Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2016, 09:03   #281
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

En niet eens zo ver van de realiteit...
Van die realiteit zijn zelfs forum voorbeelden
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 09:03   #282
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zullen wij in 2019 onze Belgische identiteitskaart mogen behouden ? Of krijgen wij dan een vreemdelingen status ? Mogen wij dan nog blijven wonen in de republiek Vlaanderen ? Of moet ik tegen dan mijn huis verkopen en emigreren ?
Er komt een "administratief eilandje" voor al wie aan zijn Belgische nationaliteit houdt. Uitdovend, als de laatste gestorven is, wordt het gesloten.
Oud 22 september 2016, 09:04   #283
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

En niet eens zo ver van de realiteit...
toch ook wel lezenswaard !!

http://doorbraak.be/nl/nieuws/hoe-ik...gant-meer-werd

t mag al eens iets anders zijn in de Vlaamse media ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 09:04   #284
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die regelmatig bij telverrichtingen aanwezig zijn, weten dat dit geen uitzondering is.
x 2

Ik heb in 20 jaar verschillende keren in een kiesbureau gezeten, en ook in telbureau's. In een telbureau met een ervaren voorzitter worden goede afspraken gemaakt en dan draait alles vlot.
Een oude truuk is om de getuigen 'aan het werk' te zetten. Dan doen ze niet lastig maar concentreren zich op hun deeltaak. Maar : het valt of staat bij de ernst van de getuigen. Iets wat snel blijkt bij nazicht van de geldigheid van de stembiljetten.
De laatste keer was ik zelf getuige, had mij op de lijst laten zetten omdat ik weet dat ze op het vredegerecht automatisch iemand met een kleur schrappen op de lijst van mogelijke bijzitters of voorzitters. (twintig jaar was voldoende...)
In dat bureau was de voorzitter en secretaris man en vrouw, twee leerkrachten. Van goede wil, maar geen ervaring. Toen hebben de getuigen van rood en blauw aan die man wat uitleg gegeven hoe hij ons best kon laten meewerken, dat we er dan allemaal wat sneller vanaf zouden zijn. De getuige van de tsjeven had geen ervaring, maar was akkoord, die van het blok ook. Op geen enkel moment hebben wij enig probleem of discussie gehad. Belangrijk : dat lukt enkel als de getuigen rationele mensen zijn. Als er eentje bij is die bv systematisch biljetten ongeldig wil laten verklaren omdat ze van één specifieke partij is dan stopt het. En dan kan de voorzitter niet anders meer dan terug strak het reglement toepassen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 09:04   #285
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er komt een "administratief eilandje" voor al wie aan zijn Belgische nationaliteit houdt. Uitdovend, als de laatste gestorven is, wordt het gesloten.
maar daar heffen we wel een Vlaamse belasting op
Oud 22 september 2016, 09:05   #286
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen schrijft Bart een brief:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-Wouters.dhtml
Citaat:
Dat zal van de kiezer afhangen, en van niemand anders. Maar het grootste cadeau dat wij de PS kunnen schenken, is interne verdeeldheid.
Zo dat weten we ook weer: het is allemaal de schuld van de sossen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 09:05   #287
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
HO die ook hier zich ontpopt tot grote verdediger van BdW en de huidige N-VA. Wat gaan we nog meemaken?

Ik zeg maar wat is. De Wever of geen De Wever.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 09:07   #288
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

Tja, zo zijn de regimemedia hé.

Dat mag natuurlijk geen reden zijn om partijleden het zwijgen op te leggen en enkel BDW toelating te geven om politieke uitspraken te doen.
Oud 22 september 2016, 09:08   #289
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg maar wat is.
Een beetje zoals de optimist Termont.
Oud 22 september 2016, 09:09   #290
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"We brengen het doel van de N-VA dichterbij door het doel te laten schieten".

Daar komt de hele communicatie van de N-VA en haar vele epigonen op internet en de sociale media op neer.

Newspeak quoi.
Heb je geen krop in je keel gekregen door het lezen van de open brief van de Grote Leider ?

Ik denk dat zelfs Hendrik Vuye stilletjes zat te huilen voor zijn krant voor zoveel vlaams voluntarisme.
Oud 22 september 2016, 09:11   #291
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, zo zijn de regimemedia hé.

Dat mag natuurlijk geen reden zijn om partijleden het zwijgen op te leggen en enkel BDW toelating te geven om politieke uitspraken te doen.
en als dat toch tactisch nodig is, dan verzekert een goed leider/manager zich ervan dat iedereen zich bewus is van en overtuigd is van die strategie ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 september 2016 om 09:11.
Oud 22 september 2016, 09:12   #292
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat met mijn kinderen die mijn huis zullen erven ? Blijven zij Belg met bv een verblijfsstatus of gaan zijn gedwongen assimilatie moeten ondergaan ?
Oud 22 september 2016, 09:13   #293
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
x 2

