Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2012, 12:36   #281
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ja hoor.
En ik interpreteer "mein kampf" als "hansje en grietje". en nu ben ik een brave nazi.

hoe leuk.
ja hoor leuk.
Oud 10 mei 2012, 12:47   #282
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag bronnen uit koran of ahadith om dit aan te wijzen aub. In mijn +10-jarige studie over islam ben ik dat nog nooit tegengekomen, maar uiteraard ben ik steeds bereid om bij te leren.

Er is AMPER gelijkenis tussen islam en de joodse of christelijke leer.
Waar haal jij toch die desinformatie? Politiek gekleurde lesjes gehad in de klas?
Ik heb altijd op katholieke scholen gezeten met soms zelfs een priester als leeraar, dat moet ik toegeven. Dan leer je dat de teksten er eigenlijk niet veel toe doen, het gaat hem over interpretatie en praktijk zoals vlijmscherp al aangaf. Je hebt echt wel gematigde strekkingen binnen de islam evenals extremen bij de christenen.

Wat moet je van volgende bijbelse teksten denken dan? Het is aan de gelovige om alles letterlijk te nemen of niet, je beslist zelf hoe extreem je die teksten wil interpreteren dus wat die teksten letterlijk zeggen doet er niet toe. Het is de praktijk die telt en dat verschilt bij elke groepering.
Waarom vermoorden ze hier ook geen homo's in massa? Het staat nochtans geschreven, iedereen die ook maar iets misdoet kan ook al niet naar de hemel maar daarvoor heb je de biecht natuurlijk, dat is dan weer makkelijk opgelost.

Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."

Korinthiërs 6:9-10: "Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beërven."

Deuteronomium 25:11-12: 'Ingeval mannen met elkaar vechten, en de vrouw van de een erbij gekomen is om haar man te bevrijden uit de hand van degene die hem slaat, en zij haar hand heeft uitgestoken en hem bij zijn schaamdelen heeft vastgegrepen, dan moet gij haar hand amputeren. Uw oog mag geen leed voelen.'
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 12:52   #283
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik heb altijd op katholieke scholen gezeten met soms zelfs een priester als leeraar, dat moet ik toegeven. Dan leer je dat de teksten er eigenlijk niet veel toe doen, het gaat hem over interpretatie en praktijk zoals vlijmscherp al aangaf. Je hebt echt wel gematigde strekkingen binnen de islam evenals extremen bij de christenen.

Wat moet je van volgende bijbelse teksten denken dan? Het is aan de gelovige om alles letterlijk te nemen of niet, je beslist zelf hoe extreem je die teksten wil interpreteren dus wat die teksten letterlijk zeggen doet er niet toe. Het is de praktijk die telt en dat verschilt bij elke groepering.
Waarom vermoorden ze hier ook geen homo's in massa? Het staat nochtans geschreven, iedereen die ook maar iets misdoet kan ook al niet naar de hemel maar daarvoor heb je de biecht natuurlijk, dat is dan weer makkelijk opgelost.

Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."

Korinthiërs 6:9-10: "Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beërven."

Deuteronomium 25:11-12: 'Ingeval mannen met elkaar vechten, en de vrouw van de een erbij gekomen is om haar man te bevrijden uit de hand van degene die hem slaat, en zij haar hand heeft uitgestoken en hem bij zijn schaamdelen heeft vastgegrepen, dan moet gij haar hand amputeren. Uw oog mag geen leed voelen.'
dit zijn bijbelse teksten, geen teksten uit het NT.

Ik begrijp uw keuze van teksten, zal ik de foto's van de opgehangen homo's er dan bij zetten? of nee, dat was uit Iran, Irak, Egypte en andere islamitische landen.
In Rome gooien ze de homo's net zoals in Marokko van de Sint Pieterskoepel neem ik aan?

en uiteraard hebben christenen uit de twintigste eeuw, net als hun islamitische neefjes ook de gewoonte hun dochters te eremoorden als ze met een verkeerde ongelovige naar huis komt zeker? De christenen zijn er precies beter in, want die komen daarvoor niet in de krant blijkbaar.

