![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Als je af en toe iets moet ondertekenen, ja, dan let je er wel op. Maar vraag de eerste de beste chef aan wie per dag honderd en één papieren worden voorgelegd en wiens handtekening daarbij ook louter formeel is of hij al die papieren ook grondig leest ... ofwel lacht hij je uit ofwel reageert hij met wrevel want plezierig is het zeker niet en moest hij daarbij nog die rommel lezen, zeg ... |
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat u beweert, is pas belachelijk... |
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelukkig heb ik jouw pb's nooit beantwoord want dan schoof je mijn misschien al dat fraais in mijn schoenen. Slaap lekker, Yann.
|
|
|
|
#264 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#265 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Herinneren jullie je ook nog hoe jullie eerst hebben gedreigd me voor de rechter te slepen, alhoewel ik slechts enkele bijkomende elementen onthulde? |
|
|
|
|
|
|
#268 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#271 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
http://www.lierse.com/forum/viewtopic.php?t=9586 (kleine doch leuke poll) BELGIE BARST |
|
|
|
|
|
|
#272 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In alle geval zegt Jan de waarheid. Nogal enggeestig van de bub om Jan te willen aanklagen voor het verspreiden van prive info terwijl het een mail was waar iedereen, ook 'outsiders' zoals Jan, moeiteloos konden aangeraken. Wel raar dat de bub 'info' waar zo gemakkelijk aan te geraken was, hier liever niet terug onder ogen kreeg, terwijl zowat al hun kopstukken dit forum gebruikten als hun (gratis) uitvalsbasis. Citaat:
En die regel geldt dus ook voor Yann. Maar wie was dat weer die pas gisteravond aanbood om hier de inhoud van welbepaalde pb's vrij te geven? Voor jezelf gelden er precies andere regels dan voor je eigen 'slachtoffers'.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 februari 2005 om 08:49. |
||
|
|
|
|
|
#273 | |||||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Separatisme is geen doel op zich, maar een (pejoratief) etiket. Onafhankelijkheid om de onafhankelijkheid is onzin; (meer) autonomie is louter een middel om beter en aangepast bestuur te garanderen. Om eventuele kritiek al te counteren, wil ik hier duidelijk maken dat een staat in het algemeen voor mij een middel is, geen doel. Als ik jouw uitlatingen mag geloven, dan is de Belgische staat voor jou een doel, iets dat er voor en door zichzelf is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|||||||
|
|
|
|
|
#274 |
|
Minister
|
De Croo is ne zeveraar die geen besef heeft van de wereld van vandaag. Dat hem is vlug uit zijn ivoren toren komt en ziet wat er in werkelijkheid aan de hand is.
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Croo is een belgicist die op een adelijke titel aast wegens bewezen diensten aan de 'natie' (zichzelf dus) en de royalen van Laeken.
Daarmee is alles gezegd.
|
|
|
#276 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Maar praten niet veel mensen zo ? En is je opmerking daarover geen manier om nogal oneerlijk via de vorm de inhoud verdacht te maken. Het probleem is dat hij dialect in zijn Nederlands verweeft (lijk de meerderheid van de bevolking). Als hijzelf dat feit zou aanhalen om te bewijzen dat hij dicht bij het volk staat (doet hij weleens, niet ?), dan zouden we gelijk hebben (hebben we gelijk) de redenering af te wijzen. Het omgekeerde is waar : de waarde van een mening betwijfelen omdat ze in "slecht Nederlands" wordt geuit is ... laten we zeggen dat het meer zegt over de criticus dan over degene die bekritiseerd wordt. |
|
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door instromaniac : 28 februari 2005 om 13:29. |
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
die foto met poetin is wel typisch. en grappig:
2 autoritaire staatsnationalisten bij elkaar. past bij de BUB en haar 'voor vorst en vrijheid-gedoe'. Wat moet het De Croo pijn doen dat hiij nu leeft en niet in het verleden, toen kon hij nog een franskiljonse notabele geweest zijn in zijn gemeente...
|
|
|
#279 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De goede oude tijd is idd voorbij als je je al door prins karnaval moet laten opmerken op het balkon van het Aalsterse stadhuis.
|
|
|
#280 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|