Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 16:26   #241
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop maar dat er nu geen rellen uitbreken zoals in Borgerhout in 2002 hé?

Maar waarom zijn het steeds noord Afrikanen die zo een misdrijven plegen?

Misschien ligt het wel aan ons Vlamingen omdat wij deze mensen nooit ernstig nemen hé
Oud 13 april 2006, 16:27   #242
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Dat zijn waarschijnlijk nieuwe Belgen die de Oude Belgen niet kunnen rieken!
Nee hoor, dat zijn twee rasechte Antwerpenaren. Niks nieuwe Belg dus!
Kim is offline  
Oud 13 april 2006, 16:27   #243
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Altijd typisch, iedereen heeft altijd last van vreemdelingen, uitzonderlijk links.

Laatst gewijzigd door Revolutie : 13 april 2006 om 16:27.
Revolutie is offline  
Oud 13 april 2006, 16:27   #244
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Mijn familie woont nogthans wel in Antwerpen; en buiten een nicht die verkracht is door een autochtoon 's nachts en een auto die klaarblijkelijk gestolen werd door (Europese katholieke) polen, heb ik nog nooit van iets gehoord... En ik kan we stellen dat die familie vrij groot is.
Ik heb in Antwerpen ook nog niets tegengekomen. Ik kom er nochtans gemiddeld één keer per jaar en dan vooral overdag!
Oud 13 april 2006, 16:27   #245
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is natuurlijk ook een manier om bandieterij te minimaliseren.

Weet je ook hoe die verhouding er 30 jaar geleden uitzag?
Ik ken de situatie van 30 jaar geleden niet... Maar ik heb laatst de geschiedenis van de BWP eens bestudeerd; en als ik dan vergelijk met zo'n 100 jaar geleden is de zaak alleszins verbeterd. Maar toen leefde de meerderheid van de bevolking natuurlijk in zo'n uitzichtloze situatie als het overgrote deel van de autochtonen gemeenschap nu (en dan spreek ik niet over die excuus-temsamanietjes die kans hebben gehad te studeren).

Trouwens; ik minimaliseer niet... Ik wijs slechts op de correcte verhoudingen. Kwestie dat je een JUIST beeld krijgt in plaats van meegesleurd te worden in xenophobe massahysterie.
Oud 13 april 2006, 16:29   #246
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nee hoor, dat zijn twee rasechte Antwerpenaren. Niks nieuwe Belg dus!
Correctie dus: "Het zijn twee rasechte Antwerpenaren die geen Oude Belgen kunnen verdragen!".
Oud 13 april 2006, 16:30   #247
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik hoop maar dat er nu geen rellen uitbreken zoals in Borgerhout in 2002 hé?

Maar waarom zijn het steeds noord Afrikanen die zo een misdrijven plegen?

Misschien ligt het wel aan ons Vlamingen omdat wij deze mensen nooit ernstig nemen hé
Help? Hoe combineer jij VLOTT met VWS??? Coveliers is de afgrijselijkste asociale liberaal.
Oud 13 april 2006, 16:30   #248
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn familie woont nogthans wel in Antwerpen; en buiten een nicht die verkracht is door een autochtoon 's nachts en een auto die klaarblijkelijk gestolen werd door (Europese katholieke) polen, heb ik nog nooit van iets gehoord... En ik kan we stellen dat die familie vrij groot is.
Dus ge vindt dat het misdaadgehalte van Noord-Afrikanen niet groter is dan dit van Vlamingen ?
Bob is offline  
Oud 13 april 2006, 16:31   #249
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Help? Hoe combineer jij VLOTT met VWS??? Coveliers is de afgrijselijkste asociale liberaal.
zijn account is zowiezo gehacked.
Ambiorix is offline  
Oud 13 april 2006, 16:31   #250
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[SIZE=1]grapje om lombas te plagen hé[/SIZE]
Oud 13 april 2006, 16:34   #251
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
Altijd typisch, iedereen heeft altijd last van vreemdelingen, uitzonderlijk links.
Jullie snappen het echt niet hee.

Men moet inderdaad de nodige aandacht besteden aan die criminaliteit; maar repressie haalt weinig uit. Je moet vooral kijken naar de onderliggende factoren, en die oplossen!
Ten tweede ik minimaliseer helemaal niets; ik plaats alles gewoon in zijn context. Test nu zelf eens; hoeveel mensen ken jij persoonlijk die vermoord zijn door vreemdelingen of overvallen geweest zijn; en deel dan door 150.
Oud 13 april 2006, 16:36   #252
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker Bekijk bericht
Als de brave burger uit zelfverdediging gebruik wil maken van wapens, zou er plots sprake zijn van ontoelaatbare 'far-west' toestanden.

Zolang echter alleen criminelen wapens gebruiken, spreekt men nooit van zgn. 'far-west' toestanden, maar alleen van een 'gevoel van onveiligheid'...
Die gasten hebben zich ofwel niet hard genoeg verdedigd tegen de makakken, of anders waren ze zo stom om weerstand te bieden tegen de makakken.

