Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2010, 23:36   #3141
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Had jij dan ergens een vraag gesteld?
Neen, ik wachtte op een antwoord op Jean-Pierre's vragen. Maar goed, slaapwel!
Oud 28 juli 2010, 23:39   #3142
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In mijn optiek zijn er wat meer mogelijkheden. Er werkten talloze Feddahin bij Israelische bedrijven - kibbutzim en overige industrieën. Niet echt een probleem. Ik praat over de jaren '80. Ok 30 jaar geleden dus. Heb het al meer gezegd: de situatie was beduidend minder gespannen. Waar ging het dan scheef?
Mijn beste D'Artois, dat is al sinds 1968 dat ik in die regio kwam. Toen was er nog [geen, weinig?] polarisatie tegenover buitenstaanders. Maar ik weet niet wat ze onder mekaar vertelden. Met zekerheid kan ik verklaren dat alle kritiek over Israël 'ondenkbaar' was in onze media.

Er bestond kritiek, maar die kwam vanuit Joodse hoek. Zo heb ik hier nog een boek van Maxime Rodinson 'Israël et le Refus Arabe', Ed. Du Seuil, 1968. Maxime Rodinson http://fr.wikipedia.org/wiki/Maxime_Rodinson werd dikwijls(?) uitgenodigd op debatten om het Palestijns standpunt te verdedigen. Ik denk dat ik hem toen 1 maal heb gezien op TV. Dat was veruit de enige die inging tegen de 'lebensraum politiek' van de toenmalige Israëlische politieke kaste. Het volstaat de collectie te lezen van andere schrijvers, om te zien dat zijn stem veruit de enige was die deze schrijnende toestanden kon en wilde aanklagen. Het is significant dat op dat ogenblik geen enkele Palestijn uitgenodigd was.. of bekwaam genoeg geacht werd... om zijn volk te verdedigen.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 28 juli 2010 om 23:53.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 09:14   #3143
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Tevens vond ik uw eerdere posts interessant, maar indien u komt beweren dat Gaza basisgoederen genoeg krijgt ben u de zoveelste revisionist hier die de systematische onderdrukking van Gaza goed probeert te praten.

Hoe kan men de platgebombardeerde ziekenhuizen, huizen en scholen herstellen als er goederen zoals f*cking "cement" op Israel's "legale" en tevens barbaarse banlijst staat? Dezelfde staat die verantwoordelijk is voor deze bombardementen houdt de heropbouw van een degelijk leven in Gaza tegen! Allemaal legaal, allemaal goed, allemaal normaal, volgens sommigen hier.
Als u het heeft over de systematische onderdrukking van de bewoners van Gaza ga ik er vanuit dat u daarmee Hamas bedoelt, want sinds augustus 2005 wonen er geen Joden noch Israëli's meer in Gaza. Hamas voert inderdaad een bijzonder repressief beleid vooral ten aanzien van vrouwen [sharia].

Wat de levering van bouwmaterialen en cement aan Gaza betreft, worden die op gecontroleerde wijze met mondjesmaat geleverd. In het verleden is bij herhaling gebleken dat van cement explosieven gemaakt werden en samen met andere bouwmaterialen bunkers werden gebouwd om oorlog te voeren tegen Israël en als materiaal om hun smokkeltunnels te bouwen, tunnels die hoofdzakelijk dienen om wapens, drugs, terroristen heen en weer, enz... te smokkelen.

Sinds Israël de blokkade versoepelt heeft, zijn veel van de smokkelaars werkloos geworden. Hamas eist nu extra geld om de voormalige smokkelaars een soort 'stempelgeld' uit te keren. Het Palestinakomitee komt straks na de theepauze nog wel even rond met de collectebus. Haal uw portemonneeke maar al boven.

Laatst gewijzigd door gilad : 29 juli 2010 om 09:15. Reden: taalfout
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 11:24   #3144
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilad Bekijk bericht
Als u het heeft over de systematische onderdrukking van de bewoners van Gaza ga ik er vanuit dat u daarmee Hamas bedoelt, want sinds augustus 2005 wonen er geen Joden noch Israëli's meer in Gaza. Hamas voert inderdaad een bijzonder repressief beleid vooral ten aanzien van vrouwen [sharia].

Wat de levering van bouwmaterialen en cement aan Gaza betreft, worden die op gecontroleerde wijze met mondjesmaat geleverd. In het verleden is bij herhaling gebleken dat van cement explosieven gemaakt werden en samen met andere bouwmaterialen bunkers werden gebouwd om oorlog te voeren tegen Israël en als materiaal om hun smokkeltunnels te bouwen, tunnels die hoofdzakelijk dienen om wapens, drugs, terroristen heen en weer, enz... te smokkelen.

