![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Flippend Rund Als het waarom kon worden neergeschreven in een zin, dan zou het toch al lang geleden door iemand zijn? Effie proberen hé moh geen sloefkes nor mijnen kop zwieren achteraf hé Waarom - zen 2 woorden zo te zien het waar en het om; betekent het waarlijke dat ons omringd betekent ook rede of volgens de van dale woordenboek; om wat,om welke reden,met welk doel. De taal is gewoon ontoereikend om het "alles" te omvatten. Alles = allessis betekent voorteken enzo volgens woordenboek; duidt op de gezamenlijke hoeveelheid der genoemde of bedoelde zaken aan...klinkt kapitaal machtig hé Het enige antwoord op waarom is daarom. Is zo iets als moeder waarom leven wij; om kennis te vergaren te leven hier op aarde met vergangkelijke pijnen en leed al dan niet cronisch om onze karma's of levenspaden te bewandelen om zodoende vredevol over te gaan naar het volgend leven dus om je karma te aanvaarden in dit leven. Of je nu groot/klein arm of rijk bent maakt even niets uit gewoon doen wat het leven je in het toeval je toeschenkt of ze nu positief of negatief is dat is de regel der wet van de natuur maar ...het levenspad en doel/karma...enz dienen wel alkaar in evenwicht te houden zo ook de menselijke verwoordingen en conceptionele vermogens, interpretaties ...enz. Waarom daarom schrijven is zoals gij zijt dat of wij zijn/ik ben... zoals waar gaat het om, geen idee dus zeggen we daarom. We kennen iets niet of kunnen het niet vatten begrijpen enzo dat niet alledaags is dus omdat we het niet kunnen kennen of erkennen zeggen we gewoon daarom of zou het een vorm van angst zijn ____________________ Sinds wanneer zijn de economische groeicijfers ons collectief schoolrapport? De Openbaringen van Flippend Rund, 3924 |
|
|
|
|
|
#343 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
experiment: wat wil je eten? banaan of aardbei? stel je wilt een aardbei, ok, nu wil ik dat je een banaan wilt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dus jij kan mbv geesten evenveel energie opwekken als een atoombom? tuurlijk niet. zelfs een lamp laten branden lukt niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
national geographic is idd eens naar haiti getrokken om de beweringen van voodoo/zombies te controleren -> je mag raden wat ze gevonden hebben: geen zombies. Citaat:
Citaat:
Citaat:
witte broeder? alice a. hailey? you must be kidding me. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(uri geller is een leuk, maar idioot voorbeeld) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
er zijn blijkbaar zoveel regels in je magie dat je er uiteindelijk niets mee bent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
experiment: verander de kleur van je urine. Citaat:
Citaat:
nu kan ik alleen nog maar hópen dat je een internettroll bent[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door myrdjinn : 18 juli 2005 om 01:27. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#344 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als "daarom" geen goed antwoord is, dan is "waarom" misschien geen goede vraag.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 18 juli 2005 om 01:34. |
|||||
|
|
|
|
|
#345 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote=Flippend Rund]
Citaat:
In 'daarom' wil men zelfs niet nadenken, men aanvaardt alles zoals het is. 'Waarom' is kritisch nadenken, is progressief. 'Daarom' is eerder conservatief, het laat geen ruimte voor nieuwe inzichten......[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 juli 2005 om 09:42. |
|||||
|
|
|
|
|
#346 | ||
|
Banneling
|
Myrdjinn ik heb niets tegen uw cultuur of etniciteit maar ik ga niet met iemand praten die A liegt.