Ik heb in 20 jaar verschillende keren in een kiesbureau gezeten, en ook in telbureau's. In een telbureau met een ervaren voorzitter worden goede afspraken gemaakt en dan draait alles vlot.
Een oude truuk is om de getuigen 'aan het werk' te zetten. Dan doen ze niet lastig maar concentreren zich op hun deeltaak. Maar : het valt of staat bij de ernst van de getuigen. Iets wat snel blijkt bij nazicht van de geldigheid van de stembiljetten.
De laatste keer was ik zelf getuige, had mij op de lijst laten zetten omdat ik weet dat ze op het vredegerecht automatisch iemand met een kleur schrappen op de lijst van mogelijke bijzitters of voorzitters. (twintig jaar was voldoende...)
In dat bureau was de voorzitter en secretaris man en vrouw, twee leerkrachten. Van goede wil, maar geen ervaring. Toen hebben de getuigen van rood en blauw aan die man wat uitleg gegeven hoe hij ons best kon laten meewerken, dat we er dan allemaal wat sneller vanaf zouden zijn. De getuige van de tsjeven had geen ervaring, maar was akkoord, die van het blok ook. Op geen enkel moment hebben wij enig probleem of discussie gehad. Belangrijk : dat lukt enkel als de getuigen rationele mensen zijn. Als er eentje bij is die bv systematisch biljetten ongeldig wil laten verklaren omdat ze van één specifieke partij is dan stopt het. En dan kan de voorzitter niet anders meer dan terug strak het reglement toepassen.
Zonder te zeveren, ik heb het wel eens meegemaakt dat er eentje in een telbureau systhematisch alle dubieuze stemmen voor het VB wou afkeuren en de rest niet.
Dat spel is toen niet doorgegaan maar het gebeurde zeer zeker in telbureau's waar geen VB getuige aanwezig was.

Laatst gewijzigd door Pericles : 22 september 2016 om 09:14.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 09:23   #294
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met mijn kinderen die mijn huis zullen erven ? Blijven zij Belg met bv een verblijfsstatus of gaan zijn gedwongen assimilatie moeten ondergaan ?
ik denk dat we hen in een museum tentoon gaan stellen.
Oud 22 september 2016, 09:24   #295
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toegegeven : heel sterk stuk. Van sommige vroegere azijnpissers stukken van Rondas krijg ik de koliekskes, maar dit is een spitant opiniestuk. De man blijkt zelfs over humor te beschikken en zelfs de edele kunst van het sarcasme te beoefenen.
Oud 22 september 2016, 09:27   #296
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Dank je voor deze verwijzing... Ze geven een heel andere visie over wat gebeurd is en tonen, zonder omwegen het het voortdurend en georkestreerd verraad van ons journaille, bovendien betaald met gemeenschapsgelden, tegenover de Vlaamse kiezers aan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 09:30   #297
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een administratief eiland, Panda. Virtueel dus.
Maw, uw huis heeft er niks mee te maken.
Als u sterft, vervalt daarmee uw Belgische restnationaliteit.

Wat uw kinderen betreft, dat hangt af van de modaliteiten die zullen gekozen worden. Men kan bv. opteren om minderjarige kinderen geen keuzemogelijkheid te laten of ze de Vlaamse nationaliteit accepteren of liever op het administratief eiland gaan uitbollen. Of men kan die keuze aan de ouders laten, of ze uitstellen tot het kind meerderjarig wordt.
Oud 22 september 2016, 09:31   #298
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toegegeven : heel sterk stuk. Van sommige vroegere azijnpissers stukken van Rondas krijg ik de koliekskes, maar dit is een spitant opiniestuk. De man blijkt zelfs over humor te beschikken en zelfs de edele kunst van het sarcasme te beoefenen.
Als je dat nu pas opmerkt, dan heb je de voorbije jaren toch echt in een andere wereld geleefd hoor.
Oud 22 september 2016, 09:32   #299
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Eventjes tussendoor en off topic, als u het mij toestaat, mijnheer : ik lette voor het eerst op het onwaarschijnlijk groot aantal berichten dat u sinds uw eerste deelname aan dit forum blijkt te hebben geplaatst. Ik vind dat de forumeigenaar u zo stilaan een medaille en een kus van de juffrouw mag bezorgen, want volgens mijn snelle berekening (er van uitgaand dat elk bericht u gemiddeld drie minuten kost en aannemend dat u dagelijks gemiddeld maximaal acht uren voor uw pc-scherm doorbrengt,) hebt u tijdens de voorbije veertien jaar reeds méér dan twee volle levensjaren aan dit forum besteed

En dan? De man doet toch met zijn leven wat hij wilt? Wat zit u hier alweer dingen te posten ad (adversum?) personam die niets met de discussie te maken hebben? Blijkbaar hervalt u weer in uw oude kwaal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2016 om 09:35.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2016, 09:33   #300
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zonder te zeveren, ik heb het wel eens meegemaakt dat er eentje in een telbureau systhematisch alle dubieuze stemmen voor het VB wou afkeuren en de rest niet.
Dat spel is toen niet doorgegaan maar het gebeurde zeer zeker in telbureau's waar geen VB getuige aanwezig was.
Zeker in Brussel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be