Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 14:44   #261
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Het is te hopen dat de reportage sommige meer extreme Vlamingen doet inzien dat conclusies trekken over hele bevolkingsgroepen en ze collectief en zelfs preventief straffen moreel onjuist is.

Gezien zulke mensen echter meer met zijn hart als met zijn verstand denkt over zulke zaken, vrees ik echter dat het eerder polarizerend gewerkt heeft op de meesten.

Jammer.
Oud 10 juni 2004, 14:45   #262
Tegendradigaard

Standaard

Ik beschuldig sommigen van ... geheugenverlies
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:45   #263
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dank u, Mijnheer Defossé. Dankzij u heb ik nu een totaal negatieve aspect van Vlaanderen gehad. Uw reportage over wat het Vlaams Blok echt is- ik zou zelf zeggen wat Vlaanderen echt is- was uitstekend. De favoriete groeperingen van de Vlaamse bevolking in een uitzending : VMO, Voorpost, Sint-Maarten Fonds en nog veel andere pro-nazi groeperingen die van Vlaanderen maken wat ze echt is. En uw oh zo geliefde Roeland Raes, Xavier Buisseret, Bart Eriksson (en zoals Defossé het zei, Eriksson met twee S, SS dus) zonder te vergeten Van Hecke, Dewinter, Annemans en Dillen. Dillen die zei dat de Franstaligen van de Vlaamse cultuur zullen houden. Volgens mij heeft die man nooit contact met Franstaligen gehad. En over welke Vlaamse-sorry VlaamSSe-cultuur heeft hij?
En die Luc Vermeulen, een oude schnock die van een Hollandse Brussel droomt. En die VMO bende die zei "vouloir casser du Francophone".

Dank u voor die uitzending. Ik heb die opgenomen. Mijn buitenlandse vrienden zullen nu zien wat Vlaanderen is. Een "promotie van Vlaanderen" in andere woorden. Na dit, denk ik niet dat ze nog naar Vlaanderen zullen gaan. Ik had enkele Vlaamse CD's, ik heb ze nu verbrand. Ik had een Van Dale woordenboek, ik heb het nu verbrand. What's next? Uw taal vergeten, maar dat kan ik jammer genoeg niet verbranden. Dat zal met de tijd komen.
En toch in 't keurig Nederlands blijven schrijven he, vuil provocateurtje Volgens mij zijt gij een nepprofiel
Het zal toch niet één van de nepprofielen van Bruno zijn?

Het zal de liefde voor la douce France van Everytime wel zijn die onze Belgische Patriot dwarszit.
Oud 10 juni 2004, 14:45   #264
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Ik wil je alleen maar helpen, hoor. Met zulke veralgemeningen moet je tegenwoordig immers opletten... 8)

rofl
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:45   #265
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:

Is dat een Vlaamse zaak? Vreemd, ik wist niet dat dat officieel in naam van Vlaanderen, of door de voltallige Vlaamse bevolking gebeurde. Of bent u misschien weer aan het veralgemenen?

vlaamsch = een adjectief voor vlaanderen
of wil je beweren dat het VB opkomt voor de eskimo's in groenland?

maar als het je helpt, zal ik in het vervolg "in de naam van vlaanderen" schrijven wanner ik dat effectief zo wil zeggen
Het VB is geen synoniem voor Vlaanderen of de darvan afgeleide adjectieven. Wanneer u het hebt over een "Vlaamse" zaak, komt het Blok daar dus niet aan te pas. Zelfs eskimo's in Groenland kunnen dat onderscheid maken.

De collaboratie is gebeurd in naam van Vlaanderen, maar niet officieel in naam van vlaanderen. Dat kon ook niet, aangezien België toen nog unitair was.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:46   #266
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

idd
dus was de uitspraak niet idioot, maar wel de interpretatie
allez, "idioot", da's enkel om jouw woordje te gebruiken he
Wat een idiote interpretatie van mijn berichtje. 8)
my pleasure
Oud 10 juni 2004, 14:48   #267
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

vlaamsch = een adjectief voor vlaanderen
of wil je beweren dat het VB opkomt voor de eskimo's in groenland?

maar als het je helpt, zal ik in het vervolg "in de naam van vlaanderen" schrijven wanner ik dat effectief zo wil zeggen
Het VB is geen synoniem voor Vlaanderen of de darvan afgeleide adjectieven. Wanneer u het hebt over een "Vlaamse" zaak, komt het Blok daar dus niet aan te pas. Zelfs eskimo's in Groenland kunnen dat onderscheid maken.

