![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel doen dat wél. De kracht van de Franse cultuur. En vooral de heerlijk schaamteloze manier waarop de mensen in Belgie van die cultuur mogen genieten. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 november 2010 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gewoon Belgicisme. Steeds maar weer nazi! roepen om het eigen nazi zijn te verbergen.
![]() |
![]() |
#243 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U lijkt mij een gevaarlijk man. Als U in een onschuldige kritiek een pertinente Franstalige dreiging ziet, is het hoog tijd dat U zich laat behandelen door een psychiater. Je ziet dat U doordrongen bent van Uw eigen groot gelijk. En het feit dat vele Franstaligen niet denken als U, maakt U woest. Als het van U zou afhangen was Vlaanderen één grote job-denkmassa. Nou, lekker niet. Geluckig maar, zou ik zo zeggen.
![]() |
![]() |
#244 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De nieuwe flaminganten zagen dan maar over het accent in de taal enzo... je ziet er zijn er die nooit content zijn. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#245 | |||||
|
![]() Vergelijkbare praktijken inderdaad... vooral dan de pestmaatregelen.
Citaat:
![]() Ocharme worden die Vlamingen in hun eigen gewest en met hun eigen lokalen en eigen knokploegen zo benadeeld? Ik heb er haast medelijden mee... ![]() De calimeros ze zitten overal tegenwoordig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zoals een Rus die in Litouwen woont, oppert: "Waarom moet ik Litouws leren? Wij, Russen, zijn met miljoenen!" |
|
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
|
![]() Citaat:
dit zegt meer over jou dan degene waarvan je de post hebt gequote beste largo |
|
![]() |
![]() |
#249 | ||
|
![]() Citaat:
Volgens mij zegt hij exact: "Dans la population mondiale et les langues parlées, le flamand, c'est 0,04 %. A quoi ça sert si ce n'est �* faire chier les Wallons ?" Ah ja kijk dat is ook de titel van deze draad... zou onze Jan een beetje van slechte wil zijn? ![]() Het is mij nog steeds een raadsel waarom men hier zo een spel rond maakt, maar soit... Misschien hadden ze in Terzake gelijk met de Vlaming MAG niet gelachen worden. http://www.youtube.com/watch?v=0FyUUkfx1yU
![]() |
![]() |
#250 | ||
|
![]() Citaat:
En ik vraag me wel af welke vinger en welke wonde jij hier bedoeld?
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet toch zelf ook erkennen dat je op de Franstalige radio een stuk meer Franstalige producties hoort in de meest uiteenlopende genres dan Nederlandstalige producties op de Vlaamse radiostations, waar - zoals Eberhard hier terecht opmerkt - hoofdzakelijk Engelstalige producties te horen zijn? Bovendien heeft het soort van culturele zelfhaat waar veel Vlamingen onder gebukt gaan ertoe geleid dat Nederlandstalige muziek bij veel mensen een soort van oubollig, stoffig imago gekregen heeft dat vaak meteen geassocieerd wordt met het smartlappengenre. De perceptie is vaak dat iemand die modern en bijdetijds wil zijn in het Engels hoort te zingen. Terwijl men in de Franstalige wereld dit soort complexen over zijn eigen taal helemaal niet heeft. En wanneer een volk trots is op zijn eigen taal en cultuur krijgen die nu eenmaal automatisch een grotere aantrekkingskracht voor buitenstaanders.
|
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#255 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Belgisch niveau betekent dat het dus niet zozeer draait om de kracht van de Franse cultuur, maar de zwakte van heel wat Nederlandstaligen. Het oude minderwaardigheidscomplex dat nog opsteekt, waardoor sommige Vlamingen graag uitpakken met Frans, Engels, Duits... in plaats van ongecomplexeerd zijn eigen taal te spreken, ook met wie zich bij ons komt vestigen.
|
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Ik denk dat je je vergist... de groep steekt het nog steeds niet onder stoelen of banken dat ze voor een eendrachtig België zijn. Wat jij door elkaar haalt is het succes van één nummer en het imago van de groep. Dat is niet zo erg; de simpeltons hier op het forum zien het verschil ook niet.
![]() |