Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 12 februari 2014, 22:32   #281
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ik merk dat de roedel zich nog uitbreidt. Bloed is geroken.
Maak je om mij geen zorgen; ik had niets anders verwacht. Ze houden zich van de domme, want naar de kern van de problemen gaan is te veel gevraagd van hun verstand of moet ik eerder van hun eigenliefde zeggen; liever de kop dieper en dieper in het zand steken en natuurlijk, zoals u zo juist opmerkte, als een roedel bij elkaar verdere verblinding gaan zoeken. Wie geef graag toe dat hij totaal bedrogen is door diegene van wie hij dacht dat ze aan zijn kant stonden en nog erger dat hij moet toegeven dat hij hoofdzakelijk zichzelf voor de zot heeft gehouden want alle tekenen van het bedrog liggen er voor het oprapen, maar men keek liever de andere kant uit.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:36   #282
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
'het naderend onheil'
'de francofoon'
'vlaamse belgisist'
'krapuul'
'ten onder zal gaan'

Marie, als je al dat gemem echt meent denk ik dat je rijp bent voor de collocatie. Ik hoop oprecht dat je daar hulp kunt vinden.
Lees de zesde staatshervorming en kom daarna zagen of blijf blind in je eigenwaan maar zwijg dan want je komt hier niets verkopen dan vervuilde lucht.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:38   #283
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je persoon wordt niet aangepakt.
Je 'aankaartingen' worden geridiculseerd.
Antwoord op zijn vraag in plaats van te ridiculiseren; het wapen van de zwakke en de valsspeler.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:44   #284
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
La Belgique vraagt de hele tijd wat de Vlamingen doen om België te redden
Niemand vraagt dat Marie, niemand. Enkel in jouw fantasiewereld is dat blijkbaar zo.

Citaat:
en diaboliseert elke Vlaamse partij en met uitbreiding elke Vlaming die zegt dat la Belgique voor hen niet meer hoeft.
Niemand diaboliseert de vlaams nationalistische partij n-va noch de mensen die van oordeel zijn dat ze van België af willen. Alleen hoeven we het daar niet eens mee te zijn. Mag dat nog aub ?

Citaat:
Zou de grote vraag niet moet zijn: wat doet de francofonie, die zogezegd zo aan België vasthoudt, wat doen zijzelf om België te redden?
Nee Marie, dat zou niet de grote vraag moeten zijn. Om te beginnen is belgië absoluut niet in gevaar dus moet er geen reddingsactie opgezet worden. Verder moet niemand, vlaming noch waal, zich verantwoorden waarom hij simpelweg niet zijn land kapot wenst te maken. Probeer te begrijpen dat het probleem niet bij degene zit die geen zin heeft in revoluties en wilde avonturen die voortvloeien uit gefrustreerde wensdromen van een kliekje separatisten.
Citaat:
Met de beste wil van de wereld zie ik niets dat zij doen om de Vlamingen als vrienden te houden om samen, op voet van gelijkheid, in hetzelfde land te blijven leven?
Vreemd toch dat ik als taalgrensbewoner totaal geen last heb met mijn buren. Ik woon op twee straten afstand van wallonië en hier is nooit miserie. Zit het probleem niet tussen jouw oren ?

Citaat:
Dus dan is mijn vraag "Is la francofonie de echte splijtzwam van België of niet?"
Gemakkelijke vraag : noch de artificiële term 'la francofonie' noch het al even inhoudsloze 'de vlaamse zaak' is een splijtzwam. Die laatste mag dan wat militanter zijn, uiteindelijk is het allemaal bijzonder onbelangrijk.

