![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ach laat ook maar, ik ga hier niet eens serieus over nadenken.
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ja dat is inderdaad (vaak) zo... ik zie dat ergens als een uitloper ( niet met de bedoeling om het goed te klappen ) van hoe het vroeger was... dan ging men ( wethouder ) er per definitie vanuit dat de man de kostwinner was/is en de vrouw ( uiteraard in kroostrijk verband Laatst gewijzigd door praha : 22 januari 2007 om 22:42. |
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 januari 2007 om 22:41. |
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pas als de grootouders niet voor de kinderen konden zorgen moest moeder thuisblijven. Kinderopvang was toen iets minder uitgebouwd. Later gingen de kinderen zelf uit werken en storten het loon ook in de gezinspot. Of er toen veel onderhoudsgeld betaald werd durf ik betwijfelen. Wellicht waren er dan ook reeds meer echtscheidingen geweest. |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik dacht aan wat langer geleden... maar 't maakt niet uit... dit voldoet ruimschoots
wat je zegt over vrouwen die toen gingen werken is welliswaar juist...maar als ik me die tijdsgeest zowat voor de geest kan brengen ( van horen vertellen dus en gelezen dus, ik ben van 66 de reden is duidelijk... onderwijs voor vrouwen beperkte zich tot de basics daar ze ergens voorbestemd waren toch de haard te doen en de mannelijke helft ruimschoots ( 't waren zelfs beginnende rijkere jaren ) het inkomen kon verzorgen voor dé kinderen en/of met de change dat je op grootouders kon staat maken was er arbeid... nadien nauwelijks politiek gezien stelde ze al helemaal niks voor hier in België ( pas in 48 stemrecht ) tov andere landen deel je die mening met me of heb ik een totaal verkeerd beeld van die periode ? Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2007 om 00:01. |
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar dan met de volgende bedenkingen 1) veel maar maar ook veel niet 2) in de context van we veel van dat werk nu ergens zien als laaggeschoolde arbeid en toen zeker niet... 't ging vaak voorbij een basis schoolopleiding 3) in de context dat het meestal dan het zwaardere werk betrof ... erg veel machinerie was er niet voorhanden 4) in de context dat het veel beter betaald werd ( vanwege 2 en 3 ) Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2007 om 00:26. |
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar Miet Smet of Paula Dhondt was ook niet bepaald een laaggeschoolde. |
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Banneling
|
Ze leveren namelijk niet dezelfde kwaliteit veldwerk.
Een tijdje geleden stak ik eens de straat over om tussen te komen in een vuistgevecht tussen twee mannen. Daar stonden twee politie-agentes bij , druk bezig versterking op te roepen, maar zonder in te grijpen. Omdat ik nogal wat ervaring heb met meedelen in de klappen, stapte ik eerder traag. Gelukkig kwam er mij plots een krachtige jongeman voorbijgesprint die zich succesvol in de mêlée wierp, waarvoor ik hem erg dankbaar was. Vind je dat die politie-agentes evenveel moeten betaald worden als de mannelijke versterking, die een tijdje later kwam opdagen om iedereen in bedwang te houden? |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#260 |
|
Banneling
|
Ik vrees dat deze loonkloof meer te maken heeft met de vrouw zelf. Ze kiezen steevast voor "lager" betaalde jobs (gezondheidszorg, onderwijs, sociale sector...) terwijl mannen veel meer voor IT, techniek en financiele sector gaan.
Waarom kiezen meisjes vaak richtingen zoals Psychologie, Biomedische wetenschappen.....en zie je op ingenieursrichtingen soms 10 % vrouwen ? Daar zit veel meer loonkloof hoor.... |
|
|
|