Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 juli 2004, 20:33   #261
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Kijk eens aan.

Is niet eens een blokker en weet beter dan de leden zelf wat die partij zou doen moesten ze verkozen raken. Als da nie straf is

Doet mij denken aan die LSP'ers. Die weten ook altijd beter dan wie ook wat het Vlaams Blok is.
Misschien omdat die LSP'ers de moeite doen om te spitten naar dat wat het Blok niet naar boven wil brengen.
driewerf is offline  
Oud 18 juli 2004, 20:57   #262
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Heeft N-VA klacht ingediend tegen het gewelddadige Ijzerfilmpje van Yann Verbeeck? Nee toch?
Dat filmpje werd op een simpele vraag verwijderd.
Mocht de N-VA op dezelfde wijze haar anti-Waalse hetzes stoppen, en niet langer via KBC-studies en speelgoedauto's de Walen als profiteurs van de Belgische SZ en Vlaanderen proberen stigmatiseren, dan hadden ze misschien een kans om de dans te ontspringen, maar nergens hoor ik een welgemeend sorry vanwege Bourgeois aan het adres van onze Waalse broeders..................

Citaat:
Dat is nu het grote verschil tussen de N-VA en de BUB: wij verslaan jullie electoraal,
Dat is waarlijk een goeie!
Zonder de kwakkelende CD&V hadden jullie evenveel zetels als de BuB: nul-zero-nada-geenéén!

Citaat:
en jullie bedenken de meest idiote strategieën om de N-VA op een achterbakse manier een kloot af te trekken.
Die strategie werd BuB voorgedaan met de gerechtelijke aanpak van het Vlaamsblok. Ik herinner me levendig hoe sommige forum-N-VA'ers hun vet hadden in die veroordeling.
Nu jullie dreigen van hetzelfde laken een pakje aan te krijgen, is er plots grote paniek, en zouden de BuBbers achterbakse klootzakken zijn.....
Van konsekwentie gesproken.

Laat ons hopen dat de rechter wél zo konsekwent is het laatste overschotje der Vlaamsnationalisten eveneens in de racistische Vlaamsblokhoek te plaatsen, waar ze nu eenmaal thuishoort volgens de door henzelf mee-gestemde wetten.

Citaat:
PS: dat proces gaan jullie trouwens verliezen.
Zet daar maar niet teveel van je zakgeld op in.......
Oud 18 juli 2004, 21:13   #263
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

tis tijd da ze die vuil racisten is voor de rechter brengen. Wel spijtig dat een politieke partij het moet doen, want nu lijkt het een politieke afrekening en kunnen ze het slachtofferke gaan spelen
Droopy is offline  
Oud 18 juli 2004, 21:37   #264
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat filmpje werd op een simpele vraag verwijderd.
Mocht de N-VA op dezelfde wijze haar anti-Waalse hetzes stoppen, en niet langer via KBC-studies en speelgoedauto's de Walen als profiteurs van de Belgische SZ en Vlaanderen proberen stigmatiseren, dan hadden ze misschien een kans om de dans te ontspringen, maar nergens hoor ik een welgemeend sorry vanwege Bourgeois aan het adres van onze Waalse broeders..................
De speelgoedauto-campagne is na een dreiging van Bplus om een klacht in te dienen gewoon stopgezet. Net als het Ijzerfilmpje, waar ook enkele flaminganten zwaar op reageerden en dreigden met een klacht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superstaaf
Dat is waarlijk een goeie!
Zonder de kwakkelende CD&V hadden jullie evenveel zetels als de BuB: nul-zero-nada-geenéén!
Peilingen wezen anders uit, en bij de laatste verkiezingen op eigen houtje haalden we toch 4.84 %. Dat was toch maar een jaartje geleden, toch geen decennium of iets dergelijks.

Citaat:
Die strategie werd BuB voorgedaan met de gerechtelijke aanpak van het Vlaamsblok. Ik herinner me levendig hoe sommige forum-N-VA'ers hun vet hadden in die veroordeling.
Nu jullie dreigen van hetzelfde laken een pakje aan te krijgen, is er plots grote paniek, en zouden de BuBbers achterbakse klootzakken zijn.....
Van konsekwentie gesproken.
Ik weet niet over wie u het juist heeft,maar ik heb mij altijd tegen de veroordeling van het VB verzet. U mag mijn ca 1500 berichtjes erop nalezen, als u een beetje tijd heeft maar uw zoektocht naar vermeend leedvermaak zal vruchteloos zijn. Zodus ben ik een consequent man.

Citaat:
Laat ons hopen dat de rechter wél zo konsekwent is het laatste overschotje der Vlaamsnationalisten eveneens in de racistische Vlaamsblokhoek te plaatsen, waar ze nu eenmaal thuishoort volgens de door henzelf mee-gestemde wetten.
We zullen zien, maar ik vrees dat u weer eens ongelijk zal hebben.

Citaat:
Zet daar maar niet teveel van je zakgeld op in.......
De Bub zal een verpletterende nederlaag moeten slikken en wie laatst lacht, best lacht.
Groot Bakkes is offline  
Oud 18 juli 2004, 21:42   #265
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De speelgoedauto-campagne is na een dreiging van Bplus om een klacht in te dienen gewoon stopgezet.
Tiens, tiens,......
Dat hoorde ik hier nog nooit voorheen door een N-VA'er toegeven.