Citaat:
En indien het antwoord ja is zouden we dan ons geweer niet van schouder veranderen en hen eindelijk ter verantwoording roepen voor hun wil om België te splitsen en ophouden met onszelf met alle zonden van Israël te beladen
Aangezien het antwoord neen is, is het probleem onbestaande. En stop je doldwaze idee maar weg dat de franstaligen België willen splitsen, dat slaagt nergens op.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 12 februari 2014 om 22:45.
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:46   #285
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was het begin van het betoog en daar heeft geen enkele aanhanger van België een antwoord op gegeven. In het beste geval zeiden ze dat dat voor hen onnodig was en is en niets ter zake deed. Ze vinden het heel normaal dat elke Vlaming die eerste en vooral Vlaming is en protesteert tegen de huidige toestand en verandering vraagt wordt uitgemaakt voor vuile vis, maar o wee de Vlamingen die op hun beurt België om uitleg durven te vragen en durven te wijzen op de incoherentie van la belgique, dan is het kot te klein en dan krijgen we niets dan drek over ons uitgegooid.
Weet je Marie, ik kan dat ook, hoor... Kijk:
Ja, en wat brengt Vlaanderen ons? Niks omdat wij Vlaamse Brusselaars, wij zorgen er misschien wel voor dat Vlaanderen nog een band heeft met haar hoofdstad, maar stank voor dank ja want als het gaat om kiezen, dan zal Vlaanderen snel snel haar eigen baten verdedigen. Kijk maar naar de splitsing van BHV die Vlaanderen wou maar waardoor wij Vlaamse Brusselaars nu op niemand meer kunnen stemmen want de Vlaamse partijen die halen de kiesdrempel toch niet. Maar wij mogen niks zeggen, wij mogen juist zwijgen want Vlaanderen moet Brussel hebben totdat zij ons nodig hebben, dan zien zij ons wel zitten, zolang dat niet het geval mogen wij stikken. Bedankt Vlaanderen!

En zelfs zo staat er zelfs nog teveel inhoud in...
Oud 12 februari 2014, 22:47   #286
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah zo. Het was je nog niet opgevallen dat ons orakel degene is die hier al een hele tijd iedereen zit op te naaien en aan te vallen ? Nog niet opgevallen dat zij spreekt over landgenoten alsof ze vuiligheid zijn ? Nog niet opgevallen dat zij vanuit haar conspiracy denken iedereen die niet mee stapt in die trend catalogeert als verrader ?

Container begrippen zoals 'de francofonie' zijn even zinloos in discussies als 'de vlaamse zaak'. Discussies zijn interessant als ze concreet zijn en niet over intentieprocessen en lege veralgemeningen gaan.
U wil zeggen dat discussies alleen interressant zijn als ze aan de oppervlakte blijven, zodat men al die 'futiliteiten' hooghartig van de hand kan wijzen.
En discussies zijn interessant vooral als ze niet dieper graven naar de onderliggende oorzaken. Want die wenst u liever niet te kennen.
De francofonie kent u zogezegd ook niet; u heeft liever dat ik personen bij naam en toenaam noem; hewel, mijnheer, ik ga mij niet bezig houden met wie wat gezegd heeft en wie wat op wie of wat heeft afgeschoven; de francofonie, de hele francofone bende die het bestuur van dit land in handen heeft is voor mij klaar en duidelijk genoeg en ten andere voor u ook, maar u moet u toch op de ene of de andere manier beschermen tegen de werkelijkheid, niet? Dus maar uitvluchten zoeken overal waar u ze kunt vinden!
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:50   #287
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Op basis van je reply.
1. Je confirmeert dus dat 54,5 % van de zetels in een landsdeel GEEN ruime meerderheid is.
2. Je confirmeert dat er duidelijk een verschil is tussen de landsdelen.
3. Op mijn vraag, waar het verschil, antwoordt je NIET.
Ik heb niet de pretentie te weten dat ik exact kan duiden waar het verschil zit. Het enige wat we in ons systeem van representatieve democratie kunnen meten is de zetelverdeling die uiteindelijk het stemgedrag bepaalt. Dat is geen graadmeter om te meten wat er in het hoofd van U en mij als burger afspeelt over deze vraag. Sorry, ik moet u het antwoord schuldig blijven.
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:51   #288
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ja, en wat brengt Vlaanderen ons? Niks omdat wij Vlaamse Brusselaars, wij zorgen er misschien wel voor dat Vlaanderen nog een band heeft met haar hoofdstad, maar stank voor dank ja want als het gaat om kiezen, dan zal Vlaanderen snel snel haar eigen baten verdedigen. Kijk maar naar de splitsing van BHV die Vlaanderen wou maar waardoor wij Vlaamse Brusselaars nu op niemand meer kunnen stemmen want de Vlaamse partijen die halen de kiesdrempel toch niet. Maar wij mogen niks zeggen, wij mogen juist zwijgen want Vlaanderen moet Brussel hebben totdat zij ons nodig hebben, dan zien zij ons wel zitten, zolang dat niet het geval mogen wij stikken. Bedankt Vlaanderen!