Maar kom, het is gut. je krijgt je politiek correcte puntjes, en mag ik je islamitische toewensen dat je kleindochter haar schaamlippen zal mogen behouden in de toekomst?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 13:05   #284
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp uw keuze van teksten, zal ik de foto's van de opgehangen homo's er dan bij zetten? of nee, dat was uit Iran, Irak, Egypte en andere islamitische landen.
In Rome gooien ze de homo's net zoals in Marokko van de Sint Pieterskoepel neem ik aan?

en uiteraard hebben christenen uit de twintigste eeuw, net als hun islamitische neefjes ook de gewoonte hun dochters te eremoorden als ze met een verkeerde ongelovige naar huis komt zeker? De christenen zijn er precies beter in, want die komen daarvoor niet in de krant blijkbaar.

Maar kom, het is gut. je krijgt je politiek correcte puntjes, en mag ik je islamitische toewensen dat je kleindochter haar schaamlippen zal mogen behouden in de toekomst?
hoe iemand zo fundamentalistisch kan zijn zoals jij, ik zal het nooit verstaan hoor.

de ene moslim is de andere niet, versta jij dat? het is niet omdat de ene moslim het goed vindt dat homo's worden opgehangen dat de andere dat ook wilt.
Oud 10 mei 2012, 13:17   #285
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Sinds wanneer telt die bijbel niet meer, heeft die echt 0,0 waarde bij de christenen?

Amerika is een christenland en zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor de oorlog tussen Irak en Iran (2 miljoen doden) en de oorlog op Irak zelf (half miljoen doden of meer), of is dat weer iets anders omdat ze geen clitorissen uitsnijden maar enkel gezinnen afslachten en verkrachten? Ik durf niet zeggen dat islam landen meer doden veroorzaken dan christen landen, daar zou ik wel eens een tabelletje van willen zien.

Clitorissen uitsnijden en homo's ophangen is natuurlijk ronduit afschuwelijk maar niet algemeen binnen de islam, niet iedereen volgt die barbaarse zaken en is zelfs verboden in verschillende islamitische landen. In engeland heeft onderzoek uitgewezen dat 10.000 meisjes besneden zijn en toch is er nog nooit iemand voor veroordeeld, wat is dan het verschil met een islam land waar het ook niet veroordeeld wordt?

Laatst gewijzigd door BonBon : 10 mei 2012 om 13:27.
Oud 10 mei 2012, 13:28   #286
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

BonBon neemt de 'taak' van 'soof' over.

ìemand moet tenslotte 't vuile werk doen en de kattelieken of kristenen 'bashen'.

't Verschil is dat 'extreme' kristenen hun leer, 't voorbeeld van hun christusfiguur, nìet volgen en 'extreme' mohamedanen juist wèl 't voorbeeld van hun mohamedfiguur!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 13:31   #287
BonBon
Banneling

Standaard

Sorry, niet 10.000 maar 100.000 besneden meisjes in Engeland zonder bestraffing, ik zie alvast geen verschil in aanpak. De teksten zijn misschien anders maar de praktijk is hetzelfde.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ittannie.dhtml

Laatst gewijzigd door BonBon : 10 mei 2012 om 13:34.
Oud 10 mei 2012, 14:39   #288
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, niet 10.000 maar 100.000 besneden meisjes in Engeland zonder bestraffing, ik zie alvast geen verschil in aanpak. De teksten zijn misschien anders maar de praktijk is hetzelfde.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ittannie.dhtml

Een ingevoerde praktijk wel te verstaan. Een culturele 'verrijking'. Men laat begaan omwille van politieke correctheid. Diversiteit is een 'verrijking'. Wij moeten ons maar aanpassen

Laatst gewijzigd door smiley : 10 mei 2012 om 14:39.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 14:54   #289
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hoeven ook niet alles te verklaren, het heelal is inderdaad zo immens groot en ingewikkeld dat we het als mens eigenlijk niet kunnen bevatten. Het is niet omdat we iets niet begrijpen dat er daarom een god of opperwezen achter zit.
mijn atoomtheorie is de verklaring van het heelal.

