![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In een discussie over racisme is een blanke huid een serieuze handicap mijn gedacht
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Parlementslid
|
Zoals online al heeft gezegd: totaal verkeerd
|
|
|
#263 |
|
|
Linda wandelt zonder twijfel op het Lichtend Pad!
|
|
|
|
#264 |
|
Parlementslid
|
Ik vind dat het vermelden van de holocaust en het ontsnappen van meneer Kalman daaraan ongepast is. Dat creëert een beeld van "hij is ontsnapt, maar nu zal die kelner hem alsnog ombrengen als hij durft terug keren".
Afgezien daarvan dient die kelner op de vingers getikt te worden. Dit kan niet. |
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#266 |
|
|
Is dat niet racistisch tegenover de leiding van het VB
|
|
|
|
|
|
#267 |
|
|
Heel de wereld passief racistisch!
|
|
|
|
#268 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#271 |
|
Europees Commissaris
|
Ik vind het écht verschrikkelijk dat dit verhaal nog altijd in ongewijzigde vorm op Joods Actueel te vinden is:
Marcel Kalmann is 64 jaar oud – hij werd geboren op 1 januari 1944 in het concentratiekamp Auschwitz-Birkenau. In dat kamp werden anderhalf miljoen Joodse mensen vermoord. Baby Kalmann wordt enkele dagen voor de bevrijding geboren. http://www.joodsactueel.be/p1h.html Auschwitz werd in januari 1945 bevrijd. Als er iemand zou moeten weten dat deze data flagrant met elkaar in tegenspraak zijn, zou je toch wel verwachten hem op de redactie van Joods Actueel aan te treffen... Noppes...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 13 februari 2008 om 01:14. |
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#273 | |
|
|
Citaat:
En dat deel is niet het enige dat niet klopt, Nierika. En vooral: dat hele verhaal doet niemand goed. Niet de joodse gemeenschap die wél waardig en gewoon leeft in België en elders, niet aan Brugge, niet aan België, niet aan dat restaurant, en zeker niet aan de 'joernalisten' die dit de wereld ingestuurd hebben. |
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
|
On 01.01.04 at 20:31 from
marc m. kallmann ([email protected] / no homepage) Mijn naam is Marc (Mordechai) Kalmann en ben geboren en opgegroeid in Venlo.Van 1960 tot 1963 was ik in de BS stichting in Laren, en daarna in de JKH Mirandalaaan in Amsterdam.Na mijn studie heb ik dienst gedaan in het Israelische Leger, gedurende 3,5 jaar.Van daaruit ben ik vertrokken naar Lugano Zwitserland om mee te werken als reisleider voor Globus Gateway.In 1978 ben ik naar USA vertrokken, Atlanta Georgia. Trouwde en kreeg 5 kinderen, dieinmiddels allemaal getrouwd zijn. Er zijn inmiddels 13 kleinkinderen. In 2000 overleed mijn vrouw en daarna ben ik gaan zwerven tussen Israel, USA en Nederland. Met mijn kameraad in Baarn ben ik nu aan het kijken naar mogelijkheden om rust & ruimte te krijgen in mijn leven. Ben bezig met het schrijven van een boek over de BS en het JKH. Mijn laatste beroep was docent aan de universiteit In Carrollton(West Georgia, U.S.A. Ben nog benieuwd of de volgende oude BSmakkers nog in leven zijn t.w. Benny Arpels, Jonas van Gelder |
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Weet niet of het al gepost is maar dit kan wel eens interessant zijn:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#277 |
|
|
Kon deze ruzie echt niet binnenskamers opgelost worden.
Al deze commotie zal de reputatie van die café geen deugd doen. |
|
|
|
|
|
#278 |
|
|
Ik denk wel dat een kleine meerderheid racistisch is ja. Meestal is dat wel passief racisme zoals "die is racistisch want blank",
|
|
|
|
#279 |
|
Banneling
|
Van de andere kant kan ik wel begrijpen dat gekleurde mensen het niet altijd begrepen hebben op blanken. Als men ziet wat blanken de gekleurde mens hebben aangedaan in de loop van de geschiedenis...
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Banneling
|
Nogmaals,de prijs is verplicht aangeduid,zelfs van een pakje chips.Er binnengaan en zagen over de prijs van je koffie is gewoonweg provocatie.
Ik ga niet beweren dat sommigen niet overdrijven,maar het staat je vrij van elders te gaan. Ik ken trouwens genoeg zaken,waar een echte sukkelaar gratis een tas koffie krijgt en boterhammen met beleg,kom soep en dergelijke.... Die mag dat gaan opeten in de keuken,je moet niet verwachten dat ze hem aan de schoonste tafel gaan zetten me dunkt,die kan hij ook niet opeten. In Damme zit een zekere bibbeaar ook niet in de zaak zelf,maar apart in de keuken.En die zijn bord paling in het groen kost wel wat meer dan een koffie,met de lijfwachten en gans de bataklan,op onze kosten nogwel. Laatst gewijzigd door Gargamel : 13 februari 2008 om 10:03. |
|
|
|