Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2008, 19:36   #301
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Binnenkort?

Tjah?!

Niet dus.

Paulus.
Het is dan ook niet zo eenvoudig als opperwezens uitvinden.
Oud 8 augustus 2008, 19:36   #302
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen argument. Het is een herhaling van wat jij beweert. nl.

maar binnenkort zal men in staat zijn om volledig functionele cellen te maken uit basisbouwstenen

Maar intussen hebben we nog altijd geen bewijs uiteraard.

Paulus.
Moest men het voor je ogen tonen, je zou het nog niet geloven. Koppiger dan ezels...
Oud 8 augustus 2008, 19:38   #303
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Niet in de zin die Paulus bedoelt.
Toen ik nog op school zat, leerde men mij dat het wetenschappelijk bewezen was dat de Neanderthaler een voorlopen van de mens moest zijn geweest.

Het was wetenschappelijk bewezen zei men toen. Op de TV en al (In het programma van Aap tot Adam op de BRT)

Men nam dat weldegelijk aan. Zo is dat, ook al zeg jij van niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 19:39   #304
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest men het voor je ogen tonen, je zou het nog niet geloven. Koppiger dan ezels...
Een hypothese is altijd een nepargument.

Paulus.
Oud 8 augustus 2008, 19:41   #305
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Toen ik nog op school zat, leerde men mij dat het wetenschappelijk bewezen was dat de Neanderthaler een voorlopen van de mens moest zijn geweest.

Het was wetenschappelijk bewezen zei men toen. Op de TV en al (In het programma van Aap tot Adam op de BRT)

Men nam dat weldegelijk aan. Zo is dat, ook al zeg jij van niet.

Paulus.
Tot het tegendeel werd bewezen.

En nogmaals, als jij hier kan zitten zeiken van "toon mij dit, toon mij dat", toon mij dan uw fantastische theorie.

Dat is alsof je hier spreekt tegen een muur. Een muur die er niets van begrijpt weliswaar.
Oud 8 augustus 2008, 19:41   #306
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Een hypothese is altijd een nepargument.

Paulus.
Van statistiek ook geen kaas gegeten zeker?hm?
Oud 8 augustus 2008, 19:42   #307
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En nogmaals, als jij hier kan zitten zeiken van "toon mij dit, toon mij dat", toon mij dan uw fantastische theorie.

Dat is alsof je hier spreekt tegen een muur. Een muur die er niets van begrijpt weliswaar.
Ik kan net hetzelfde zeggen van jou hoor.

Is dat nu zo moeilijk om toe te geven dat het gaat om iets wat je gelooft, maar niet om iets wat bewezen is?

Paulus.
Oud 8 augustus 2008, 19:44   #308
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Euh, je bent blijkbaar nog aan het leven in de jaren 1900. Men is tegenwoordig in staat om synthetische pro-bacteriën te maken. De technologie staat nog niet op punt, maar binnenkort zal men in staat zijn om volledig functionele cellen te maken uit basisbouwstenen.
Zeg je hier nu dat wetenschappers uit niet-levende materie iets levend kunnen maken ? Als dat zo is ... waar is de link ... deze mensen mogen volgend jaar de nobelprijs ophalen en wellicht nog een aantal andere prijzen ook.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 19:45   #309
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van statistiek ook geen kaas gegeten zeker?hm?
Om van statistiek te spreken moet je minstens 1 gebeurtenis in een tijdspanne hebben en die heb je niet.

Bovendien is er statistisch, veel meer kans dat de wereld vergaat dor een in slaande meteoriet, dan wel het toevallig tot stand komen van een levende cel.

Toch verging de wereld niet tot nog toe.

Paulus.
Oud 8 augustus 2008, 19:46   #310
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb een bewijs.

Ok , waar is dat bewijs .. 16 pagina's en nog steeds geen bewijs. Maar goed jij hebt nu een bewijs zeg je .. waar is het ? En wat is it ? Heb je een linkje waar we dat bewijs kunnen vinden ?
Oud 8 augustus 2008, 19:48   #311
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Nee, voor die andere theorie hebben we al voldoende topics, ik wou met dit topic specifiek eens de evolutionisten aan het woord laten met hun bewijzen want het is hun theorie die op dit moment een monopolie heeft in het onderwijs en die zowat een dogma geworden is in de "wetenschap". Jullie beweren dat de evolutieleer een feit is ... dus aan jullie om met die bewijzen te komen.
Oud 8 augustus 2008, 19:52   #312
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Nee, voor die andere theorie hebben we al voldoende topics, ik wou met dit topic specifiek eens de evolutionisten aan het woord laten met hun bewijzen want het is hun theorie die op dit moment een monopolie heeft in het onderwijs en die zowat een dogma geworden is in de "wetenschap". Jullie beweren dat de evolutieleer een feit is ... dus aan jullie om met die bewijzen te komen.
Goed gesproken!

