Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2010, 22:53   #341
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
We gaan niet nog eens de hecatomben van het kapitalisme opsommen. We hebben dat al eens gedaan, en hebben toen geconcludeerd dat de score zeer veeg en triest is.

Het kapitalisme heeft onnoemelijk veel meer doden op zijn geweten dan eender welk ander systeem. Daar twijfelt geen enkel normaal mens aan. Overal waar die machine gegaan is, heeft ze dood en verderf gezaaid. Te beginnen met de oneindige reeks genocides ten tijde van de imperialistische veroveringswaan en de kolonisatie van heelder continenten. De lijst is gewoon te lang.
Het falen van het communistisch agrarisch systeem heeft indirect miljoenen doden veroorzaakt die vaak niet in de statistieken voorkomen.

Als het om rechstreekse doden gaat is het communisme verreweg het meest brutale systeem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Eerlijk zijn he.
Wat moeten we hier precies uit afleiden? Willekeurige grafiek genomen en dan de wijsneus uithangen?

a) Gaat hier om groei, en wie van ver komt kan veel groeien

b) Onder meer door iets zoals "Speciale Economische Zones" kan China niet langer als volledig communistisch beschouwd worden, economisch dan toch.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 2 april 2010 om 22:57.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 23:13   #342
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Marxisme is een manier van denken, de enige die hier krampachtig een systeem verdedigt zonder na te denken zijt toch wel gij.
Zegt een neofascist...
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 08:05   #343
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Marxisme is een manier van denken, de enige die hier krampachtig een systeem verdedigt zonder na te denken zijt toch wel gij.
Alleen nog een paar diehards verdedigen het pure marxisme dus ik voel mij heel goed in mijn vel.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 08:05   #344
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een dooddoener?
De waarheid.
Oud 3 april 2010, 08:07   #345
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
We gaan niet nog eens de hecatomben van het kapitalisme opsommen. We hebben dat al eens gedaan, en hebben toen geconcludeerd dat de score zeer veeg en triest is.

Het kapitalisme heeft onnoemelijk veel meer doden op zijn geweten dan eender welk ander systeem. Daar twijfelt geen enkel normaal mens aan. Overal waar die machine gegaan is, heeft ze dood en verderf gezaaid. Te beginnen met de oneindige reeks genocides ten tijde van de imperialistische veroveringswaan en de kolonisatie van heelder continenten. De lijst is gewoon te lang.
Dit noemen ze geschiedenisvervalsing.De mens handelt,niet een systeem.
Oud 3 april 2010, 08:07   #346
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat klopt.
Wanneer de linkse rakkers racistische uitspraken doen,wordt het helemaal leuk.
Oud 3 april 2010, 09:43   #347
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Dit noemen ze geschiedenisvervalsing.De mens handelt,niet een systeem.
Het kapitalisme is wel een systeem waar armoede en werkloosheid inherent aanwezig zijn.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 11:26   #348
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kapitalisme is wel een systeem waar armoede en werkloosheid inherent aanwezig zijn.
Noem mij een systeem waar dit niet zo is.
Oud 3 april 2010, 11:31   #349
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De vraag was of Broeder kameraad Stalin gezien moet worden als een soort van "held van Europa" .......

Stalin was niet meer dan een soort Nero, of Caligula, beschermd door zijn Praetoriaanse Garde. Niets meer en niets minder.
Stalin wurgde elke tegenstand van het communistische ideaal op zijn eigen manier. Rusland was groot en Siberië koud en ver weg.
Oud 3 april 2010, 12:52   #350
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Noem mij een systeem waar dit niet zo is.
In het feodalisme had je geen werkloosheid.
In het communisme had je geen armoede en geen werkloosheid.

Beide systemen hadden ook hun nadelen.
In het feodalisme hadden mensen geen vrijheid en waren horigen en lijfeigenen bezit van de heer. Plus was buiten de steden armoede troef.
In het communisme ontbrak het voornamelijk aan arbeidsmotivering en innovatievoordelen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 april 2010 om 12:55.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 12:52   #351
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De vraag was of Broeder kameraad Stalin gezien moet worden als een soort van "held van Europa" .......

Stalin was niet meer dan een soort Nero, of Caligula, beschermd door zijn Praetoriaanse Garde. Niets meer en niets minder.
Stalin wurgde elke tegenstand van het communistische ideaal op zijn eigen manier. Rusland was groot en Siberië koud en ver weg.
Kameraad Stalin was géén bevrijder van Europa.
De gewone soldaten van z'n leger hebben een groot deel van Europa bevrijd v.d. Nazi's. Net zoals Amerikaanse en andere soldaten v.d. geallieerden deden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 14:50   #352
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DESSERON Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp : Joden-Nazi's : 1-1
Nee, want de slachtoffers van de nazi's waren onschuldig.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 14:52   #353
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een redenering die waggelt aan alle kanten.
Een stevig gereguleerde markteconomie is superieur aan elk ander systeem.
De crisis heeft bewezen dat het Chinese model daaraan superieur is.
Oud 3 april 2010, 14:54   #354
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw gelijkheid moogt ge gerust hebben.
Wij leven over overigens niet in het puur kapitalistische systeem dat even onaanvaardbaar is als puur communisme.
Ons systeem is het beste.
Ons systeem is alleen vol te houden in rijke landen, waar genoeg te verdelen valt. In derde wereld landen bestaat er niet zoiets als "sociaal gecorrigeerde markteconomie".

