Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2020, 08:05   #2641
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Als het echt zo besmettelijk is dat een Lock down verantwoord was dan zitten we binnen de kortste keren terug thuis. Als ik er een cijfer op moet plakken dan schat ik dat amper 20% zich nog aan de social distancing houdt en in zijn bubbel van vier personen blijft. Ik zie ook nog amper volk met een mondmasker op en de hangel in bedrijven staat er maar te staan. In een plaatselijk tankstation is het terug "café". Even gaan tanken en snel een blikje Jupiler uit de frigo nemen en een babbel doen. Met eigen ogen gezien dat er vijf mensen in de bureau stonden (4 op 4 meter). De boeren komen er met hun tractors rode mazout tanken en kennen het woord social distancing zelfs niet. Die staan gewoon te zeveren en geven de lokale tankmadam zelfs een kus op de wang. Om maar te zeggen in boerendorpen gaat het terug zoals toen corona nog een onbestaand beestje was.

Donderdag zomers weer en gisteren was het al drukte bij Renmans om vlees te bestellen. De BBQ's zullen massaal in gang worden gezet. En aan de grootte van de bestellingen te horen zal het voor velen niet in beperkte kring worden. De politie controleert toch niet meer. Op niets nog eigenlijk. De wegen zijn echte racebanen geworden. Waarom rijden er 's avonds laat nog zoveel wagens tegen heel hoge snelheid rond? Op kleinere veldwegen? Op de grotere wegen is het echt te gek. Daar vlammen zelfs vrachtwagens nu elkaar al voorbij. En de boeren draaien overuren en zitten nu zelfs 's nachts op hun velden. Controle? Noppes.

Ach de mensen willen niets liever dan een nieuwe Lock down. Ze krijgen dan een kleine 1400 euro om thuis te zitten. Met de zomer in aantocht voor velen een mooi cadeau. Veel tweeverdieners hebben ook een mooie spaarboek dus financieel geen zorgen. En zeker de 40/50 plussers die hun woning al hebben afbetaald en waar de kinderen al het huis uit zijn. Ik ken er zelfs enkelen die graag hun C4 zouden krijgen. Omdat ze gezien hebben dat het met veel minder ook heel goed lukt en ze nog kunnen doen en laten zoals voorheen. Die zitten nu gedemotiveerd op hun werk en doen nog juist wat ze moeten doen. Op hun tempo en zonder nog maar enige ambitie te hebben of gemotiveerd te zijn. Dat zijn bedrijven die snel terug naar gemotiveerd en ervaren personeel zal moeten gaan zoeken.
In mijn tankstation was er nooit sprake van afstand houden, truckers hebben hun babbel nodig.

We gaan zien, nu in de zomer verwacht ik dat het haast volledig zal verdwijnen, probleem is de overreactie na de zomer wanneer het onvermijdelijk zal terug komen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 08:07   #2642
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In mijn tankstation was er nooit sprake van afstand houden, truckers hebben hun babbel nodig.

We gaan zien, nu in de zomer verwacht ik dat het haast volledig zal verdwijnen, probleem is de overreactie na de zomer wanneer het onvermijdelijk zal terug komen.
Ik vrees voor een significante verhoging in het aantal besmettingen/ziekenhuisopname's ergens begin juni.

Of het "Systeem De Wever" dan zal werken zal na enkele weken duidelijk worden.

Ik hoop dat ik verkeerd zit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 08:18   #2643
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vrees voor een significante verhoging in het aantal besmettingen/ziekenhuisopname's ergens begin juni.

De besmettingsgraad moet omhoog, dat is noodzakelijk, hoe de media dat gaat behandelen is iets anders.
Oud 20 mei 2020, 08:58   #2644
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je verkeerd zit.
Als er een stijging komt, zal die er pas volgend jaar zijn.
Het warme weer van de komende dagen, zal in het nadeel van het virus werken.
Voor een goede verspreiding heeft het virus vochtig weer nodig met een klein zacht briesje.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:20   #2645
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat je verkeerd zit.
Als er een stijging komt, zal die er pas volgend jaar zijn.
Het warme weer van de komende dagen, zal in het nadeel van het virus werken.
Voor een goede verspreiding heeft het virus vochtig weer nodig met een klein zacht briesje.
Wait and see.
Oud 20 mei 2020, 09:32   #2646
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Het is niet het "systeem De Wever", maar het Duitse en Koreaanse systeem dat uitgedokterd werd door virologen. Maar oké, als je de pluim voor het Duitse succesverhaal op De Wever zijn hoed wil steken dan mag dat.

