Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2015, 07:03   #261
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vlaanderen zal zich niet herpakken, want Vlaanderen mag zich niet herpakken. Elke vrije cent wordt op dit ogenblik in francobelgië geinvesteerd en aan Vlaanderen wordt de taak overgelaten om de schuldenberg zoveel mogelijk onder contrôle te houden en verder af te betalen...

En met het infuus dat op het ogenblik aan Wallonie gegeven wordt, met de hele Belgische regering, het hele Belgische kapitaal achter zich zou het al heel erg gesteld moeten zijn dat het hier (want ik woon in Wallonie, de goede kant van la Belgique op dit ogenblik om te zijn) niet zou verbeteren.

Van de door la Belgique georkestreerde mantra dat de Walen lui zijn (op een ogenblik dat ze liever in Vlaanderen haar centjes investeerde) zal binnen de korste keren niet veel meer te zien zijn en binnen evenzeer niet al te lange tijd zullen de eerste verhalen over de luie Vlamingen de ether ingaan; zoals men nu al, in tegenstelling met enkele jaren terug begint te jammeren over de inadequate Vlaamse bestuurshouding...
Mouahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ha....

hahahahahaha

hahahahahahaha

Citaat:
De vraag is en blijft, waarom de Vlaamse politiekers dat allemaal zo gelaten over Vlaanderen laten heenrollen???
Daar heb jij reeds vroeger op geantwoord: omdat zij meedoen aan het complot.

Citaat:
En kom niet af met je complottheorie, want dat zou enkel een complottheorie kunnen genoemd worden voor mensen die geen ogen in hun kop hebben...
Ik ben echter geen historicus; ik ben geen theoreticus, evenmin een journalist, maar alles wat ik hier schrijf klopt als een bus en voor iemand die er zijn schouders en zijn tijd in wil steken zou dat alles heel gemakkelijk te bewijzen zijn, gestaafd met voorbeelden voor het oprapen...
Maar ja ik begin stijve knieën te krijgen en het oprapen wordt moeilijk...
Een beetje arrogant, neen? Vooral voor iemand die, in tegenstelling tot wat zij beweeert, geen enkele bron weergeeft van zodra er naar "bewijzen" wordt gevraagd.

Voor het overige is uw paragraaf een prachtvoorbeeld van het complotdenken.
Oud 2 juli 2015, 07:14   #262
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
qua bureaucratie kunnen we iets leren van Wallonië, dat is zeker. het aantal regeltjes moet hier in Vlaanderen dringend naar beneden.

voor de rest ken ik een aantal mensen, Vlamingen en Franstaligen, die net zijn geregionaliseerd. Verschil is enorm, Vlamingen zijn tevreden, Franstaligen klagen dat er totaal geen organisatie is, sommigen weten nog altijd niet wat ze moeten doen van werk.
Ik sprak dan ook over mijn eigen sector. Ik kan mij wel inbeelden dat het in andere gevallen omgekeerd was.

En tussen ons gezegd en gezwegen, ondanks de kritiek, zal ik toch nog liever naar Vlaanderen gaan dan naar Wallonië.
Oud 2 juli 2015, 07:21   #263
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik sprak dan ook over mijn eigen sector. Ik kan mij wel inbeelden dat het in andere gevallen omgekeerd was.

En tussen ons gezegd en gezwegen, ondanks de kritiek, zal ik toch nog liever naar Vlaanderen gaan dan naar Wallonië.
wel, er zijn soms rare verhalen dat ik hoor (of ze allemaal waar zijn, geen idee).

maar zo is er ergens een bevoegdheid gesplitst om invoercertificaten uit te schrijven. Dat was dus vroeger federaal, nu gewestelijk. maar de firma's mogen kiezen waar ze hun certificaten afhalen, gelijk vanwaar ze afkomstig zijn. De meesten, ook de Franstaligen, gaan ze in Vlaanderen halen, ook als die in het Nederlands zijn opgesteld. In Wallonië vertrouwen ze het niet.....

