Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2021, 19:06   #261
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hieronder ook een link naar de studie zelf. De data van die studie is afgebroken op 7 december, dus dat wil zeggen dat het vaccineren hier al een heel tijd voor was.

Methods
Data from three single-blind randomised controlled trials in the UK (COV001/COV002), Brazil (COV003), and one double-blind study in South Africa (COV005) are included in this exploratory analysis as all four trials now meet the required criteria for inclusion of having at least 5 primary outcome cases. The data cut-off date for cases to be included in the current report was December 7, 2020.

https://poseidon01.ssrn.com/delivery...pdf&INDEX=TRUE
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2021, 19:08   #262
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Want opnieuw, heel het gedoe rond corona is niet bedoeld om iemand te beschermen tegen corona, de bedoeling is het aantal ziekenhuisopnames te beperken, zodat die minder belast worden.
Dat zou ik toch nuanceren.
Prio 1 is mensen te beschermen.
Gebeurt dat niet dan worden de ziekenhuizen overbelast.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2021, 19:10   #263
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat zou ik toch nuanceren.
Prio 1 is mensen te beschermen.
Gebeurt dat niet dan worden de ziekenhuizen overbelast.
Nee, natuurlijk is het niet om "mensen te beschermen". Mocht het daarom gaan, dan zouden we een lockdown gedaan hebben die niet meer open ging.

Het gaat hem gewoon om het "gezichtsverlies" om "volle ziekenhuizen" te hebben en een patient moeten te weigeren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 18:12   #264
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Denemarken: geen vaccinatiepaspoort, geen kappersbeurt ...

Citaat:
Digitale pas geeft toegang tot Deense kapper

Denemarken voert digitale gezondheidspasjes in voor dagelijkse activiteiten, zoals cafés bezoeken. Kan een Europees land zo’n Chinees aandoend systeem invoeren met respect voor de privacy en zonder aan discriminatie te doen?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210326_95119831

Citaat:
Denemarken heeft een plan klaar voor de heropening van het land. Premier Mette Frederiksen belooft ‘een langzame heropening van de samenleving’ zodra alle vijftigplussers ingeënt zijn. Dat zou tegen eind mei zijn. Toch belooft ze al in april ook versoepelingen voor kappers, tatoeëerders en hoger onderwijs. Vanaf 21 april mag je in Denemarken zelfs een terrasje doen. En begin mei zouden restaurants, cinema’s en winkelcentra heropenen. Dit alles op één voorwaarde: wie van die diensten gebruikmaakt, moet een digitaal pasje tonen. Daarmee is Denemarken bij de eerste Europese landen die een duidelijke rol aankondigt voor het digitale ‘coronapaspoort’. Niet om te reizen, maar in eigen land.

Uitdoofscenario

Het Deense coronapaspoort krijg je via de app ‘Minsundhed’ (‘Mijn gezondheid’). Toen de overheid het plan deze week voorstelde, volgde een stormloop op de app. Die was enkele uren niet werkzaam. Het digitale pasje zal aangeven dat je ofwel gevaccineerd bent, ofwel immuun dankzij een recente infectie, of dat je de afgelopen 72 uur een test hebt ondergaan.

Apps die dienen om terrassen binnen te raken: het is een systeem waarmee China vorig jaar een pioniersrol speelde. Peking gaf via het digitale ‘verkeerslichtensysteem’ een groene, oranje of rode gezondheidscode. Alleen wie groen kreeg, kon het openbaar vervoer gebruiken of de horeca bezoeken. Oudere mensen op het platteland zonder smartphone bleven ervan verstoken, en het systeem was ook niet erg nauwkeurig (DS 4 december 2020). Toch was de macht van de app totaal: zelfs het huis verlaten bleek voor veel Chinezen moeilijk, dankzij talloze bewakingscamera’s met gezichtsherkenning en een leger bewakers en poortwachters. Ook in Israël hangt deelname aan het publieke leven af van een code.

Kan Denemarken dit systeem invoeren zonder dat het vervalt in een surveillancestaat of zonder dat er discriminatie wenkt? Dat niet alleen vaccinatie, maar ook een test of eerdere infectie deuren opent, omzeilt al het probleem van te schaarse (en dus niet voor iedereen toegankelijke) vaccins. Er komen alvast ook papieren pasjes voor Denen zonder smartphone. De code is gebaseerd op drie duidelijke criteria, niet op algoritmes of big data. Bovendien is er een limiet op het paspoort gezet, aldus nieuwsagentschap Ritzau. Zodra iedere Deen een vaccin heeft aangeboden gekregen, zou de regering ze niet meer verplicht willen maken. Dat Deense ondernemers daarna nog op eigen houtje klanten zonder pasje weigeren, is daarmee echter niet uitgesloten.

‘Diensten ontzeggen is discriminatie’

In Frankrijk overweegt de regering een ‘vrijwillige’ sanitaire pas. De Britse premier Boris Johnson veroorzaakte donderdag controverse toen hij een ‘pasje voor toegang tot de pub’ niet uitsloot.

Aangezien Europa een digitaal reispaspoort uitwerkt, zullen lidstaten zich hoe dan ook moeten beraden over binnenlandse toepassingen. Het is een open vraag of de bureaucratische lasten zullen opwegen tegen de baten. Hoeveel moeite zal het burgers kosten om hun paspoort aan te vragen? Hoelang houdt immuniteit aan en wat zijn pasjes waard als gevaccineerden toch nog (nieuwe varianten) blijken te verspreiden? Welke autoriteiten houden data bij en hoelang? Duwt zo’n systeem mensen die vaccins om medische redenen niet kunnen nemen uit de samenleving?

