![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3141 |
|
Parlementslid
|
Neen, ik wachtte op een antwoord op Jean-Pierre's vragen. Maar goed, slaapwel!
|
|
|
#3142 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Er bestond kritiek, maar die kwam vanuit Joodse hoek. Zo heb ik hier nog een boek van Maxime Rodinson 'Israël et le Refus Arabe', Ed. Du Seuil, 1968. Maxime Rodinson http://fr.wikipedia.org/wiki/Maxime_Rodinson werd dikwijls(?) uitgenodigd op debatten om het Palestijns standpunt te verdedigen. Ik denk dat ik hem toen 1 maal heb gezien op TV. Dat was veruit de enige die inging tegen de 'lebensraum politiek' van de toenmalige Israëlische politieke kaste. Het volstaat de collectie te lezen van andere schrijvers, om te zien dat zijn stem veruit de enige was die deze schrijnende toestanden kon en wilde aanklagen. Het is significant dat op dat ogenblik geen enkele Palestijn uitgenodigd was.. of bekwaam genoeg geacht werd... om zijn volk te verdedigen. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 juli 2010 om 23:53. |
|
|
|
|
|
|
#3143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat de levering van bouwmaterialen en cement aan Gaza betreft, worden die op gecontroleerde wijze met mondjesmaat geleverd. In het verleden is bij herhaling gebleken dat van cement explosieven gemaakt werden en samen met andere bouwmaterialen bunkers werden gebouwd om oorlog te voeren tegen Israël en als materiaal om hun smokkeltunnels te bouwen, tunnels die hoofdzakelijk dienen om wapens, drugs, terroristen heen en weer, enz... te smokkelen. Sinds Israël de blokkade versoepelt heeft, zijn veel van de smokkelaars werkloos geworden. Hamas eist nu extra geld om de voormalige smokkelaars een soort 'stempelgeld' uit te keren. Het Palestinakomitee komt straks na de theepauze nog wel even rond met de collectebus. Haal uw portemonneeke maar al boven. Laatst gewijzigd door gilad : 29 juli 2010 om 09:15. Reden: taalfout |
|
|
|
|
|
|
#3144 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ter informatie: Cement http://nl.wikipedia.org/wiki/Cement - Cement (Frans: ciment, ontleend aan het Latijnse caementum, breuksteen of bouwsteen, dat refereert aan het verbinden (metselen) van gehouwen steen) is een snelhardend bindmiddel gebruikt voor bouwwerken. Cement, dat voornamelijk uit calciumwaterstofsilicaat bestaat, is een fijngemalen materiaal dat na mengen met water een plastische massa vormt, die zowel onder water als in de buitenlucht verhardt. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 juli 2010 om 11:26. |
|
|
|
|
|
|
#3145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Graag antwoord van Gilad en niemand anders, dank u wel. (JP was me voor Laatst gewijzigd door Cdude : 29 juli 2010 om 11:27. |
|
|
|
|
|
|
#3146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is de realiteit voor Palestijnen, hun gestolen huizen en gronden. |
|
|
|
|
|
|
#3147 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
AAAAaaaaaaaaaaarggghhhhhhh!... ik zit hier te beven van angst. Mijn huis is gebouwd met bakstenen en cement. Misschien kan Hamas ook nog springstoffen maken van baksteen? Volgens Gilad moet ik nu de rest van mijn leven doorbrengen tussen explosieven?... Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 juli 2010 om 11:52. |
|
|
|
|
|
|
#3148 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3149 |
|
Banneling
|
Dus je geeft toe dat je niet weet waarover je spreekt of misschien gewoon dingen verzint?
Laatst gewijzigd door Cdude : 29 juli 2010 om 12:04. |
|
|
|
|
|
#3150 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Net zoals met die mooie fotootjes van gaza met markten, zwembaden, draaimolens,... Mensen die in gaza zijn geweest praten wel anders.
|
|
|
|
#3151 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Israël stelt de grenzen van de Gazastrook open voor een eenmalig transport van cement. Behalve 310 ton cement wordt ook wat staal meegestuurd." Bron Kunnen ze nog een paar zwembaden en hotels bijbouwen. Laatst gewijzigd door gilad : 29 juli 2010 om 12:12. |
|
|
|
|
|
|
#3152 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
religieuze apartheid en racisme. uiteraard heeft de bevoordeelde bevolking doorgaans geen last van discriminatie. De blanken in Zuid- afrika hadden tenslotte ook een gewone democratie en absoluut geen last van apartheid, net zoals de joden in israel. |
|
|
|
|
|
|
#3153 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#3154 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#3155 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3156 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Om je geheugen op te frissen bekijk deze foto's op Gaza unplugged, Gaza zoals u het nooit te zien krijgt. http://www.honestlyconcerned.info/ |
|
|
|
|
|
|
#3157 |
|
Banneling
|
Ja, die Israëlische Arabieren hebben dan wel de Israëlische nationaliteit, maar al-Fatah en Hamas blijven die steevast Palestijnen heten ipv Israëliërs. Zo worden die 1,5 miljoen mensen natuurlijk niet erg aangemoedigd om te integreren en loyaal aan de Israëlische staat te worden. Dat is net zoals je Belgen gaat opnoemen in Marokkanen, Russen, Armeniërs, Turken enz... ook al zijn het allemaal Belgen. Het bewijst het discriminerend gedrag van de PA.
|
|
|
|
|
|
#3158 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|