Paulus.
Oud 8 augustus 2008, 20:01   #313
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Wat begrijp je er niet van?
Wel eerst stelt u dat nageslacht identiek is aan ouders en dan zegt u dat het verschilt van de ouders.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 20:13   #314
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De overgansfossielen zijn niet eens meer nodig, zoals ik reeds duizend maal aanhaalde (maar steeds blijven die nitwits daarop hameren, vermoedelijk omdat ze toch niets beters hebben), aangezien DNA-sequentievergelijking en genanalyse reeds duizendmaal onafhankelijk van elkaar hebben aangetoond hoe de evolutie verliep/verloopt (!), en ALLES wijst in dezelfde richting. Wanhopig houden de creationisten vast aan hun waanbeeld van een schepper met achterhaalde argumenten zoals het gebrek aan fossielen (wat ook al een miljard keer in hun neus werd gewreven).
Dus als ik u goed heb begrepen kan men nu redelijk accurate voorspellingen maken over hoe de soorten zullen evolueren en welke levensvormen er zullen ontstaan? Ja, ik weet het, op voorwaarde dat de levensomstandigheden niet zullen wijzigen.

En wat die overgangsfossielen betreft, ik hoef toch geen creationist te zijn om mij af te vragen waarom er niet meerdere fossielen gevonden zijn die perfect de transitie tss de soorten kunnen weergeven. Maar aangezien u daar al een miljard keer hebt over georakeld hoeft u hier niet op te antwoorden. Een zotgedraaide wetenschapper is het laatste wat ik op mijn geweten wil.
Oud 8 augustus 2008, 20:28   #315
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze dat lijstje hebben, waarom maken ze er dan geen cel mee?

Paulus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus als ik u goed heb begrepen kan men nu redelijk accurate voorspellingen maken over hoe de soorten zullen evolueren en welke levensvormen er zullen ontstaan? Ja, ik weet het, op voorwaarde dat de levensomstandigheden niet zullen wijzigen.

En wat die overgangsfossielen betreft, ik hoef toch geen creationist te zijn om mij af te vragen waarom er niet meerdere fossielen gevonden zijn die perfect de transitie tss de soorten kunnen weergeven. Maar aangezien u daar al een miljard keer hebt over georakeld hoeft u hier niet op te antwoorden. Een zotgedraaide wetenschapper is het laatste wat ik op mijn geweten wil.
Niet geoeg overgangsfossielen gevonden?
De gehele overgang van Ambulocetus (wandelende walvis) tot hedendaagse walvis is zeer goed gedocumenteerd.
http://www.talkorigins.org/features/whales/
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 20:57   #316
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel eerst stelt u dat nageslacht identiek is aan ouders en dan zegt u dat het verschilt van de ouders.
Wel de wetmatigheid van voortplanting is dat het erfelijk materiaal wordt doorgegeven en dus nageslacht identiek is aan ouders. Het toeval wil dat nageslacht verschilt van ouders.

Aangezien er meestal twee ouders zijn (bij ongeslachtelijke voortplanting niet) is het nageslacht sowieso niet identiek, maar dan is er ook sprake van wetmatigheden en toeval (wat volgens jou in een proces niet kan); stel bijvoorbeeld dat jouw moeder donker haar heeft en je vader blond en jij hebt ook blond haar, dan is dat zowel een wetmatigheid (haarkleur is erfelijk bepaald) als toevallig (blond, donker of anders).
Oud 8 augustus 2008, 21:29   #317
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Niet geoeg overgangsfossielen gevonden?
De gehele overgang van Ambulocetus (wandelende walvis) tot hedendaagse walvis is zeer goed gedocumenteerd.
http://www.talkorigins.org/features/whales/
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiktaalik

Sterker nog. De vondst van het fossiel van een "tiktaalik" schijnt de perfecte overgang te vormen tss vissen en amfibieën. Dit fossiel werd zeer recent gevonden in 2004.
Oud 8 augustus 2008, 22:02   #318
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel de wetmatigheid van voortplanting is dat het erfelijk materiaal wordt doorgegeven en dus nageslacht identiek is aan ouders. Het toeval wil dat nageslacht verschilt van ouders.

Aangezien er meestal twee ouders zijn (bij ongeslachtelijke voortplanting niet) is het nageslacht sowieso niet identiek, maar dan is er ook sprake van wetmatigheden en toeval (wat volgens jou in een proces niet kan); stel bijvoorbeeld dat jouw moeder donker haar heeft en je vader blond en jij hebt ook blond haar, dan is dat zowel een wetmatigheid (haarkleur is erfelijk bepaald) als toevallig (blond, donker of anders).
Neem nu ouders die een kind krijgen met het syndroom van Down. Meestal blijken die ouders zelf over normale chromosomen te beschikken. De wetenschap staat nog steeds voor een raadsel waarom deze baby's een extra chromosoom ontwikkelen. Behoeft dit verder onderzoek naar eventuele wetmatigheden of moeten we het hier blijven houden op een toevalligheid die zo nu en dan eens voorkomt en er verder ons hoofd niet over breken?

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=303
Oud 8 augustus 2008, 22:11   #319
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behoeft dit verder onderzoek naar eventuele wetmatigheden of moeten we het hier blijven houden op een toevalligheid die zo nu en dan eens voorkomt en er verder ons hoofd niet over breken?
Wat mij betreft het laatste.
Oud 8 augustus 2008, 22:46   #320
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft het laatste.
Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be