Sinds Israël de blokkade versoepelt heeft, zijn veel van de smokkelaars werkloos geworden. Hamas eist nu extra geld om de voormalige smokkelaars een soort 'stempelgeld' uit te keren. Het Palestinakomitee komt straks na de theepauze nog wel even rond met de collectebus. Haal uw portemonneeke maar al boven.
Ik ben scheikundige. Kan je mij referenties geven van die omzetting van cement naar explosieven? Ik zou dat ook eens graag willen weten...

Ter informatie: Cement http://nl.wikipedia.org/wiki/Cement - Cement (Frans: ciment, ontleend aan het Latijnse caementum, breuksteen of bouwsteen, dat refereert aan het verbinden (metselen) van gehouwen steen) is een snelhardend bindmiddel gebruikt voor bouwwerken. Cement, dat voornamelijk uit calciumwaterstofsilicaat bestaat, is een fijngemalen materiaal dat na mengen met water een plastische massa vormt, die zowel onder water als in de buitenlucht verhardt.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 juli 2010 om 11:26.
Oud 29 juli 2010, 11:26   #3145
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Vertel ons eens hoe je van cement explosieven maakt.

Graag antwoord van Gilad en niemand anders, dank u wel.

(JP was me voor )

Laatst gewijzigd door Cdude : 29 juli 2010 om 11:27.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 11:29   #3146
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waar noteert U dat?
Ik hoef geen verklaring te geven voor iets wat aan Uw brein ontsproten is, daar kán ik zelfs geen verklaring voor geven, want het is UW hersenspinsel.
Dat is geen hersenspinsel.
Dat is de realiteit voor Palestijnen, hun gestolen huizen en gronden.
Oud 29 juli 2010, 11:36   #3147
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
[...] Wat de levering van bouwmaterialen en cement aan Gaza betreft, worden die op gecontroleerde wijze met mondjesmaat geleverd. In het verleden is bij herhaling gebleken dat van cement explosieven gemaakt werden...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Vertel ons eens hoe je van cement explosieven maakt. Graag antwoord van Gilad en niemand anders, dank u wel. (JP was me voor )
AAAAaaaaaaaaaaarggghhhhhhh!... ik zit hier te beven van angst. Mijn huis is gebouwd met bakstenen en cement. Misschien kan Hamas ook nog springstoffen maken van baksteen? Volgens Gilad moet ik nu de rest van mijn leven doorbrengen tussen explosieven?...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 juli 2010 om 11:52.
Oud 29 juli 2010, 12:03   #3148
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Vertel ons eens hoe je van cement explosieven maakt.

Graag antwoord van Gilad en niemand anders, dank u wel.

(JP was me voor )

Geen idee, Ik ben geen terrorist, maar ik leer graag bij. Vertel maar?
Oud 29 juli 2010, 12:04   #3149
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus je geeft toe dat je niet weet waarover je spreekt of misschien gewoon dingen verzint?

Laatst gewijzigd door Cdude : 29 juli 2010 om 12:04.
Oud 29 juli 2010, 12:09   #3150
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik kkan er nergens iets over vinden. Echter wel het volgende, namelijk dat zinkende boten die explosieven bevatten juist worden afgedekt met cement? Je moet echt niet alles geloven wat men je vertelt!

Net zoals met die mooie fotootjes van gaza met markten, zwembaden, draaimolens,... Mensen die in gaza zijn geweest praten wel anders.
Oud 29 juli 2010, 12:11   #3151
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
AAAAaaaaaaaaaaarggghhhhhhh!... ik zit hier te beven van angst. Mijn huis is gebouwd met bakstenen en cement. Misschien kan Hamas ook nog springstoffen maken van baksteen? Volgens Gilad moet ik nu de rest van mijn leven doorbrengen tussen explosieven?...
Ik lees net dat Israël cement levert vandaag 29 juli:

"Israël stelt de grenzen van de Gazastrook open voor een eenmalig transport van cement. Behalve 310 ton cement wordt ook wat staal meegestuurd."
Bron

Kunnen ze nog een paar zwembaden en hotels bijbouwen.

Laatst gewijzigd door gilad : 29 juli 2010 om 12:12.
Oud 29 juli 2010, 12:22   #3152
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivan47 Bekijk bericht
minderwaardig??? Deze 20% niet joodse Israëlische burgers genieten in Israel van juist dezelfde rechten en voordelen als hun joodse medeburgers.
Jood mag terugkeren, moslim niet.
religieuze apartheid en racisme.
uiteraard heeft de bevoordeelde bevolking doorgaans geen last van discriminatie. De blanken in Zuid- afrika hadden tenslotte ook een gewone democratie en absoluut geen last van apartheid, net zoals de joden in israel.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 12:36   #3153
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik lees net dat Israël cement levert vandaag 29 juli:

"Israël stelt de grenzen van de Gazastrook open voor een eenmalig transport van cement. Behalve 310 ton cement wordt ook wat staal meegestuurd."
Bron