2. Nu, om te weten of het systeem De Wever zou werken, moet je het natuurlijk eerst toepassen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:45   #2647
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Het is niet het "systeem De Wever", maar het Duitse en Koreaanse systeem dat uitgedokterd werd door virologen. Maar oké, als je de pluim voor het Duitse succesverhaal op De Wever zijn hoed wil steken dan mag dat.

2. Nu, om te weten of het systeem De Wever zou werken, moet je het natuurlijk eerst toepassen.
Ik noem het "Systeem De Wever" omdat hij er in geuren en kleuren mee uitpakte en het voor de volle 100% wil inzetten.

Als het "Systeem De Wever" dan blijkt te falen met een hoop extra overlijdens is dat op zijn conto.

Een mens is nu eenmaal verantwoordelijk voor hetgeen hij uitbazuint he.
Oud 20 mei 2020, 10:43   #2648
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik noem het "Systeem De Wever" omdat hij er in geuren en kleuren mee uitpakte en het voor de volle 100% wil inzetten.

Als het "Systeem De Wever" dan blijkt te falen met een hoop extra overlijdens is dat op zijn conto.

Een lockdown forceren lukt toch niet op al die 'jongeren' en hun grote gezinnen die samen wonen, dan zit je uiteindelijk enkel boetes te geven aan jonge gezinnen die in het park zitten.

De Wever heeft groot gelijk en zo probeert hij wat wind uit de zeilen te nemen van het VB die hard inzetten tegen die boetes.
Oud 20 mei 2020, 10:58   #2649
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Chapeau. Zomaar de pluimen voor het Duitse succesverhaal op de hoed van Bart De Wever steken, ik had dat niet verwacht van u. Ik ben het daar alleszins niet mee eens. Het Duitse succesverhaal is de verdienste van onder andere Angela Merkel. Bart De Wever had daar wat mij betreft niks maar dan ook niks mee te maken.

Het is echter wel moeilijk om overlijdens op het conto van De Wever te schrijven in Belgie aangezien hij niet in de regering zit. Hoe u dit aan elkaar gaat linken is mij een vraagteken, maar ga uw gang.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 mei 2020 om 11:01.
Oud 20 mei 2020, 11:04   #2650
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Chapeau. Zomaar de pluimen voor het Duitse succesverhaal op de hoed van Bart De Wever steken, ik had dat niet verwacht van u. Ik ben het daar alleszins niet mee eens. Het Duitse succesverhaal is de verdienste van onder andere Angela Merkel. Bart De Wever had daar wat mij betreft niks maar dan ook niks mee te maken.

Het is echter wel moeilijk om overlijdens op het conto van De Wever te schrijven in Belgie aangezien hij niet in de regering zit. Hoe u dit aan elkaar gaat linken is mij een vraagteken, maar ga uw gang.
Hij roept vanachter de zijlijn dat we dat systeem moeten implementeren.

Wel een gevaarlijk spelletje voor ******** vindt u niet ?

Laatst gewijzigd door Pontifex : 21 mei 2020 om 08:36.
Oud 20 mei 2020, 11:05   #2651
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor Henri zijn ook de doden van 22 maart 2016 voor de rekening van Jan Jambon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 11:11   #2652
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij roept vanachter de zijlijn dat we dat systeem moeten implementeren.

Wel een gevaarlijk spelletje voor ****** vindt u niet ?
Hij is niet de enige die liever recepten toepast die succesvol gebleken zijn ipv recepten die tot rampen hebben geleid. We hebben nu het Italiaanse systeem uitgetest waarbij we ervoor gekozen hebben om de rusthuisbewoners maximaal te besmetten en de economie maximaal schade toe te brengen door de actieve bevolking op te sluiten.

Nu kunnen we deze falende strategie nog eens uitproberen, of we kunnen kijken naar hoe succesvolle landen het hebben aangepakt. U mag zoiets een gevaarlijk spelletje vinden, maar je zou het ook gezond verstand kunnen noemen.

Laatst gewijzigd door Pontifex : 21 mei 2020 om 08:37.
Oud 20 mei 2020, 11:18   #2653
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is niet de enige die liever recepten toepast die succesvol gebleken zijn ipv recepten die tot rampen hebben geleid. We hebben nu het Italiaanse systeem uitgetest waarbij we ervoor gekozen hebben om de rusthuisbewoners maximaal te besmetten en de economie maximaal schade toe te brengen door de actieve bevolking op te sluiten.
Inderdaad. De "Franse" methode.

