![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zou je als je even nadenkt, niet zelf nog meer factoren kunnen bedenken, waarom tewerkstelling creeren in wallonie moeilijker is dan in vlaanderen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen |
|
|
|
|
|
#302 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iemand die honger heeft, en dus absoluut wil eten, die zal op totaal vrijwillige basis veel meer doen om aan eten te komen, dan iemand die al genoeg heeft. Als je handig bent, kan je dus van die hongerige meer bekomen dan van die verzadigde. Dat hoort allemaal bij het vrijwillige en de keuzes van de mensen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
#303 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad.
|
|
#304 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#305 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 25 augustus 2011 om 16:54. |
||
|
|
|
|
#306 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Banneling
|
Dan is er misschien nog hoop voor Wallonië...
Laatst gewijzigd door freelancer : 25 augustus 2011 om 17:11. |
|
|
|
|
#308 | |
|
Minister
|
Citaat:
“Weigeren het debat te voeren, zou getuigen van een fatale kortzichtigheid” ontkennen = niet oplossen
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ondanks dat alles de competitiviteit van Wallonië 5% lager ligt dan die van Vlaanderen, en in het niet zinkt bij de competitiviteit van de Duitse Ostländer, dan moet je toch eens nadenken over het waarom. En durven vaststellen dat dit niet met de omgevingsfactoren te maken heeft maar met de mentaliteit van de mensen. Een hangmat-mentaliteit die door het dienstbetoon van de PS is gekweekt. De correlatie tussen PS-stemmenpercentage en sociale afhankelijkheid is toch wel iets te opvallend om zomaar te negeren.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
enkel die delen uit een studie lichten die in uw kraam passen = desinformatie, manipulatie en demagogie |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De gemiddelde SPAer in Vlaanderen is liberaler dan de blauwste liberaal van de MR.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
#312 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Leg het mij eens uit, want uwen uitleg over het regionaal waals beleid lijkt hier niet van toepassing. |
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#314 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus er is geen transfert. |
|
|
|
|
|
#316 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Natuurlijk. Dat zeg ik toch? Probleem is dat er zich rond die oude industrie-as tussen Bergen en Luik een bepaalde mentaliteit heeft ontwikkeld die nefast is voor het dynamisme van geheel Wallonië, en ik denk niet dat daar ooit verandering inkomt zolang men krampachtig blijft vasthouden aan het huidige België.
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
onwetendheid kan vergeven worden. De boodschapper leugenachtig maken zonder zelf zijn argumenten te kontroleren = vergegaande luiheid, moedwil, en zeloterij, en weigeren zich correct te informeren. Liegen over de gang van zaken door te zeggen dat ik ze niet kan geven maakt het er niet beter op, iedereen hierboven kan lezen dat ik u uitgedaagd heb tegen een "morele prijs", ik ben zeker van mijn stuk, gij blijkbaar niet. Ofwel wordt je man, en neem je de verantwoordelijkheid voor je woorden, ofwel kruip je laf weg. Iedereen weet nu wel wie de woordenkramer is en wie niet. En al post heel de nva bende hetzelfde gekleurde, verouderde en leugenachtig nva - artikel, de bewijzen dat het fout is die blijven, iedereen kan ze opzoeken. Ik wil alleen dat er tegenover mijn moeite om ze terug op te zoeken iets tegenover staat dat "blijft plakken" want de regelmaat waarmee dezelfe nonsens terugkomen ondanks onomstootbaar bewijs van het tegendeel begint me de keel uit te hangen. |
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Limburg/Kempen zit je daarnaast nog met een jongere bevolking, dus de invloed van de jeugdwerkloosheid weegt daar relatief zwaarder door. En de derde factor is de immigratie en slechte scholing van de migrantenkinderen.
|
|
|
|
|
#319 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En ik ben benieuwd naar je gigantische lijst van redenen waarom werkgelegenheid in Wallonië creëren toch zo moeilijk is.
|
|
|
|
#320 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|