![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Sommige mensen denken dat je een getal kan bevatten als je het op kan schrijven. Dit leidt tot "o ja, maar in mijn universum zijn het er nog honderdmiljoenmiljard keer zoveel".
|
|
|
#242 |
|
Parlementslid
|
Erger nog, eens getallen zo groot worden denken mensen dat een nulletje meer of minder niet meer uitmaakt, ze vergeten dat elk nulletje erbij het getal nog steeds 10x groter maakt.
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar is het voor jou zelf niet veel bijzonders. |
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of kunnen we nu plotseling veel verder kijken? Verder dan het heelal oud is, wat mij onmogelijk lijkt gezien de snelheid van het licht = C. |
|
|
|
|
|
#246 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En van een schaalvergroting is dan nog geen sprake, want de astronauten en bolletjes wol zijn iets van onze wereld. De schaal vergroting betreft die met de microkosmos, namelijk: 10^25^3 = 10^75. 10^25 is de grootte verhouding en 10^75 is de volumeverhouding. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent je tijd ver vooruit. Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 februari 2012 om 10:41. |
|||||
|
|
|
|
#247 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel moet je de idee dat grote getallen nog voor te stellen zijn, achter je laten. |
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb dat wel eens gelezen, maar of dat waar is, is natuurlijk een tweede. Het is een theorie die nooit is bewezen. Mijn eigen mening in deze is dat de ruimte gewoon oneindig is en zeker niet kan uitzetten. |
|
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Weet je wat het woord "Observable" betekent? http://en.wikipedia.org/wiki/Observable_universe Laatst gewijzigd door Rizzz : 16 februari 2012 om 10:54. |
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze ziet alleen wat ze zelf berekent. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb hier een zeer goed tegenargument gegeven, maar je weet blijkbaar zelf niks meer te zeggen.
Evenmin als men zeer grote getallen kan voorstellen kan men zulke gigantische grote snelheden waarnemen, die bovendien nog ver over de lichtsnelheid gaan. Dus er kan helemaal geen sprake zijn van enige observatie. De wetenschap fantaseert er maar weer eens op los. |
|
|
|
|
#258 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De wetenschap is verkeerd, da's alles wat er uit komt, maar waarom???? |
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het heelal is eeuwig en oneindig en zet niet uit. Dat is fantasie. En bovendien kan dat niet waargenomen worden. Het berust op een of andere berekening, een of andere inflatietheorie. Lees mijn atoomtheorie om de waarheid omtrent het heelal te leren kennen. |
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In een bolletje wol wonen, dat heb jij gezegd, ongeveer 10^40 microwezentjes. Elk microwezentje, dat komt ook van jou, is ongeveer 10^75 keer kleiner (in volume/massa), dan een wezen uit de volgende laag. Dus een ruimteschip of groep ruimteschepen voor 10^40 mensen is 10^75 keer zo groot (in volume/massa) als een bolletje wol. Dat betekent dat de "hoeveelheid ruimteschip" die je dan per persoon hebt 10^75/10^40 maal het volume/ de massa van een bolletje wol heeft. 75-40=35. Dus een eenpersoons ruimteschip zoals wij dat gaan bouwen is 10^35 keer zo groot (in volume/massa) als een bolletje wol. Ik heb de massa van een bolletje wol op 100 gram geschat, maar zelfs als je deze massa op bijvoorbeeld een nanogram schat is het ruimteschip dat volgt uit die berekening nog belachelijk groot. Conclusie: er gebeurd hier een van de drie volgende dingen: 1: Er zit een fout in de oorspronkelijke schatting van 10^40 microwezentjes in een bolletje wol, en het zijn er eerder 10^60 ofzo. Dit lijkt me onwaarschijnlijk, omdat je het antwoord zo overtuigd gaf. 2: Er zit ergens een fout in jouw idee van hoe groot microwezentjes zijn danwel hoeveel er in een bepaalde hoeveelheid materie zitten. Dit lijkt me ook onwaarschijnlijk, je hebt die getallen tenslotte doorgekregen van god (of de microwezentjes, of jezelf, of een van je vorige incarnaties, Hitler ofzo, ik volg het verhaal niet zo goed meer). 3: Je verhaal is eigenlijk gewoon onzin.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 17 februari 2012 om 15:30. |
|
|
|