Blame it on the traditio's, bad, die hebben dat bedacht. En er zijn zijn zelfs traditionelen die een Vlaamse eenheidslijst in Brussel zelfs nirt zien zitten. Schiet uw pijlen op de veroorzaker van die situatie. .
Pjotr 2691 is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:52   #289
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

geef mij maar de 'normale' Bad Attila...
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:53   #290
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hope Bekijk bericht
Hopelijk blijft de Vlaming zijn latijn niet steken in die omhooggevallen 'Vlaamse' Brusselaars.
Vlaams Nationalisten hebben altijd een vijand in reserve, na de Francophonie, de Vlaamse Brusselaars ...
DucDEnghien is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:53   #291
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
welke onweerlegbare 'feiten' moet iemand eigenlijk uit jouw chaotische intentieprocessen proberen te distilleren ?
Een onweerlegbaar feit is er uit de zesde staatsmisvorming te leren; nl dat we belazerd zijn dat het niet meer kan. Niets intentieproces, het staat zwart op wit op papier en het is gestemd en heel wat is zelfs in de grondwet gebetonneerd zodat de Vlamingen het later er niet uit kunnen halen want ze kunnen dat niet zonder de goedkeuring van de francofonie en die zal die goedkeuring natuurlijk nooit geven. Klaar en duidelijk en ga jij nu daar ook eens klaar en duidelijk op antwoorden of ga je zoals gewoonlijk je verstoppen achter nonsens-praat?
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 22:54   #292
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
geef mij maar de 'normale' Bad Attila...
Zouden liberalen dan toch sossen zijn?
Pjotr 2691 is offline  
Oud 12 februari 2014, 23:09   #293
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een onweerlegbaar feit is er uit de zesde staatsmisvorming te leren; nl dat we belazerd zijn dat het niet meer kan. Niets intentieproces, het staat zwart op wit op papier en het is gestemd en heel wat is zelfs in de grondwet gebetonneerd zodat de Vlamingen het later er niet uit kunnen halen want ze kunnen dat niet zonder de goedkeuring van de francofonie en die zal die goedkeuring natuurlijk nooit geven. Klaar en duidelijk en ga jij nu daar ook eens klaar en duidelijk op antwoorden of ga je zoals gewoonlijk je verstoppen achter nonsens-praat?
Staatshervorming van België N° 6
(versie Marie daenen):

art.1 §1
Jullie zijn belazerd.

art.1 §2
Het is gestemd.

art.2 §1
Het is in beton gegoten.

art.2 §2
Durf er hem niet uithalen!!!

art.2 §3
Niemand krijgt toestemming om er hem uit te halen.

art.3 §1
Wie niet klaar en duidelijk antwoordt of wie zich verstopt achter nonsenspraat: de dood met de riek!

Getekend:
Le 21 juillet 2014
Le Rwa, La Francofonie, La Belgique
Oud 12 februari 2014, 23:11   #294
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U wil zeggen dat discussies alleen interressant zijn als ze aan de oppervlakte blijven, zodat men al die 'futiliteiten' hooghartig van de hand kan wijzen.
En discussies zijn interessant vooral als ze niet dieper graven naar de onderliggende oorzaken. Want die wenst u liever niet te kennen.
De francofonie kent u zogezegd ook niet; u heeft liever dat ik personen bij naam en toenaam noem; hewel, mijnheer, ik ga mij niet bezig houden met wie wat gezegd heeft en wie wat op wie of wat heeft afgeschoven; de francofonie, de hele francofone bende die het bestuur van dit land in handen heeft is voor mij klaar en duidelijk genoeg en ten andere voor u ook, maar u moet u toch op de ene of de andere manier beschermen tegen de werkelijkheid, niet? Dus maar uitvluchten zoeken overal waar u ze kunt vinden!
Ik twijfel daar geen seconde aan...