Goed, het feit dat Vlaanderen in Brussel zit en Wallonië in Namen zal er ook wel iets mee te maken hebben, veronderstel ik.
Oud 2 juli 2015, 07:24   #264
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Heb je het over Renaix misschien? Gene enkele francofoon die weet dat dat een faciliteitengemeente is; de meeste veronderstellen dat het gewoon franstalig is of niet???
Stop ermee Marie, je maakt je belachelijk met je onwetendheid zo te benadrukken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 07:53   #265
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
qua bureaucratie kunnen we iets leren van Wallonië, dat is zeker. het aantal regeltjes moet hier in Vlaanderen dringend naar beneden.

voor de rest ken ik een aantal mensen, Vlamingen en Franstaligen, die net zijn geregionaliseerd. Verschil is enorm, Vlamingen zijn tevreden, Franstaligen klagen dat er totaal geen organisatie is, sommigen weten nog altijd niet wat ze moeten doen van werk.
Wij zijn kampioen in nutteloze regeltjes... Wat men nu in de steden aan het doen is op vlak van ontkoppeling van regenwater - afvalwater is daar een schoolvoorbeeld van. Ook VLAREM II is een voorbeeld van over reglementering. De absurde eisen rond energieprestatie certificaten zijn nog zo een vlaams onding. De onnozele uitrol van 70km/u beperkingen op gewestwegen op vraag van plattelandsburgemeesters over wiens boeredorp een gewestweg loopt...
We zijn zelfs niet in staat een functionele op en afrit aan een autostrade te maken : bestaat er iets absurder dan bv de uitrit "UZ" in Gent ? Verkeerslichten zetten op het einde van een afrit van een autostrade, daarvan zou zelfs een mongool moeten weten dat dit een onding is.
Gewestwegen naar de kloten helpen door ze terug te brengen op twee rijstroken met kilometerslang verbod om in te halen is ook zoiets... Van zodra er een traktor op de baan komt, ontstaan daardoor files.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 08:42   #266
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wij zijn kampioen in nutteloze regeltjes...

De absurde eisen rond energieprestatie certificaten zijn nog zo een vlaams onding.
EPC een dure verplichting met een lage betrouwbaarheid.

Dat heeft al veel mensen heel veel geld gekost vanwege een foute beoordeling.

Citaat:
Voor het appartement in Gent schommelde de EPC-score tussen 242 en 797, meer dan het drievoudige. Ook de tijd die EPC-deskundigen nodig hadden voor de berekening varieerde sterk, van ongeveer anderhalf uur tot meer dan vier uur. Hetzelfde voor de prijzen die ze aanrekenden. Deze varieerden van 180 euro tot 363 euro en meer.
bron: http://www.livios.be/nl/bouwen-verbo...van-eenduidig/
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 10:32   #267
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Oplossing is heel eenvoudig: laat alle Brusselaars die het willen hun kinderen naar Vlaamse scholen sturen. Je hebt dan onmiddellijk méér Nederlandstaligen, méér Vlamingen zo je wil, in de volgende generaties in Brussel. Tenzij je vindt dat "anderskleurige" Vlamingen minder Vlaams zijn, natuurlijk...
Awel, niemand antwoord? Om het een beetje Orwelliaans uit te drukken: zijn, ja dan neen, sommige Vlamingen dan toch Vlaamser dan de anderen voor de N-VA (en de andere partijen die het Brusselse apartheidssysteem in stand houden)?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 10:54   #268
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, niemand antwoord? Om het een beetje Orwelliaans uit te drukken: zijn, ja dan neen, sommige Vlamingen dan toch Vlaamser dan de anderen voor de N-VA (en de andere partijen die het Brusselse apartheidssysteem in stand houden)?
Uiteraard, een neger zal nooit als een Vlaming worden gezien.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 11:00   #269
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier gaat het over Brussel, hé. Daar is in principe de VGC bevoegd. Er was daar een heel debat tussen Vanhengel en de N-VA-oppositie. Vanhengel vond het positief dat meer Brusselaars de keuze maken voor het Vlaamse onderwijs en niet alleen de groep autochtone Vlamingen (ondanks de barrières die bestaan en die ook Vanhengel niet heeft afgeschaft). De N-VA was het daar niet mee eens: zij vonden dat Vlaanderen niet moest betalen voor leerlingen die niet van thuis uit Nederlandstalig waren. Die zouden maar Nederlands moeten leren in de Franstalige scholen.

