagen schrijven....en iedere dyslecticus kan volgens mij loodgieter worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:23   #254
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
veel meer als beschutte werkplaats, interims, werkloosheid en onderkant vd arbeidsmarkt zit er waarschijnlijk echt niet in.
Ik ga op de rest zelfs niet meer reageren, want deze is echt wel té gortig.

Jij hebt geen IDEE wat autisme is he? Je denkt waarschijnlijk dat omdat je ooit Rain Man gezien hebt je weet wat autisme is, en dat DAT is wat autisme is.

Hint: je hebt veel kans ooit les gekregen van een of meerdere autisten, je hebt er waarschijnlijk al mee samengewerkt en de kans is zeer reëel dat je vrienden en collega's hebt die autisme hebben. Mensen met autisme vind je in elke geleding van de samenleving, en in zo goed als elk beroepenveld. En niet zelden zijn het de uitblinkers.

Deze uitspraak maakt het voor mij duidelijk dat je echt geen idee hebt waarover je praat...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:25   #255
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Je hebt verschillende gradaties in autisme.

Er zijn er veel die echt, echt goed werk kunnen leveren, ook net dankzij hun "stoornis". IT bedrijven zien mensen met een lichte vorm erg graag komen. Voor testwerk waar veel repetetieve operaties bijhoren zijn ze uitermate geschikt. Ook zijn ze vaak erg intelligent.

Het wordt alleen vervelend als ze een zware vorm hebben die de sociale omgang bemoeilijkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:37   #256
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
As said, als jij antwoorden begint te geven, dan mag je antwoorden verwachten. Eerder moet je daar niet op rekenen.

En klopt, jouw fabuleuze "anderen hebben problemen, maar bij mij is alles ok" of "de systematiek is perfect, alleen past quasi niemand ze correct toe"-statements, zijn geen antwoorden. Dat zijn flauwe excuses.
Dans dans dans...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:53   #257
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dans dans dans...
Kronkel kronkel kronkel
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:57   #258
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een loodgieter studeert niet verder en moet ook geen verslagen schrijven....en iedere dyslecticus kan volgens mij loodgieter worden.

Zeg me eens wat ik hieruit verkeerd begrepen heb?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Een werkgever verwacht een werknemer die een net verslag kan schrijven, zonder taalfouten. Een onderzoeksinstelling een wetenschapper die ook de abstracte kant van zaken kan doorgronden. Enz...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 10:13   #259
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zeg me eens wat ik hieruit verkeerd begrepen heb?
Geschreven in de context van dat leerlingen met een beperking ASO en hogere studies zouden moeten kunnen doen, en dus ook zo een beroep moeten kunnen uitvoeren later.

Sorry als je het verkeerd begreep omdat ik onvoldoende precisieerde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 10:22   #260
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht


Ok de bron is niet zo kosjer (spa), maar zij hebben het direct van de OESO site, dus bon...

Even wat cijfers om de door ons geprecipieerde achteruitgang toch te staven. Nog steeds geen slechte cijfers, maar het is maar wat je gewend bent. Onderwijswalhalla Findland boert ook stevig achteruit.
+ de trend is overduidelijk zichtbaar - verontrustend genoeg in elk geval om het serieus te nemen, ipv het af te doen als misinterpretatie, geïsoleerde gevallen of een verkeerde implementatie op de vloer van verder zaligmakende systematieken.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be