Het is des mensen wezen de dingen te begrijpen naar Gods eeuwige en oneindige geest.

Daarom is het beter je eerst in mijn atoomtheorie te verdiepen voor je met wat halfzachte kritiek aan komt dragen.
Citaat:
Als ik het goed begrijp zegt de "atoom"-theorie dat onze atomen op zich elk een heelal vormen
Dat is al fout: atomen bestaan uit ruimteschepen en maken elk voor zich deel uit van het eeuwige en oneindige heelal.
Citaat:
en wij als heelal ook een onderdeel vormen van een hoger atoom tot in de oneindigheid.
Dat is ook fout: wij gaan wel in de toekomst het heelal ombouwen tot een ruimtevaartcultuur, bestaande uit macro-atomen.
Citaat:
Dat is een theorie die al verschillende keren is aangehaald in SF literatuur maar is compleet zonder basis,
Ook dat is fout, want mijn atoomtheorie is nergens anders te vinden en de basis daarvoor is de Logica.
Citaat:
als dat mogelijk zou zijn dan zou ons heelal en wij er compleet anders uit zien omdat de natuurwetten anders zouden zijn. Het is leuk als idee, meer niet vrees ik.
Nogmaals: verdiep je eerst voor je een hoop onzin uitkraamt.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

Citaat:
Als mens hebben we wel een bewustzijn gekweekt gewoon door het opslaan van gegevens in cellen, we zijn een databank van informatie en instinkten en daarmee hebben we een bewustzijn opgebouwd wat best indrukwekkend is.
Ons bewustzijn is voortgekomen uit het hogere bewustzijn van de microwezentjes die de hele evolutie hebben ontwikkeld van uit de microkosmos vandaan.

Citaat:
Theoretisch/filosofisch is het dus mogelijk dat het heelal op zich een soort bewustzijn kan hebben als je zonnestelsels als cellen en atomen zou zien,
dat is niet zo: dat hogere bewustzijn zit in de microkosmos en niet in de macrokosmos.
Dat laatste moet nog wat worden als wij zelf de macrokosmos gaan ombouwen tot een hogere ruimtevaartcultuur.
Citaat:
maar dan nog is het geen god. Godsdienst is er omdat de mens op alles een antwoord wil hebben, ook de zaken die men niet begrijpt.
Ook dat is onzin.

God is de Logische Geest als grondslag van het heelal.
Deze Geest bestaat ook werkelijk in de vorm van een oneindig aantal microwezentjes.

Ook is deze Geest in ons werkzaam.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 14:55   #290
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Aan de ene kant heb ik welonderbouwde, wetenschappelijke kennis en verklaringen van de biologie, anatomie en andere zaken.
Aan de andere kant heb ik de uitspraken van wat de Engelsen "a Fruitcake" noemen.

Ik prefereer de wetenschap.
Dus jouw voortdurend schelden beschouw je zeker als "wetenschap".

Ik bedank voor zulk een "wetenschap".
Oud 10 mei 2012, 15:13   #291
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amerika is een christenland en zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor de oorlog tussen Irak en Iran (2 miljoen doden)
Lichtjes overdrijven mag.