Tja, dan moet je niet komen zagen over de verfransing van Brussel, hé.

Mijn alternatief voorstel is nochtans heel eenvoudig: laat alle leerlingen toe tot het Vlaams onderwijs in Brussel. Wie is het hier mee (on)eens en waarom?

Persoonlijk zie ik niet in wat iemand hier tegen zou kunnen inbrengen.
niemand, mocht het budget van gans Vlaanderen, gemeenschappen en gewesten, gedurende enkele jaren wordt gebruikt voor het Brussels onderwijs.
Oud 2 juli 2015, 11:01   #270
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als een zwarte nooit als een Vlaming kan gezien worden, maar wel als een Franstalige, en dit ook wordt toegepast op alle andere etnische minderheden in Vlaanderen, dan is de slotsom vrij duidelijk. In Brussel word je gedwongen om voor een Franstalige of Nederlandstalige identiteit te kiezen (en Bart De Wever wil die keuze zelfs voor vele jaren onherroepelijk maken), dus als de Vlaamse niet voor hand is, zullen deze minderheden voor de Franstalige kiezen (wat ze ook in meerderheid doen, omdat ze b.v. in de Vlaamse scholen niet welkom zijn).

In dat geval is Brussel voor Vlaanderen verloren, tenzij men aan de uiterste rechterzijde van het spectrum nog altijd dromen van etnische zuivering koestert natuurlijk...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 2 juli 2015, 11:03   #271
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niemand, mocht het budget van gans Vlaanderen, gemeenschappen en gewesten, gedurende enkele jaren wordt gebruikt voor het Brussels onderwijs.
We spreken niet over het budget van gans Vlaanderen. We spreken over iets heel eenvoudig: in het Franstalig onderwijs is iedereen welkom. Waarom niet in het Nederlandstalig onderwijs? Waarom sluit het Nederlandstalig onderwijs de facto de grote meerderheid van de etnische minderheden (die in Brussel, kun je volgen, de meerderheid van de bevolking zijn) uit?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 2 juli 2015, 11:04   #272
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een zwarte nooit als een Vlaming kan gezien worden, maar wel als een Franstalige, en dit ook wordt toegepast op alle andere etnische minderheden in Vlaanderen, dan is de slotsom vrij duidelijk. In Brussel word je gedwongen om voor een Franstalige of Nederlandstalige identiteit te kiezen (en Bart De Wever wil die keuze zelfs voor vele jaren onherroepelijk maken), dus als de Vlaamse niet voor hand is, zullen deze minderheden voor de Franstalige kiezen (wat ze ook in meerderheid doen, omdat ze b.v. in de Vlaamse scholen niet welkom zijn).

In dat geval is Brussel voor Vlaanderen verloren, tenzij men aan de uiterste rechterzijde van het spectrum nog altijd dromen van etnische zuivering koestert natuurlijk...
Uiteraard, de machtsstructuren van de slavernij is nog steeds aanwezig. Racisme viert hoogtij, en het ontkennen - bagatelliseren is nog nooit zo erg geweest.

Veel mensen met een kleurtje die je post lezen zullen denken: "Ja zeg, heb je in een grot geleefd ofzo?"

Een Nederlander - Vlaming is blank, de rest is allochtoon .
Oud 2 juli 2015, 11:10   #273
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We spreken niet over het budget van gans Vlaanderen. We spreken over iets heel eenvoudig: in het Franstalig onderwijs is iedereen welkom. Waarom niet in het Nederlandstalig onderwijs? Waarom sluit het Nederlandstalig onderwijs de facto de grote meerderheid van de etnische minderheden (die in Brussel, kun je volgen, de meerderheid van de bevolking zijn) uit?
omdat er niet genoeg geld is.
Oud 2 juli 2015, 11:13   #274
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en de nva wil dat geld dat er wel nog is zelfs terugschroeven. begrijpe wie begrijpe kan.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 11:34   #275
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Door wie?
Oud 2 juli 2015, 11:35   #276
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en de nva wil dat geld dat er wel nog is zelfs terugschroeven. begrijpe wie begrijpe kan.
Ik zou denken dat je fan bent, tenslotte wil de N-VA uw paradijselijke landje redden.
Oud 2 juli 2015, 11:38   #277
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
marie, het feit dat er zo veel regeltjes zijn binnen de Vlaamse administratie, is niet een kwestie van centen of inmenging van Franstaligen, dat is een eigen, Vlaamse, keuze. We mogen ook niet alles op een ander steken en af en toe wat zelfkritisch zijn.
Inderdaad, ik onken niet dat ik al langer Vlaamse zelfstandige en ondernemers steen en been heb horen klagen over de Vlaamse inmengingen en regelgeverijen die meestal tot niet veel meer dienen dan het de ondernemers nutteloos moeilijk te maken, om niet te zeggen het werk onmogelijk te maken.