De collaboratie is gebeurd in naam van Vlaanderen, maar niet officieel in naam van vlaanderen. Dat kon ook niet, aangezien België toen nog unitair was.
altijd maar doorbomen over die collaboratie, tsk tsk tsk
we hadden het over bloemen leggen wat gebeurt in vlaanderen
dat is dus een zaak die in vlaanderen gebeurt, een vlaamse zaak in het kort
niet DE vlaamse zaak, he, je moet oppassen met zo'n veralgemeningen
Oud 10 juni 2004, 14:49   #268
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Wat hebben de nazis in hemelsnaam te maken met Vlaanderen of flamingantisme??
Zet jullie ogen eens open en stop eens met dat belachelijke hokjesdenken. Flamingantisme betekent streven naar meer autonomie voor Vlaanderen of een onafhankelijke Vlaamse staat. Dat je daar andere zaken aan moet koppelen heeft totaal geen zin en toont alleen je onmacht op intellectueel vlak.
Waarom begin je dan niet eens te zagen over Wallonië? Heeft Rex daar niet gecollaboreerd? Of waarom niet gans het verzet beschuldigen van fascisme, zaten er immers niet veel (ex-)leden van Verdinaso in? Of we zullen het nog wat verder doortrekken en alle communisten beschuldigen van massamoord door wat Stalin gedaan heeft.
Belachelijk gewoon! Omdat bepaalde groeperingen zich vuilgemaakt hebben aan zo'n zaken moet je niet bepaalde idealen of strekkingen in hun geheel in vraag stellen. Dat is weer zo'n tipische nazi-redenering: omdat enkele Joden hebben geprofiteerd van anderen zijn het allemaal monsters. Of op z'n racistische manier: omdat een paar islamisten terroristen zijn zijn alle Moslims schuldig.

Daarbij, heel gemakkelijk om Vlaanderen in een hoek te drummen. Het zegt al genoeg dat zo'n reportage door een FDF'er is gemaakt (maak ik toch uit volgens de eerste post van deze topic). We zullen dan hier maar eens een reportage maken over het Waalse FN en bepaalde marginale fascistische bewegingen in Wallonië. Heel gemakkelijk om op basis van enkele extemisten een ganse regio te beoordelen. Dat getuigt alleen maar van kortzichtigheid of slechte bedoelingen.
Moesten wij zo onbeschoft durven zijn maken ze ons al vlug uit voor fascisten.

En nog één ding. Die reportage en bepaalde mensen zitten hier te klagen over bvb. het VMO. Vinden jullie dat nu niet enorm hypocriet? Wie denk dat er geleden heeft door die belachelijke groepering? Jullie hebben er niks mee te maken gehad, maar de flaminganten wel. Het VMO stelde de Vlaamse Beweging in een slecht daglicht, ze vielen zelfs de gematigde flaminganten fysiek aan.

Vreemdelingen en Walen zijn niet de enige slachtoffers van zo'n extremisten. Flaminganten die het goed bedoelen ook, maar daar denken jullie natuurlijk niet aan
Dat is ook waar. In de reportage zag men die VMO bende op de Ijzerbedevaart geweld vinden met de gematigde Vlaamsgezinden. Bert Anciaux zei zelfs iets in de stijl van "Vlaanderen ja, maar met respect en tolerantie".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:49   #269
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik beschuldig sommigen van ... geheugenverlies
OUCH! DIE ZIT!!! BULL'S EYE!!!
Oud 10 juni 2004, 14:50   #270
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Wat hebben de nazis in hemelsnaam te maken met Vlaanderen of flamingantisme??
Zet jullie ogen eens open en stop eens met dat belachelijke hokjesdenken. Flamingantisme betekent streven naar meer autonomie voor Vlaanderen of een onafhankelijke Vlaamse staat. Dat je daar andere zaken aan moet koppelen heeft totaal geen zin en toont alleen je onmacht op intellectueel vlak.
Waarom begin je dan niet eens te zagen over Wallonië? Heeft Rex daar niet gecollaboreerd? Of waarom niet gans het verzet beschuldigen van fascisme, zaten er immers niet veel (ex-)leden van Verdinaso in? Of we zullen het nog wat verder doortrekken en alle communisten beschuldigen van massamoord door wat Stalin gedaan heeft.
Belachelijk gewoon! Omdat bepaalde groeperingen zich vuilgemaakt hebben aan zo'n zaken moet je niet bepaalde idealen of strekkingen in hun geheel in vraag stellen. Dat is weer zo'n tipische nazi-redenering: omdat enkele Joden hebben geprofiteerd van anderen zijn het allemaal monsters. Of op z'n racistische manier: omdat een paar islamisten terroristen zijn zijn alle Moslims schuldig.

