![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
toon maar eens aan dat hij liegt
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Misschien kunnen die je ogen openen. |
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
Banneling
|
Wat vertellen die hoogleraren over het aantal drugsdoden, Over het aantal heroïne-gebruikers/verlaafden, in Nederland in vergelijking met de rest van Europa?
|
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
cannabis.net je houdt het haast niet meer voor mogelijk ![]() |
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik snap niet dat de morele tegenstanders van cannabis niet goed erkennen dat een criminalisering van drugs ook wel eens externe effecten zal hebben - willen we bijvoorbeeld echt onze gevangenissen vol met drugsgebruikers?
|
|
|
|
|
#306 |
|
|
Ik denk niet dat dreigen of chantage veel kans heeft.
|
|
|
#307 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is daar nu dreigen aan?
|
|
|
|
|
#308 |
|
|
Hetzelfde als de vele overige "argumenten" ter ontmoediging van het handhaven van wetten; gedogen van bederf en criminaliteit, pampering van degenen die zichzelf aandienen als vijanden van onze maatschappij en cultuur.
|
|
|
#309 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Schaarste, ooit al van gehoord.
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Minister
|
Citaat:
Blijf maar zitten in de zetel en neem uw pillekes tegen den diabetes en den arthritis. Tleven is toch zo schoon?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 15 november 2008 om 05:14. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Minister
|
Citaat:
U kent ongetwijfeld het west-Vlaamse spreekwoord: de kerketorre en nie verder.
|
|
|
|
#312 |
|
|
Hou dat gezond boerenverstand maar voor in het boerenleven.
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Rapporten van de overheid zijn in groten getale alleen maar geschreven om het beleid goed te praten. En de draad gaat erover dat er in Nederland, na zovele jaren, een aantal mensen hun € is beginnen vallen dat er met het geheel van het gedoogbeleid en met alles wat daar rond hangt, een dikke vergissing is begaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enerzijds stoort me dat geen bal. Zoals het me ook niet stoort dat deze nacht waarschijnlijk er wel iemand is in Vlaanderen die zich gezelfmoord heeft (zolang het niemand van mijn dierbaren was). En ... dat is dus gelogen. Ik wens wel degelijk dat "de maatschappij" en "de overheid" zich dat wel aantrekken. Ik ben dus voorstander van een beleid van zelfmoordpreventie. en ik ben voorstander van een beleid om drugsverslaving zoveel als mogelijk tegen te gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga het nog eens lapidair samenvatten: bovenop de preventie en de hulp om van de verslaving af te geraken: - een gebruiker thuis zonder verder kloterij: niet waard om te bekijken - een gebruiker die overlast met zich meebrengt: een geldboete - gebruikers enz. die gebruiken in de buurt van kinderen .... ja, ja 't gevang in bovenop hun geldboete - kleine dealers: grote geldboete, beperkte periode gevang - grote dealers: grote geldboete, lange periode gevang.
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|