De Deense minderheidsregering heeft met steun van het parlement haar huiswerk al gemaakt, andere EU-landen, zoals Estland, zitten in de laatste voorbereidende fases. ‘Als België vaccinatie niet verplicht en de vaccinatiecampagne zo chaotisch blijft als nu, kan men juridisch geen onderscheid beginnen te maken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden’, waarschuwt Els Keytsmans (Unia). ‘Er zijn altijd mensen die om medische redenen geen vaccins mogen krijgen. Hen bepaalde diensten of vrijetijdsbeleving ontzeggen, is discriminatie.’
Meer info:
Verschenen op vrijdag 26 maart 2021

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 18:18   #265
denkimi
Banneling

Standaard

De gele sterren worden uitgedeeld.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 18:21   #266
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

ha, never waste a good crisis... holderdebolder naar Chinese toestanden. Volgende stap: sociale kredietscore
Oud 26 maart 2021, 18:28   #267
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Tiens ja, maar deze keer is er geen moedige koning die ze wil opspelden he.
Nu goed, in de mate van het mogelijke zal ik het niet gebruiken, zo een pasje. Dan maar zonder horeca en zo, he. (zelfs al ben ik gevaccineerd).

Het is totaal belachelijk om zo een pasje te geven aan iemand die een A-Z spuit heeft gehad, en die gewoon ziek is van de Z-A variant he.
Oud 26 maart 2021, 18:38   #268
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nu goed, in de mate van het mogelijke zal ik het niet gebruiken, zo een pasje. Dan maar zonder horeca en zo, he. (zelfs al ben ik gevaccineerd).

Het is totaal belachelijk om zo een pasje te geven aan iemand die een A-Z spuit heeft gehad, en die gewoon ziek is van de Z-A variant he.
Dat is ook niet nodig. Ik ben maandag middag in Brussel op restaurant gaan eten. Ok, het was met de uitbater. Het eerste wat hij me zei was: we zitten op dezelfde plaats waar verleden zaterdag de politie wijkinspecteur samen met zijn vrouw zat.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 18:47   #269
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vanaf dat er varianten zijn is dat pasje nutteloos, dus ofwel zijn ze rete-achterlijk ofwel proberen ze de situatie misbruiken om een Chinees systeem op te dringen. Ik vermoed beiden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 18:49   #270
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat een dwaze uitspraak...
Oud 26 maart 2021, 22:04   #271
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ha, never waste a good crisis... holderdebolder naar Chinese toestanden. Volgende stap: sociale kredietscore
Moh die domme Denen toch.
Hoe ist mogelijk?

Tegelijk zeer leuk richting anti-vaxers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 maart 2021, 22:05   #272
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Vanaf dat er varianten zijn is dat pasje nutteloos, dus ofwel zijn ze rete-achterlijk ofwel proberen ze de situatie misbruiken om een Chinees systeem op te dringen. Ik vermoed beiden.
De pasjes hebben een vervaldatum.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 22:10   #273
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moh die domme Denen toch.
Hoe ist mogelijk?

Tegelijk zeer leuk richting anti-vaxers.
Lol, Schoof, natuurlijke immuniteit geldt ook
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 00:35   #274
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn al van 2019 begonnen met zo'n vaccin paspoort, iseale timing

https://ec.europa.eu/health/sites/he...roadmap_en.pdf
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 01:28   #275
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is ook niet nodig. Ik ben maandag middag in Brussel op restaurant gaan eten. Ok, het was met de uitbater. Het eerste wat hij me zei was: we zitten op dezelfde plaats waar verleden zaterdag de politie wijkinspecteur samen met zijn vrouw zat.
Een wijkagent met zijn vrouw nog wel. Dat kan niet anders dan een etablissement met de nodige klasse geweest zijn.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2021, 01:57   #276
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
We kunnen het ook op zijn Belgenlands/Vloms doen:
neuten, teuten en kreften 'omdat als we zelf zagen we 't beter doen.'

Resultaat: HK minder dan 10 gevallen, gemiddeld per dag.
Vlondrenland: honderden (duizenden?) gevallen, gemiddeld per dag.
Oud 27 maart 2021, 05:00   #277
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Resultaat: HK minder dan 10 gevallen, gemiddeld per dag.
Vlondrenland: honderden (duizenden?) gevallen, gemiddeld per dag.
In de grond dus alletwee verwaarloosbare aantallen.
Oud 27 maart 2021, 06:14   #278
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de grond dus alletwee verwaarloosbare aantallen.
Zoals het verschil tussen tien Euro en duizenden Euro.
De 10 zijn voor jou, ik neem de rest.
Eerlijk verdeeld want verwaarloosbaar verschil toch?
Oud 27 maart 2021, 06:24   #279
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zoals het verschil tussen tien Euro en duizenden Euro.
De 10 zijn voor jou, ik neem de rest.
Eerlijk verdeeld want verwaarloosbaar verschil toch?
Ja, inderdaad. Daar komt het min of meer op neer.

Stel dat iemand rond de 100 000 Euro bezit, gemiddeld gezien. In landen met "erge" cijfers hebben we zware problemen voor 1% van het volk, in uw HK hebben we het over 0.01% van het volk.

Het komt er dus op neer dat in onze "zwaar geteisterde" landen, mensen die 100 000 Euro hebben, 1000 Euro "kosten" zouden gehad hebben, en in HK, 10 Euro.

Beide verwaarloosbaar. Iemand die 100 000 Euro heeft, maakt er geen drama van, van 1000 Euro in plaats van 10 Euro kwijt te zijn. Natuurlijk is het marginaal plezanter om 10 Euro kwijt te zijn dan 1000 Euro. Maar het blijft verwaarloosbaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2021 om 06:25.
Oud 27 maart 2021, 07:32   #280
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ho ho ho, wat kan ik het een en het ander regelen. Ik ben geen plebs.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be