En vooral het ergste...aanwijzen dat er geen geesten zijn en geen dit en geen dat zin grove ONWETENDE beschuldigingen met parasieten die een onverantwoordelijke communicatie bieden slacht ik af zoals ander doen binnen uw cultuur. Een vrije mening hebben is goed maar niet als deze ten koste gaat van andere meningen niet als je mijn moeder of MIJN persoon aanvalt zonder ECHT TE LUISTEREN EN TE LEZEN. Uw zinnen lees en herlees ik om erop te kunnen repliceren en ageren maar jij wijst oordeelt en vooroordeelt hetgeen een herkenbare communicatie is van mensen die brullen/roepen/ cijfers citeren / weinig of niet thuis zijn / andere bekritiseren / weinig liefde kennen en ZULLEN kennen...enz . Mocht je wat meer open staan zoals ik al 1001 keer had gevraagd dan had je mischien meer gezien dan enkel een hel rondom jezelf. Sommige mensen verdienen niet beter dan dat ze in onwetendheid blijven leven. En ik heb het hier niet gehad over fucking amythiville of andere zaken die je nu al in 3 keer opsomde bij je reacties in deze topic. Al wat ik opsomde was waar en gestaafd en puur feitenlijk maar mensen die liever de zweep ter hand nemen krijgen bij mij ZEKER geen informatie over het hogere daar ze daar te beperkt naief onbewust , associaal zijn en hun geest daar ABSOLUUT geen oog noch oor voor heeft dit is duidenlijk als ik jouw gefrustreerde verwoordingen lees . Ja der zen wel geesten en ga da eerst uit dokteren in plaats van gelijk ne kleine da aan te vallen en over die urban ghosts / legends....enz ge kijkt te veel science fiction maakt is wa tijd om naar jezelf en andere mensen te luisteren in plaats van over iets te spreken dat je niet kent of zelfs KAN vatten. En lees is wa meer boeken in plaats van achter die pc en dergelijke ; vluchten van een mens of jezelf is niet altijd even goed. Bijvoorbeeld ----Citaat: Magie is ook voor mij een kind of een vrouw/man die me aankijkt en glimlacht voor mij één van de mooiste geschenken op aarde en verlicht mijn ziel en emotie . Eigenlijk versterkt het me soort van baterij werking en heb da dus nodig hetgeen dan ook als wit denkende syncretist mijn zwakte tevens is. Dit schreef ik en niet hetgeen jij denkt dat ik schreef met andere woorden leer eens lezen en luisteren naar je medemens. je leven is geen film. je bent geen tovenaar uit charmed. lees zelf nu eens wat je al allemaal geschreven hebt? nu kan ik alleen nog maar hópen dat je een internettroll bent respect of een hogere subtielere vizie kan u nooit begrijpen zo te zien. Nu de down site van de story wat je zaait je ook oogst das karma dus tjah het manipuleren van is zwart van magie en niet wit....tenzij er hogere machten in aktief zijn of er sprake is van een wisselwerking/samenwerking. Wat ik zeggen wil als je de natuur nabootst of manipuleerd dan kom jezelf eruit als onderontwikkelde magiër meestal door gebrek aan kennis en omdat deze taak dacht ik alzo aan g'd werd toegeschreven of laat ons zeggen het goede der dingen. "g'd gaat niet samen met magie. nooit openbaringen gelezen?" in deze paragraaf schreef ik niets over g'd eerder over een wisselwerking/samenwerking....leer eens lezen ! Myrdjinn ik kan onmogenlijk nog te woord staan of reageren zoals je al veel meegemaakt hebt je beschuldigd maar en wijst me maar aan ook men vrienden , ouders....kijk eens naar uw eigen aub !!! er zijn geen wezens, er zijn geen grote meesters. alleen als je de psychedelische/schizofrene toer opgaat.--- zijtgij de psycholoog of iemand die zich laat beïnvloeden om zo het ' onbewust ' van de daken te brullen gelijk een onwetend kind pffff is pure energie verspil ALS JE AL GELIJK WIL HEBBEN en niet open staat ik verwittigde je en wou bewijzen geven maar nee liever afbreken en belachelijk maken want iets da we ni kennen hebben we schrik van.....kind! Ik weet al zerkers dat ik meer open sta als blanke voor andere culturen hetgeen niet iederéén hier kan zeggen leer je eerst thuis voelen mrdjinn en komt dan zwammen tegen mij als je hebt leren lezen en niet zomaar wa amythiville of urban woorden naar mijnen kop slingert. Vooraleer dat je zevert over geesten mag je eens leren om mé serieuze mediums te praten in plaats van zo eens 1 minuutje ergens waar JIJ als atheïst meerendeel het woord voerde; leer eerst praten en lezen kom dan zeggen of schrijven tegen mij dat ik niet kan schrijven . Leer eerst de juiste mensen tegen komen om geesten te zien kom dan meespreken. Geloof hetzelfde .........vraagje bent u een gekleurd iemand ?! Mocht het zo zijn dan heeft u in mijn ogen een goei excuus anders bent u in mijn ogen labiel en bijna apathisch = psychologie. De rede hiervoor kun je terug vinden in mijn schrijf foutenlijke zinnen man man man gij jaagt graag de mens ergens in een hoekske pffff. Ik KAN mezelf hier niet uitdrukken dit zou niet enkel verspil van tijd zijn maar ook energie.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door duncan : 18 juli 2005 om 09:50. |
||
|
|
|
|
|
#347 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote=myrdjinn]
Citaat:
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote=labyrinth]
Citaat:
En je kunt maar in actie komen nadat je alles hebt aanvaard zoals het is. Er bestaan geen nieuwe inzichten. Elke gedachte waar je "op komt" wist je al lang. De bewuste gedachten zijn maar een bootje dat meedobbert op de oceaan van uw onderbewustzijn. |
|
|
|
|
|
|
#349 | ||||
|
Banneling
|
VANDALE : macht = vermogen om iets te doen...myrdjinn ge spreekt boekskes tegen en 2 woorden boeken.
