Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 22:23   #261
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Een mens met een minimum aan verstand ondertekent nooit iets waarvan hij de inhoud niet kent.
Belachelijke bewering ...
Als je af en toe iets moet ondertekenen, ja, dan let je er wel op.
Maar vraag de eerste de beste chef aan wie per dag honderd en één papieren worden voorgelegd en wiens handtekening daarbij ook louter formeel is of hij al die papieren ook grondig leest ... ofwel lacht hij je uit ofwel reageert hij met wrevel want plezierig is het zeker niet en moest hij daarbij nog die rommel lezen, zeg ...
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 22:24   #262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Belachelijke bewering ...
Als je af en toe iets moet ondertekenen, ja, dan let je er wel op.
Maar vraag de eerste de beste chef aan wie per dag honderd en één papieren worden voorgelegd en wiens handtekening daarbij ook louter formeel is of hij al die papieren ook grondig leest ... ofwel lacht hij je uit ofwel reageert hij met wrevel want plezierig is het zeker niet en moest hij daarbij nog die rommel lezen, zeg ...
Had de Chocoprince misschien die dag honderden gouden boeken te ondertekenen?

Wat u beweert, is pas belachelijk...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 22:24   #263
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Haha! Wat is daar nu mis mee. Zal ik eens berichten posten van Flaminganten, die mij meermaals met de dood bedreigden? (verlaat Vlaanderen blabla, fransdolle laffaard, volksverrader...)

Afin, het raakt men koude kleren niet eens.
Uit pb's citeer je niet, Yann.

Gelukkig heb ik jouw pb's nooit beantwoord want dan schoof je mijn misschien al dat fraais in mijn schoenen.

Slaap lekker, Yann.
Oud 27 februari 2005, 22:25   #264
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals die brief, zeker, die indertijd door jullie zelf was geschreven... Ongetwijfeld herinneren enkele oude getrouwen op dit forum zich nog de hele historie. Was me dat een hilarische bedoening!
Ik kan het bewijzen hoor, maar ik doe het niet. Want de idiot(en) in kwestie zouden dan wel eens kunnen flippen.
Oud 27 februari 2005, 22:25   #265
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op mijn vraag:

WIE WENST U ALS PRESIDENT VOOR DE ONAFHANKELIJKE REPUBLIEK VLAANDEREN?

U mag toch een mening en voorkeur hebben, of is dat tegen de democratie????
wat is dit nu weer voor een oerdomme vraag, vlaanderen heeft toch een minister-president
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 22:27   #266
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
wat is dit nu weer voor een oerdomme vraag, vlaanderen heeft toch een minister-president
Nee, het is u die oerdom bent, want Vlaanderen is niet onafhankelijk.
Oud 27 februari 2005, 22:29   #267
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan het bewijzen hoor, maar ik doe het niet. Want de idiot(en) in kwestie zouden dan wel eens kunnen flippen.
U mag dat gerust bewijzen. Ondertussen hebben we die hilarische periode in de bubbelgeschiedenis ook al meegemaakt. Heel vermakelijk en oorzaak van veel geschater.

Herinneren jullie je ook nog hoe jullie eerst hebben gedreigd me voor de rechter te slepen, alhoewel ik slechts enkele bijkomende elementen onthulde?
Oud 27 februari 2005, 22:33   #268
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag dat gerust bewijzen. Ondertussen hebben we die hilarische periode in de bubbelgeschiedenis ook al meegemaakt. Heel vermakelijk en oorzaak van veel geschater.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Uit pb's citeer je niet, Jan.
Citaat:
Herinneren jullie je ook nog hoe jullie eerst hebben gedreigd me voor de rechter te slepen, alhoewel ik slechts enkele bijkomende elementen onthulde?
nee
Oud 27 februari 2005, 22:35   #269
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee
Ik wel. En het gebeurde niet via PB, maar hier openlijk op dit forum. Vraag maar gerust aan Knuppel die de hele zaak toen ook aandachtig heeft gevolgd. Iemand wat Zeno! betreft.
Oud 27 februari 2005, 22:43   #270
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel. En het gebeurde niet via PB, maar hier openlijk op dit forum. Vraag maar gerust aan Knuppel die de hele zaak toen ook aandachtig heeft gevolgd. Iemand wat Zeno! betreft.
Het spijt me. Dat moet voor de tijd zijn dat ik hier voor de eerste keer op het forum kwam.
Oud 28 februari 2005, 01:54   #271
Pallieter
Partijlid

Standaard

Citaat:
Uit het debat gisteren met Schiltz en De Croo:

- "Ik wil een referendum over België, want een meerderheid van de Vlamingen is voor het behoud van België" BRAVO DE CROO!
Dan toch niet bij ons
http://www.lierse.com/forum/viewtopic.php?t=9586 (kleine doch leuke poll)

BELGIE BARST
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 08:45   #272
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spijt me. Dat moet voor de tijd zijn dat ik hier voor de eerste keer op het forum kwam.
Jammer dat ik toen nog niets 'inkaderde' dan wisten we zeker of jij er al bij was.
In alle geval zegt Jan de waarheid.

