![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als het om rechstreekse doden gaat is het communisme verreweg het meest brutale systeem. Wat moeten we hier precies uit afleiden? Willekeurige grafiek genomen en dan de wijsneus uithangen? a) Gaat hier om groei, en wie van ver komt kan veel groeien b) Onder meer door iets zoals "Speciale Economische Zones" kan China niet langer als volledig communistisch beschouwd worden, economisch dan toch.
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn." Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 2 april 2010 om 22:57. |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Europees Commissaris
|
Zegt een neofascist...
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het kapitalisme is wel een systeem waar armoede en werkloosheid inherent aanwezig zijn.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Gouverneur
|
Noem mij een systeem waar dit niet zo is.
|
|
|
#349 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De vraag was of Broeder kameraad Stalin gezien moet worden als een soort van "held van Europa" .......
Stalin was niet meer dan een soort Nero, of Caligula, beschermd door zijn Praetoriaanse Garde. Niets meer en niets minder. Stalin wurgde elke tegenstand van het communistische ideaal op zijn eigen manier. Rusland was groot en Siberië koud en ver weg.
|
|
|
#350 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
In het feodalisme had je geen werkloosheid.
In het communisme had je geen armoede en geen werkloosheid. Beide systemen hadden ook hun nadelen. In het feodalisme hadden mensen geen vrijheid en waren horigen en lijfeigenen bezit van de heer. Plus was buiten de steden armoede troef. In het communisme ontbrak het voornamelijk aan arbeidsmotivering en innovatievoordelen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 april 2010 om 12:55. |
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De gewone soldaten van z'n leger hebben een groot deel van Europa bevrijd v.d. Nazi's. Net zoals Amerikaanse en andere soldaten v.d. geallieerden deden. |
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ons systeem is alleen vol te houden in rijke landen, waar genoeg te verdelen valt. In derde wereld landen bestaat er niet zoiets als "sociaal gecorrigeerde markteconomie".
Laatst gewijzigd door tomm : 3 april 2010 om 15:12. |
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat stalin museum is overigens de moeite waard. Ik was onbewust bijna met de sleutel weg van z'n persoonlijke treinwagon. Het gekke is ook dat Georgische koppeltjes er komen om te trouwen. Er waren geen westerse toeristen toen ik er was. Het standbeeld van Stalin en het museum werden niet gebombardeerd door Rusland tijdens de laatste oorlog in 2008, de rest van Gori wel. Russische soldaten brachten een bezoekje aan het museum toen ze Gori bezetten. De Stalin cultus is een van de weinige dingen die Russen en GeorgiËrs nog gemeen hebben. Laatst gewijzigd door tomm : 3 april 2010 om 15:08. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik wil je feliciteren met je bezoek aan zijn museum in Gori . Zelf ben ik daar helaas nooit geraakt , maar ik heb in 't begin van de jaren 1980 wel een bloemeke op zijn graf gedeponeerd op het Rode Plein . Ik ben er misschien niet trots op , maar heb er ook hoegenaamd geen spijt van . En ik zou het nu weer doen moest ik er de kans voor krijgen . Toch wel veelzeggend dat in die populariteitspoll in Rusland , Stalin nog altijd als een van de grootsten aller tijden bestempeld werd .
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|