![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2821 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo subjectief is het dus helemaal niet , gezien de maatschappelijke standpunten daarover. Maar waarom zou om religie niet gelachen mogen worden? |
|
|
|
|
|
|
#2822 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar stel ik dat dit laatste niet 'mag' gebeuren? Ik wijs er JimmyB er alleen even op dat beledigende taal ook vanuit een ander kamp komt. Doelbewust schofferend trouwens.
|
|
|
|
|
|
#2823 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2824 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2825 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind het abominabel om mensen van wat dan ook uit te sluiten wanneer het net gewone mensen zijn zoals u en ik. Dat Franse bisshoppen dan nog eens hun stem durven verheffen tgo een overheid, is er dubbel over. Vanaf het ogenblik dat je mensen vanwege iets totaal irrelevant zoals seksuele geaardheid gaat onderscheiden van andere mensen, doe je een oproep tot geweld onrechtstreeks. De maatschappij heeft dit echt niet nodig. |
|
|
|
|
|
|
#2826 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2827 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En met een studie rechten achter de rug, zou ik met alle plezier en heel vakkundig de Kerk het vuur aan de schenen kunnen leggen. Als de Kerk homoseksuelen het licht van de zon niet gunt, of vrouwen welbepaalde levensfuncties toebedelen terwij ze daar zelfs niet eens inspraak in hebben, en terzelfdertijd een monopoliepositie behouden op het vlak van 'defectief menselijk brein heeft nood aan het spirituele en wij hebben het standaardaanbod' en van die menselijke kwetsbaarheid gretig gebruik maken; en er zelfs op teren, en dat door de eeuwen heen zeer verfijnd hebben met een ferme vinger in de pap op gebied van economie, grondbezit, en politiek, (heb ik nu alles in een notendop?) dan kom ik tot de conclusie dat de Kerk ernstig destructief bezig is ipv constructief. Ik hou niet van structuren die destructief bezig zijn. Dat soort structuren moet zich beperken en eigenlijk underground gaan en gewone mensen niet te veel lastig vallen. Want het hele gedoe van die Franse bisshoppen en van de katholieke Kerk is op zich grotesk. Niet alleen grotesk maar destructief. Om het plat te zeggen: 'Daar komt niks goe van.' Laatst gewijzigd door parsprototem : 20 december 2012 om 21:12. |
|
|
|
|
|
|
#2828 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2829 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dergelijke taal hoort men bijvoorbeeld nooit als voor de zoveelste keer een of andere "kunstenaar" van een werk is bevallen waarin hij spot met de heilige zaken van het christendom. Dan hoort men geen vraag als "heeft het wel een toegevoegde waarde". Of hoe het uiteindelijk daar niet om draait, maar wel de schrik voor de confrontatie die de westerse vrijheid aangaat met een zienswijze die hier niet mee verenigbaar is. |
|
|
|
|
|
|
#2830 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2831 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2832 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2833 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2834 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Los daarvan, even deze opmerking: als ik, als burger van dit land, mijn stem verhef over een bepaald wetsvoorstel, "verhef ik mij dan tegen de overheid"? Kent u eigenlijk wel het verschil tussen wet en wetsvoorstel? En houdt het volgens u in dat kritiek op een wet ook automatisch inhoudt dat men zich tegen de overheid keert? |
|
|
|
|
|
|
#2835 | |
|
Banneling
|
Citaat:
'Waarom zou je respect moeten hebben voor een katholieke geloofsleer of voor een islamgeloofsleer die beiden destructieve tentakels hebben?' of 'Waarom zou ik respect hebben voor een katholieke geloofsleer of voor een islamgeloofsleer die beiden destructieve tentakels hebben?' of 'Ik heb geen respect voor een katholieke geloofsleer of voor een islamgeloofsleer die beiden destructieve tentakels hebben.' of 'De katholieke geloofsleer en de islamgeloofsleer hebben destructieve tentakels.' Voil�*, we zijn er! Dank u om mij op die redenatieweg te helpen. |
|
|
|
|
|
|
#2836 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En nu we toch over 'gronden ' bezig zijn... de ene zaait en ergens anders wordt er geoogst. Ik heb het altijd jammer gevonden dat 'geduld hebben' geen elfde gebod was. |
|
|
|
|
|
|
#2837 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tuurlijk ontkent de Kerk dat ze tot geweld oproept. Tuurlijk, tuurlijk. Maar die dikke laag haalt het bij mij niet. Vrouwen en homoseksuelen uitsluiten tenzij ze zondigheid bekennen ... in 2012? Deze mensen duidelijke signalen geven van: 'Als je gelovig bent, moet je ofwel tevreden zijn met het schaapzijn alleen (de vrouwen) en je voorkeur voor je eigen geslacht zien als een zonde waar je aan dient te werken en het ook ongedaan maken, zoniet ben je niet welkom.' Dat gezever. Het schrijnende is dat het katholieke gevolg die stigmatisaties overneemt en er legitimatie in vindt om op economisch en op politiek vlak er daadwerkelijk werk van te maken in vele landen. Ik kan me niet inbeelden dat een Pools homostel hand in hand kan lopen in een Pools dorp. Ik blijf bij laster en eerroof. Welke onnozelaar heeft jou opgevoed dat je om een citaat vraagt? Laatst gewijzigd door parsprototem : 21 december 2012 om 00:36. |
|
|
|
|
|
|
#2838 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind dat de Kerk vanwege haar uitgebreide infrastructuur een tijdelijke coalitie van politieke partijen (meer is een overheid niet) constructieve stappen van zo'n overheid geen stokken in de wielen dient te steken. Waar is de deontologie? De Kerk is toch geen scrupuleuze multi-national of wel? En hoe komt het dat ik de indruk heb dat wanneer een overheid relevant destructief bezig is, de Kerk een opvallende stilte behoudt? Laatst gewijzigd door parsprototem : 21 december 2012 om 00:49. |
|
|
|
|
|
|
#2839 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Aangezien er geen objectieve parameters zijn of wat kan en wat niet kan moet alles dus kunnen on overheerst de vrije meningsuiting. Desondanks vind ik bepaalde uitlatingen, zowel tegen christenen als tegen moslims als tegen homoseksuelen etc... onverstandig omdat het tegen zichzelf kan keren maar dit is dan gewoon zo. Ik vind het ook wel positief dat het ontkennen van de holocaust verboden is maar dan moet men de lijn doortrekken en het ontkennen van alle vaststaande feiten die kwetsend kunnen zijn voor een grote bevolkingsgroep verbieden. |
|
|
|
|
|
|
#2840 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is verschil tussen de boodschap dat homoseksuelen geen gelijkwaardige mensen zijn zoals Jan doet, gezien zijn uitspraken dat die mensen de waarde van het huwelijk " omlaag" halen. Of de boodschap dat Mohammed een boze woestijnrover was, die religie gebruikte als oorlogstactiek, of erop wijzen dat het Christendom evengoed fabeltjesland is. Ik vind niet dat je de laatste uitspraak zou moeten verbieden, het eerste echter wel, omdat dit discriminatie is. Discriminatie kan niet, kritiek op religie, zelfs onder de vorm van spot echter wel en er is geen enkele reden om dit in te perken. |
|
|
|
|