Citaat:
We zullen zien, maar ik vrees dat u weer eens ongelijk zal hebben.
Is die "weer" niet een beetje gechargeerd?
Oud 18 juli 2004, 21:48   #266
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Tiens, tiens,......
Dat hoorde ik hier nog nooit voorheen door een N-VA'er toegeven.
Het is niet onze bedoeling om mensen te compromitteren of te provoceren.

Citaat:
Is die "weer" niet een beetje gechargeerd?
Ik bedoel dat u al fout zat ivm het resultaat van de N-VA, de bewering dat N-VA de Walen profiteurs zou noemen (linkje graag!!!),...
Groot Bakkes is offline  
Oud 18 juli 2004, 22:05   #267
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
De speelgoedauto-campagne is na een dreiging van Bplus om een klacht in te dienen gewoon stopgezet. Net als het Ijzerfilmpje, waar ook enkele flaminganten zwaar op reageerden en dreigden met een klacht.

Peilingen wezen anders uit, en bij de laatste verkiezingen op eigen houtje haalden we toch 4.84 %. Dat was toch maar een jaartje geleden, toch geen decennium of iets dergelijks.
De laatste peiling zei: 2.7 procent. De Wever verdronk de vernedering met porto.

En een jaartje geleden was de VLD de grootste partij van België.
Patriot! is offline  
Oud 18 juli 2004, 22:43   #268
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De laatste peiling zei: 2.7 procent. De Wever verdronk de vernedering met porto.

de huidige resultaten zijn 7.8% als je onze zetels naar rata van voorkeurstemmen berekend.
Dan moet je weten, dat we amper 3 zekere zetels kregen. De andere 3 waren strijdplaatsen. Dat betekend dat de prestaties van de N-VA uitstekend waren.

Laatst gewijzigd door giserke : 18 juli 2004 om 22:44.
giserke is offline  
Oud 19 juli 2004, 07:17   #269
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dat u al fout zat ivm het resultaat van de N-VA, de bewering dat N-VA de Walen profiteurs zou noemen (linkje graag!!!),...
De N-VA blijft de erfgenaam van de Volksunie.
In een recent verleden is zelfs danig strijd gevoerd om die naam te kunnen behouden, doch de afsplitsing naar Spirit en leegloop naar andere partijen was te groot om het restant N-VA die oude naam nog met recht en reden te laten dragen.

De ordewoorden van de oude VU tegenover de Walen waren niet mis te verstaan.
Waalse ratten, rolt uw matten!

Republiek Vlaanderen
Separatisme nu!
Walen buiten!
............
Net zoals het Vlaamsblok nu scrutineus gore taal aan het adres van de allochtonen zal vermijden op papier te zetten, hoedt ook de N-VA er zich voor om dergelijke beledigende taal daadwerkelijk in hun congresteksten op te nemen, zeker nu, onder de vleugels van de Belgicistische CD&V (ex-CVP)

De teneur van N-VA's aspiraties blijft echter overduidelijk: Vlaanderen afscheuren van Wallonië, 'herbekijken' (lees:splitsen) van de SZ, en allerlei acties om de Vlaming 'bewust te maken' (lees: op te stoken)
Oud 19 juli 2004, 07:33   #270
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
de huidige resultaten zijn 7.8% als je onze zetels naar rata van voorkeurstemmen berekend.
Dan mogen we volgende verkiezingen voorzeker opnieuw een N-VA op eigen benen verwachten?
Oud 19 juli 2004, 08:29   #271
giserke
Banneling

Standaard

antwoord nu eens, er is geen duidstalige versie te vinden van de bubbelsite. Moeten we ze nu aanklagen voor discriminatie en stigmatiseren van de duidstalige gemeenschap?
giserke is offline  
Oud 19 juli 2004, 10:28   #272
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Lees 'Het Volk' van 19 mei...
Oud 19 juli 2004, 18:49   #273
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
De N-VA blijft de erfgenaam van de Volksunie.
In een recent verleden is zelfs danig strijd gevoerd om die naam te kunnen behouden, doch de afsplitsing naar Spirit en leegloop naar andere partijen was te groot om het restant N-VA die oude naam nog met recht en reden te laten dragen.

De ordewoorden van de oude VU tegenover de Walen waren niet mis te verstaan.
Waalse ratten, rolt uw matten!

Republiek Vlaanderen
Separatisme nu!
Walen buiten!
............