g'd gaat niet samen met magie. nooit openbaringen gelezen? dit citeerde u myrdjinn vermits u zo'n non-bewuste christelijk iemand zal ik u éénen pap lepel in awen mand geven mor ééntje de rest is me ni waard. OPENBARING = HANDELING(ver) VAN ABSOLUTIE VAN HET HOGERE & da komt OOK van nen woordenboek dus als NEP-ATHEÏST ZEGT MOR AL NEEN....begrijpen gaat toch niet gewoon nederlands kun je al ni dan kaffer je over mijn schrijf fouten hahahahaha go play with the fishes man. Macht & de kracht die al eeuwen en wie weet is deze al langer aktief dan jij zou kunnen begrijpen. Eerste zin blz 71/ zesde paragraaf zegt de woordenboek over OPENBARING : Exoterisch door god gegeven mededeling omtrent zichzelf en zijn wetten. De rest is " onbelangrijkheid " geworden . Een WET is een MACHT + een KRACHT ....tssss ik gon zwijgen .[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door duncan : 18 juli 2005 om 14:30. |
||||
|
|
|
|
|
#350 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
[quote=Flippend Rund][quote=labyrinth]
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#351 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#352 |
|
Banneling
|
Zou het dan niet eerder onderdrukking zijn ? Onderdrukking van eigen gedachten, in feite het gewoon niet verder willen weten.......
dank u Labyrinth morja spirituele socialiteit kent men hier nog niet denk k. lol |
|
|
|
|
|
#353 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 juli 2005 om 14:32. |
|||||
|
|
|
|
|
#354 |
|
Banneling
|
Deze houding en woord bij daad is echte magie,spiritualiteit en geloof als een gemeenschap of als gelovige of zelfs non gelovige .
Daar de uitdrukking van deze regel regelrecht terug keert naar de basis ...de natuur, het ik ben 'maar ' dat terwijl we allen gelijk zijn. God heeft misschien inderdaad deze woorden nodig om de mensheid te kunnen vergeven en zichzelf. Mocht god duaal zijn dan zou hij in zijn woede getempert worden door de éénvoudigheid der dingen die één van de eerste redenen van een geloof vormde ooit lang geleden, net zoals klank en woord. Mocht het goede met het slechte samenwerken het hogere met het lagere dan zijn deze woorden en houding sociaal " NODIG " bij mens en dier en daar voorbij zodat de wereld en de mens klaar is voor hem te ontvangen en vooral te begrijpen. De mens snapt zelf zijn gemaakte schepsels niet bvb de dieren; verschil tussen man en vrouw/ hoog laag / daimon engel....hoe dan praat je met zo iemand als je hem al niet kunt zien. Hoe dan ga je god begrijpen als je zijn kennis en schepselen niet aanvaard of de mindere/zwakkere mens die ook deel uitmaken van een gemeenschap ! Misschien tempert dan de natuur rampen een beetje Mocht god op aarde komen dan kan hij niet alles alléén oplossen zo dacht ik althans maar wel samen Zelf bedenk ik me dat de god in elke mens aanwezig is zelfs zijn zoon en als god zelf ter aarde komt hoort en voelt hij de mensen denken en voelen maar communicatie komt maar van 1 kant hier . Steeds dacht ik dat men dient te communiceren langs 2 wegen en niet ééntje . labyrinth mocht je weten wat ik weet besef dan dat uw aanvaardings woorden een zéér oude kennis van aanvaarding en vergeving bezitten ééntje die enorm veel kan veroorzaken Mocht ik god zijn dan had ik u de meest mooie kado gegeven namenlijk het duaal delen van uw aanvaarding en deze positieve kracht aansterken met jouw eigen inbreng zo je kunt zijn waar en wanneer je wilt zijn ...enz. Daar je woord - daad en instelling een vorm van bevrijding is; wie weet een bevrijding van een ziel of eigen geest ...eigen gewin kan dan dodenlijk zijn voor geest en ziel dermee Iemand die alles kan krijgen of willen en dit naast zich plaatst is onmenslijk schoon vanbinnen als broeder of zuster en bekijkt iederéén als een verlichtende identiteit waarvoor 1000 maal dank . |
|
|
|
|
|
#355 | |||||||||||||||||||||
|
Burgemeester
|
lieve kleine tovenaar, ik zou zo graag zeggen dat het me spijt (maar dat is een leugen). het spijt me niet, omdat ik je op geen enkel punt gelijk hoef te geven. ik ben redelijk overtuigd van mijn gelijk ja. je kan me uitschijten voor een kortzichte gek, maar dat zou wat raar voor zo een witte wiewatovenaar, niet?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik ben asociaal? ik?! dan denk ik dat seffes nog maar es lekker asociaal ga doen bij vrienden. ik ben gefrustreerd en jij bent alwetend, ja ... OWKEE! Citaat:
