Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2006, 18:10   #241
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Ter info: Secessie.nu. (Broncode: Secessie.nu | Kwartaalblad voor de studie van Separatisme en Directe Democratie)
is een extreem-rechts "vakblad" (Vlaams Belang) waaruit libertarisme niet kan worden weggedacht en dat "goede relaties onderhoudt met Nova Civitas, de libertarische denktank, en met "democratie.nu"
Moest 'secessie' (met bijdrage oa van Brigitte Grauwels) extreem-rechts zijn (wat het niet is) daarom is separatisme nog niet extreem-rechts.
En bedoel je nu dat 'Nova Civitas' en 'democratie nu' ook al extreem-rechts zijn? Binnen kort is de helft van Vlaanderen extreem-rechts. Gewoon belachelijk. Extreem!! Hoe noem je dan terreurgroepen die aanslagen plegen? Extra-super-extreem, of wat?
Dat etiketje 'extreem-rechts' gebruikt Verhofstadt en de media om vreedzame oppositie te demoniseren.

Onderaan je bijdrage heb je een uitspraak van Gandhi die je blijkbaar bewondert.In New-Delhi zag ik in het Gandhi house een uitspraak van deze merkwaardige man:
'I want the cultures of all lands to be blown about my house as freely as possible. But I refuse to be blown off my feet by any.'
Mogelijk bespeur je daar ook een geurtje van 'extreem-rechts'

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 augustus 2006 om 18:13.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 21:07   #242
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Moest 'secessie' (met bijdrage oa van Brigitte Grauwels) extreem-rechts zijn (wat het niet is) daarom is separatisme nog niet extreem-rechts.
En bedoel je nu dat 'Nova Civitas' en 'democratie nu' ook al extreem-rechts zijn?
Ja

Citaat:
Gandhi: 'I want the cultures of all lands to be blown about my house as freely as possible. But I refuse to be blown off my feet by any (extremist).'
perfect multicultureel
Oud 5 augustus 2006, 22:09   #243
luc broes

Standaard

Citaat:
Ja ...

perfect multicultureel
Ja... heel de wereld (uitgenomen Black Cat en Co) is 'extreem-rechts!'

Perfect multicultureel. Iedereen heeft zo zijn eigen definitie, niet alleen van 'extreem-rechts' maar ook van multicultureel.

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 augustus 2006 om 22:10.
Oud 5 augustus 2006, 22:16   #244
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
NSV is gewoon de pispaal van alle andere studenten. Wanneer ze begin dit jaar in Gent nog eens een affiche-campagne hadden opgezet, zag ik de lokale middenstanders zelf de affiches aftrekken. Tot zover de impact van NSV bij een studentenstad.
Och jong, zaagt ni. Gelieve trouwens in het betreffende onderwerp die onzin te plaatsen ipv tussen BC z'n gezaag.
En het is zeker omdat wij de pispaal zijn van de studenten, dat wij evenveel schachten hebben in Antwerpen als een middelgrote club?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 22:19   #245
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door luc broes
Gandhi: 'I want the cultures of all lands to be blown about my house as freely as possible. But I refuse to be blown off my feet by any (extremist).'

Black Cat ik merk het nu nog maar: je hebt nog veel meer lef dan ik zou durven vermoeden.
jij 'verbetert' de uitspraak van de grote Gandhi door toevoeging van extremist. Of juister jij verdraait de uitspraak van Gandhi.
Met 'But I refuse to be blown off my feet by any' bedoelt Gandhi the cultures of all lands

Foei!

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 augustus 2006 om 22:20.
Oud 5 augustus 2006, 22:19   #246
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Beste excuustruus,

U heeft nog steeds niet geantwoord op mijn vraag...

Welke aanpassingen moet politics.be volgens u maken om een "open forum" te worden?
Gewoon de nieuwe wet op negationisme aanpassen in de statuten van het forum. Ik heb daar reeds herhaaldelijk op gewezen zonder aanpassing. Naar mijn weten heeft alleen het VB geweigerd deze nieuwe wet goed te keuren. Is dat geen bewijs ? Elk ander forum zou zich haasten deze wet aan te passen kwestie van niet onwettig bezig te zijn...... op politics.be no comment, we hebben het niet gehoord of gezien en zwijgen er dus over.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 5 augustus 2006 om 22:24.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2006, 22:25   #247
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Och jong, zaagt ni. Gelieve trouwens in het betreffende onderwerp die onzin te plaatsen ipv tussen BC z'n gezaag.
En het is zeker omdat wij de pispaal zijn van de studenten, dat wij evenveel schachten hebben in Antwerpen als een middelgrote club?
Het was Broes die begon over de impact van het NSV.