Bij de haren trekken niet.
Oud 10 mei 2012, 15:25   #292
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je weet toch dat men teksten kan interpreteren en dat zelfs tussen vertalingen er verschillen kunnen zijn?
Je weet toch dat vertalingen ongeldig zijn en dat het na de 10e eeuw haast onmogelijk is geworden nieuwe interpretaties toe te voegen bij de soennieten. Bij de sji'ieten staat de 'poort' nog open.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 10 mei 2012 om 15:36.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 15:35   #293
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je het zo bekijkt en enkel naar teksten kijkt, is het hindoeïsme dan niet nog beter? Er zijn zelfs stromingen die het kastenstelsel nooit gekend hebben en is zowat de oudste van de grote religies, misschien tijd om over te stappen.
Het zou me verheugen te vernemen welke.

Bij mijn weten kenden de 6 grote (orthodoxe) darsana's allemaal het kastensysteem en je moet al naar niet orthodoxe systemen gaan - die het gezag van de veda's niet erkennen - om het kastenbegrip te overstijgen. En dan spreken we over het boeddhisme of jaïnisme. Maar de vraag is of je dan nog in het hindoeïsme zit.
Oud 10 mei 2012, 15:52   #294
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus jouw voortdurend schelden beschouw je zeker als "wetenschap".

Ik bedank voor zulk een "wetenschap".
Waar lees jij scheldwoorden?
Oud 10 mei 2012, 16:07   #295
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Lichtjes overdrijven mag.

Bij de haren trekken niet.
De VS hebben wel veel wapens geleverd en bondgenoot Irak zeker niets in weg gelegd, zonder de steun van de VS zou het best anders kunnen gelopen zijn. Maar dat zijn natuurlijk hypotheses, het kan goed zijn dat die oorlog er toch zou gekomen zijn, dat wel.
Oud 10 mei 2012, 17:54   #296
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar lees jij scheldwoorden?
Dus wacko en fruitcake is jouw manier van communiceren?

Maar goed: als je zelfs dat niet beseft ben je nog verder heen dan ik dacht.
Oud 10 mei 2012, 17:59   #297
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus wacko en fruitcake is jouw manier van communiceren?

Maar goed: als je zelfs dat niet beseft ben je nog verder heen dan ik dacht.
Dat is niet schelden, dat is de waarheid. Ik zeg niet dat jijzelf gek bent, maar de theorieën van je zijn om op zijn zachts te zeggen minstens absurt...
Oud 10 mei 2012, 18:15   #298
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
De VS hebben wel veel wapens geleverd en bondgenoot Irak zeker niets in weg gelegd, zonder de steun van de VS zou het best anders kunnen gelopen zijn. Maar dat zijn natuurlijk hypotheses, het kan goed zijn dat die oorlog er toch zou gekomen zijn, dat wel.
Irak had wel bijna uitsluitend Russische wapensystemen.

Iran daarentegen had modern Amerikaans spul, maar de komst van Khomeini en de gijzeling van een aantal Amerikanen had daar een serieus haar in de boter gelegd.

Ik stel vast dat je nu al stelt: Heel andere taal....
Oud 10 mei 2012, 18:19   #299
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet schelden, dat is de waarheid. Ik zeg niet dat jijzelf gek bent, maar de theorieën van je zijn om op zijn zachts te zeggen minstens absurt...
Het is schelden.

En mijn atoomtheorie is de logisch waarheid.

Dat wat de wetenschap beweert is juist absurd als zou het heelal uit het Niets van een Oerknal zijn voortgekomen.

En al zou het heelal een levenloos mechaniek zijn en het leven door toeval ontstaan.

Dat is wat ik nou absurd noem.

DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN
1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt.
En ook niet wat er nu vóór die Oerknal was.
2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.
Dat wordt dan maar met toeval “verklaard”.
4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.
(Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn)
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort.

Oud 10 mei 2012, 22:27   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer telt die bijbel niet meer, heeft die echt 0,0 waarde bij de christenen?
De bijbel wordt gelezen naargelang het letterkundig genre van het boek. De bijbel is immers een verzameling boeken van soms heel uiteenlopende aard. Daarom ook leest men de bijbel vanuit de traditie. Niet vanuit de eigen fantasie, losgerukt uit de context.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be