Daarbij, heel gemakkelijk om Vlaanderen in een hoek te drummen. Het zegt al genoeg dat zo'n reportage door een FDF'er is gemaakt (maak ik toch uit volgens de eerste post van deze topic). We zullen dan hier maar eens een reportage maken over het Waalse FN en bepaalde marginale fascistische bewegingen in Wallonië. Heel gemakkelijk om op basis van enkele extemisten een ganse regio te beoordelen. Dat getuigt alleen maar van kortzichtigheid of slechte bedoelingen.
Moesten wij zo onbeschoft durven zijn maken ze ons al vlug uit voor fascisten.

En nog één ding. Die reportage en bepaalde mensen zitten hier te klagen over bvb. het VMO. Vinden jullie dat nu niet enorm hypocriet? Wie denk dat er geleden heeft door die belachelijke groepering? Jullie hebben er niks mee te maken gehad, maar de flaminganten wel. Het VMO stelde de Vlaamse Beweging in een slecht daglicht, ze vielen zelfs de gematigde flaminganten fysiek aan.

Vreemdelingen en Walen zijn niet de enige slachtoffers van zo'n extremisten. Flaminganten die het goed bedoelen ook, maar daar denken jullie natuurlijk niet aan
Dat is ook waar. In de reportage zag men die VMO bende op de Ijzerbedevaart geweld vinden met de gematigde Vlaamsgezinden. Bert Anciaux zei zelfs iets in de stijl van "Vlaanderen ja, maar met respect en tolerantie".
pas op he everytime
als je zo genuanceerd wordt, zullen er een paar niet kunnen volgen en krijg je een lading vol
Oud 10 juni 2004, 14:50   #271
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het is te hopen dat de reportage sommige meer extreme Vlamingen doet inzien dat conclusies trekken over hele bevolkingsgroepen en ze collectief en zelfs preventief straffen moreel onjuist is.
En omgekeerd, Tom.

Citaat:
Gezien zulke mensen echter meer met zijn hart als met zijn verstand denkt over zulke zaken, vrees ik echter dat het eerder polarizerend gewerkt heeft op de meesten.

Jammer.
En niet alleen 'zulke' mensen, Tom.

Je weet toch door wie en met welk doel zulke reportages gemaakt en getoond worden?
Oud 10 juni 2004, 14:52   #272
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En omgekeerd, Tom.

Citaat:

Jammer.

Je weet toch door wie en met welk doel zulke reportages gemaakt en getoond worden?
idd
het gaat niet om de inhoud maar over het waarom van de reportage
Oud 10 juni 2004, 14:54   #273
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ach ja, nu ben ik het die doorboomt over de collaboratie...

Zeg, weet je trouwens waar die bloemen juist gelegd werden? Erps-Kwerps? Zichem-Zussem-Bolder? De Pinte? Anders moet die gemeente in kwestie toch maar eens dringend geconfronteerd worden met haar bruin verleden hoor.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 juni 2004, 14:55   #274
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

En omgekeerd, Tom.

idd
Fijn te weten dat je dan toch vierkant achter de 'inhoud' van deze RTBF-produktie staat, Knul.
Oud 10 juni 2004, 14:57   #275
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zeg, weet je trouwens waar die bloemen juist gelegd werden? Erps-Kwerps? Zichem-Zussem-Bolder? De Pinte? Anders moet die gemeente in kwestie toch maar eens dringend geconfronteerd worden met haar bruin verleden hoor.
opnieuw die veronderstelling dat eem bevolking verantwoordelijk is voor daden van hun voorouders
ik ga het nooit snappen, straks zeg je nog dat heel vlaanderen terecht moet staan voor de collaboratie (oops, daar is dat woord weer)
Oud 10 juni 2004, 14:58   #276
Tegendradigaard

Standaard

Dus om het Vlaams Blok te bestrijden mag men een reportage maken waruit mensen zoals everytime kunnen besluiten dat alle Vlamingen nazis zijn ?

Goe bezig inderdaad...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 14:59   #277
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

idd
Fijn te weten dat je dan toch vierkant achter de 'inhoud' van deze RTBF-produktie staat, Knul.
het gaat om het WAAROM van de reportage, knuppel
herlees het berichtje misschien nog eens
Oud 10 juni 2004, 14:59   #278
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Dus om het Vlaams Blok te bestrijden mag men een reportage maken waruit mensen zoals everytime kunnen besluiten dat alle Vlamingen nazis zijn ?

Goe bezig inderdaad...
in welk bericht kwam ie tot die conclusie?
Oud 10 juni 2004, 15:01   #279
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

opnieuw die veronderstelling dat eem bevolking verantwoordelijk is voor daden van hun voorouders
ik ga het nooit snappen, straks zeg je nog dat heel vlaanderen terecht moet staan voor de collaboratie (oops, daar is dat woord weer)
Bent u uzelf nu aan het bekritizeren? Mooi. 8)
Oud 10 juni 2004, 15:04   #280
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bent u uzelf nu aan het bekritizeren? Mooi. 8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be