In elk geval, je kan bij een epidemie geen regels implementeren die niet vol te houden zijn. Nu is "rusthuisbewoners besmetten" wel vol te houden tot ze allemaal opgebruikt zijn, maar "actieve bevolking opsluiten" is veel en veel moeilijker vol te houden.

Wat er ook van weze, de economie platleggen is niet vol te houden, en als dat de enige methode is die *eventueel* de epidemie kan tegenhouden, wel, dan kan je ze niet tegenhouden, meer is daar niet over te zeggen. Want vroeg of laat is de schade zo duidelijk en zo enorm dat je die maatregelen wel moet lossen ; indien die dus "nodig" waren, en je moet ze lossen, dan krijg je vanzelf terug het probleem dat je wilde vermijden. Indien je die kan lossen zonder ramp, wel dan waren ze in eerste instantie nergens goed voor, en is alle schade die je erdoor veroorzaakt hebt, zinloze schade.

De strikt enige eventueel beschouwbare en verschoonbare manieren om de economie tijdelijk plat te leggen, bestaan erin een KORTE stop met een QUASI-GEGARANDEERD en op voorhand bepaald EINDPUNT.

Bijvoorbeeld "het schip met 1 miljard maskers is onderweg, maar moet nog 2 weken varen". Ja, DAN kan je dat overwegen: twee weken wachten op een concreet eindpunt: het schip legt aan in Antwerpen. Of "de vaccin fabriek heeft 3 weken nodig om een dosis voor iedereen klaar te hebben". Dat zijn allemaal beschouwbare gevallen waarin een eventuele lockdown ZINNIG ware geweest.

Maar "oeioei, er gaan doden vallen, snel iedereen opgesloten en duimen kruisen dat het weggaat" is niet direct een methode die enige zin heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 mei 2020 om 11:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 12:16   #2654
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De Londense School voor hygiëne en tropische gezondheidszorg heeft na analyse vastgesteld dat de super spreading events instaan voor 80 % van de infecties door dit corona-virus.

Plaatsen waar dit gebeurde waren o.a. ziekenhuizen, verpleeghuizen of rusthuizen, grote slaapzalen, slachthuizen en gesloten markten. Allemaal gesloten en slecht verluchte gelegenheden.
In Korea constateerde men veel besmettingen in gymzalen, waar men intensief sportte en niet in yogazalen, waar de inspanningen veel lager lagen en ook niet in buitensporten.

Voluit zingen en diep ademen in koren met de nodige speekselprojecties waren typische broeihaarden. Men heeft dat vastgesteld in een kerkkoor in de Staat Washington, het Berlijnse Kathedraalkoor, The Voices of Yorkshire en in Amsterdam.

Hetzelfde deed zich voor in tal van gesloten carnavalbijeenkomsten maar niet in de openlucht-stoeten.

De après-ski van de Kitzloch-bar in Ischgl, Tirol met het 'bier-pong' spel, waarbij eenzelfde pingpongbal door opeenvolgende aanwezigen in iemand anders bierkruik te spuwen was werkelijk de top.

Voor andere voorbeelden zie volgend artikel
https://quillette.com/2020/04/23/cov...s-and-lessons/

M.a.w. de lockdown had zich alleen hoeven te beperken tot gelijkaardige superspreading events waardoor met goedkoop ingrijpen 80 % van de infecties voorkomen had kunnen worden. Alles in open lucht kan toegelaten worden.

Analyse van de Londense School van hygiëne en tropische gezondheidszorg:
https://wellcomeopenresearch.org/articles/5-67
Oud 20 mei 2020, 12:54   #2655
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De Londense School voor hygiëne en tropische gezondheidszorg heeft na analyse vastgesteld dat de super spreading events instaan voor 80 % van de infecties door dit corona-virus.

Plaatsen waar dit gebeurde waren o.a. ziekenhuizen, verpleeghuizen of rusthuizen, grote slaapzalen, slachthuizen en gesloten markten. Allemaal gesloten en slecht verluchte gelegenheden.
In Korea constateerde men veel besmettingen in gymzalen, waar men intensief sportte en niet in yogazalen, waar de inspanningen veel lager lagen en ook niet in buitensporten.

Voluit zingen en diep ademen in koren met de nodige speekselprojecties waren typische broeihaarden. Men heeft dat vastgesteld in een kerkkoor in de Staat Washington, het Berlijnse Kathedraalkoor, The Voices of Yorkshire en in Amsterdam.

Hetzelfde deed zich voor in tal van gesloten carnavalbijeenkomsten maar niet in de openlucht-stoeten.

De après-ski van de Kitzloch-bar in Ischgl, Tirol met het 'bier-pong' spel, waarbij eenzelfde pingpongbal door opeenvolgende aanwezigen in iemand anders bierkruik te spuwen was werkelijk de top.