jij : "jawelles jawelles jawelles" ik : "geef me een bewijs" jij : "jij bent gek, je bent naïef, je bent blind .... mijn mama ...." Citaat:
weet je wat? ik zal nog meer boeken lezen en jij doet 1 toverspreuk in een labo? deal? ermmmm rook uit je oren ofzo, dat lijkt me leuk. Citaat:
Citaat:
ik heb geen respect voor wicca-toestanden, new age, sektes, etc. waar zit jij, denk je? Citaat:
Citaat:
Citaat:
en ow nee, mammaaaaaa, hij heeft me een kind genoemd! Citaat:
ik voel mij hier perfect thuis: 'k heb vanmiddag nog op een terrasje gezegd -> "vlaanderen is nagenoeg perfect voor mij" amytiville was trouwens compleet relevant. zoek JIJ het zelf anders maar eens op waarom ik het heb gegeven als voorbeeld. eigenlijk zou je het moeten weten als telepaat. Citaat:
soit, ik heb al met meerdere media gepraat, hoor. ik vind al die dingen interresant/grappig. ik vind het opmerkelijk/leuk hoe mensen zich in hoeken wringen om toch te kunnen blijven geloven in hun speciale krachten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik jaag de mensen in een hoekje? nee ik jaag jou in een hoekje en elke keer word je kwader, omdat je ergens best beseft dat alles waarin je gelooft, 1 mooie grote leugen is. Citaat:
je mag anders wel eens proberen je gezond verstand te gebruiken in een discussie. het doet wonderen. |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#356 | ||||||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
open·ba·ring (de ~ (v.), ~en) 1 het openbaar maken => onthulling 2 dat wat geopenbaard is of wordt de vandale zegt iets anders blijkbaar. mag een atheïst zich niet bezig houden met religie dan? ik geloof er niet in; ik vind het wel interessant. Citaat:
Citaat:
Citaat:
je kan toch niet zwijgen |
||||||
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Mijn tevreden mens streeft wel naar geluk door medezeggenschap in het verhaal van de mensheid. Een mens die de evolutie een handje helpt..... in positieve zin natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#358 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Kwestie van gewoonte zeker ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 juli 2005 om 21:32. |
|||||
|
|
|
|
|
#359 | |||
|
Banneling
|
Quote: myrdjinn - ik heb respect voor boedhisme, taoisme, christendom, .... ik heb respect voor zowat alle religies.
ik heb geen respect voor wicca-toestanden, new age, sektes, etc. waar zit jij, denk je? *Gegrond tussen beide in mrydjinn. QUOTE: een serieus medium? is dat geen oxymoron? soit, ik heb al met meerdere media gepraat, hoor. ik vind al die dingen interresant/grappig. ik vind het opmerkelijk/leuk hoe mensen zich in hoeken wringen om toch te kunnen blijven geloven in hun speciale krachten. *zo blijkt dat u gewoon enkel theoretisch praat met deze media zoals jezelf schrijft maar niet in praktijk dus kan je er gewoon niet over meepraten zelfs uitdrukken en je zegt dan iets van mij of men moeder lool lach wekkend precies een pseudo gedrags psycholoog of zo iets. Even melden dat spiritualiteit en magie gans iets anders zijn maar kan jij nooit vatten zo ik bekijk bekritiseer je enkel ipv praktijk te ' willen ' zien of serieuze contacten te maken met; het correcte woord voor medium(s) gebruiken en media is nen terminologie van Tenhaff en moderne aktualiteit dacht ik al zo. Tuurlijk bestaat magie voor u niet maar we spreken elkander nog in oktober oké ;p sommige mensen vormen geen dialoog maar personificiëren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door duncan : 18 juli 2005 om 22:45. |
|||
|
|
|
|
|
#360 | ||||
|
Burgemeester
|
Citaat:
het is als tussen wit en grijs. zelfs een beetje grijs is grijs. Citaat:
2) met een zekere kristien. het was aangenaam praten hoor, maar ik geloofde er niets van. op die paranormale beurs heb ik wel de slappe lach gekregen en de boel een beetje verknoeid. bij kristien heb ik me redelijk serieus kunnen houden. redelijk. Citaat:
Citaat:
je hebt zoveel macht in je hoofd en je kan mij zelfs nog niet van mening doen veranderen. is dát macht? |
||||
|
|
|