Nogal enggeestig van de bub om Jan te willen aanklagen voor het verspreiden van prive info terwijl het een mail was waar iedereen, ook 'outsiders' zoals Jan, moeiteloos konden aangeraken.
Wel raar dat de bub 'info' waar zo gemakkelijk aan te geraken was, hier liever niet terug onder ogen kreeg, terwijl zowat al hun kopstukken dit forum gebruikten als hun (gratis) uitvalsbasis.

Citaat:
Uit pb's citeer je niet, Jan.

En die regel geldt dus ook voor Yann.

Maar wie was dat weer die pas gisteravond aanbood om hier de inhoud van welbepaalde pb's vrij te geven?
Voor jezelf gelden er precies andere regels dan voor je eigen 'slachtoffers'.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 februari 2005 om 08:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 10:58   #273
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp er geen snars van. U, als Vlaams-nationalist, die continu zit te verkondigen dat er niet zoiets bestaat als een Belg-gevoel, wil niet van een referendum over België weten? Hoe kan dat nu? U heeft duidelijk bang voor de uitslag.
O ja? Dan moet u mij eens zeggen waar en wanneer ik dat gedaan heb... Overigens, als u laat uitschijnen mijn standpunten zo goed te kennen, dan weet u ongetwijfeld dat ik geen 'Vlaams-nationalist pur sang' ben: ik heb mijn mening over Vlaamse onafhankelijkheid vs. het voortbestaan van België al meermaals te kennen gegeven.

Citaat:
Onze Koning wordt gecontroleerd door de regering, en heeft geen absolute macht, zoals jullie altijd laten uitschijnen. De job van de Koning is feitelijk louter protocolair. Ongetwijfeld heeft u Verhofstadt ook niet tot premier van België verkozen, maar omdat de meerderheid dat wel deed, moet je u er maar bij neerleggen. En zo is dat ook met onze monarchie. De meerderheid van de Belgen staat er volledig achter.
Je ontwijkt de kwestie... Mijn standpunt is dat een monarchie fundamenteel ondemocratisch is. Ik mag vermoeden dat je abstractievermogen voldoende ontwikkeld is om die nuance te vatten.

Citaat:
Waarom is een referendum persé populistisch? Het is uiteraard uw goed recht om republikein te zijn, maar het maakt uw betoog er niet geloofwaardiger op. Al jarenlang strijden separatisten voor de vernietiging van België, doch zonder succes. Al jarenlang roept men de ene onafhankelijksheidsdatum na de andere uit, doch zonder gevolg. Wordt het niet stillaan tijd om zich neer te leggen bij de situatie? Is het geen zonde van al die verspilde energie?
Ook hier mis je de nuance. Jij stelde dat een beslissing die bij referendum goedgekeurd wordt inherent democratisch is; ik daarentegen ga ervan uit dat dat niet zo is. Een democratie is meer dan louter volksinstemming. Als je een democratie louter op referenda steunt, dan heb je een populistisch regime. Het regime van Napoleon III, bijvoorbeeld, was een regime dat op 'volksinstemming' gebaseerd was, maar het democratisch gehalte lag niet bijzonder hoog.

Citaat:
Het separatisme heeft in België anno 2005 geen bestaansreden meer. De Vlaamse Beweging heeft in de loop van de Belgische geschiedenis meermaals terecht gestreden voor een aantal zaken, zoals de vernederlandsing van de universiteiten op Vlaams grondgebied. Maar dat verhaal is nu definitief afgesloten. Europa is zich aan het organiseren, en België speelt daar een grote rol in.
1. Ik vind het bijzonder storend dat je de Vlaamse strijd om gelijkberechtiging als 'separatisme' afdoet, want dat was het helemaal niet. Doe je dat wel, dan plaats je je, onbewust of niet, aan de zijde van hen die België primair als een franstalig land beschouw(d)en.

2. Separatisme is geen doel op zich, maar een (pejoratief) etiket. Onafhankelijkheid om de onafhankelijkheid is onzin; (meer) autonomie is louter een middel om beter en aangepast bestuur te garanderen. Om eventuele kritiek al te counteren, wil ik hier duidelijk maken dat een staat in het algemeen voor mij een middel is, geen doel. Als ik jouw uitlatingen mag geloven, dan is de Belgische staat voor jou een doel, iets dat er voor en door zichzelf is.

Citaat:
Waarom ben je niet voor een referendum, als je er zo zeker van bent dat België enkel bestaat volgens het buikgevoel van De Croo?
Dat heb ik niet gezegd - je verdraait en/of interpreteert mijn woorden. Ik heb je al aangegeven waarom ik tegen referenda ben. Wat het buikgevoel betreft, heb ik per definitie meer vertrouwen in het mijne dan dat van een ander.