In Gent waren die affiches al weg op enkele uren, ik zag ze letterlijk afgescheurd worden door de winkeliers. Ik ken geen enkele andere studentenvereniging die midden in de nacht zijn affiches plakt en dan nog moet aanzien dan ze dezelfde dag worden afgescheurd door niet-studenten. Qua aantal zag ik op de Gentse samenkomsten dat het NSV nu niet bepaald teveel leden heeft. Voor de rest is het NSV in het Gentse studentenleven quasi onzichtbaar.
Oud 5 augustus 2006, 22:36   #248
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door luc broes

Black Cat ik merk het nu nog maar: je hebt nog veel meer lef dan ik zou durven vermoeden.
jij 'verbetert' de uitspraak van de grote Gandhi door toevoeging van extremist. Of juister jij verdraait de uitspraak van Gandhi.
Met 'But I refuse to be blown off my feet by any' bedoelt Gandhi the cultures of all lands

Foei!
Zielig, he. Echt zielig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 09:49   #249
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Gewoon de nieuwe wet op negationisme aanpassen in de statuten van het forum. Ik heb daar reeds herhaaldelijk op gewezen zonder aanpassing. Naar mijn weten heeft alleen het VB geweigerd deze nieuwe wet goed te keuren. Is dat geen bewijs ? Elk ander forum zou zich haasten deze wet aan te passen kwestie van niet onwettig bezig te zijn...... op politics.be no comment, we hebben het niet gehoord of gezien en zwijgen er dus over.
Inderdaad. Het is ook nogal vreemd dat posters vragen naar antwoorden die al gegeven zijn. In deze post bv

Ik dacht dus aan:

1. Provo-spam dient erkend als spam
2. Wanneer iemand het driehoekje gebruikt, dient de moderator na te gaan in hoeverre er geen sprake was van uitlokking. Bv A stuurt B provospam, B replikeert "gij lompe lul", dan is A in de fout, niet B. Op dit ogenblik is het omgekeerd, in naam van de "neutraliteit"; deze handelswijze van de moderatoren maakt hen menselijk-minderwaardige wezens, en objectieve medewerkers van de uitlokkers. Dit is een forum, geen voetbalveld.
3. Ook compulsief antwoord eisen is spam: er bestaat geen antwoordplicht
4. Van de forumleden mag verwacht worden over het onderwerp ( liefst op een consistente wijze) en niet over de posters te mediteren, en afspraken voor cafébezoek per PB te maken.
5. Het bij herhaling indienen van dezelfde onderwerpen verdient opvolging: blijkbaar kan dit wel als het over kritiek op de moderatoren gaat, maar niet als het over extreem-rechtse topics gaat die "hernomen" worden
6. Meer transparantie: iedereen hier heeft het recht te weten hoeveel medewerkers van politics.be forumlid zijn.

Het adequaat optreden tegen provospam zou een hele stap vooruit zijn. maar, zoals ik al schreef, als de moderatie echt een open-politiek forum zou willen, had ze aanpassingen in die zin al lang gemaakt.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 6 augustus 2006 om 09:50.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 10:06   #250
luc broes

Standaard

Black Cat, is het volledig verdraaien van een uitspraak van Gandhi spam?
Oud 6 augustus 2006, 10:19   #251
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Black Cat, is het volledig verdraaien van een uitspraak van Gandhi spam?
Uw verdraaiing misschien wel. Gandhi bedoelt dat ieder het recht heeft op zijn cultuur, maar niemand het recht heeft die aan een ander op te leggen: een begin van multicultureel burgerschap.

Iedereen heeft dus het recht op culturele identiteit, maar niemand heeft het recht op fundamentalisme.

Dit wel niet on-topic.
Oud 6 augustus 2006, 10:24   #252
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niemand heeft het recht op fundamentalisme.
Waarom niet?
Oud 6 augustus 2006, 10:26   #253
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom niet?
Omdat fundamentalisme schaadt.
Oud 6 augustus 2006, 10:26   #254
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Ja
Voorstanders van democratie brandmerken als extreem-rechts...

Minou doet zelfs geen moeite om zijn links-totalitaire inborst te verbergen...
Oud 6 augustus 2006, 10:31   #255
luc broes

Standaard

Ik zag een uitspraak van Gandhi in New-Delhi en haalde die letterlijk aan.
Jij verdraaide die uitspraak
Ik veronderstel dat Gandhi die heel zijn leven vreedzaam streed voor onafhankelijkheid, met zijn uitspraak niet opkwam voor het recht op culturele identiteit van de koloniale bezetter in Indië.

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 augustus 2006 om 10:32.
Oud 6 augustus 2006, 10:34   #256
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Voorstanders van democratie brandmerken als extreem-rechts...

