![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders is die rechter discriminerend tegenover Walen. Dan mag N-VA wél aan de Walen aandoen wat het Vlaamsblok aan de andere allochtonen niet mag aandoen: hen systematisch als zondebok stigmatiseren voor bestuurlijke en economische malaises in België en Vlaanderen. Als de BuB de courage en het geld heeft (klassejustitie is hier nog steeds een feit!) dan kan ze de N-VA een ferme pad in de korf zetten.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 juli 2004 om 21:56. |
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Sorry, maar hier moet ik Superstaaf gelijk geven. De gelijkenis tussen de Vlaams Blok -aanklacht en N-Va -aanklacht is enorm. Het Vlaams Blok stigmatiseerd allochtonen en de Walen, en daarvoor is het veroordeeld. Ook de N-Va stigmatiseerd walen. En zij zouden dan niet veroordeeld horen te worden? Dat is zonder twijfel discriminatie van de walen door die rechter. Maar, vraag is natuurlijk of zo'n veroordeling wel hoort in de eerste plaats... Tja, dat is een axioma opgelegt door de staat natuurlijk, en voor dat axioma buizen jullie. Hier kan je natuurlijk niets tegen invoeren natuurlijk... buiten wat jammerlijk proberen af te wimpelen als haatdragend en nonsens.
|
|
|
#245 |
|
Staatssecretaris
|
laat ons duidelijk stellen:
De klacht tegen N-VA wordt ingediend, hoe dan ook. Nog nooit hebben wij beweerd, op welk forum of in welke krant dan ook, dat de klacht tegen N-VA reeds is ingediend. We dienen ze liever wat later in, zodat de map nog dikker wordt, maar je zal tijdig ingelicht worden hier op het forum. Het 'gerucht' waar Tantist over zaagt is onze aankondiging dat we een klacht zouden indienen, en als je dat nog niet snapt, dan is het hopeloos voor u... Wanneer heeft op onze site gestaan dat we een centrum-rechtse partij zijn?
|
|
#246 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
#247 | |
|
|
Citaat:
Maar de grondwet die bepaalt dat België een federale staat is, nikske dura lex, sed lex Maar bon... Je moet spelen met de kaarten die je hebt hé. Sommigen door populariteit, anderen door het gerecht.
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stel gewoon een paar feiten vast, en toon een paar analogieën aan. Als je ze niet correct vindt, toon dan aan waar mijn idee fout zit, in plaats van off-topic te schelden. Daar bereik je immers niks mee: 1/Het sterkt me in mijn overtuiging dat ik niet ver bezijden de waarheid zit, en dat jij dat ergens zo aanvoelt, en daardoor enkel met machteloze uithalen kan reageren. 2/Liever dan het te rapporteren, kwoot ik het nog eens extra om te illustreren hoe sommige forum-N-VA'ers 'discussie voeren' en om er nadien nog vaak om te grinniken, mocht je het ooit vol schaamte uit je eigen postings verwijderen.
|
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand deed ooit de moeite om mijn opinie tegenover deze feiten te achterhalen. Ik geef enkel de parallel. Enkel blinde partijslaafjes overtuigd van hun grote gelijk, kunnen dit niet inzien. Het grote gejuich der forum-N-VA'ers bij de veroordeling van het Vlaamsblok, slaat om in pisnijdig schelden, wanneer ze voelen dat ze, mits gerechtelijke konsekwentie, evengoed voor een gelijkaardig opiniedelict kunnen gehangen worden.
|
|
|
|
#250 |
|
Staatssecretaris
|
@ Raven:
Wij erkennen de grondwet, maar trachten deze op democratische wijze aan te passen. Voorlopig is België nog een federale staat, wij ijveren enkel om dat artikel dmv democratische verkiezingen. Verder is hopelijk iedereen het erover eens dat racisme niet hoort in onze westerse maatschappij, en dus moet dat bestraft worden, zo eenvoudig is dat toch?
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het hoort niet, is niet ethisch, maar moet als opinie vrij kunnen verkondigd worden, zonder bestraffing. Ik ben er zelfs persoonlijk nog niet uit of ook 'aanzetten tot' wel dient in een strafwet gegoten te worden, zoals hier nu het geval is. Een normaal mens laat zich immers niet aanzetten tot geweld, discriminatie e.d. op raciale basis. Wie zich laat aanzetten en daadwerkelijk discriminatie of geweld pleegt, m.a.w. de grens van woord en daad overschrijdt, door effectief een handeling te stellen, mag wat mij betreft juridisch aangepakt worden. Maar die grens kan m.i. nooit overschreden worden, enkel door woorden op papier of scherm....... Desondanks hoeven blokkers er niet over te komen zeiken: ze keurden die wetten mede goed. Anderzijds, dienen ze dan onverkort te gelden, zolang ze in voege zijn, zowel voor Vlaamsblokkers die Maghrebijnen aanpakken, als voor N-VA'ers die Walen aanpakken. Hier niet konsekwent in zijn, zou vanwege justitie een dubbele discriminatie inhouden:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 juli 2004 om 12:38. |
|
|
|
|
|
#252 |
|
Staatssecretaris
|
juist, ik ben ook voor vrije meningsuiting, en door een mening te bestraffen, gaat de mening niet weg.
Maar er is een racistische gedachtengang onder mensen, maar dit is nog een verschil met een partij waarvan geweten is dat ze een racistisch programma zullen uitvoeren zodra ze de kans hebben. mensen die racistisch denken, handelen niet persé racistisch, maar zowel Vlaams Blok als N-VA zullen racistisch handelen, zodra ze er de kans toe hebben.
|
|
#253 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
#254 | |
|
|
Citaat:
Is niet eens een blokker en weet beter dan de leden zelf wat die partij zou doen moesten ze verkozen raken. Als da nie straf is Doet mij denken aan die LSP'ers. Die weten ook altijd beter dan wie ook wat het Vlaams Blok is.
|
|
|
#255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 18 juli 2004 om 19:08. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Banneling
|
trouwens, als de BuB nog lang die onzin en leugens tov de N-VA zit rond te strooien ZONDER bewijs en aanklacht, zouden wij wel eens een aanklacht kunnen indienen wegens laster en eerroof tav de BuB.
|
|
|
|
|
#257 |
|
Banneling
|
ik heb net eens jullie site bekenen, enkel in het Nederlands en het Frans. Waar is het Duits? zullen we eens een klachtje neerleggen voor het discrimineren en stigmatiseren van de Duitstalige gemeenschap?8)
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook 'hofnarren' kunnen terechte klachten indienen. Of dacht je dat recht gesproken wordt op basis van de capaciteiten van de aanklager?
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Leugens? Is jullie programma ten aanzien van de Waalse bevolkingsgroep intussen aangepast en samen met het 70-puntenplan opgeborgen? Trokken jullie de pertinente leugen van de halve auto intussen in? Hollen jullie het Vlaamsblok niet langer achterna in hun secessionistische gedachtengoed? Des te beter, maar ik betwijfel het.........
|
|
|
|
#260 |
|
Minister
|
Heeft N-VA klacht ingediend tegen het gewelddadige Ijzerfilmpje van Yann Verbeeck? Nee toch? Dat is nu het grote verschil tussen de N-VA en de BUB: wij verslaan jullie electoraal, en jullie bedenken de meest idiote strategieën om de N-VA op een achterbakse manier een kloot af te trekken.
Groot Bakkes PS: dat proces gaan jullie trouwens verliezen. |
|
|