Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2011, 14:57   #241
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De kirpan is en blijft een religieus voorwerp, symbool voor een godsdienst die bij ons, West-Europeanen niks te zoeken heeft.
Daar ben ik het niet mee eens. De Sikh zijn een kleine groep, met een religie die niet aan bekeringsdrang lijd. Overal waar ze ingeburgerd zijn, zelfs al houden ze hun eigenheid, zijn het normaal gezien vredelievende, rustige, hardwerkende medeburgers die geen problemen veroorzaken. (maar zoals bij alle groepen, heb je wel hier en daar een exemplaar dat uit de bocht gaat).

De ogenschijnlijke uitzonderingen op deze situatie is daar waar Sikh en andere , wel bekeringslustige godsdienstingen elkaar ontmoeten. De Sikh hebben namelijk wel in hun regels staan dat ze zich, en anderen, zelfs van andere religies mogen verdedigen met geweld. Je kan je wel voorstellen wat dat geeft daar waar Moslims in kontakt komen met de Sikh. Da's ambras in de klas.

Citaat:
Het is dus het symbool van de weigering van de Sikhs om zich in onze maatschappij te integreren Er bestaat trouwens een algemeen verbod op het dragen van wapens, en de uitzonderingen die de wet toelaat zijn volledige larie om toch maar bepaalde godsdiensten terwillig te zijn, wat niet kan.
Allé, als de Sikhs dit thuis willen dragen, zou men nog kunnen aannemen dat dit zou kunnen, maar ermee op straat lopen? En wat dan nog? .
Ook weeral grappig. Hoeveel Sikh denk je dat je "hier" over straat zal zien lopen met een Kirpan? Ik zal het U nu al vertellen. Geen enkele. Ook dat is een deel van hun regels. Geen heisa veroorzaken in de samenleving waar ze verblijven, tenzij ter verdediging van de zwakkeren.

Ik kan dit alle dagen in levende lijve ondervinden. De Sikh tempel van Vilvoorde zit hier 200 meter vandaan. Maar het is ook zo dat de creativiteit niet onderdrukt word, en het is hen perfect toegelaten om de lokale regels en wetten te omzeilen. Vandaar dat de politie, indien ze lastig willen doen, vele Sikh de doos in kunnen draaien wegens verboden wapendracht.
In alle geval, hier gaat Regel 2 van Maddox prima op. Niet betrapt worden.

Citaat:
btw: zij zouden hun haar moeten knippen, in onze maatschappij dragen geïntegreerde mannen geen lang haar, da's vies.
Ik wil niet lastig doen, maar mijn schouderlang krullend haar is perfect proper gewassen, en in 95% van de tijd in een propere paardenstaart.
In mijn vriendenkring zitten wel meer mannen met lang haar, en ik moet eerlijk toegeven, het is geen sociaal nadeel, noch professioneel een belemmering.

Ook hier kan je de Sikh niet op pakken. In hun regels en geboden staat duidelijk dat 1 van hun plichten is om zichzelf prima te verzorgen, en dat ze ten alle tijden een kam moeten bijhebben om hun ongeknipte haren de verzorging te geven die nodig is.
't zijn geen woestijnrovers met een tekort aan water en zeep. De Sikh bakermat is een waterrijk gebied met een beschaving die verder terug gaat dan de geschiedenis van West Europa.

Citaat:
Zo zie je maar, het gaat niet enkel over de Jodenhoed, hé.
Klopt, net zoveel last dat U hebt van die Jodenhoed, zou U evenveel last hebben van een Sikh's tulband.
Het verschil zit in het doel. Een hoofddoek/niqaab/boerka is een middel om aan te tonen "eentje van ons, niet verkrachten aub".
Terwijl die andere hoofddeksels op zijn best aangeven "eentje van ons".

Laatst gewijzigd door maddox : 1 maart 2011 om 15:00.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 23:38   #242
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zot, he.
Er zijn nog van die dingen die men wil verbieden enkel omdat het .... is.
Je mag een religie naar keuze invullen.
Einstein, Mendelssohn, Heine, Freud, Chagall, wanneer start je de verbrandingen? De Joodse cultuur heeft Europa op een hoger niveau getild, en is een essentieel onderdeel van ons (=niet jouw) verleden.

Deze topic is een zoveelste fascistische aanslag op de geschiedenis van mijn volk, een poging tot onderdrukking en vernedering door degenen die enkel vernietiging van wat anderen hebben opgebouwd in hun geest hebben. Ze stellen niks voor, zonder verleden, heden of toekomst.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 07:56   #243
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Einstein, Mendelssohn, Heine, Freud, Chagall, wanneer start je de verbrandingen? De Joodse cultuur heeft Europa op een hoger niveau getild, en is een essentieel onderdeel van ons (=niet jouw) verleden.