Het is toch duidelijk dat de Makakken in de grote steden de baas zijn en de wetten stellen.
Darwin is offline  
Oud 13 april 2006, 16:38   #253
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Correctie dus: "Het zijn twee rasechte Antwerpenaren die geen Oude Belgen kunnen verdragen!".
Bon, om duidelijk te zijn:

Het zijn twee Belgen die al een paar keer overvallen zijn geweest door allochtonen.
Kim is offline  
Oud 13 april 2006, 16:39   #254
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dus ge vindt dat het misdaadgehalte van Noord-Afrikanen niet groter is dan dit van Vlamingen ?
Dat heb ik nergens beweerdt. Ik stel enkel dat het normaal is als je de sociale context bekijkt. Armere sociale lagen die een uitzichtloze toestand kennen vormen zowiezo een voedingsbodem voor criminaliteit. De oorzaak ligt dus bij de sociale situatie van die noord-afrikanen, niet bij hun huidskleur.

Om even te laten beseffen; hoeveel procent van de villawijke rond antwerpen wordt betrokken door allochtonen denk je? Hoeveel allochtonen hebben een universitair diploma? Welk percentage heeft vast werk en een degelijke job? Hoeveel zijn nog nooit op zij geduwd wegens hun huidskleur?...
Oud 13 april 2006, 16:39   #255
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Weg vragen
De feiten deden zich voor omstreeks 16.30 uur. Het slachtoffer wachtte samen met een vriend op een vriendin en luisterde op een mp3-speler naar muziek. Twee andere jongeren, van Noord-Afrikaanse origine, spraken hen aan. Zij vroegen aanvankelijk de weg naar de Nieuwstraat, maar probeerden vervolgens de mp3-speler te stelen. Het slachtoffer verzette zich waarop een van de daders een mes bovenhaalde en de jongeman verschillende steken toediende. Een daarvan raakte het slachtoffer net naast het hart.
Als ne makak u iets vraagt kunt ge die beter ineens als ne kakkerlak tot spijs kloppen. Anders speelt ge blijkbaar met uw leven.
Darwin is offline  
Oud 13 april 2006, 16:42   #256
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.
Die makakken zijn alweer vrij nog voor ze aan het politiekantoor gekomen zijn. Daar zorgen onze wijze politiekers en andere CGKR's wel voor.

"Vreemde criminelen" eerst is hun slogan.
Darwin is offline  
Oud 13 april 2006, 16:44   #257
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zonder grapjes nu,blazen jullie het niet wat op hé8)
Oud 13 april 2006, 16:46   #258
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nergens beweerdt. Ik stel enkel dat het normaal is als je de sociale context bekijkt. Armere sociale lagen die een uitzichtloze toestand kennen vormen zowiezo een voedingsbodem voor criminaliteit. De oorzaak ligt dus bij de sociale situatie van die noord-afrikanen, niet bij hun huidskleur.

Om even te laten beseffen; hoeveel procent van de villawijke rond antwerpen wordt betrokken door allochtonen denk je? Hoeveel allochtonen hebben een universitair diploma? Welk percentage heeft vast werk en een degelijke job? Hoeveel zijn nog nooit op zij geduwd wegens hun huidskleur?...
Maar aan wie ligt het dat dat de allochtonen (alhoewel, leer toch eens onderscheid maken tussen bvb Afrikanen en Indiers) er niets van terechtbrengen in het onderwijs (en dit ondanks positieve stimulansen) en aan wie ligt het dat zij heel hun familie en kenissenkring overbrengen (laaggeschoold, nederlandsonkundig, andere cultuur) ?
Over discriminatie kunt ge discusieren, maar over discriminatie in het onderwijs geloof ik niet.
Trouwens, Indiers bvb. wonen er genoeg in de villawijken rond Antwerpen.

Laatst gewijzigd door Bob : 13 april 2006 om 16:47.
Bob is offline  
Oud 13 april 2006, 16:46   #259
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
en wie gaat het onderscheid maken tussen een brave burger en een crimineel als ze in een wapenhandel staan? Gaan we dat onderscheid maken op basis van huidskleur?

In de VS is wapendracht toegelaten, zogezegd om veiligheidsredenen, welnu, het aantal moorden is daar ettelijke keren hoger dan hier.

Ik vind dat wapens thuishoren bij militairen en politielui, niet bij burgers. Voor mijn part mag er geregeld eens gefouilleerd worden, iedereen die een wapen draagt moet bestraft worden. Ook de zogenaamde brave burgers.
Ik ben het eens met Filip Dewinter dat als we bedreigd worden, onder andere door Moord-Afrikanen, we onszelf mogen verdedigen, desnoods met wapens.
Darwin is offline  
Oud 13 april 2006, 16:52   #260
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
mogelijks in sommige gevallen, maar daarmee zijn die mensen niet uit de miserie: nieuw werk zoeken zal moeilijk zijn, de taal spreken ze nog steeds niet, en de kinderen zitten in dezelfde miserie.
Onze miserie is groter. Geen medelijden met die ... (vul zelf maar in ..........
Darwin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be