Voor andere voorbeelden zie volgend artikel
https://quillette.com/2020/04/23/cov...s-and-lessons/

M.a.w. de lockdown had zich alleen hoeven te beperken tot gelijkaardige superspreading events waardoor met goedkoop ingrijpen 80 % van de infecties voorkomen had kunnen worden. Alles in open lucht kan toegelaten worden.

Analyse van de Londense School van hygiëne en tropische gezondheidszorg:
https://wellcomeopenresearch.org/articles/5-67
dit zijn hindsight analyses. 2 maanden geleden was die kennis er niet. Het is dus wel een beetje kort door de bocht om die huidige inzichten toe te passen op beslissingen van 2 maanden geleden.

En dat is 1 van de voordelen van die algemene lockdown. Het heeft ons tijd gekocht om wetenschappelijke informatie te winnen over de ziekte zelf, behandelingsplannen te toetsen en aan te passen, een beter epidemiologisch beeld te krijgen (verspreidingspatroon e.d.)

Wat nu wel zou moeten is deze nieuwe inzichten toe te passen op de plannen voor als die 2de piek er komt. En dus geen algemene lockdown meer
Oud 20 mei 2020, 13:00   #2656
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Interessant boots on the ground verslag, corona is nauwelijks een probleem in warm africa door de temperatuur en misschien ook de overvloed aan malariageneesmiddelen. De regimes grijpen het gewoon aan om de bevolking wat extra onder de knoet te houden en de rest van de wereld gaf het goeie voorbeeld.
KENIA
In Kenia is de politie net zo dodelijk als het coronavirus. Onder het mom van handhaving van de avondklok en de vervoersrestricties tegen verspreiding van het virus zijn Kenianen geslagen, geschopt en beschoten. Het corona-dodental staat volgens de officiële cijfers op 14; het dodental door politiegeweld stond twee weken geleden al op 12. Volgens de Keniaanse overheid althans, dit getal ligt in werkelijkheid waarschijnlijk hoger.

Kenia’s politie is berucht om geweldpleging. Buitengerechtelijke executies behoren tot het standaardrepertoire. Slachtoffers zijn vaak (vermeende) wetsovertreders in sloppenwijken. Het machtsmisbruik onder de dekmantel van het coronavirus doet denken aan dat tijdens verkiezingen. Meer dan tien jaar geleden, toen verkiezingen in Kenia ontaardden in grootschalig geweld, schoot de politie zelfs honderden mensen dood. Rond de meest recente verkiezingen, in 2017, ging het om tientallen.

“Terwijl in andere landen mensen naar de politie rennen voor hulp, rennen de meeste Kenianen bij het zien van een politieagent de andere kant op”, schrijft de Keniaanse columniste Rasna Warah. Kenia’s politie opereert niet volgens haar motto van ‘dienstbaarheid aan allen’, ze is meer een reflectie van de gecorrumpeerde staat, waarin politici net zo goed macht misbruiken. Politiegeweld wordt dan ook zelden bestraft.

Veel van de slachtoffers tijdens Kenia’s gedeeltelijke corona-lockdown vielen eind maart en begin april al, kort na de invoering van de avondklok. In de havenstad Mombasa besloot de politie zelfs al een paar uur voor het begin van de eerste avondklok op te treden: bij een ferry werden passagiers geslagen met stokken en beschoten met traangas. Nu, een maand later, lijkt de situatie enigszins gestabiliseerd en richt de politie zich op het aftroggelen van geld van mensen die de coronamaatregelen willen ontduiken.

https://www.demorgen.be/nieuws/in-so...irus~b53c3f01/

Zelf zat ik op café in Nairobi, een dag voor de lockdown zou ingaan, 23 maart. Net als velen nog eens een laatste avondje uit, want ik wist dat het in België ook fini was. Om 23 uur viel de politie binnen (hoewel er die dag geen curfew was). Iedereen werd geslagen met gummi knuppels behalve ik.De enige blanke, ze denken dikwijls dat ik een "white Kenyan" ben of soms een Indiër (die in Kenia uit het noorden van Indië komen en er vrij Europees uitzien). Zowel de white Kenyans als de Indiërs staan aan de top van de socio-economische piramide, en politiegeweld tegen hen mondt vaak uit in een grondig onderzoek en ontslag van de betrokken agenten.