Deze topic is een zoveelste fascistische aanslag op de geschiedenis van mijn volk, een poging tot onderdrukking en vernedering door degenen die enkel vernietiging van wat anderen hebben opgebouwd in hun geest hebben. Ze stellen niks voor, zonder verleden, heden of toekomst.
Conscience, ik wens helemaal geen hoed te verbieden, ook niet de Jodenhoed.
Deze topic is niet een aanslag op ...enz.
Deze topic wil het verbieden van symbolen in vraag stellen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 11:45   #244
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Begrijp ik je correct?
Jij vindt het gerechtvaardigd om een hoofddoek te verbieden voor moslima's, omdat sommige individuen binnen de groep van de moslims zich misdragen en/of criminele feiten plegen.
Wat is dan de bedoeling van dit verbod?
Ik dacht dat het oa was omdat bepaalde moslims diegenen die geen hoofddoek dragen misprijzen en dat uiteindelijk gaan doortrekken zelfs naar de autochtone vrouwen indien we nog een beetje wachten!
Ik dacht dat het oa was omdat men neutraliteit vraagt in dit land voor wat het openbare leven betreft waardoor men niet via zijn/haar kledij voortdurend wil aantonen dat men tot een bepaalde groep behoort! Een Jood met pijpekrullen aan een loket, nog niet gezien!
enz enz enz
Maar laten we maar weer het hypocriete spelletje spelen van "het werd al duizend keer gezegd en geschreven" maar we weten van niets...
Vraag het nog eens aan Erdogan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 12:42   #245
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

dikke 2!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:17   #246
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik dacht dat het oa was omdat bepaalde moslims diegenen die geen hoofddoek dragen misprijzen en dat uiteindelijk gaan doortrekken zelfs naar de autochtone vrouwen indien we nog een beetje wachten!
dus als bepaalde baardmensen diegenen die geen baard dragen misprijzen, en baarden verplicht willen maken, dan moeten de baarden verboden worden?

Citaat:
Ik dacht dat het oa was omdat men neutraliteit vraagt in dit land voor wat het openbare leven betreft waardoor men niet via zijn/haar kledij voortdurend wil aantonen dat men tot een bepaalde groep behoort! Een Jood met pijpekrullen aan een loket, nog niet gezien!
Een Moslim met hoofddoek ook niet hoor. Ik heb trouwens nog maar weinig orthodoxe Joden aan een loket zien werken, van waar zou dat komen?
Oud 2 maart 2011, 13:19   #247
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
dus als bepaalde baardmensen diegenen die geen baard dragen misprijzen, en baarden verplicht willen maken, dan moeten de baarden verboden worden?
waarom niet?
Net zoals witte puntmutsen ook zullen verboden worden als men de niet-puntmutsdragers gaat lastigvallen en uitschelden omdat ze geen puntmuts dragen;

Citaat:
Een Moslim met hoofddoek ook niet hoor. Ik heb trouwens nog maar weinig orthodoxe Joden aan een loket zien werken, van waar zou dat komen?
Joden werken gewoonlijk in hun eigen niche. In ieder geval zijn ze niet oververtegenwoordigd in de uitkerings en subsidiebusiness, waar nogal overtuigend veel ingepakten te vinden zijn.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:21   #248
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waarom niet?
Net zoals witte puntmutsen ook zullen verboden worden als men de niet-puntmutsdragers gaat lastigvallen en uitschelden omdat ze geen puntmuts dragen;
Ik zal het dan niet hebben over de Vlaams-nationalisten, dan.
Oud 2 maart 2011, 13:24   #249
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het dan niet hebben over de Vlaams-nationalisten, dan.
dragen die witte puntmutsen? of hoofddoeken?

binnenkort gaan die wel met vlaamse leeuw hoofddoeken in het Vlaamse parlement zitten, maar daar heeft U geen enkel probleem mee veronderstel ik?
Oud 2 maart 2011, 13:27   #250
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
dragen die witte puntmutsen? of hoofddoeken?

binnenkort gaan die wel met vlaamse leeuw hoofddoeken in het Vlaamse parlement zitten, maar daar heeft U geen enkel probleem mee veronderstel ik?
Ik neem uw quote eventjes terug: "Net zoals witte puntmutsen ook zullen verboden worden als men de niet-puntmutsdragers gaat lastigvallen en uitschelden omdat ze geen puntmuts dragen", en verander dan "witte puntsmutsen" en "dragen" door "Vlaams/Vlaming" en "spreken", en kijk eens wat je dan krijgt:

"Net zoals Vlaams ook zal verboden worden als men de niet-Vlamingen gaat lastigvallen en uitschelden omdat ze geen Vlaams spreken". Plezant spelletje, hé?
Oud 2 maart 2011, 13:55   #251
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem uw quote eventjes terug: "Net zoals witte puntmutsen ook zullen verboden worden als men de niet-puntmutsdragers gaat lastigvallen en uitschelden omdat ze geen puntmuts dragen", en verander dan "witte puntsmutsen" en "dragen" door "Vlaams/Vlaming" en "spreken", en kijk eens wat je dan krijgt:

"Net zoals Vlaams ook zal verboden worden als men de niet-Vlamingen gaat lastigvallen en uitschelden omdat ze geen Vlaams spreken". Plezant spelletje, hé?
Me dunkt is het gebruik van een taal in een bepaald taalgebied niet hetzelfde als het dragen van een uniform waarachter een totalitaire ideologische mening achter schuilgaat.

Ik scheld trouwens nooit anderstaligen uit. Ik versta ze gewoon niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be