![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
![]() Dat men nog niet door heeft dat niemand een zier geeft om dit soort internet petities. Of ze nu over Mohamed cartoons, België of kernenergie gaan. De enige internet petitie die ik tot nu toe tegengekomen ben en die een beetje serieus genomen werd was die voor 1 zetel voor het Euro Parl. (oneseat.eu denk ik) Maar die had dan ook wel 1000000 handtekeningen en kwam niet van zo een brolsite waar bijna evenveel peilingen worden gehouden als er tekenaars zijn. Als dit het land moet redden (of splitsen) dan kunnen we lang wachten. Kom uit je luie stoel en ga betogen. Allée, tenminste als je betoging niet verboden wordt. |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Staatssecretaris
|
Ik vind het goed dat er mensen zoals u in de grote partijen zitten, want met al het Vlaams gezever van tegenwoordig heeft een mens het gevoel dat hij niet meer Belgisch kan stemmen. Ik heb mijn domicilie nu in Leuven staan, dus er bestaat een kans dat ik bij de volgende verkiezingen op u zal stemmen. Als 't niet de B.U.B. wordt natuurlijk... Ik heb de vorige keer op uw collega Rik Daems gestemd.
Laatst gewijzigd door Wanne : 28 augustus 2007 om 23:25. |
|
|
|
|
|
#303 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
ter herinnering we zijn 11 000 000 in België... Citaat:
Betogen? Waarvoor? |
|||
|
|
|
|
|
#304 | |
|
|
Citaat:
=0,2% voldoet dus opdat het serieus is ==>22 000 handtekeningetjes voldoen opdat jij het "au serieus" neemt? Chill even ter herhaling (43627) we zitten bijna aan het dubbel! |
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
|
Maar we kunnen het nog ingewikkelder maken. Naarmate je met meer mensen bent wordt het moeilijker om handtekeningen in te zamelen. Stel dat je een groep van tien mensen hebt en de voorzitter wat belachelijks roept dan kan ik daar zo meer dan 5 handtekeningen aan voorleggen, ik heb de meerderheid. In Europa zou inderdaad in de "grondwet" afgesproken worden dat iets behandeld moet worden als er een miljoen handtekeningen voor zijn, dit wil dus niet zeggen dat er ook echt iets gedaan gaat worden. Gezien de grondwet er niet doorkwam is dit burgerinitiatief er ook niet, maar goed. Nou, België zit ergens tussen tien mensen en de hele EU in, dus kiest u maar welke curve we gaan gebruiken.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 29 augustus 2007 om 09:01. |
|
|
|
|
|
#307 | |
|
|
Citaat:
Wat de kracht van zo een petitie betreft; ik denk noppes maar dat doet toch niet terzake... Het is het gevoel dat het creëert! |
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, de man die ervoor gezorgd heeft dat er uberhaupt nog een Belgische luchtvaartmaatschappij is!
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Volledig met U eens! Laat ons hopen dat de meeste belgen er nog altijd in geloven. Het volk moet eindelijk van zich laten horen en niet gewoon alles over laten aan opportuniste politiekers die alleen maar geinteresseerd zijn in meer ministers en portefeuilles. |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Banneling
|
Citaat:
belgië kan deze dagen me dunkt alle steun gebruiken ! |
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Lokaal Raadslid
|
[quote=Hans1;2880239]De petitie voor de eenheid van België gestart op 10 augustus door een onbekende Luikse huisvrouw telt reeds méér dan 5.000 handtekeningen.
Tegenpetitie bestaat ook al: http://www.lapetition.be/petition.php?petid=450 |
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=proxy2222;2888647]
Citaat:
|
|
|
|
#314 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#315 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat de Belgicisten ook ondernemen, het wordt steeds weer binnen de kortste keren een instrument ter verdere verdeling der Belgen. Mooi zo! BUB-ers, wat hebben jullie nog allemaal voor ons gereed liggen? Een referendum over de eenheid van België? Persoonlijk zou ik graag een pro-Belgische massa-betoging in Brussel zien, en dat nog graag voor 6 september. Anyone? Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 12:11. |
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#318 | |
|
|
Citaat:
Test eens met bijvoorbeeld King Albert II op deze HIER ![]()
|
|
|
|
#320 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|