![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar h�*�*l je het trouwens dat ik geen 'echte' mening heb? Krijg jij nu echt alleen datgene gelezen wat in je eigen zeikkraam te pas komt? Als ze mij hadden thuisgelaten inplaats van mij naar de bollekenskermis te dwingen had ik niet gestemd. Welke blanco stem is duidelijker? Dwingt er mij iemand tot iets waar ikzelf niet langer het nut van inzie dan krijgen ze van mij een 'passende' reactie. Wedden dat ik niet de enige ben die wegens gelijkaardige redenen hetzelfde reageert? Of ontken je nog altijd dat er zogenaamde 'valsche' stemmen uitgebracht worden uit protest? Ben je dan stekeblind voor het FEIT dat het parlement steeds voller geraakt met onderkozen partijslaven, en dat dit een ijzersterk motief kan zijn om de enig mogelijke proteststem te laten horen? Wie zit er hier trouwens al bladzijden lang te zeveren over niet vervalste stemmen onder druk van opkomstdwang omdat ook een blanco stem tot de mogelijkheden behoort? IK WIL HELEMAAL NIET BLANCO STEMMEN ALS DANK OMDAT IK ONDER DWANG MIJN HUIS UITMOET VOOR IETS DAT IK DIKKE BULSHIT VIND. Als ik toch tegen mijn goesting moet stemmen moet die 'stem' zoveel mogelijk pijn doen, en dat doet een blanco stem allerminst!
|
|
|
|
#302 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er staat trouwens een serieuze fout in de titel "Nog een 'hondebrokreferendum' voorbeeldje".
Volgens de nieuwe spelling moet dat zijn: "Nog een 'hondenbrokreferendum' voorbeeldje". Naar mijn weten is hondenbrok geen 'versteende' uitdrukking en gelden de regels voor samengestelde woorden dus normaal. Dit even geheel terzijde.[edit] [size=1]Edit:[/size]
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 7 juli 2005 om 10:23. |
||
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Wat is dan het verschil? |
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Met herhalen van uw eigen standpunt alleen komt u niet verder : gelieve te argumenteren waarom uw mening op dit punt beter is dan de mijne. |
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Wat wel terzake doet, is dat stemplicht noodzakelijk is om de gelijke uitoefening van rechten te vrijwaren voor de burgers. Ik pleit er gewoon voor om het beste systeem te behouden (= stemplicht dus). |
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 | |||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
het door jouw aangebrachte kiesbiljet is wel degelijk juist! Op de site van "de standaard" vond ik echter volgende info : (zie via google de website van de standaard onder zoekterm "vraagbaak verkiezingen 2004") * bij papieren stembiljetten stemt men blanco door GEEN KEUZE in te vullen (vandaar ook de naam "een blad blanco laten") * krabbelt men op zijn papier, dan stemt men ongeldig * bij elektronische verkiezingen stemt men blanco door de keuze "BLANCO" in te vullen. Jouw wijdlopende discussies dat men niet blanco kan stemmen blijken dus bij nader inzien terug te voeren tot jouw eigen gebrek aan kennis omtrent hoe men een stembiljet invult. Wat 1handclapping zegde is dus wel degelijk waar : men moet meer moeite doen om een inhoudelijke stem uit te bregen dan om blanco te stemmen. Zou men in een staat met stemdwang niet blanco kunnen stemmen, dan zou ik jullie redenering op de hoofdlijn gelijk geven... Daarom ben ik ook gewonnen voor de mogelijkheid om blanco te kunnen stemmen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sancho : 7 juli 2005 om 12:26. |
|||||
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#315 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- Een referendum met stemplicht, onderwerp: schoolplicht. - Gelijke uitoefening van rechten vrijwaren voor de burgers, i.e. inclusief de school-lopende jeugd (ja hoor, u vergeleek zèlf de kiezers met kinderen). - Gevolg van uw stemplicht: de kinderen wegen mee op de uitslag. Waardoor de stemmen van de volwassenen minder invloed hebben. En wat prefereren die kinderen,volgens uzelf: "game-boy-spelen" Mooi hoe u uzelf in uw onderlijfke zet... De vraag of de burger het onderwerp van het referendum interessant vindt is een essentieel element. Het sportcomplex kon op twee locaties gebouwd worden. Het is perfect mogelijk dat de keuze 'waar?' voor het grootste deel van de bevolking totaal geen verschil maakt. Bij dit referendum was stemrecht van toepassing. 89% van de bevolking vond de locatie van het sportcomplex niet interessant genoeg om te komen opdagen bij het referendum. 11% van de bevolking vond de locatie van het sportcomplex wèl interessant genoeg om te komen opdagen. Was er stemplicht geweest dan had 89% van de bevolking een stem uitgebracht inzake de locatie van dat sportcomplex, dat ze zonder die stemplicht niet eens interessant genoeg vonden om voor te komen opdagen. Waardoor die 11% wèl voldoende geïnteresseerden plotsklaps 10 maal minder invloed hebben op de uitslag van het referendum. Stemplicht doet het gewicht van de voldoende geïnteresseerde burgers op de uitslag van het referendum dus afnemen. Een voorstander zijn van stemplicht is dus enkel te verklaren door domheid of een politiek baat hebben bij dit minder gewicht van geïnteresseerde burgers.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
|
#319 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of dacht u soms dat uw stemplicht de hand van de ongeïnteresseerde kiezer dwingend zal leiden tot het juiste bolletje of het niet opnemen van de pen? Die garantie is vereist om te voorkomen dat de uitslag van het referendum beïnvloedt wordt door de stemmen van ongeïnteresseerde burgers. Stemplicht kan enkel de stemmen van de wèl geïnteresseerden in het onderwerp van het referendum minder doen wegen op het resultaat. Stemplicht heeft enkel nadelen, geen voordelen. De enige redenen die u kunt hebben om het te verdedigen is domheid of de 11% wèl geïnteresseerde burgers als een gevaar zien dat ingeperkt kan worden door de niet-gëinteresseerde burgers te verplichten te komen stemmen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 7 juli 2005 om 20:17. |
|||||
|
|
|
|
|
#320 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of zou u soms problemen hebben om de 'hondebrokken' te vinden in de supermarkt?[edit] [size=1]Edit:[/size]
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 7 juli 2005 om 20:35. |
|||||
|
|
|