Sommigen tot bloedens toe hoewel niemand zich verzette. Op een iemand werd een geweer gericht, maar er werd niet geschoten. Men raadde mij aan zo vlug mogelijk het pand te verlaten want hun aandacht zou zich spoedig op mij richten zeiden ze. Ik deed dat, maar werd tegengehouden door een agent die omgerekend 20 euro vroeg, anders zou ik in de problemen komen en gearresteerd worden, zei hij.

Ook dat nog, de fondsen voorzien om covid 19 te bestrijden werden reeds gestolen.
Making of a scandal: Covid-19 cash already being stolen?

Zo zou het huren van een ambulance (Keniaanse hospitaals hebben geen ambulances moeten die huren) 2,8 miljoen ksh (28000 euro) per maand kosten aan de overheid...
https://www.the-star.co.ke/siasa/202...-being-stolen/

Laatst gewijzigd door tomm : 20 mei 2020 om 13:26.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 13:02   #2657
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dit zijn hindsight analyses. 2 maanden geleden was die kennis er niet. Het is dus wel een beetje kort door de bocht om die huidige inzichten toe te passen op beslissingen van 2 maanden geleden.

En dat is 1 van de voordelen van die algemene lockdown. Het heeft ons tijd gekocht om wetenschappelijke informatie te winnen over de ziekte zelf, behandelingsplannen te toetsen en aan te passen, een beter epidemiologisch beeld te krijgen (verspreidingspatroon e.d.)

Wat nu wel zou moeten is deze nieuwe inzichten toe te passen op de plannen voor als die 2de piek er komt. En dus geen algemene lockdown meer
Aangezien alle evenementen (ook outdoor) afgelast worden de komende maanden, kunnen we concluderen dat ze deze inzichten niet wensen toe te passen. Het doel blijft dus om de economische schade zo maximaal mogelijk te maken.
Oud 20 mei 2020, 13:13   #2658
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien alle evenementen (ook outdoor) afgelast worden de komende maanden, kunnen we concluderen dat ze deze inzichten niet wensen toe te passen. Het doel blijft dus om de economische schade zo maximaal mogelijk te maken.
Heb zelfs ergens gelezen dat de festivals ook in 2021 zouden afgeschaft worden. Dat belooft.
Oud 20 mei 2020, 13:18   #2659
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. De "Franse" methode.

In elk geval, je kan bij een epidemie geen regels implementeren die niet vol te houden zijn. Nu is "rusthuisbewoners besmetten" wel vol te houden tot ze allemaal opgebruikt zijn, maar "actieve bevolking opsluiten" is veel en veel moeilijker vol te houden.

Wat er ook van weze, de economie platleggen is niet vol te houden, en als dat de enige methode is die *eventueel* de epidemie kan tegenhouden, wel, dan kan je ze niet tegenhouden, meer is daar niet over te zeggen. Want vroeg of laat is de schade zo duidelijk en zo enorm dat je die maatregelen wel moet lossen ; indien die dus "nodig" waren, en je moet ze lossen, dan krijg je vanzelf terug het probleem dat je wilde vermijden. Indien je die kan lossen zonder ramp, wel dan waren ze in eerste instantie nergens goed voor, en is alle schade die je erdoor veroorzaakt hebt, zinloze schade.

De strikt enige eventueel beschouwbare en verschoonbare manieren om de economie tijdelijk plat te leggen, bestaan erin een KORTE stop met een QUASI-GEGARANDEERD en op voorhand bepaald EINDPUNT.

Bijvoorbeeld "het schip met 1 miljard maskers is onderweg, maar moet nog 2 weken varen". Ja, DAN kan je dat overwegen: twee weken wachten op een concreet eindpunt: het schip legt aan in Antwerpen. Of "de vaccin fabriek heeft 3 weken nodig om een dosis voor iedereen klaar te hebben". Dat zijn allemaal beschouwbare gevallen waarin een eventuele lockdown ZINNIG ware geweest.

Maar "oeioei, er gaan doden vallen, snel iedereen opgesloten en duimen kruisen dat het weggaat" is niet direct een methode die enige zin heeft.
Terwijl de horeca zelfs in Italië en Spanje al open is, in België nog niet. Het lijkt er op dat ze echt de horeca willen kapot maken.
Oud 20 mei 2020, 13:38   #2660
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Heb zelfs ergens gelezen dat de festivals ook in 2021 zouden afgeschaft worden. Dat belooft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Terwijl de horeca zelfs in Italië en Spanje al open is, in België nog niet. Het lijkt er op dat ze echt de horeca willen kapot maken.

Gouden tijden voor de "underground" (de échte deze keer) in het vooruitzicht, dus

Samizdat, speakeasy, ...

Of how the times ain't a'changin'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be