Minou doet zelfs geen moeite om zijn links-totalitaire inborst te verbergen...
Black Cat heeft al te kennen gegeven dat hij helemaal niet links is, hij verwerpt zelfs de klassenstrijd, toch wel een essentieel punt van de linkerzijde. Black Cat is een cathegorie apart, een extremist, dat zeker, maar zonder 'links' of 'rechts'.
Oud 6 augustus 2006, 10:36   #257
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw gedaas is ook schadelijk (voor de lachspieren)

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 augustus 2006 om 10:49.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 10:50   #258
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Black Cat heeft al te kennen gegeven dat hij helemaal niet links is,
De visie van Black Cat is zo autoritair-reactionair en paternalistisch als maar kan.
Ik dacht dat dergelijke epitheta niet echt in het linkse plaatje pasten.
Oud 6 augustus 2006, 11:38   #259
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Provo-spam dient erkend als spam
Vervolgens wordt het grootste gedeelte van uw posts afgevoerd als spam, en ga je weer bij de mods zagen dat ze extreem-rechts zijn. En zo blijf je bezig natuurlijk...

Citaat:
2. Wanneer iemand het driehoekje gebruikt, dient de moderator na te gaan in hoeverre er geen sprake was van uitlokking. Bv A stuurt B provospam, B replikeert "gij lompe lul", dan is A in de fout, niet B.
Nonsens. Persoon B heeft er zelf voor gekozen om zo te reageren. Bovendien, wie gaat bepalen wanneer iemand is geprovoceerd en wanneer niet? Wie gaat bepalen wat als provocatie kan doorgaan en wat niet?

Door het een beetje handig te spelen kan een racist op die manier alle racistische praat van de wereld verkopen en toch de schuld in de schoenen van "provocerende allochtonen" schuiven, uiteraard zonder enige sanctie van oppermoderator BC.
Citaat:
Op dit ogenblik is het omgekeerd, in naam van de "neutraliteit"; deze handelswijze van de moderatoren maakt hen menselijk-minderwaardige wezens, en objectieve medewerkers van de uitlokkers. Dit is een forum, geen voetbalveld.
Niet geheel onverwacht dat - weeral - iemand die beweert anti-extreemrechts te zijn zelf mensen gaat opdelen in vakjes op basis van meerderwaardig en minderwaardig.

Gelukkig voor de mods kunnen zij indien gewenst echter wel repliceren met een scheldtirade aan het adres van BC. Immers, BC is hier persoon A die provoceert...

Citaat:
3. Ook compulsief antwoord eisen is spam: er bestaat geen antwoordplicht
Een voorstel dat vooral voor forummers als jij heel handig is. Op heel wat goede vragen heb je immers helemaal geen antwoord, zo is al vaker gebleken. Ironisch eigenlijk, aangezien die vragen meestal inhoudelijke, spamloze bijdragen zijn relevant voor de discussie.

Citaat:
4. Van de forumleden mag verwacht worden over het onderwerp ( liefst op een consistente wijze) en niet over de posters te mediteren, en afspraken voor cafébezoek per PB te maken.
Geef dan het goede voorbeeld en hou op met iedereen in het extreem-rechtse hoekje te steken.

Citaat:
5. Het bij herhaling indienen van dezelfde onderwerpen verdient opvolging: blijkbaar kan dit wel als het over kritiek op de moderatoren gaat, maar niet als het over extreem-rechtse topics gaat die "hernomen" worden
Kritiek op de moderatoren valt dan ook onder puntje 4. Beter opletten!

Citaat:
6. Meer transparantie: iedereen hier heeft het recht te weten hoeveel medewerkers van politics.be forumlid zijn.
1. Dan mag jij nu eens uitleggen waar dat "recht" dan wel haar grondslag heeft. (Ik vermoed dat BC-regeltje 3 hier snel van toepassing zal zijn.)

2. Je vraagt naar iets waarvan je het antwoord zelf kan vaststellen. Ik denk dat (bijna) alle medewerkers forumlid zijn. Ze maken er dan ook geen geheim van: hun naam heeft een ander kleurtje.

Citaat:
Het adequaat optreden tegen provospam zou een hele stap vooruit zijn.
En het einde van uw bijdragen.

Citaat:
maar, zoals ik al schreef, als de moderatie echt een open-politiek forum zou willen, had ze aanpassingen in die zin al lang gemaakt.
Mis. Als de mods hun open-politiek forum hadden willen omvormen in een dictatoriaal BC-heeft-altijd-gelijk-koninkrijkje, d�*n waren die aanpassingen al lang gebeurd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 11:40   #260
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe definieer jij dan fundamentalisme, en hoe kan jij vaststellen dat fundamentalisme de facto schaadt?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be