![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In mijn ogen moet u helemaal niets. Alleen stel ik nu eenmaal vast dat u voortdurend een klaagzang over mij afsteekt, maar wel driftig en gretig ingaat op wat ik schrijf. Geen probleem wat mij betreft. Iedereen is op dit forum vrij.
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Andere praktijken bestaan erin de familie om te praten, zelfs indien de betrokkene zelf een geldige wilsverklaring heeft en die wenst te laten uitvoeren.
|
|
|
|
#344 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Euh, bronnen blootleggen...? Ik heb duidelijk aangegeven waar de bron ligt: bij de voorstanders van euthanasie die over een veronderstelde "verplichting" in katholieke ziekenhuizen klagen. Daarom ook heb ik van bij het begin gesteld: dit is een eenzijdig artikel, subjectief en tendentieus.
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit artikel geeft slechts één stem weer. U weet dat ook maar al te goed. Het is geen objectieve studie door een onafhankelijk bureau over wat er gebeurt. Als u een objectieve kijk wil op een match tussen Club Brugge en Standard, ga ik oo niet aankloppen bij Blauw-Zwart Boys van Waregem, hoor. Net zo met dit artikel. |
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik omschrijf glashelder en duidelijk waarom uw " discussiestijl" storend is, en sta niet alleen in die mening. Wat u daarmee doet kan iedereen zelf lezen en Jan? Dit forum kent meer intelligente mensen dan je beseft. Dat vind ik lijken op sektarisch gedrag, bij kritiek probeer je twijfel te zaaien over de capaciteiten van je tegenstander, die levert geen onderbouwde kritiek maar een klaagzang, en vertoont driftig en gretig gedrag, met andere woorden, labiel. Dat doen mensen binnen sektes ook naar anderen die niet tot hun groep behoort. Er werd hen geleerd dat je zo " standvastigheid in je geloof toont". Dat maakt het oordeel van anderen totaal onbelangrijk, en blijf je lid van de groep. Buiten de groep ziet men dit als aangeleerde zelfcensuur, psychische mishandeling". Maar binnen de groep is het " omkomen voor je geloof". |
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De journalisten stelden een probleem vast en schreven daarover is niet gelijk aan " voorstanders euthanasie die klagen over Katholieke instellingen". En ook al roept u vijftig keer" jawel" blijft het nee... |
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En gezien de vertrouwensrol en gezag functie van medisch personeel kun je spreken van verplichting. Het is te gek voor woorden dat u onderzoeksjournalisten monddood probeert te maken met " objectieve studie van onafhankelijk bureau". Evenmin heeft dat vak, onderzoeksjournalistiek, iets te maken met gekleurde sportorganisaties. Totaal respectloos, uw mening in zake. Ook dat doet me denken aan sektarisch gedrag, ook al staan feiten zwart op wit, dan trek je gewoon in twijfel hoe die resultaten er kwamen en de professionaliteit van de onderzoekers, die gezien het resultaat, niet objectief zijn. Kortom, onbetrouwbare berichtgeving, waarheid komt van binnen de organisatie en niet van buitenaf. |
|
|
|
|
|
|
#351 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pas op het einde laat men Huysmans van Palliatieve Zorg Vlaanderen aan het woord die duidelijk aangeeft wat boven werd gezegd niet klopt. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U beweert dat dit een algemeen fenomeen is. Mij een compleet raadsel dat er nog geen veroordelingen bij de vlijt zijn uitgesproken. Of anders gezegd: alleen al uit liberale hoek had men wel de nodige rechtszaken ingeleid, mocht er echt sprake geweest zijn van een overtreding van de wet. In dat artikel is het gewoon een rondje katholiekenbashen. Meer hoeft daar niet achter gezocht worden.
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk eens aan, niet akkoord zijn met een bepaald artikel van een bepaalde journalist in een bepaalde krant waarin een bepaalde zienswijze wordt weergeven, is volgens alice... "totaal respectloos".
Als het aan alice ligt, moeten we zwijgen en slechts deemoedig knikken. |
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kortom, veel vragen die hier totaal niet beantwoord worden. |
|
|
|
|
|
|
#356 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Nogal vreemd wat volgens u, alice, een overtreding van de wet zou zijn. Als het "open en bloot" te lezen staat wat volgens u een miskenning van de wetgeving is, waarom heeft de overheid dan nog niet opgetreden? En ik durf wedden dat de voorstanders van euthanasie zeker hadden geopteerd voor een juridische veldslag als uw kijk op deze zaak overeenkomt met de werkelijkheid. |
||
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit De Tijd:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Persbericht van AZ Sint-Niklaas dat vermeld werd in het tendentieus artikel uit De Morgen:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meerdere elementen in die voorafgaande procedure dienen ervoor om alternatieven, zoals een palliatief traject en pijnbestrijding, te bespreken als mogelijk alternatief. Het is wel degelijk een miskenning van de wet om na het doorlopen van die procedure vanuit de instelling dat proces buiten de wens van de patiënt om over te doen.
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, in de wet staat er aangegeven dat ook mogelijke alternatieven bekeken moeten worden. |
|
|
|
|