Spontaan & vanuit sympthie voor Marie, deze kleine tekstuele aanpassing van het gekende 'We're only making plans for Nigel'
http://www.youtube.com/watch?v=gXNhL4J_S00

Citaat:
We're only making plans for Marie
We only want what's best for her
Marie just needs this helping hand
And if young Marie says she's happy
She must be happy
She must be happy in her work
She has her future in a British steel
Marie's whole future is as good as sealed
And if young Marie says she's happy
She must be happy
She must be happy in her work
Marie is not outspoken
But she likes to speak
And loves to be spoken to
Marie is happy in her work
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 23:14   #295
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vlaams Nationalisten hebben altijd een vijand in reserve, na de Francophonie, de Vlaamse Brusselaars ...
en vergeet de collaborateurs & volksverraders niet !
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 23:17   #296
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Zouden liberalen dan toch sossen zijn?
Partners in crime
peter1962 is offline  
Oud 12 februari 2014, 23:31   #297
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de pretentie te weten dat ik exact kan duiden waar het verschil zit. Het enige wat we in ons systeem van representatieve democratie kunnen meten is de zetelverdeling die uiteindelijk het stemgedrag bepaalt. Dat is geen graadmeter om te meten wat er in het hoofd van U en mij als burger afspeelt over deze vraag. Sorry, ik moet u het antwoord schuldig blijven.
Je bevestigt dus :

1. Je confirmeert dus dat 54,5 % van de zetels in een landsdeel GEEN ruime meerderheid is.
2. Je confirmeert dat er duidelijk een verschil is tussen de landsdelen.

Ik neem daar nota van.

Ik begrijp dat u het antwoord schuldig moet blijven, want u heeft ook niet alle antwoorden, zoals ik zelf ook niet alle antwoorden heb.

Maar blijkbaar heb je jezelf nog nooit die vraag gesteld,
nl vanwaar dat verschil( in de door u aangereikte cijfers) in de 2 landsdelen ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 12 februari 2014, 23:35   #298
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand vraagt dat Marie, niemand. Enkel in jouw fantasiewereld is dat blijkbaar zo.

Niemand diaboliseert de vlaams nationalistische partij n-va noch de mensen die van oordeel zijn dat ze van België af willen. Alleen hoeven we het daar niet eens mee te zijn. Mag dat nog aub ? :
Ik dacht dat u mij gezegd had dat u dagelijks de kranten las? Niet dus, want u spreekt alsof u in zes maanden geen krant meer hebt opengedaan. U hoeft het inderdaad niet eens te zijn met de vlaams natonalisten, maar er is een verschil in van mening veranderen en de andere voortdurend te diaboliseren. Op de franstalige TV EDR gehoord op een vraag van de journalist die zogezegd van BDW kwam. Antwoord van EDR, ik ga mij toch niet onledig houden, iedereen weet wie BDW is (en zijt er maar van overtuigd dat iedereen in Wallonië de franstalige voorgeschotelde versie van BDW kent) en het is toch niet nodig dat ik mijn tijd ga verdoen met daarop te antwoorden. tot daar het respect dat de eerste minister van heel het land heeft voor de grootste Vlaamse partij van zijn land en voor het groot aantal Vlamingen die zij vertegenwoordigd.

[quote=peter1962;7014897]
Nee Marie, dat zou niet de grote vraag moeten zijn. Om te beginnen is belgië absoluut niet in gevaar dus moet er geen reddingsactie opgezet worden. Verder moet niemand, vlaming noch waal, zich verantwoorden waarom hij simpelweg niet zijn land kapot wenst te maken. Probeer te begrijpen dat het probleem niet bij degene zit die geen zin heeft in revoluties en wilde avonturen die voortvloeien uit gefrustreerde wensdromen van een kliekje separatisten.
[quote]

Of België in gevaar is of niet, misschien spijtig voor u maar dat interesseert mij geen ballen meer; ik interesseer mij niet meer voor een natie die mijn volk een kogel door de rug gejaagd heeft (lees de zesde staatshervorming). en u zit er volledig langs, ik ben altijd Vlaamsvoelend geweest zonder tegen België te zijn maar verraad verdraag ik niet. Ik ben zeker geen type dat op de barricades gaat staan, ik ben nog nooit van mijn leven mee opgestapt in een betoging en ik heb ook nog nooit geijverd voor de ene of andere partij. Verraad is verraad en de gevolgen van het laatste verraad zijn desastreus voor Vlaanderen. Of u het nu wil geloven of niet maar la Belgique heeft Vlaanderen afgeschreven en ze is al goed op weg om haar doelstellingen te bewerkstelligen. Via de nieuwe financieringswet word Vlaanderen jaarlijks voor heel wat miljarden meer in het deficiet gezet, via de nieuwe bevoegdheidsoverdrachten, waarop men, buiten dat Vlaanderen niet krijgt waar ze recht op heeft en reeds daar sterk benadeeld is ten opzichte van Wallonië nog eens voor 20% bespaard en te gelijker tijd blijven alle beslissingsmechanismen van de economie en de overgedragen bevoegdheden in handen van de federale staat, die stijfvoetig weigert de hoognodige aanpassingen te doen die Vlaanderen hoognodig heeft om zijn economie terug op de rails te proberen te zetten tijdens deze mondiale economische en monetaire crises. U zult zeggen dat dezelfde wetten gelden voor Wallonië, wat niet het geval is want het grootste deel van Wallonië is geklasseerd als achtergebleven gebied door Europa en daar gelden andere wetten. Dus de federale staat doet er alles aan om een heropleving van de Vlaamse economie tegen te houden (zie de vragen van Peeters waar steeds weer een categoeriek njet van de federale regering als antwoord op kwam, zo gezegd omdat er geen geld voor was en omdat de regering moest besparen, terwijl jaarlijks wel weer enkele miljarden meer naar Wallonië worden verscheept kon er voor Vlaanderen geen miljoen bij af) en te gelijker tijd wordt elke af te romen euro in Wallonië geïnvesteerd om te proberen, samen met het geld van het Belgische grootkapitaal Wallonië binnen de korste keren een economische heropleving te doen kennen

