![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Banneling
|
Maak je om mij geen zorgen; ik had niets anders verwacht. Ze houden zich van de domme, want naar de kern van de problemen gaan is te veel gevraagd van hun verstand of moet ik eerder van hun eigenliefde zeggen; liever de kop dieper en dieper in het zand steken en natuurlijk, zoals u zo juist opmerkte, als een roedel bij elkaar verdere verblinding gaan zoeken. Wie geef graag toe dat hij totaal bedrogen is door diegene van wie hij dacht dat ze aan zijn kant stonden en nog erger dat hij moet toegeven dat hij hoofdzakelijk zichzelf voor de zot heeft gehouden want alle tekenen van het bedrog liggen er voor het oprapen, maar men keek liever de andere kant uit.
|
|
|
|
|
#282 |
|
Banneling
|
Lees de zesde staatshervorming en kom daarna zagen of blijf blind in je eigenwaan maar zwijg dan want je komt hier niets verkopen dan vervuilde lucht.
|
|
|
|
|
#283 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#284 | ||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door peter1962 : 12 februari 2014 om 22:45. |
||||||
|
|
|
|
#285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, en wat brengt Vlaanderen ons? Niks omdat wij Vlaamse Brusselaars, wij zorgen er misschien wel voor dat Vlaanderen nog een band heeft met haar hoofdstad, maar stank voor dank ja want als het gaat om kiezen, dan zal Vlaanderen snel snel haar eigen baten verdedigen. Kijk maar naar de splitsing van BHV die Vlaanderen wou maar waardoor wij Vlaamse Brusselaars nu op niemand meer kunnen stemmen want de Vlaamse partijen die halen de kiesdrempel toch niet. Maar wij mogen niks zeggen, wij mogen juist zwijgen want Vlaanderen moet Brussel hebben totdat zij ons nodig hebben, dan zien zij ons wel zitten, zolang dat niet het geval mogen wij stikken. Bedankt Vlaanderen! En zelfs zo staat er zelfs nog teveel inhoud in...
|
|
|
#286 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En discussies zijn interessant vooral als ze niet dieper graven naar de onderliggende oorzaken. Want die wenst u liever niet te kennen. De francofonie kent u zogezegd ook niet; u heeft liever dat ik personen bij naam en toenaam noem; hewel, mijnheer, ik ga mij niet bezig houden met wie wat gezegd heeft en wie wat op wie of wat heeft afgeschoven; de francofonie, de hele francofone bende die het bestuur van dit land in handen heeft is voor mij klaar en duidelijk genoeg en ten andere voor u ook, maar u moet u toch op de ene of de andere manier beschermen tegen de werkelijkheid, niet? Dus maar uitvluchten zoeken overal waar u ze kunt vinden! |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik heb niet de pretentie te weten dat ik exact kan duiden waar het verschil zit. Het enige wat we in ons systeem van representatieve democratie kunnen meten is de zetelverdeling die uiteindelijk het stemgedrag bepaalt. Dat is geen graadmeter om te meten wat er in het hoofd van U en mij als burger afspeelt over deze vraag. Sorry, ik moet u het antwoord schuldig blijven.
|
|
|
|
|
#288 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Banneling
|
Een onweerlegbaar feit is er uit de zesde staatsmisvorming te leren; nl dat we belazerd zijn dat het niet meer kan. Niets intentieproces, het staat zwart op wit op papier en het is gestemd en heel wat is zelfs in de grondwet gebetonneerd zodat de Vlamingen het later er niet uit kunnen halen want ze kunnen dat niet zonder de goedkeuring van de francofonie en die zal die goedkeuring natuurlijk nooit geven. Klaar en duidelijk en ga jij nu daar ook eens klaar en duidelijk op antwoorden of ga je zoals gewoonlijk je verstoppen achter nonsens-praat?
