![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen hier weten dat de "Drie-7-vlag" van de AWB niet de originele vlag was.
|
|
|
#322 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
U begrijpt de situatie in SA niet. Ikzelf moet ook alles opzoeken, maar enkel de mensen die daar wonen kunnen daarover echt meepraten. En als er op de begrafenis van Terre'blanche mensen een Romeinse groet brengen of zelfs een swastikabandje (van de HJ dan nog, wat me wat verbaast gezien mans' leeftijd) dragen, dan ben ik daar ab-so-luut niet van geshockeerd. Als ik ook telkens in shock moet zijn wanneer ik iemand met een Ché Guevara t-shirt zie rondlopen... |
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Minister-President
|
Die arend, de gekozen kleuren, de witte cirkel, het symbool.. Allemaal toeval? komaan.....
En Bert; jij copy paste blind wat van die AWB website. Een beetje té naief bezig... Metternich..: en dan als er mensen echt effectief de hitlergroet staan te doen en met een 4 tandige swastika, wanneer ontkennen moeilijker wordt, dan moet je het allemaal in zijn "context" bekijken. Dan moet je zien hoe ver een mens zo kan komen enzoverder. Dan kan je even goed anti-blank racisme in hun context ook bekijken, en alles goed beginnen praten wat er slecht en onrechtvaardig is. Een pedofiel? Slechte jeugd gehad, zelf misbruikt, etc. Eigenaardig dat je typische linkse "het is de schuld van de maatschappij" drogredenen nu toepast op neo-nazi's daar in Zuid-Afrika. Zo ontgrijp je individuele verantwoordlijkheid van elke persoon daar die anti-zwart en anti-blank is omwille van het geschepte klimaat. Eigenaardig dat het juist weer vanuit extreem-rechtse hoek die geveinsde blindheid/goedgelovigheid komt i.v.m. de "gekozen" symbolen en de agressie van vele mensen uit de AWB. Durf eens een oordeel te vellen i.p.v. sympathie voor dergelijke toestanden te hebben! Rondlopen met swastika's en de neo-nazi uithangen zal niks aan de problemen in Zuid-Afrika en het anti-blank sentiment veranderen, integendeel! Laatst gewijzigd door Tamam : 14 april 2010 om 12:15. |
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Banneling
|
Citaat:
30 jaar na het nazitijdperk een sterk lijkende vlag met identieke kleuren en nazirituelen in dienst nemen is een niet mis te verstaan statement.. Enkel pubers zonder enige achtergrondkennis hebben de trend van ché kleding gevolgd omwille van onnozele stoerdoenerij en tijdelijke puberale hypes...volwassen mannen met een swastika op een extreem rechtse bijeenkomst is geen bevlieging van ne johnny.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 april 2010 om 12:18. |
|
|
|
|
|
|
#327 | ||
|
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
|
|
|
#328 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind het banale uiterlijke geposeer puberaal, iets wat extreemlinks evengoed typeert. Nu goed, als Metternich zich in die 'symboliek' wil verdiepen ... Wie probeer ik nu in 'diskrediet' te brengen??? |
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Minister-President
|
Bert ik heb het over de extremisten, niet over gans de beweging, ik heb dit al herhaald.... Die extremisten waar jij blijkbaar ook geen kritiek op hebt.
Metternich, Had juist in mijn post een kleine edit gedaan waarom anti-blank racisme niets goedpraat voor het neo-nazisme dat men in de AWB maar laat begaan. Lees 'm eens..... ..En alsof de neo-nazi uithangen de boel zal kalmeren! Trouwens; de palestijnen gebruiken ook soms de israelische vlag in combinatie met swastika's. We weten allemaal dat Hamas en sommige Palestijnen eens de hitlergroet doet om te provoceren e.d. De AWB heb ik nog nooit de swastika op een sarcastische wijze zien gebruiken. Eigenaardig trouwens dat je de palestijnen als volk; er bij trekt en vergelijkt met de extremisten in de AWB; als een specifieke organisatie. Een vergelijking die totaal niet opgaat. Hamas gebruikt ook vaak deze vlag (zonder de "fascist state" er dan bij)... Maakt hen dit nu neo-nazi's omdat ze eerder eens de hitlergroet ter provocatie deden? ![]() Laatst gewijzigd door Tamam : 14 april 2010 om 12:26. |
|
|
|
|
|
#331 | |
|
|
Citaat:
![]() En zeg eens waarom de Arabieren daar in de buurt allemaal wel eens nazi-symboliek gebruiken. Zodra je dat bedacht heb, wil je dan ook eens verder denken en nadenken waarom ze in Suid-Afrika wel eens zouden rondlopen met swastika's.
|
|
|
|
#332 |
|
|
Trouwens, even voor de duidelijkheid. De AWB vind ik op veel vlakken eerder een toonbeeld van hoe men NIET aan politiek moet doen (zoals Arthur Kemp ze in zijn boek ook omschrijft). Maar ik begrijp wel waarom ze deden wat ze deden en waarom ze bepaalde denkbeelden en symbolen eigen hadden gemaakt.
|
|
|
#333 |
|
Minister-President
|
Lees mijn laatste post eens?
|
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Over de NSV wordt ook al sinds haar ontstaan gezeverd en gespeculeerd over de kleuren zwart-wit-rood. Zijn de Irakezen ook allemaal nazi's? Of de Egyptenaren? Via http://praag.co.za/ kan er trouwens gestemd worden over de vraag of de vlag van de AWB moet gewijzigd worden. Laat u maar eens goed gaan! |
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
Banneling
|
De Hezbollah wordt algemeen beschouwd als een extremistische terreurorganisatie..dus wat is uw punt..
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Minister-President
|
Als je begrijpt waarom ze bij neo-nazis te leen gaan voor symbolen, racisme en ideeen dan toont het beestje zijn eigen kleurtje en is de discussie gesloten..
En het tegelijkertijd durven hebben over "de boel kalmeren". Straf. |
|
|
|
|
|
#337 |
|
|
Syrië, Soedan, Jemen...
|
|
|
#338 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De combinatie van kleur, cirkel, symbool en adelaar toont toch duidelijk waar dit op slaat.. Ben jij echt zo naief om te geloven wat men schrijft op een website? ..En deze had per ongeluk een "heilige 7" teveel zeker? Of gaan we dit hier uitleggen: ![]() |
|
|
|
|
|
|
#339 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#340 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Waarom moet een gemengde samenleving steeds opgedrongen worden. Zuid-Afrika is groot genoeg voor de drie(!) aparte staten die de Boeren wilden oprichten. Het Boerenvolk is zelfs erkend door de VN. Als je van het ontstaan van de apartheid geen zier kent, doe dan geen domme uitspraken. |
|
|
|
|