Citaat:
Hoezo? Hij spreekt geen Nederlands?!
Wel, ik zei het al: het lijkt op Nederlands, maar het is er geen. Hij hanteert een belabberde grammatica, gebruikt woorden die niet bestaan en zijn zinnen missen elke interne logica, kortom, aan wat hij zegt kan je kop nog staart krijgen. Hij is zowaar nog erger dan Vanden Brande, want die liep gewoon verloren in zijn eigen woorden.

Citaat:
U kan ook altijd verhuizen naar regimes die u beter lijken. Ik vind het in België alvast niet slecht om leven.
Heeft u mij horen klagen dan? Enfin, je reactie is volledig naast mijn opmerking, en dat is zo ook hetgene ik onthoud van je bijdrage hier.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 11:09   #274
Piet Hein
Minister

Standaard

De Croo is ne zeveraar die geen besef heeft van de wereld van vandaag. Dat hem is vlug uit zijn ivoren toren komt en ziet wat er in werkelijkheid aan de hand is.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 12:45   #275
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Croo is een belgicist die op een adelijke titel aast wegens bewezen diensten aan de 'natie' (zichzelf dus) en de royalen van Laeken.
Daarmee is alles gezegd.
Oud 28 februari 2005, 13:08   #276
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wel, ik zei het al: het lijkt op Nederlands, maar het is er geen. Hij hanteert een belabberde grammatica, gebruikt woorden die niet bestaan en zijn zinnen missen elke interne logica, kortom, aan wat hij zegt kan je kop nog staart krijgen. Hij is zowaar nog erger dan Vanden Brande, want die liep gewoon verloren in zijn eigen woorden.
't Kan waar zijn (ik heb nochtans geen moeite om hem te begrijpen, en dat zeg ik niet omdat ik een De Croo-fan ben).

Maar praten niet veel mensen zo ? En is je opmerking daarover geen manier om nogal oneerlijk via de vorm de inhoud verdacht te maken. Het probleem is dat hij dialect in zijn Nederlands verweeft (lijk de meerderheid van de bevolking).

Als hijzelf dat feit zou aanhalen om te bewijzen dat hij dicht bij het volk staat (doet hij weleens, niet ?), dan zouden we gelijk hebben (hebben we gelijk) de redenering af te wijzen.

Het omgekeerde is waar : de waarde van een mening betwijfelen omdat ze in "slecht Nederlands" wordt geuit is ... laten we zeggen dat het meer zegt over de criticus dan over degene die bekritiseerd wordt.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:28   #277
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
't Kan waar zijn (ik heb nochtans geen moeite om hem te begrijpen, en dat zeg ik niet omdat ik een De Croo-fan ben).

Maar praten niet veel mensen zo ? En is je opmerking daarover geen manier om nogal oneerlijk via de vorm de inhoud verdacht te maken. Het probleem is dat hij dialect in zijn Nederlands verweeft (lijk de meerderheid van de bevolking).

Als hijzelf dat feit zou aanhalen om te bewijzen dat hij dicht bij het volk staat (doet hij weleens, niet ?), dan zouden we gelijk hebben (hebben we gelijk) de redenering af te wijzen.

Het omgekeerde is waar : de waarde van een mening betwijfelen omdat ze in "slecht Nederlands" wordt geuit is ... laten we zeggen dat het meer zegt over de criticus dan over degene die bekritiseerd wordt.
De Croo is enkel voor het volk als het hem goed uitkomt. Zoals gratis bussen in z'n streek ter beschikking stellen voor de voorzittersverkiezingen van de VLD, of meelopen in de karnavalsstoet in Aalst om handjes te schudden. De Croo is het summum van een populist, en dat woord heeft hoegenaamd geen positieve connotatie.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 28 februari 2005 om 13:29.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:43   #278
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

die foto met poetin is wel typisch. en grappig:
2 autoritaire staatsnationalisten bij elkaar.

past bij de BUB en haar 'voor vorst en vrijheid-gedoe'.
Wat moet het De Croo pijn doen dat hiij nu leeft en niet in het verleden, toen kon hij nog een franskiljonse notabele geweest zijn in zijn gemeente...
Oud 28 februari 2005, 13:57   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De goede oude tijd is idd voorbij als je je al door prins karnaval moet laten opmerken op het balkon van het Aalsterse stadhuis.
Oud 28 februari 2005, 14:08   #280
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij hanteert inderdaad vaak een taaltje dat ergens op dialect lijkt, maar over het algemeen praat hij bijzonder slecht en slaagt hij er niet echt in zijn ideeën goed te verwoorden. De oorzaak hiervan ken ik niet, maar ik erger me alvast blauw als ik hem hoor praten, misschien in de eerste plaats omdat hij het als welsprekendheid verkoopt.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be