Kunnen ze nog een paar zwembaden en hotels bijbouwen.
Voor 1.300.000 mensen? Véél!
Oud 29 juli 2010, 12:38   #3154
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Jood mag terugkeren, moslim niet.
religieuze apartheid en racisme.
uiteraard heeft de bevoordeelde bevolking doorgaans geen last van discriminatie. De blanken in Zuid- afrika hadden tenslotte ook een gewone democratie en absoluut geen last van apartheid, net zoals de joden in israel.
Ivan bedoelt de Palestijnen die de Israëlische identiteit hebben aangenomen. Maw, de officiële niet-Joodse burgers.
Oud 29 juli 2010, 13:04   #3155
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik lees net dat Israël cement levert vandaag 29 juli: "Israël stelt de grenzen van de Gazastrook open voor een eenmalig transport van cement. Behalve 310 ton cement wordt ook wat staal meegestuurd." Bron Kunnen ze nog een paar zwembaden en hotels bijbouwen.
Tja!... die grenzen moeten sowieso open staan voor normale verbruiksgoederen en bouwmaterialen. Het toont aan dat Israël de ganse wereld voorgelogen heeft met de redenen van boycot op deze goederen. Dat Israël er een eenmalig toegelaten transport van maakt bevestigt hun politiek van 'endlösung' op de bevolking van Gaza. Moeten ze in Gaza soms opnieuw gaan schuilen in grotten?...
Oud 29 juli 2010, 13:10   #3156
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja!... die grenzen moeten sowieso open staan voor normale verbruiksgoederen en bouwmaterialen. Het toont aan dat Israël de ganse wereld voorgelogen heeft met de redenen van boycot op deze goederen. Dat Israël er een eenmalig toegelaten transport van maakt bevestigt hun politiek van 'endlösung' op de bevolking van Gaza. Moeten ze in Gaza soms opnieuw gaan schuilen in grotten?...
Endlösung? Bent u nog nuchter? Zoek dat begrip eerst eens op in uw prisma zakwoordenboekje?

Om je geheugen op te frissen bekijk deze foto's op Gaza unplugged, Gaza zoals u het nooit te zien krijgt. http://www.honestlyconcerned.info/
Oud 29 juli 2010, 13:14   #3157
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Ivan bedoelt de Palestijnen die de Israëlische identiteit hebben aangenomen. Maw, de officiële niet-Joodse burgers.
Ja, die Israëlische Arabieren hebben dan wel de Israëlische nationaliteit, maar al-Fatah en Hamas blijven die steevast Palestijnen heten ipv Israëliërs. Zo worden die 1,5 miljoen mensen natuurlijk niet erg aangemoedigd om te integreren en loyaal aan de Israëlische staat te worden. Dat is net zoals je Belgen gaat opnoemen in Marokkanen, Russen, Armeniërs, Turken enz... ook al zijn het allemaal Belgen. Het bewijst het discriminerend gedrag van de PA.
Oud 29 juli 2010, 13:30   #3158
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, die Israëlische Arabieren hebben dan wel de Israëlische nationaliteit, maar al-Fatah en Hamas blijven die steevast Palestijnen heten ipv Israëliërs. Zo worden die 1,5 miljoen mensen natuurlijk niet erg aangemoedigd om te integreren en loyaal aan de Israëlische staat te worden. Dat is net zoals je Belgen gaat opnoemen in Marokkanen, Russen, Armeniërs, Turken enz... ook al zijn het allemaal Belgen. Het bewijst het discriminerend gedrag van de PA.
Een beetje logisch dat ze het Arabische volk voor zich proberen te winnen, niet?
Oud 29 juli 2010, 13:33   #3159
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Endlösung? Bent u nog nuchter? Zoek dat begrip eerst eens op in uw prisma zakwoordenboekje? Om je geheugen op te frissen bekijk deze foto's op Gaza unplugged, Gaza zoals u het nooit te zien krijgt. http://www.honestlyconcerned.info/
Ik heb geen probleem met het gebruik van het woord 'endlösung'. Het verwoord de actuele toestand. Uw referentie toont enkele foto's van een straat, een jumping, een hotel met zwembad en de binnenkant van een shopping center. Is dat volgens u Gaza? Probeert gij hier met een toeristenbrochure een beschrijving te geven van de levensomstandigheden van de modale inwoner van Gaza?
Oud 29 juli 2010, 14:01   #3160
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeert gij hier met een toeristenbrochure een beschrijving te geven van de levensomstandigheden van de modale inwoner van Gaza?
Ja dat klopt, ik werk voor een reisbureau en organiseer sinds het begin van deze zomer vakanties naar Gaza City, Rafah enzo. Poepsjieke hotels hebben ze daar voor een prikje. J ekan er tennissen, golven, paardrijden, gokken, zwemmen, noem maar op, het kan allemaal. En zeggen dat er mensen zijn die Gaza proberen te vergelijken met het Getto van Warschau.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be