[quote=peter1962;7014897]
Vreemd toch dat ik als taalgrensbewoner totaal geen last heb met mijn buren. Ik woon op twee straten afstand van wallonië en hier is nooit miserie. Zit het probleem niet tussen jouw oren ? [quote]

Vreemd ik heb heel veel franstalige familie en vrienden, ik kom er dagelijks over de vloer en ik ben heel goed gezien bij hen? Dus ik denk niet dat het probleem tussen mijn oren zit. Ik val ook de franstalige man niet aan maar de francofone machine die er alles aan doet om de franstalige Vlaamsonkundig te laten en de twee bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Hier kan ik met heel veel feiten aankomen; dus ik spreek zeker niet in het luchtledige.

Citaat:
Gemakkelijke vraag : noch de artificiële term 'la francofonie' noch het al even inhoudsloze 'de vlaamse zaak' is een splijtzwam. Die laatste mag dan wat militanter zijn, uiteindelijk is het allemaal bijzonder onbelangrijk.

Aangezien het antwoord neen is, is het probleem onbestaande. En stop je doldwaze idee maar weg dat de franstaligen België willen splitsen, dat slaagt nergens op.

De zesde staatshervorming is als twee druppels water geschreven op de buik van de splitsingsvoorwaarden voor de francofonie. Zij winnen Bruxelles, en hele grote stukken, misschien wel heel Vlaams brabant en de Vlamingen zullen met het overgrote deel van de franstalige schuldenberg opgescheept en bankroet achter blijven.
Slaap wel Peter en als je dit laatste wil tegenspreken dan zul je toch de zesde staatshervorming moeten lezen om daar naar pijlers te zoeken die mij hier tegenspreken.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 12 februari 2014 om 23:41.
marie daenen is offline  
Oud 12 februari 2014, 23:36   #299
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het 'koloniaal' nationalisme is zodanig algemeen onder de Franstaligen in België dat het niet eens meer als dusdanig erkent wordt. Men zegt nationalisme te haten terwijl men de eigen onverdraagzame vorm ervan normaal acht. En het is voor een groot deel de onderdanige houding van de Vlaming die die mythe in stand houdt.
YEP

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nog 102 dagen en iedereen mag kiezen.

Nog 103 dagen en Bart mag weer een paar maanden op Franse les bij De Don.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 12 februari 2014, 23:52   #300
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Is het de Vlamingen die de Vlaamse Brusselaars laten stikken of is het de francofonie die een steeds hogere prijs vraagt zonder de taalwetten toe te passen voor elk woord dat een Vlaming nog over Brussel durft te zeggen? Hoeveel keren hebben de Vlamingen al een prijs moeten betalen om de zogezegde tweetaligheid van Brussel te verbeteren, welke tweetaligheid de francofonie steeds geweigerd heeft toe te passen maar zelfs steeds verder heeft afgebouwd? En inderdaad waarom hebben de Vlamingen nooit met de vuist op tafel geslagen en geeist met dreiging van naar het gerecht te gaan opdat de franstaligen hun overeenkomsten zouden nakomen? Waarom?Ligt ook daar al weer niet het antwoord bij la Belgique? Chantage? Vlaamse lompheid of goedgelovigheid?
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be