Ik schrijf dat overwegend toe aan onze linkse vrienden die ook in Vlaanderen dank zij de steun van de franstalige socialisten op federaal vlak al lange tijd ver over hun Vlaams politiek gewicht hebben kunnen spelen en zo ook in Vlaanderen Belgische toestanden of moet ik zeggen wantoestanden hebben kunnen invoeren en inderdaad ook daarvoor betalen nu de Vlamingen de rekening...

Alhoewel ik er ook rekening mee hou dat de verzuiling, en daar zijn natuurlijk alle Vlaamse politieke partijen, buiten het VB en de NVa, onderhevig aan, een heel vuil spel hebben gespeeld.
Maar in ieder geval blijf ik erbij dat dat tegen de wil en het karakter van het overgrote deel van de Vlamingen ingaat.
Opvallend in heel deze observatie is natuurlijk ook de werking van de regimepers, die vooral de laatste jaren totaal haar Vlaams bewustzijn schijnt verloren te hebben en Vlaanderen liever verkettert en de afgrond in te jaagt om haar platvloerse ondergeschiktheid en horigheid aan la Belgique te bewijzen...

Dit zijn enorm verontrustende vaststellingen; maar die had men tien jaar geleden al kunnen voorspellen; het vreemde is dat het allemaal zo gesmeerd, zo voorspelbaar en zo verdomd smerig verloopt en blijft doorlopen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 juli 2015 om 11:58.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 11:38   #278
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
marie, het feit dat er zo veel regeltjes zijn binnen de Vlaamse administratie, is niet een kwestie van centen of inmenging van Franstaligen, dat is een eigen, Vlaamse, keuze. We mogen ook niet alles op een ander steken en af en toe wat zelfkritisch zijn.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 12:52   #279
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie.

Omdat men het beschikbare geld aan andere zaken wil besteden. Dat is ene juistere omschrijving.

Dat is een keuze die door de Vlaamse overheid gemaakt wordt. Het NVA standpunt ter zake is duidelijk: https://www.n-va.be/nieuws/nederland...sprobleem-niet

Zij zijn de enigen die de voorrangsregels wensen te behouden. (Ik vraag me trouwens af of die voorrangregels niet als discriminatie kunnen beschouwd worden.)

Als die keuze op democratische wijze tot stand kwam, moet ik mij daar bij neerleggen. Maar die keuze houdt ook in dat Brussel verfranst. Dat is dan een keuze van de Vlaamse overheid.

Nu kunnen ze blijven stoefen dat het Vlaamse onderwijs beterkoop is dan het Franstalige. Nu kunnen ze blijven stoefen dat de kwaliteit vna het onderiwijs beter is dan het Franstalige.

Dat is gelijk de trainer van de jeugdploeg die enkel de 11 grootste (en sterkste) kinderen laat trainen en spelen bij de kadetten. En dan stoeft dat hij bovenaan in de reeks speelt. Is dat een goede trainer? Neen want die kleine jongens die pas op latere leeftijd zich ontwikkelen vallen zo uit de boot. Zij zullen nooit de goede voetballers worden die ze hadden kunne worden indien ze de kans gekregen hadden.

Is het dat het Vlaanderen dat de meerderheid wenst?

En dan maar zagen over Franstalige uitbuiting en arrogantie en veroveringsdrang....

't is goed in 't eigen hert te kijken... (Alice Nahon)
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2015, 12:59   #280
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Door wie?
Door de witte Vlaming.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be