|
|
|
|
|
#292 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Staatshervorming van België N° 6 (versie Marie daenen): art.1 §1 Jullie zijn belazerd. art.1 §2 Het is gestemd. art.2 §1 Het is in beton gegoten. art.2 §2 Durf er hem niet uithalen!!! art.2 §3 Niemand krijgt toestemming om er hem uit te halen. art.3 §1 Wie niet klaar en duidelijk antwoordt of wie zich verstopt achter nonsenspraat: de dood met de riek! Getekend: Le 21 juillet 2014 Le Rwa, La Francofonie, La Belgique
|
|
|
|
#294 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Spontaan & vanuit sympthie voor Marie, deze kleine tekstuele aanpassing van het gekende 'We're only making plans for Nigel' http://www.youtube.com/watch?v=gXNhL4J_S00 Citaat:
|
||
|
|
|
|
#295 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
1. Je confirmeert dus dat 54,5 % van de zetels in een landsdeel GEEN ruime meerderheid is. 2. Je confirmeert dat er duidelijk een verschil is tussen de landsdelen. Ik neem daar nota van. Ik begrijp dat u het antwoord schuldig moet blijven, want u heeft ook niet alle antwoorden, zoals ik zelf ook niet alle antwoorden heb. Maar blijkbaar heb je jezelf nog nooit die vraag gesteld, nl vanwaar dat verschil( in de door u aangereikte cijfers) in de 2 landsdelen ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
|
|
|
|
#298 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
[quote=peter1962;7014897] Nee Marie, dat zou niet de grote vraag moeten zijn. Om te beginnen is belgië absoluut niet in gevaar dus moet er geen reddingsactie opgezet worden. Verder moet niemand, vlaming noch waal, zich verantwoorden waarom hij simpelweg niet zijn land kapot wenst te maken. Probeer te begrijpen dat het probleem niet bij degene zit die geen zin heeft in revoluties en wilde avonturen die voortvloeien uit gefrustreerde wensdromen van een kliekje separatisten. [quote] Of België in gevaar is of niet, misschien spijtig voor u maar dat interesseert mij geen ballen meer; ik interesseer mij niet meer voor een natie die mijn volk een kogel door de rug gejaagd heeft (lees de zesde staatshervorming). en u zit er volledig langs, ik ben altijd Vlaamsvoelend geweest zonder tegen België te zijn maar verraad verdraag ik niet. Ik ben zeker geen type dat op de barricades gaat staan, ik ben nog nooit van mijn leven mee opgestapt in een betoging en ik heb ook nog nooit geijverd voor de ene of andere partij. Verraad is verraad en de gevolgen van het laatste verraad zijn desastreus voor Vlaanderen. Of u het nu wil geloven of niet maar la Belgique heeft Vlaanderen afgeschreven en ze is al goed op weg om haar doelstellingen te bewerkstelligen. Via de nieuwe financieringswet word Vlaanderen jaarlijks voor heel wat miljarden meer in het deficiet gezet, via de nieuwe bevoegdheidsoverdrachten, waarop men, buiten dat Vlaanderen niet krijgt waar ze recht op heeft en reeds daar sterk benadeeld is ten opzichte van Wallonië nog eens voor 20% bespaard en te gelijker tijd blijven alle beslissingsmechanismen van de economie en de overgedragen bevoegdheden in handen van de federale staat, die stijfvoetig weigert de hoognodige aanpassingen te doen die Vlaanderen hoognodig heeft om zijn economie terug op de rails te proberen te zetten tijdens deze mondiale economische en monetaire crises. U zult zeggen dat dezelfde wetten gelden voor Wallonië, wat niet het geval is want het grootste deel van Wallonië is geklasseerd als achtergebleven gebied door Europa en daar gelden andere wetten. Dus de federale staat doet er alles aan om een heropleving van de Vlaamse economie tegen te houden (zie de vragen van Peeters waar steeds weer een categoeriek njet van de federale regering als antwoord op kwam, zo gezegd omdat er geen geld voor was en omdat de regering moest besparen, terwijl jaarlijks wel weer enkele miljarden meer naar Wallonië worden verscheept kon er voor Vlaanderen geen miljoen bij af) en te gelijker tijd wordt elke af te romen euro in Wallonië geïnvesteerd om te proberen, samen met het geld van het Belgische grootkapitaal Wallonië binnen de korste keren een economische heropleving te doen kennen [quote=peter1962;7014897] Vreemd toch dat ik als taalgrensbewoner totaal geen last heb met mijn buren. Ik woon op twee straten afstand van wallonië en hier is nooit miserie. Zit het probleem niet tussen jouw oren ? [quote] Vreemd ik heb heel veel franstalige familie en vrienden, ik kom er dagelijks over de vloer en ik ben heel goed gezien bij hen? Dus ik denk niet dat het probleem tussen mijn oren zit. Ik val ook de franstalige man niet aan maar de francofone machine die er alles aan doet om de franstalige Vlaamsonkundig te laten en de twee bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Hier kan ik met heel veel feiten aankomen; dus ik spreek zeker niet in het luchtledige. Citaat:
Slaap wel Peter en als je dit laatste wil tegenspreken dan zul je toch de zesde staatshervorming moeten lezen om daar naar pijlers te zoeken die mij hier tegenspreken. Laatst gewijzigd door marie daenen : 12 februari 2014 om 23:41. |
||
|
|
|
|
#299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nog 103 dagen en Bart mag weer een paar maanden op Franse les bij De Don. |
|