Net zoals het Vlaamsblok nu scrutineus gore taal aan het adres van de allochtonen zal vermijden op papier te zetten, hoedt ook de N-VA er zich voor om dergelijke beledigende taal daadwerkelijk in hun congresteksten op te nemen, zeker nu, onder de vleugels van de Belgicistische CD&V (ex-CVP)

De teneur van N-VA's aspiraties blijft echter overduidelijk: Vlaanderen afscheuren van Wallonië, 'herbekijken' (lees:splitsen) van de SZ, en allerlei acties om de Vlaming 'bewust te maken' (lees: op te stoken)
Ik lees hier nog altijd niets over het zogezegde "profiteurs"-geroep van N-VA jegens de franstalige gemeenschap.
Oude 'ordewoordjes' van de VU zijn, als u zich al niet vergist heeft met het VMO en dergelijke meer, niet relevant als we het over de N-VA hebben.
Even achterhaald als oude citaten van de BWP gaan inzetten tegen Steve Stevaert, Marie Arena, Freya VDB, Elio Di Rupo,...
Partijen evolueren, ziet u.
Ik blijf dus wachten op een citaat, een link waar de N-VA de Walen profiteurs noemt. De transfers aan banden willen leggen was/is ook een standpunt van Bart Somers en de Vlaamse vleugel binnen de VLD.
Groot Bakkes is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:51   #274
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Lees 'Het Volk' van 19 mei...
Ach, ik lees het Volk niet en vermits uw krant al een tijdje geleden gepubliceerd is ben ik dus niet in staat ze te kopen of ze in de bib te gaan kopen. Maar een goed man als u bent zal u er geen problemen mee hebben om de bewuste quotes even hier te plaatsen.
Groot Bakkes is offline  
Oud 19 juli 2004, 18:53   #275
Groot Bakkes
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

2.7 % is nog altijd 10 keer zoveel als de bub.
Groot Bakkes is offline  
Oud 19 juli 2004, 22:42   #276
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
dan moet je nog weten dat die 2.7% komt uit een peiling van december vorig jaar. Die moment zat de N-VA in een dip na het afspringen van de eerste kartelgesprekken.
Als ze de peilingen zouden genomen hebben na de eerste meeting dit jaar zou dat serieus andere cijfers gegeven hebben.
giserke is offline  
Oud 19 juli 2004, 23:04   #277
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees hier nog altijd niets over het zogezegde "profiteurs"-geroep van N-VA jegens de franstalige gemeenschap.
Oude 'ordewoordjes' van de VU zijn, als u zich al niet vergist heeft met het VMO en dergelijke meer, niet relevant als we het over de N-VA hebben.
Even achterhaald als oude citaten van de BWP gaan inzetten tegen Steve Stevaert, Marie Arena, Freya VDB, Elio Di Rupo,...
Partijen evolueren, ziet u.
Ik blijf dus wachten op een citaat, een link waar de N-VA de Walen profiteurs noemt. De transfers aan banden willen leggen was/is ook een standpunt van Bart Somers en de Vlaamse vleugel binnen de VLD.
Sorry hoor, maar op die wijze spreek je eveneens het Vlaamsblok vrij van racisme.....................
Zogezegd andere partij, niks meer terug te vinden op papier na een bepaalde datum,............
Flauw excuus, en bovendien: twee maten en twee gewichten.

Misschien de vraag eens omgekeerd stellen:
Houdt de N-VA ermee op om België te splitsen op basis van zogezegde transferten in de SZ?
Stopt de N-VA met zanikken over b.v. het verschil in aantal flitspalen tussen VL//W?
Ziet de N-VA nu plots wél in dat een Waal en een Vlaming die hetzelfde werk leveren grossomodo hetzelfde loon ervoor beuren i.p.v. een halve auto meer per jaar?
Oud 19 juli 2004, 23:06   #278
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het miezerige BuB-resultaat is een uiterst slecht excuus voor de lamentabele N-VA-uitslag.
Of ga je voor de rechter straks ook pleiten dat jullie Waals racisme goed te praten valt door het al even foute Vlaamsblok-racisme tegenover Maghrebijnen?
Oud 19 juli 2004, 23:35   #279
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar op die wijze spreek je eveneens het Vlaamsblok vrij van racisme.....................
Zogezegd andere partij, niks meer terug te vinden op papier na een bepaalde datum,............
Flauw excuus, en bovendien: twee maten en twee gewichten.

Misschien de vraag eens omgekeerd stellen:
Houdt de N-VA ermee op om België te splitsen op basis van zogezegde transferten in de SZ?
Stopt de N-VA met zanikken over b.v. het verschil in aantal flitspalen tussen VL//W?
Ziet de N-VA nu plots wél in dat een Waal en een Vlaming die hetzelfde werk leveren grossomodo hetzelfde loon ervoor beuren i.p.v. een halve auto meer per jaar?
de door u aangehaalde zinnen heeft niks met de letter of geest van de racismewet te maken. En kom weer niet af met parallelle bewijsvoering, want dit bestaat niet in de rechtspraak.

Laatst gewijzigd door giserke : 19 juli 2004 om 23:36.
giserke is offline  
Oud 20 juli 2004, 07:13   #280
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
En kom weer niet af met parallelle bewijsvoering, want dit bestaat niet in de rechtspraak.
Grappig!
Nog nooit van jurisprudentie gehoord?
Vaak bestaat rechtspreken er enkel in om te refereren naar gelijkaardige uitspraken in analoge gevallen.

Reken er bijgevolg op dat een konsekwente rechter de N-VA voor haar racisme tegenover de Walen evengoed kan nekken als met het Vlaamsblok gebeurt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be