Laatst gewijzigd door tomm : 3 april 2010 om 15:12.
Oud 3 april 2010, 15:06   #355
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Niet Stalins vader , maar zijn (over?)grootvader , heeft de familienaam veranderd van het Ossetische Dzjoegajev in het Georgische Dzjoegashvilli toen hij naar Gori verhuisde . Dat ben ik ergens tegengekomen in één van de tientallen boeken die ik over Stalin heb . Maar ik hoop dat ge me niet vraagt of ik daar een wetenschappelijk bewijs voor heb . Er is ook geen absolute zekerheid over Stalins geboortedatum . Zo is 21 December 1879 de officiële datum , maar die is waarschijnlijk niet juist . Zelfs de officiële datum van overlijden (5 maart 1953) is door Chroesjtsov zelf in twijfel getrokken . In een interview heeft die verklaart dat Stalin overleden is in de nacht van 3 maart . En als je me vraagt waar ik dit gevonden heb . "De laatste dagen" , Van de dood van Stalin tot de dood van Beria . Van Anton Kolendic . Wetenschappelijk ? In alle geval zeker geen "romanneke" .
Er wordt zoveel over Stalin verteld. Voor zover ik weet is er geen wetenschappelijk bewijs om aan te nemen dat de familie van Stalin van Ossetische afkomst is. Ik heb het Stalin museum bezocht in Gori, daar werd geen melding gemaakt van mogelijke Ossetische afkomst. Overigens is Dyugashvili een veel voorkomende naam in de regio Gori.
Dat stalin museum is overigens de moeite waard. Ik was onbewust bijna met de sleutel weg van z'n persoonlijke treinwagon. Het gekke is ook dat Georgische koppeltjes er komen om te trouwen. Er waren geen westerse toeristen toen ik er was. Het standbeeld van Stalin en het museum werden niet gebombardeerd door Rusland tijdens de laatste oorlog in 2008, de rest van Gori wel. Russische soldaten brachten een bezoekje aan het museum toen ze Gori bezetten. De Stalin cultus is een van de weinige dingen die Russen en GeorgiËrs nog gemeen hebben.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 april 2010 om 15:08.
Oud 3 april 2010, 16:10   #356
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er wordt zoveel over Stalin verteld. Voor zover ik weet is er geen wetenschappelijk bewijs om aan te nemen dat de familie van Stalin van Ossetische afkomst is. Ik heb het Stalin museum bezocht in Gori, daar werd geen melding gemaakt van mogelijke Ossetische afkomst. Overigens is Dyugashvili een veel voorkomende naam in de regio Gori.
Dat stalin museum is overigens de moeite waard. Ik was onbewust bijna met de sleutel weg van z'n persoonlijke treinwagon. Het gekke is ook dat Georgische koppeltjes er komen om te trouwen. Er waren geen westerse toeristen toen ik er was. Het standbeeld van Stalin en het museum werden niet gebombardeerd door Rusland tijdens de laatste oorlog in 2008, de rest van Gori wel. Russische soldaten brachten een bezoekje aan het museum toen ze Gori bezetten. De Stalin cultus is een van de weinige dingen die Russen en GeorgiËrs nog gemeen hebben.
Er wordt inderdaad zeer veel over Stain "verteld" . En ge zult wel met mij akkoord gaan wanneer ik zeg dat er maar heel weinigen zijn die Stalin écht kennen . Ik lees zeer veel over hem , weet er een kleinigheid over , en word dan ook regelmatig voor Stalinist uitgescholden . Ik ben dat niet echt , maar doe zeker ook nooit mee aan "Stalinbashen" . En ik vind Stalinist ook absoluut geen scheldwoord .

Ik wil je feliciteren met je bezoek aan zijn museum in Gori . Zelf ben ik daar helaas nooit geraakt , maar ik heb in 't begin van de jaren 1980 wel een bloemeke op zijn graf gedeponeerd op het Rode Plein . Ik ben er misschien niet trots op , maar heb er ook hoegenaamd geen spijt van . En ik zou het nu weer doen moest ik er de kans voor krijgen .

Toch wel veelzeggend dat in die populariteitspoll in Rusland , Stalin nog altijd als een van de grootsten aller tijden bestempeld werd .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 16:30   #357
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt inderdaad zeer veel over Stain "verteld" . En ge zult wel met mij akkoord gaan wanneer ik zeg dat er maar heel weinigen zijn die Stalin écht kennen . Ik lees zeer veel over hem , weet er een kleinigheid over , en word dan ook regelmatig voor Stalinist uitgescholden . Ik ben dat niet echt , maar doe zeker ook nooit mee aan "Stalinbashen" . En ik vind Stalinist ook absoluut geen scheldwoord .

Ik wil je feliciteren met je bezoek aan zijn museum in Gori . Zelf ben ik daar helaas nooit geraakt , maar ik heb in 't begin van de jaren 1980 wel een bloemeke op zijn graf gedeponeerd op het Rode Plein . Ik ben er misschien niet trots op , maar heb er ook hoegenaamd geen spijt van . En ik zou het nu weer doen moest ik er de kans voor krijgen .

Toch wel veelzeggend dat in die populariteitspoll in Rusland , Stalin nog altijd als een van de grootsten aller tijden bestempeld werd .
In Georgië is hij nog veel populairder, bijna een halve god, je ziet z'n abeelding in bussen, huiskamers en zelfs op tshirts.
Oud 3 april 2010, 18:16   #358
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat wil alleen maar zeggen dat er veel zotten in de wereld zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 18:39   #359
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Is er in elk systeem.Er bestaat geen toverstok waardoor het aantal arbeidsplaatsen gelijk is aan het aantal mensen dat kan werken.
Oud 3 april 2010, 18:40   #360
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ons systeem is alleen vol te houden in rijke landen, waar genoeg te verdelen valt. In derde wereld landen bestaat er niet zoiets als "sociaal gecorrigeerde markteconomie".
Dat systeem kan overal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be